murtuiko käteni?? vittu!! AUTTAKAA

o-oueiiiiiiiiiiiii

tein jotaa tavallist hyppyy(!) trampalla ja suunnilleen tipuin kokonaan pois mut sit sain just vastaa kädel siit reunast ja se sattui ihan sikana! No ei kyl ekaks mut sit alko sattuu heti sen jälkee ja nyt se on aika turvonnu ja sinertävä.. En haluu ees ajatella et en voi tehä mitään koko kesänä jos saan kipsin!!!!!!!:( Mut kertokaa milt tuntuu ku murtuu joku paikka? Ku en oo ihan varma onks se murtunu, en pysty oikee liikuttaa ja se on ihan turvonnu sormiin asti mut mul ei oo ikinä murtunu mikään joten ois kiva jos joku auttais.! Mul on maailman huonoin tuuri oikeesti!!! Oon yksin kotona, tarkotus olla koko viikonloppu. Ekaa kertaa en joutunu menee maalle perheen kanssa. Ja nyt ma kai mursin käteni ?? voinko mennä ite johonki sairaalaan??

Auttakaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20

4175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Jos kätesi sinertää, se tarkoittaa että siinä EI KIERRÄ VERI!! PAHIMMASSA TAPAUKSESSA SE AMPUTOIDAAN, JOS SITÄ EI SAADA KUNTOON: ÄKKIÄ ENSIAPUUN NYT!!

    • Taisi olla kesän liikunnat siinä. Luultavasti on luita murtunut, otille ja heti, viivyttely ei ehkä johda mihinkään amputointeihin, mutta aikaa menee ihan sikana enemmän ja . . . alkaa sattua. Oikeasti. ;)

    • o-oueiiiiiiiiiiiiii

      Hei en mä niin tyhmä oo et tulisin nettiin jos käteni murtuis vaan sanoisin vanhemmille, mutku ne ei ollu kotona! Mä en ees tienny miten pääsen sinne sairaalaan! Onneks naapuri pysty viemään. Siin oli murtuma kahest kohtaa kyynärpääs ja rantees joku hermojuttu jota en oikee tajunnu ja mun pitää viel mennä johonki leikkaukseen viikon päästä! Mun kesä on ihan pilalla, tää on ihan v*tusta!!!!!!!!!! Ja kaiken lisäks vanhemmat oli suuttuneita ku en ollu heti (yöllä!!?) soittanu niille. Miten tälläsestä selvii?? Muita jotka on viettäny kesän kipsi kädessä??? Ja tää on viel nolooki!! kiva selittää kaikille mistä tää tuli..;( v*tuttaa tää on oikeesti pahinta mitä voi käydä kesäl..

      • tyttö90

        mä onnistuin kolme viikkoo sitten murtaan jalkani. sääriluu ja pohjeluu murtu, polvilumpio halkes ja sit oli vielä jotain huismurtumia reidessä. täs ollaan nyt sit seuraavat kolme kuukautta kipsissä varpasta nivusiin=)...


      • systeri

        että se sun käsi saadaan kuntoon ettei tarvi loppuelämää yksikätisenä tai rampana viettää. Mun veli mursi 16-v hevosen selästä tippuessaan oikean ranteensa, oli lastassa 6 viikkoo eli parhaimman kesän. Kyllä se järvessäkin kävi kun käsi teipattiin muovipussin sisään ettei varmana kastunu.


      • ---------------------------

        Rauhotu nyt vähän.. kyllä sitä kesää voi viettää, vaikka käsi oiskin paketissa. Ja oo onnellinen ettei kuitenkaan pahemmin käyny.. tollanen kädenmurtuma on loppujen lopuks pikkujuttu kun vakavempiin asioihin vertaa.


      • o-oueiiiiiiiii
        tyttö90 kirjoitti:

        mä onnistuin kolme viikkoo sitten murtaan jalkani. sääriluu ja pohjeluu murtu, polvilumpio halkes ja sit oli vielä jotain huismurtumia reidessä. täs ollaan nyt sit seuraavat kolme kuukautta kipsissä varpasta nivusiin=)...

        Sattui varmaan ihan sikana!!? Mua sattuu vielki suunnilleen koko ajan, en pysty ees nukkuu kunnol ellen ota jotaan buranaa :( Toivon etten joudu hirveen kauaa kipsii pitään, se lääkäri sanoi et se riippuu siit leikkauksestaki. vähän sun pitää pitää kauan! Miten sul oikeen meni noi kaikki?? Jouduitko leikkaukseen? Mua pelottaa seki ihan sikana, ku en oo ikinä ollu nukutukses, se pelottaa eniten. Ja sit jotkut sanoo et sit ku herää ni on ihan sika paha olo ja mulla on oksennuskammo ;( Onks sun kipsi sellanen et siin on alapuolel pelkkää kangasta tai kokonaan ympäri kipsii? Laihtuukohan se käsi ihan sikana tos ajassa?? Mun kädet on jo ihan tarpeeks kapeet näinki en haluis mitään naruu.. Kauan kesti ettei sattunu kokoajan? Tai sattuuks vielki? Milloin aloit heiluttelee varpaita? Ku mua ainaki neuvottii heiluttaa sormii et veri kiertais tjn mut kokeilin ja se sattu ihan sikana! Oliks vaikee tottuu tohon kipsiin? Mun mielest on ihan sika vaikeet tehä kaikkee esim. pukee, syödä, nukkuu, kirjottaa yhel kädel ym. Sori aika paljon kysymyksii, mut ois kiva jos kertoisit ku oot samas tilantees. Ku joku sano ettei menis loma pilalle ni kiitti lohdutuksest mut en oikee keksi mtn mitään mitä vois tehäkään..;( Mieleen tulee vaan et mitä kaikkee menetin tän takii.. voih


      • asdf
        --------------------------- kirjoitti:

        Rauhotu nyt vähän.. kyllä sitä kesää voi viettää, vaikka käsi oiskin paketissa. Ja oo onnellinen ettei kuitenkaan pahemmin käyny.. tollanen kädenmurtuma on loppujen lopuks pikkujuttu kun vakavempiin asioihin vertaa.

        Täytyy sanoo et ihan omaa tymyyttäs kun et heti menny ensiapuun, kyllä sinne sairaalaan voi mennä ihan kuka tahansa. Ja vielä tyhmempää oli olla ilmottamatta vanhemmilles. Mietis nyt vähän...

        Oma käsi murtu muutama vuosi sitten. Ekan viikon se oli kipee mutta sitten alko jo kipu hellittämään. Kyllä sen kipsin kanssa oppii elämään sen muutaman viikon, eikä se elämä siihen lopu. Lääkäri käski nukkua mahalteen käsi pään vieressä, eli hieman yläasennossa. Suihkuun mentäessä kiedot kätesi kelmuun tai muuhun, ettei kipsi pääse kastumaan. Äläkä unohda tehdä harjotteita, ettei kätesi lihakset pääse surkastumaan. Lääkärisi varmasti antoi sellaisia sinulle. Tein itse sen virheen, etten tehnyt niitä harjotteita aktiivisesti ja käsi oli 100 kertaa ohuempi kuin toinen, mutta kyllä se siitä taas läskistyi entiseksi. Koitappa pärjäillä.


      • sait jalkas
        tyttö90 kirjoitti:

        mä onnistuin kolme viikkoo sitten murtaan jalkani. sääriluu ja pohjeluu murtu, polvilumpio halkes ja sit oli vielä jotain huismurtumia reidessä. täs ollaan nyt sit seuraavat kolme kuukautta kipsissä varpasta nivusiin=)...

        noin hajalle? varmaankin tosi ikävää olla kesähelteet koko jalka kipsattuna? Onko sulla tosiaan jalka nivusiin asti kipsattuna? voisi kuvitella että elämä tollasen kipsin kanssa on tosi hankalaa. Eihän sitä voi oikein liikkua mitenkään ja vessassa ja suihkussa käynti on varmaankin vaikeeta. Miten oot pärjäilly keppien ja kipsin kanssa?


      • tyttö90
        sait jalkas kirjoitti:

        noin hajalle? varmaankin tosi ikävää olla kesähelteet koko jalka kipsattuna? Onko sulla tosiaan jalka nivusiin asti kipsattuna? voisi kuvitella että elämä tollasen kipsin kanssa on tosi hankalaa. Eihän sitä voi oikein liikkua mitenkään ja vessassa ja suihkussa käynti on varmaankin vaikeeta. Miten oot pärjäilly keppien ja kipsin kanssa?

        päätin testata kevaria hiekkamontulla ja.....
        juu, kyl mul on jalka ihan kokonaan kipsattuna, tää ei oo enään niin hankalaa kun sain viikon jälkeen tälläsen lasikuituisen kipsin joka ei pana yhtään niin paljon kun sellanen joka on oikeeta kipsiä. kyllähän tän kans pärjää, kaverit on ollu ihan uskomattoman avuliaita ja kyl se vessassa ja suhkussa käynti onnistuu harjottelun jälkeen. jätesäkki teipattuna kipsin päälle voi mennä ihan normaalisti suihkuun ja kylpyyn, niin normaalisti kun yhdellä jalalla voi mennä..


      • aika pahalta
        tyttö90 kirjoitti:

        päätin testata kevaria hiekkamontulla ja.....
        juu, kyl mul on jalka ihan kokonaan kipsattuna, tää ei oo enään niin hankalaa kun sain viikon jälkeen tälläsen lasikuituisen kipsin joka ei pana yhtään niin paljon kun sellanen joka on oikeeta kipsiä. kyllähän tän kans pärjää, kaverit on ollu ihan uskomattoman avuliaita ja kyl se vessassa ja suhkussa käynti onnistuu harjottelun jälkeen. jätesäkki teipattuna kipsin päälle voi mennä ihan normaalisti suihkuun ja kylpyyn, niin normaalisti kun yhdellä jalalla voi mennä..

        En vois edes kuvitella millasta olisi olla koko kesä tollasen kipsin kanssa. Mulla on ollu vaan sellanen pienempi kipsi, mikä oli aluks oikeeta kipsiä, jollon joutu pitämään siinä sellasta kipsikenkää eikä saau astua yhtään jalalle. oliks sullakin aluks sellanen? mites toi ulkona liikkuminen noiden keppien kanssa sujuu?


      • tyttö90
        aika pahalta kirjoitti:

        En vois edes kuvitella millasta olisi olla koko kesä tollasen kipsin kanssa. Mulla on ollu vaan sellanen pienempi kipsi, mikä oli aluks oikeeta kipsiä, jollon joutu pitämään siinä sellasta kipsikenkää eikä saau astua yhtään jalalle. oliks sullakin aluks sellanen? mites toi ulkona liikkuminen noiden keppien kanssa sujuu?

        ei mulla kyl aluks mitään kipsikenkää ollu mut eilen kävin lääkärillä joka sano et saan alkaa varata painoo jalalle kivun sallimissa määrin, samalla sain sellasen kipsi "sandaalin". ajattelin sit et kohta en kävele enää ees kepeillä, todellisuus oli kuitenkin et se varaaminen sattuu ihan sikana=)


      • niin no
        tyttö90 kirjoitti:

        ei mulla kyl aluks mitään kipsikenkää ollu mut eilen kävin lääkärillä joka sano et saan alkaa varata painoo jalalle kivun sallimissa määrin, samalla sain sellasen kipsi "sandaalin". ajattelin sit et kohta en kävele enää ees kepeillä, todellisuus oli kuitenkin et se varaaminen sattuu ihan sikana=)

        en osaa sanoa miten sulla kun murtuma on paljon pahempi ja koko jalka kipsissä. Itelläni oli nilkka murtunu ja sen ensimmäisen kipsisen version "siis se tonnin painoinen kipsisaapas - tiedät varmaankin" jälkeen pystyi alkaa laittamaan painoa jalalle aika hyvin. Ennen sitä liikkuminen oli tosi hankalaa keppien kanssa


    • o-oueiiiiii

      Moi, kaikki jotka tietää jotain nukutuksesta ni kertokaa millast on ku herää ja miten se tehään ja kaikkee mahollista!? Mua pelottaa se eniten ku pelkään ihan sikana etten herää ollenkaan tai sit et oon jotenki puolvalveilla kokoajan ja tunnen kaiken ja sitäki et ku herään ni alkaa oksettaa, mulla on oksennuskammo! ;(

      • tjamp

        en ole koskaan nukutuksessa ollut, mutta..

        - todennäköisyys olla heräämättä on olemattoman
        pieni.
        - todennäköisyys olla leikkauksessa hereillä ja
        tuntea kaikki on mielettömän pieni.
        - tilanteessasi minulle ei olisi tullut
        mieleenkään pelätä noita asioita.
        - harvoinhan sitä ihminen tahattomasti oksentaa.
        turha lienee kysyä, mikä oksentamisessa
        pelottaa. harvoinhan tuollaiset pelot järjellä
        ovat selitettävissä.

        kyl se siit.


    • ..........

      Mullakin oli muutama vuosi sitten käsi murtunut (olin pelaamassa jääkiekkoa kavereiden kanssa) ja käteni kipsattiin. Aluksi kipsi voi tuntua hieman "ärsyttävältä" (lähinnä kutisee) iholla, mutta siihen tottuu. Kuinka kauan kipsiä pidetään - se vaihtelee aina tapauksesta riippuen, mutta ei kipsiä kovin kauan pidetä. Itselläni ennen kipsin lopullista poisottoa kipsi vaihdettiin pienempään (joka helpotti käytännön töitäkin, melkein kuin koko kipsiä ei olisi).

      Kun kipsi on otettu pois, käsi näyttää hieman "ruipelolta", mutta aika nopeasti se entiselleen palautuu.

      • murtunu peukku

        Sanot ettei kipsi ole niin paha! Mulle se on nyt ihan kuolema! noin 1,5 viikkoo ennemmin mun ekaa ulkomaan matkaa mulla murtuu ihan oudosti peukalo ja kipsin pitää olla pitkä tohon melkein kyynerpäähä! Tosi mukava espanjan heltees tällänen hiki kipsi enkä saa edes uida ;S arvaa onko kivaa ?elämä on pilalla vaan tän kipsin takii !!


    • onskuliina

      MOI ... mulla ei oo ikinä oikee mitää murtunut ,paitsi vasen keskari.....ja se ei enää ikinä oo samanlainen ,koska siitä meni jotku nivelet.......

    • Anonyymi

      Tein tempun trampalla ja mursun sormen nyt koko käsi paketissa enkä tiiä mitä tehä kun on tylsää ensin tän piti olla vain 2vk mut nyt on menny 1vk ja pitääki olla vielä 2vk auttakaa ja keksikää mulle tekemistä

    • Anonyymi

      Varpaan murtuminen on ihan liiankin kepee en menny kouluun kaan ku varvas oli murtunu sitte seuraavat neljä viikkoo kepeillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe