Koira puskee

ihmettelijä!!!

Semmoista kyselisin että mitähän se tarkoittaa kun koira tulee välillä kiahnaamaan ja puskemaan kuin kissa minun jalkoihin.Koira näyttää todella ystävälliseltä ja lempeeltä,onko se vain huomionhakemista vai dominoivaa käytöstä mua kohtaan?!

11

8298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaan laumaan kuuluva

Koira todellakin ilmaisee sinulle kiintymystään ja merkitsee sinut "omaan" laumaansa kuuluvaksi.En ole koskaan kuullut,että kyseessä olisi koiran dominointiyritys.

• terristi

vain hyväntahdonele, haluaa tulla huomatuksi, hellityksi. Meillä vastaavaa tekee borzoi mutta terreiltä tuollaista käytöstä ei ole koskaan havaittu.

• pyrre!!!

Niin vähän ajattelinkin että koira ilmaisee hellyyttään tollai=)
        Joku vain joskus sanoi että koira ilmaisee itsensä ylempiarvoiseksi puskemalla ja kiehnaamalla.

• terristi
        pyrre!!! kirjoitti:

Niin vähän ajattelinkin että koira ilmaisee hellyyttään tollai=)
        Joku vain joskus sanoi että koira ilmaisee itsensä ylempiarvoiseksi puskemalla ja kiehnaamalla.

kissamainen ele koiralta eikö? ;)

Vaan se joku oli kyllä väärässä, jos koirasi yrittää esittää ylempiarvoista, sen kyllä varmasti huomaa. Meillä tuota esittävä koira on lauman hierarkiassa alimmalla asteella, eli se on nuorin koira eli taatusti ei esitä edes ihmisille mitään ylemmyysjuttuja.

Saanko kysyä minkä rotuinen koirasi on?

• se on
        terristi kirjoitti:

kissamainen ele koiralta eikö? ;)

Vaan se joku oli kyllä väärässä, jos koirasi yrittää esittää ylempiarvoista, sen kyllä varmasti huomaa. Meillä tuota esittävä koira on lauman hierarkiassa alimmalla asteella, eli se on nuorin koira eli taatusti ei esitä edes ihmisille mitään ylemmyysjuttuja.

Saanko kysyä minkä rotuinen koirasi on?

pyreneittenkoira =)

• Jokunen...

enemmänkin kuin dominointia mielestäni. Kummatkin, sekä narttu että uros tätä tekevät, narttu on laumassa alimpana.
      Varsinkin uroksella on paljon kissamaisia piirteitä, elänyt enemmän kissojen kuin koirien kanssa (esim. pitää kehräysääntä, kun on oikein tyytyväinen =)).

• mistica

Ärrierit puskee, on kai koirallakin omia hajunjättötapojaan...tuo nyt enemmänkin aina syötyään tai sitten aamulla ekaks, ja muutenkin käy ihmisten lisäksi läpi osan huonekaluista ja lattialla lojuvista repuista yms. Ei kyllä dominoinnista ole häivääkään!
        Hauska kuulla että muutkin (rodut)tekevät tuota, kun tämä on kolmas tuttu terrieri joka tekee tätä.
        En oo aatellu ees, se on vaan ollu hassua, eikä omistajatkaan tiedä, mistä on kyse.

• dominointia

Kyllä itse pistän tuon dominoinnin piikkiin. Ihan kaiken lukemani perusteella sekä myös oman kokemuksen perusteella.
      Tosin sitten rotukohtaisista eroista en osaa sanoa.

Koira voi lenkillä ja miksei kotonakin tulla nopeasti koskettamaan ihmistä, kertoakseen että minä tässä, mutta tuollainen puskeminen on jo sellaista mitä en usko että koiran luonto sallii tehdä jos laumajärjestys on täysin selvä.

Tosin jos alkuperäisellä ei ole ongelmia koiransa kanssa ja tuo on ainoa juttu mikä mietityttää niin sittenhän asiat ovat hyvin ja puskekoon dogi ihan rauhassa;)))

• mistica

mun mainitsemilla koirilla ei ole mitään dominanssiin viittavaa, en kiellä, etteikö jollakulla voisi olla,mutta mitäs siitä jos nämä partansa putsaa sohvaan. tai tervehtii kierähtämällä viereen ja puskemalla-minä erotan kyllä väärän oikeasta (jos minulle oli viestiä viskattu tuosta dominanssista).
        Aa, meinaako nyt ed. kirjoittaja, että tökitään, vaaditaan jotakin "puskemalla"?Se on eri asia. Mutta tollanen samantapanen ku uinnin jälkeen kieriminen ja puskeminen vaikka pensasta vasten-mutta kohteena kalusteet, omistaja jne. Eikä koira pyri mihinkään, ei hyväilyihin, huomioon tms, saattaa itsekseen vaan puskea pitkin seiniä. Käsitin kai puskemisen eri tavalla. Itse puhun tökkimisestä, jos koira yrittää vaatia jotakin iskemällä kirsunsa omistajaan.

• dominointia
        mistica kirjoitti:

mun mainitsemilla koirilla ei ole mitään dominanssiin viittavaa, en kiellä, etteikö jollakulla voisi olla,mutta mitäs siitä jos nämä partansa putsaa sohvaan. tai tervehtii kierähtämällä viereen ja puskemalla-minä erotan kyllä väärän oikeasta (jos minulle oli viestiä viskattu tuosta dominanssista).
        Aa, meinaako nyt ed. kirjoittaja, että tökitään, vaaditaan jotakin "puskemalla"?Se on eri asia. Mutta tollanen samantapanen ku uinnin jälkeen kieriminen ja puskeminen vaikka pensasta vasten-mutta kohteena kalusteet, omistaja jne. Eikä koira pyri mihinkään, ei hyväilyihin, huomioon tms, saattaa itsekseen vaan puskea pitkin seiniä. Käsitin kai puskemisen eri tavalla. Itse puhun tökkimisestä, jos koira yrittää vaatia jotakin iskemällä kirsunsa omistajaan.

Ei ollut viestini tarkoitettu kenellekkään erityisesti. Ja tarkoitin tosiaan ihan sellaista puskemista jossa koira tosiaan puskee omistajaansa ja kerjää esim rapsutuksia. Joistakin tämäkin voi olla kovin hellyyttäävää eikä ymmärretä että siellä on jokin taka-ajatus. Mutta tosiaan, jos tuo on ainoa ongelma koiran kanssa niin hyvin menee;)

• mistica
        dominointia kirjoitti:

Ei ollut viestini tarkoitettu kenellekkään erityisesti. Ja tarkoitin tosiaan ihan sellaista puskemista jossa koira tosiaan puskee omistajaansa ja kerjää esim rapsutuksia. Joistakin tämäkin voi olla kovin hellyyttäävää eikä ymmärretä että siellä on jokin taka-ajatus. Mutta tosiaan, jos tuo on ainoa ongelma koiran kanssa niin hyvin menee;)

piti vain varmistaa, nimimerkki dominointia.
        Tuota tökkimistä juuri sitten lopulta aattelinkin-koira ei saa tietenkään saada vaatimalla mitään. Ei edes katsetta sitä päin. Eikä kieltoakaan, kaikki on huomiota.
        Jos saa, ja katsoo oikeudekseenkin vaatia, on usein dominointia, joillakin se on harmitonta eikä tuota lieveilmiöitä.
        Heh, puskemisen näen vaan oikein otsalla kiehnaamisella. Minä murahdan tai kropalla ilmaisen, jos joku yrittääkään ohjata minua. Joskus on vaikea oivaltaa, missä se raja menee, jolloin koira alkaa kouluttaa omistajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3679
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      107
      3502
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1163
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1031
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe