Onko terveellisempää pyyhkiä pöly nihkeällä laakamopilla kuin imureilla, joka päästää pölyn takasin ilmaan saumojen kautta?
Kävin katsomassa imureita, oli Elektrolux oxygen, toinen Elektrolux-malli ja sitten Miele 4210 airclean suotimella ja hepasuotimella miele 5280 tai jotain.
Myyjä sano että paremmissa ja kalliimmissa imureissa runko on tiivis eli likaista ilmaa ei pääse ulos imurin saumoista vaan ainoastaan suotimen kautta, lisäksi moottorin päällä on joku suodatin.
Sellanen elektrolux oxygen maksoi jotain 299e ja Miele 4210 199e ja kalliimpi miele 5280 hepalla 259e, halvempi elektrolux oli 149 e.
Onko nuo milelen rungot tiiviitä vai onko sellainen vain kalleimmissa malleissa noin 300 e imureissa, kuten tuossa eluxin oxygen-mallissa.?
haluaisin ostaa tiiviin hyvän imurin, miele kiinnostas enemmän, koska myyjä vihjas että elektroluxeissa suulakkeet ja letkut saattavat hajota ronskimmlla käytöllä.
Minulla on vanha miele eikä se kyllä ole tiennyt mitään vaikka olen talsinuyt letkun päältä ja ollut melkosessa pyörityksessä.
Imurien tiiveys
10
2392
Vastaukset
- twinke
Tässä lainaus Mielen sivuilta:
HEPA 12 -luokitus koko laitteelle
Euroopan johtavassa ilmanpuhtauden tutkimuskeskuksessa, Deutschen Montan Technologie GmbH:ssa (DMT), testataan pölynimureiden suodatusjärjestelmää eurooppalaisten standardien mukaan (EN 1822). Sen lisäksi, että testataan kuinka hyvin suodatin pitää sisällään pienimmätkin pölypartikkelit, testataan myös koko kotelo mahdollisten vuotojen varalta. Mielen HEPA-suodattimella varustetut imurit täyttävät kaikki nämä vaativat standardit ja ovat tämän vuoksi saaneet HEPA 12 -sertifikaatin koko laitteelle.
Näin ollen voit olla rauhallisin mielin: Mielen pölynimurit ovat takuuvarmasti pölynpitäviä. - make
Moi!
Molemmat imurit tiiviitä (Electrolux oxygen ja Mielen kaikki mallit). Suosittelen mieleä, sillä siinä on hepa-suodattimessa myös aktiivihiiltä, joten vaikka pölypussi olisi pidempäänkin vaihtamatta on poistoilma raikasta. Myös S4-mieleä löytyy Actve HEPA-suodattimella (ainoa, joka sai 5/5 käyttömukavuudesta Kuluttaja-lehdessä).
Electroluxilla HEPA-suodattimet ovat pestäviä (washable HEPA H13) ja siitä mikä on poistoilman puhtaus suodattimen pesun jälkeen ei ole mitään tutkimuksia. Joten 30e panostus parin vuoden välein Mielen suodattimiin ei mielestäni ole kallista. Kannattaa käyttää vain alkuperäisiä kuitupölypusseja, jolloin suodattimet pysyvät pidempään puhtaampina kuin paperipusseja käytettäessä.
Äidillä on Electrolux Oxygen Classic, ja siinä on pestävä HEPA-suodatin, mutta poistoilma haisee pahalle vaikka pölypussin vaihtaisikin. Sama juttu oli edellisessä Volta Bolidossa, jossa oli ihan sama suodatin. Niin ja tosiaan, ei kovin vahva kapistus, sillä imuri on ostettu viime kesänä ja siitä on vaihdettu lattiasuulake ja teleskooppiputki takuuna ja nyt johto on sellainen, että menee välillä itsekseen sisään. - hepa sensory
anttilasta 400w imuteho, suurin ottama 2000w,
2 vuoden takuu jne, 99eur
ostin tämmöisen mökille, kun sinne ei viitsi laittaa keskusimuria, mikä olisi paras vaihtoehto. se vie ulos kaiken mikropölyn.
Jos se hajoaa takuuajan jälkeen heti, tulee maksamaan 13senttiä per päivä.- kokemusta on
Itse olen mennyt monta kertaa halpaan ja ostanut electrolux merkkisiä laitteita kotiini. Voi pärjätä testeissä, mutta kestävyys onkin sitten jotain ihan muuta. Taitaa kohta lähes kaikki olla luxuksen kanssa samalta linjalta.. Aeg, Volta.. ym.. samaa paskaa eri nimellä.
Ja jos halpa merkki hajoaa takuun jälkeen niin romut päätyy kuitenkin kaatopaikalle eli luontoystävällisempääkin ostaa tuote joka kestää.
Eli osta Miele tai vaikka Bosch, mutta ei Electroluxusta sanon minä ja ekomieskin kiittää.
- faktaa ei fiktiota
Energia taloon kodinkone imuritestit syynäämään ja http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/vertailut/tm-vertailu-polynimurit
"Glade-imurinraikastin on erinomainen tuote mm. lemmikkieläinperheissä, joissa eläinten karvat usein aiheuttavat tunkkaista hajua kertyessään pölypussiin.
Glade-imurinraikastin tuoksupussi asetetaan imurin pölypussiin joko pölypussin vaihdon yhteydessä tai tarpeen mukaan useammin. Yhdessä pakkauksessa on kolme tuoksupussukkaa."
Glade-imurinraikastinta saa kaikista hyvinvarustetuista päivittäistavarakaupoista. Hei allerginen henkilö ja muut.
Imurin valinnassa tärkeintä on kiinnittää huomiota juurikin poistoilman puhtauteen, erityisesti jos perheessä on allergiaa. Eli tuo jo mainittu hepasuodatin tulisi laitteessa olla, tällöin varmistetaan että lika ja pöly pysyy imurissa sisällä, eikä kierräty takaisin huoneilmaan.
Lisämukavuutta siivoukseen tuo jos imuri ei pidä tuhottomasti ääntä ja lisäosat ovat kestävät ja käytännölliset. Esim. Electroluxin UltraOne -mallistosta löytyy hyviä, kestäviä, hiljaisia laitteita, jotka ovat saaneet myös Allergia- ja Astmaliiton hyväksynnän. Malleja löytyy erilaisilla varustetasoilla.
Tässä esimerkiksi hyvä perusvaihtoehto:
http://expert.fi/Tuotteet/Pienkoneet/Siivous-ja-ilmanpuhdistus/Imurit/Electrolux---Z8810W
Tai jos toivelistalla on mainitsemasi Miele, on tässä vastaava vaihtoehto myös tältä merkiltä, lisänä tässä vielä erillinen parkettisuulake, joka pitää puulattiat varmasti naarmuttomina:
http://expert.fi/Tuotteet/Pienkoneet/Siivous-ja-ilmanpuhdistus/Imurit/Miele-S8330-PARKETT-XXL
Terveisin,
TIiariina Expertiltä
www.expert.fi- orvokki86
Hei, miten on, olen myös miettinyt uuden imurin ostamista ja harkinnut Mielen cta&dog S8320 tai S8330 imuria.
Cat&dogissa on mikrosuodatin ja toisessa HEPA12, mitä eroa on kyseisillä suodattimilla? Kumpi on parempi huoneilman kannalta vai onko niillä käytännössä mitään eroa?
Kiitos kaikille jolla on jotain tietoa asiasta!
> Myyjä sano että paremmissa ja kalliimmissa imureissa runko on tiivis
Minun käyttämissäni imureissa moottori on vasta pussin ja suodatinten jälkeen, eli jos rungossa on rakoja, niin niistä ilmavirta käy imuriin päin, eikä täten pöly leviä takaisin huoneilmaan.
Taisi olla markkinnointia. Se on vähän kuin valehtelua, mutta sallittua jostain syystä.- 4+4
Kuinka sinä olet noin monen palstan sekoittaja, häslääjä, mitään faktaa ei ikinä, kaikki omaa kuvitelmaa. Oletpa aika hörhö.
Moi Orvokki86,
huoneilman kannalta ehdottomasti parempi vaihtoehto on tuo Hepa12 suodatin, Mielen imureissa se sisältää valmiiksi myös aktiivihiilikerroksen joka vähentää epämiellyttävien hajujen leviämisen imurin poistoilman mukana takaisin huoneilmaan.
Tuossa Mielen Cat&Dog -mallin suodattimessa on ainoastaan tuo aktiivihiilikerros, mutta pölyn suodatukseen se ei ole niin hyvä. Toki siihenkin pystyy lisävarusteena hankkimaan paremman suodattimen.
Lähinnä ero noissa kahdessa imurissa onkin varusteluissa. Cat&Dog mallissa tulee suoraan mukana matoista tehokkaasti karvat ja pölyn poistava turbosuulake, kun taas 8330 mallissa on lisänä parkettisuulake ja tuo parempi suodatin.
Mikäli tuo turbosuulake on tarpeellinen, on suositukseni sinulle tämä paketti:
http://www.expert.fi/Tuotteet/Pienkoneet/Siivous-ja-ilmanpuhdistus/Imurit/Miele-S8330-PARKETT-XXL
http://www.expert.fi/Tuotteet/Pienkoneet/Siivous-ja-ilmanpuhdistus/Tarvikkeet/Miele-STB-205-3
Terveisin,
Tiiariina Expertiltä
www.expert.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203