Nykyinen kamerani on Olympus C-70 zoom.
Kannattaako ostaa uudempaa Olympus SP-550?
Millainen on SP-550 akun kesto, koska nykyisessä todella loistava.
Olympus SP-550
5
7458
Vastaukset
- konkelokoipi
Ihan kelvollinen kamera tuo, jos ymmärtää valokuvauksen päälle. Hyvä hinta-laatusuhde. Mikään ihmekamera se ei ole kuvanvakaimineen sun muine ominaisuuksineen niin kuin moni ehkä luulee, mutta osaavan kuvaajan käsissä tuottaa varmasti hyviä kuvia.
Mutta silti täynnä toimivia ja hyödyllisiä ominaisuuksia:
-Raw-mahdollisuus
-Kuvanvakain
-Todella hyvä akkukesto
-Hyvälaatuinen objektiivi
jne.- XV_yritys
Kamerassa on hidas tarkennus ja RAW-kuvien tallennus järkkäreihin verrattuna, mutta muita isompia ongelmia en ole huomannut.
- kanoon1
http://www.dcresource.com/reviews/olympus/sp550uz-review/index.shtml
Tuolla testin loppupuoliskolla nuo yökuvat kertoo että minulla jäisi kamera varmasti hyllyyn. ISO400:lla otetut kohisee jo sen aika reippaasti. Jos kuvailee vain valosassa niin sittenhän tuo on varmaan ihan ok, zoomi ei ainakaan lopu ihan heti kesken. Eli mieti omat tarpeet ja tee sitten ratkaisu, minä en päätä kenenkään puolesta.- konkelokoipi
Kyseiset herkkyystestikuvat on otettu yöllä. Siis pahin mahdollinen testiympäristö! Saman arvostelun studiossa otetut testikuvat kertovat kauniimpaa stooria. Ei tietenkään mitään järkkäritasoa, mutta sellaista on turha odottaa superzoomikameralta.
Plussana mainittakoon, että SP-550:lla voi kuvata raw-kuvia, mikä siis tarkoittaa, että kohinanvaimennuksen voi suorittaa oman mielensä mukaan sitten jälkikäteen, jos siltä tuntuu. Melko paljon vapauksia kuvaajalle antaa tämä vekotin, me thinks. - pitäisi käyttää
konkelokoipi kirjoitti:
Kyseiset herkkyystestikuvat on otettu yöllä. Siis pahin mahdollinen testiympäristö! Saman arvostelun studiossa otetut testikuvat kertovat kauniimpaa stooria. Ei tietenkään mitään järkkäritasoa, mutta sellaista on turha odottaa superzoomikameralta.
Plussana mainittakoon, että SP-550:lla voi kuvata raw-kuvia, mikä siis tarkoittaa, että kohinanvaimennuksen voi suorittaa oman mielensä mukaan sitten jälkikäteen, jos siltä tuntuu. Melko paljon vapauksia kuvaajalle antaa tämä vekotin, me thinks.Ja milloin suuria herkkyyksiä pitäisi käyttää? Auringon paisteessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909