Neuvoa Irlannin ja Britannian kierrokseen?

Stiofan

Dia dhuit!

Olen täysin itsenäisessä pallontallaamisessa vasta-alkaja, joka kaipailee vinkkejä kokeneemmilta Irlannin ja Britannian matkailijoilta. Elikä - tarkoitukseni on lähteä syyskuussa Irlantiin, kiertää siellä pari viikkoa. Jatkaa sieltä Mansaaren kautta Skotlantiin ja kierrellä sitä pitkin ja poikin. Siitä Walesin kautta Cornwalliin ja Etelä-Engalntiin ja sieltä jos Luoja suo vielä Bretagnen kautta koto-Suomeen. Myönnetään - tavoite on ehkä kunnianhimoinen.

Kuinka on - onko syksy hyvää aikaa kierrellä Briteissä? Onko mikään enää auki? Entä sää - sataako siellä todella aina?

Onko kukaan kokeillut reppumatkailua seudulla? Mihin tulisi varautua? Ainakin kumisaappaat ja sadetakki lienevät tarpeelliset?

Entä sitten budjetti? Voiko aloittelijakin selvitä n. 30 e päiväbudjetilla tai vähemmällä? Voiko esim. Irlannissa tai Englannissa telttailla vapaasti? Entä onko liftaaminen edes syrjäseudulla kuten Länsi-Irlannissa tai Pohjois-Skotlannissa turvallista?

Kuinka Briteissä pystyy liikkumaan ympäriinsä jos haluaa vältellä isompia keskuksia eikä ole juuri varaa kalliisiin kulkuneuvoihin? Onko kattavaa bussiverkkoa? Kuinka ylipäätään nuoreen reissumieheen suhtaudutaan? Voiko luottaa paikallisten vieraanvaraisuuteen?

Entä mikä on halvin tapa majoittua ja ruokailla? Luonnollisesti reppumatkailijan kantamusten on oltava mahdollisimman kevyet eikä sitä teltassa joka yö jaksa nukkua - selkä menee varmasti kyttyrälle :(

Entä onko kukaan matkaillut erityisemmin keltinkielisillä seuduilla? Esim. Connemara, Donegal ja Dingle Irlannissa, Hebridit Skotlannissa, Snowdonia Walesissa ja Bretagnen länsiosa? Nuo kohteet olisivat minun suurin mielenkiintoni ensi syys- ja lokakuussa.

Entä ehtiikö kahdessa kuukaudessa todella näkemään noin paljon? Konkarin tai edes puoli-konkarin komenttia kaipailisin.

Kysymysten lista leinee loputon ja minulla on vain vajaat kaksi kuukautta aikaa löytää vastauksia. Kuka tahansa joka voi vastata edes yhteen yllä olevista kysymyksista ja niihin liittyvistä muista kysymysrihmastoista lasketaan allekirjoittaneen sydänystäväksi!

Jos olet päässyt näin pitkälle tekstissä - toivon sinulle onnea ja pyydän edes muutamaa neuvovaa sanaa...

2

1374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emppukirahvina

      Heip! Törmäsin vahingossa kirjoitukseesi, ja hämmästyin! Itsellä n.heinäkuun tienoilla reissu suunnitteilla ja kiinnostuin, kun irlanti-britannia alue kiinnostaa, haluaisin siis vain tietää toteutuiko reissusi, ja jos niin miten onnistui? Lähes samat kysymykset minuakin askarruttavat :-) siis jos tämän joskus luet, ole kiltti, ja vastaa, kaipaan neuvoja yhtä paljon kuin sinä viime kesänä!

      • red celt

        Kyllähän se reissu toteutui. Ja hyvin toteutuikin.
        Mitäs jos lähetät kysymykset suoraa osoitteeseen [email protected] niin voin vastata kaikkeen avaoimesti ja nii pitkästi kuin jaksan. Olen tosin nyt asepalvaluksen kurimuksessa joten vastauksissa saattaa kestää viikko jos toinenkin.

        Kirjoittelemisiin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe