Ruokapaikat/Pythagorion

pipa

Heipsun!

Millaisia kokemuksia Samoksen Pythagorionissa sijaitsevista ruokaravintoloista?? Jotain suosikkipaikkoja?

11

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pythagorionin ravintolat sijaitsevat joko satamassa tai puutarhamaisilla "pihoilla". Omia suosikkejani ovat Esperides Taverna ja Afroditi Taverna.

    • kylässä!

      on loistava taverna, muistaakseni heti ensimmäinen vasemmalla kun tulet kylään, Pythagoriasta 2-3 km.Muutkin kylän tavernat on varmaan hyviä, yleensä hyvää ruokaa saa paremmin vähän syrjemmästä kuin turisti alueelta. Keskustan paikoista en osaa sanoa muuta kuin huonoa, ei viime reissulla osunut oikein kohdalle hyvää ravintolaa, mutta vain makuasioista voi kiistellä!

      • pipa

        Kiitos viesteistänne!

        Vielä tasan viikko ja sitten startataan ensimmäistä kertaa kohti Samosta!! Täytynee testata mainitsemanne paikat.


      • jtrdo
        pipa kirjoitti:

        Kiitos viesteistänne!

        Vielä tasan viikko ja sitten startataan ensimmäistä kertaa kohti Samosta!! Täytynee testata mainitsemanne paikat.

        Pipalle, luin että olit aiemmin kysellyt Pythagorion Ilios hotellista, oletkos menossa kyseiseeen hotelliin? itse olen menossa mutta vasta heinäkuun loppu puolella ja olisi kiva kuulla kokemuksia hotellista jos olet menossa Iliokseen?


      • pipa
        jtrdo kirjoitti:

        Pipalle, luin että olit aiemmin kysellyt Pythagorion Ilios hotellista, oletkos menossa kyseiseeen hotelliin? itse olen menossa mutta vasta heinäkuun loppu puolella ja olisi kiva kuulla kokemuksia hotellista jos olet menossa Iliokseen?

        Heips!

        Juu Ilioksessa yövytään kaksi viikkoa, joten eiköhän hotelli siinä ajassa tule tutuksi.. :) Kirjoittelen sitten matkalta palattuani, millainen paikka se oli..Aika vähän ihmiset ovat kirjoitelleet kokemuksiaan kyseisestä hotellista.


      • khj
        pipa kirjoitti:

        Heips!

        Juu Ilioksessa yövytään kaksi viikkoa, joten eiköhän hotelli siinä ajassa tule tutuksi.. :) Kirjoittelen sitten matkalta palattuani, millainen paikka se oli..Aika vähän ihmiset ovat kirjoitelleet kokemuksiaan kyseisestä hotellista.

        Olemme myös menossa hotelli Iliokseen heinäkuun loppu puolella. Olis kiva kuulla kokemuksia kyseisestä hotellista!


      • hjkk
        khj kirjoitti:

        Olemme myös menossa hotelli Iliokseen heinäkuun loppu puolella. Olis kiva kuulla kokemuksia kyseisestä hotellista!

        ihmiset ihmeessä Ilios-hotellista kokemuksia!!! kaikki mielipiteet/tarinat enemmän kuin tervetulleita. kiitos jo etukäteen!


      • pipa
        hjkk kirjoitti:

        ihmiset ihmeessä Ilios-hotellista kokemuksia!!! kaikki mielipiteet/tarinat enemmän kuin tervetulleita. kiitos jo etukäteen!

        Heips!
        Palasimme eilen Samokselta ja Ilios-hotellista.. kaksi viikkoa vierähti nopeasti! Hotellista... pieni kiva hotelli, huoneet ihan pienet mukavat, parveke kadulle päin.Helsingissä asuvana tien meteli ei haitannut lainkaan ja lentokoneiden ääni ei häirinnyt lainkaan, muutamia muurahaisia juoksenteli huoneessa ja tyynyn päällä joskus iltaisin, mutta mitään torakoita ei ollut, aika kovat sängyt, jossa jouset tuntui patjan läpi, uima-altaalla oltiin aika vähän, sillä lähellä potokaki beach, joka kiviranta, mutta hiekkapohja. Aamupala: nakkeja, vaaleaa leipää, leikkelettä ja juustoa,joskus pieniä pasteijoita, joskus munakokkelia, jugurttia ja hunajaa, muroja ja hilloja, kahvi/tee ja mehua. Kaikki olivat aina kylmiä ja kertaakaan ei ollut mitään vihanneksia tai hedelmiä tarjolla. Hotellissa jätettiin avaimet vaan respan pöydälle, respassa ei ollut koskaan ketään vahtimassa avaimia, mutta siinä pöydällä säilyivät. Muutenkin eka kertaa Samoksella käyneenä jäi erittäin turvallinen vaikutelma.


