Terassin suojaksi on tarjoitus laittaa valokate.
Materiaaleja on ainakin HD-polyeteeniä, PVC, polykarbonaatti ja varmaan muitakin.
PVC-kuulema kellastuu. Mitä kannattaa käyttää, ettei tarvitse olla 5 vuoden päästä korjaamassa?
Valokate
5
5852
Vastaukset
- rkm
Icopaalilta löytyy Valovoima niminen valokate ja voin kokemuksesta sanoa ettei kellastu ja on lisäksi vahva ja sille saat takuun. Itse en muuta laittaisi.
- Sami
Icopal teki jotain katetta polykarbonaatista, nimi oli kyllä nimeltään Fastlock Uni -valokate. Ne oli sellaisia 20cm suikaleita jotka liitettiin profiileistaan yhteen ja voitiin haluttaessa vaikka taivuttaa kaarelle. Tuo on harkinnassa mutta hinta on kyllä ainakin nelinkertainen halvempiin verrattuna... Hyvää ei saa halvalla :)
- Kestävä
Sami kirjoitti:
Icopal teki jotain katetta polykarbonaatista, nimi oli kyllä nimeltään Fastlock Uni -valokate. Ne oli sellaisia 20cm suikaleita jotka liitettiin profiileistaan yhteen ja voitiin haluttaessa vaikka taivuttaa kaarelle. Tuo on harkinnassa mutta hinta on kyllä ainakin nelinkertainen halvempiin verrattuna... Hyvää ei saa halvalla :)
Fastlock on sama asia kuin Icopalin valovoima. Ne ovat 20 cm leveitä soiroja joidon yhdistämiseen ei ruuveja tarvita.
Voin vakuuttaa että kyseesä on erittäin kestävä kate. Olen nähnyt heppoisia profiililevyjä jotka eivät kestä muutamaa vuotta pidempää. Itse tulen rakentamaan tulevan terassini katteen kirkkaasta valovoimasta. Käsittääksein markkinoilla on uusi malli, jossa ei roskat jää kiinni saumoihin.
- rane
Kennokarbonaatti on parasta.Lujaa,sään-ja iskunkestävää ja eristää vähän lämpöäkin jos sillä on merkitystä.Hinta vaan on vähän suolainen.
HD-eteeni on myös hyvää ja halvempää kuin karbonaatti.
Pvc kellastuu on pakkasella hauras ja loppuun ajettuna ongelmajätettä. - halpaa
K-raudan järbosta tuli rakeet läpi ja naapurissa 10v vanha icopal on kestänyt rakeet ja kattoremontin aiheuttaman purkamisen ja uudelleen kasaamisen, ei ritissyt eikä ratissut, toisin kuin oma järbo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834