      • pipa
        pipa kirjoitti:

        Heips!
        Palasimme eilen Samokselta ja Ilios-hotellista.. kaksi viikkoa vierähti nopeasti! Hotellista... pieni kiva hotelli, huoneet ihan pienet mukavat, parveke kadulle päin.Helsingissä asuvana tien meteli ei haitannut lainkaan ja lentokoneiden ääni ei häirinnyt lainkaan, muutamia muurahaisia juoksenteli huoneessa ja tyynyn päällä joskus iltaisin, mutta mitään torakoita ei ollut, aika kovat sängyt, jossa jouset tuntui patjan läpi, uima-altaalla oltiin aika vähän, sillä lähellä potokaki beach, joka kiviranta, mutta hiekkapohja. Aamupala: nakkeja, vaaleaa leipää, leikkelettä ja juustoa,joskus pieniä pasteijoita, joskus munakokkelia, jugurttia ja hunajaa, muroja ja hilloja, kahvi/tee ja mehua. Kaikki olivat aina kylmiä ja kertaakaan ei ollut mitään vihanneksia tai hedelmiä tarjolla. Hotellissa jätettiin avaimet vaan respan pöydälle, respassa ei ollut koskaan ketään vahtimassa avaimia, mutta siinä pöydällä säilyivät. Muutenkin eka kertaa Samoksella käyneenä jäi erittäin turvallinen vaikutelma.

        ja jatkoa vielä... ruokapaikoista...Pythagorionissa riittää hyviä paikkoja ainaki mun makuun.. Afrodithe, Symposium, Apollonia, Elia, El Coral, Four Seasons, Ilios-hotellissakin oli ihan hyvää ruokaa.


      • pipa
        pipa kirjoitti:

        ja jatkoa vielä... ruokapaikoista...Pythagorionissa riittää hyviä paikkoja ainaki mun makuun.. Afrodithe, Symposium, Apollonia, Elia, El Coral, Four Seasons, Ilios-hotellissakin oli ihan hyvää ruokaa.

        Ilios-hotellin vieressä, n. 50 metrin päässä, hyvä supermarket, josta löytyy kaikenlaista... mutta siis hinnoista:

        *potokaki beach --> 2 aurinkotuolia ja varjo 5 euroa
        *talon viinit ravintoloissa puol litraa n. 5 euroa ja litra n. 8 euroa
        *perinteiset kreikkalaiset ruoat, esim ruukkuruoat n. 7 euroa, muuten pääruoat vaihtelivat 6-11 euroa
        *alkupalojen hinta n. 2,5-5 euroa riippuen alkupalasta, esmes ravintola Afrodithessä kandee tilata mixed starter plate..siitä riittää kahdelle syötävää kylliksi..ja useammallekin..15 euroa ja sisältää jättipapuja, 2 lihapullaa, 2 kikhernepullaa, friteerattuja munakoison ja kesäkurpitsan siivuja, tomaattia, 2 viininlehtikäärylettä, tsatsikia, tonnikalasalaattia, fetaa ja perunasalaattia.
        *2 puolen litran vesipulloa kaupassa n. 40 senttiä, vesipullot 6x2 litraa n. 3 euroa
        *taksi keskustasta ILIOS-hotelliin 3 euroa, tosin käveltiin melkein aina tämä 2 km:n matka yöllä sekä päivällä
        *puolen litran olut baareissa n. 4 euroa, mutta samankokoinen olut ILIOS-hotellissa 2,60 euroa, drinksut aika kalliita baareissa 6-8 euroa.
        *gyros-pita n. 1,70 euroa


      • pipa
        pipa kirjoitti:

        Ilios-hotellin vieressä, n. 50 metrin päässä, hyvä supermarket, josta löytyy kaikenlaista... mutta siis hinnoista:

        *potokaki beach --> 2 aurinkotuolia ja varjo 5 euroa
        *talon viinit ravintoloissa puol litraa n. 5 euroa ja litra n. 8 euroa
        *perinteiset kreikkalaiset ruoat, esim ruukkuruoat n. 7 euroa, muuten pääruoat vaihtelivat 6-11 euroa
        *alkupalojen hinta n. 2,5-5 euroa riippuen alkupalasta, esmes ravintola Afrodithessä kandee tilata mixed starter plate..siitä riittää kahdelle syötävää kylliksi..ja useammallekin..15 euroa ja sisältää jättipapuja, 2 lihapullaa, 2 kikhernepullaa, friteerattuja munakoison ja kesäkurpitsan siivuja, tomaattia, 2 viininlehtikäärylettä, tsatsikia, tonnikalasalaattia, fetaa ja perunasalaattia.
        *2 puolen litran vesipulloa kaupassa n. 40 senttiä, vesipullot 6x2 litraa n. 3 euroa
        *taksi keskustasta ILIOS-hotelliin 3 euroa, tosin käveltiin melkein aina tämä 2 km:n matka yöllä sekä päivällä
        *puolen litran olut baareissa n. 4 euroa, mutta samankokoinen olut ILIOS-hotellissa 2,60 euroa, drinksut aika kalliita baareissa 6-8 euroa.
        *gyros-pita n. 1,70 euroa

        Täytyy vielä mainita..jos aikaa ja halukkuutta löytyy leffan katsomiseen lomalla, niin mukava kokemus on leffan katsominen taivasalla mytilinissä... käytiin katsomassa Guardian-leffa. Taksi leffateatteriin maksaa n. 10 euroa, leffalippu 7 euroa.. Leffaa katsotaan siis taivasalla ja siellä voi tilata pitsaa, pitsa muistaakseni 6,5 euroa ja mukava omistaja tarjoaa vaimonsa tekemiä munkkeja leffan loppupuolella ilmatteeksi. Ystävällinen omistaja myöskin tilasi meille taksin illan päätteeksi. Leffa näkyy joka ilta klo 21 ja riittää kun paikalla klo 21, leffa pääsee useina alkuun ysin jälkeen..Viikossa näkyy siis kaksi eri leffaa, alkuviikosta näytetään toista ja loppuviikosta toista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe