Britax Vigour 3 -kokemuksia?

Tiinatar

Hei! Onko kellään kokemuksia ko. rattaista, joihin ilmeisesti saa myös vaunukorin (ja turvakaukalon) kiinni...? Soveltuvatko siis ihan nukkumisvaunuiksi tosi pienelle, että myöhemmin myös matkarattaiksi? Olen tosi tykästynyt näihin, mutta ovatko todella niin kätevät kuin miltä näyttävät? Onko esim. sadesuojaa, hyttyssuojaa? Tavaratila näyttää hieman pieneltä, mutta tuohon aisaan saisi kiinni varmaan jonkun kassin - tiedättekö löytyykö Britaxilta vai kuuluuko edellä mainitut ehkä itsestäänselvyytenä koko pakettiin?

http://www.lastentarvikepikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=221

11

12228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citronella2

Meillä ei noita rattaita ole, mutta olen käynyt Stockalla muutaman kerran kokeilemassa. Niihin saa tosiaan kiinni vaunukopan ja turvaistuimen. Eivät kyllä musta ole matkarattaat vaan ihan normi rattaat. Itseä arvelluttaa se, että ratasosan saa kyllä makuuasentoon, mutta jalkatuki ei ole säädettävä eli jalat jää ihmeelliseen kulma-asentoon. Ainakin meidän 8-kuinen usein nukahtaa rattaisiin ja tuo asento ei ole mikään hyvä uniasento. Lisäksi kuomu ei suojaa ollenkaan makuuasennossa. Tavarakori on tosiaan pienehkö. Rattaat ovat aika kevyet, että en kyllä pitäisi aisassa välttämättä hoitolaukkua etteivät kaadu.

Ovathan nuo tosi kivannäköiset ja kulkivat kevyesti.

• Citronella2

Vaunukopasta piti vielä sanoa, että ainakin meidän pojan kanssa olisi ollut hankalaa, jos vaunukoppa olisi ollut erikseen, koska jo nelikuisena halusi nähdä ympärilleen, eikä se kopassa onnistu.

• vissiin virallisesti
        Citronella2 kirjoitti:

Vaunukopasta piti vielä sanoa, että ainakin meidän pojan kanssa olisi ollut hankalaa, jos vaunukoppa olisi ollut erikseen, koska jo nelikuisena halusi nähdä ympärilleen, eikä se kopassa onnistu.

ookaan matkarattaat, mutta kuten tästä kuvasta http://www.lastentarvikepikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=221&iid=943 näkyy, erittäin pieneen tilaan menevät. Ollaan harkittu nyt myös näitä http://www.hauck-group.de/en/kategorie.asp?PLID=4&LIZID=&BID=16 I'coo Picoja, mutta ongelmana on, etten mistään suomalaiselta sivulta ole löytänyt tuota kaukaloa, jonka rattaisiin saisi kiinni. Pehmeitä kantokoppia, joilla I'coon rattaista saisi alkuvaiheessa vaunut, luulisi sen sijaan löytyvän Suomestakin. Pikkaisen näissä huolettavat nuo pyörät - ovatko kenties kömpelöt ja helposti "tukkeutuvat", kun ovat noin pienet. Toisaalta merkki antaisi olettaa rattaiden olevan laadukkaat, eivätkä ihan halvimmatkaan ole. Kolmepyöräistä olin alunperin ajatellut, kun näyttävät yksinkertaisesti ketterämmiltä, mutta ei kai se elinehto ole... Pieneen tilaan meidän rattaiden tulisi kuitenkin mahtua. No, me harkitaan ja kattellaan tässä vielä. Kerrothan vielä myöhemmin, jos jotkut kivat teille löysit! :)

• harkinnut

heip,

kokemuksia ei valitettavasti ole mutta vinkkinä...
      itse olen kysellyt vaippatalosta Cosatto merkkisiä uutuuksia. Monen eri mallin yhdistelmiä :-) mihin kuuluu myös kantokoppa!

• sma

Hei.

Minäkin olen kiinnostunut kyseisistä rattaista. Eli käyttökokemuksia kaivataan.

• MARISA.ES

HAIN MYÖS TIETOA KYSEISISTÄ RATTAISTA. TILAAN NE NETISTÄ EBAYN KAUTTA. TULEE MAKSAMAAN 337€ POSTIKULUJEN KANSSA. TULEE ENGLANNISTA ESPANJAAN (ASUN ESPANJASSA JA TÄÄLLÄ EI BRITAXEJA OLE KAUPOISSA.) LÖYSINKIN YHDEN TODELLA HYVÄN KOMMENTIN JENKEISTÄ. KYLLÄKIN ENGLANNIKSI MUTTA PAREMPI SE KUN EI MITÄÄN. JOKU ÄITI OLI TOSISSAAN NÄHNYT VAIVAA. LIITÄN TÄHÄN SEN LINKIN: http://www.epinions.com/content_384673877636

• numero79
        MARISA.ES kirjoitti:

HAIN MYÖS TIETOA KYSEISISTÄ RATTAISTA. TILAAN NE NETISTÄ EBAYN KAUTTA. TULEE MAKSAMAAN 337€ POSTIKULUJEN KANSSA. TULEE ENGLANNISTA ESPANJAAN (ASUN ESPANJASSA JA TÄÄLLÄ EI BRITAXEJA OLE KAUPOISSA.) LÖYSINKIN YHDEN TODELLA HYVÄN KOMMENTIN JENKEISTÄ. KYLLÄKIN ENGLANNIKSI MUTTA PAREMPI SE KUN EI MITÄÄN. JOKU ÄITI OLI TOSISSAAN NÄHNYT VAIVAA. LIITÄN TÄHÄN SEN LINKIN: http://www.epinions.com/content_384673877636

Vähän myöhässähän tämä vastaus tulee, mutta vastaan silti..

Meillä on kyseinen setti ollut käytössä helmikuun alusta alkaen (siis vaununkoppa, turvaistuin ja pyörät..ratasosa nyt sitten vasta ihan keväällä). Me ollaan koettu tuo todella käteväksi ja näppäräksi, helppo kulkea kaupungilla, mutta kulkee myös maastossa kun renkaat on kumminkin isot. Aisassa mulla on kiinnitettynä ihan se normaali vaunujen verkkokassi ja siinä kulkee mukana tarpeelliset tavarat, pienet kauppaostokset sitten siellä alakorissa. Vaununkoppa on pieni, mutta nukkumiseen oikein käypänen vauvan ollessa pieni. Ratasosan ongelman tuossa jo joku ylempänä mainitsikin, eli jalat jää makuuasennossa koukkuun ja aurinkosuojaa ei silloin oikein saa. Ratasosaa meillä käytetään varmasti kaikista vähiten, mutta vaunuihin ja ennen kaikkea pyörät turvakaukalo yhdistelmään olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

• Satunnainen ohikulkija
        numero79 kirjoitti:

Vähän myöhässähän tämä vastaus tulee, mutta vastaan silti..

Meillä on kyseinen setti ollut käytössä helmikuun alusta alkaen (siis vaununkoppa, turvaistuin ja pyörät..ratasosa nyt sitten vasta ihan keväällä). Me ollaan koettu tuo todella käteväksi ja näppäräksi, helppo kulkea kaupungilla, mutta kulkee myös maastossa kun renkaat on kumminkin isot. Aisassa mulla on kiinnitettynä ihan se normaali vaunujen verkkokassi ja siinä kulkee mukana tarpeelliset tavarat, pienet kauppaostokset sitten siellä alakorissa. Vaununkoppa on pieni, mutta nukkumiseen oikein käypänen vauvan ollessa pieni. Ratasosan ongelman tuossa jo joku ylempänä mainitsikin, eli jalat jää makuuasennossa koukkuun ja aurinkosuojaa ei silloin oikein saa. Ratasosaa meillä käytetään varmasti kaikista vähiten, mutta vaunuihin ja ennen kaikkea pyörät turvakaukalo yhdistelmään olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Varmaan tämäkin tulee myöhässä, mutta kaverilta hajosi juuri kyseiset vaunut. Muoviosa ei kestänyt pakkasta, ja tietenkään tätä osaa ei saa tilattua mistään. Onneksi oli takuuta vielä jäljellä.

• tuulia...
        Satunnainen ohikulkija kirjoitti:

Varmaan tämäkin tulee myöhässä, mutta kaverilta hajosi juuri kyseiset vaunut. Muoviosa ei kestänyt pakkasta, ja tietenkään tätä osaa ei saa tilattua mistään. Onneksi oli takuuta vielä jäljellä.

Me ostettiin hetki sitten noi rattaat ja vaikuttavat ihan mahtavilta! :) Eksyin vasta näin jälkikäteen lukemaan muiden kommentteja niistä... Heh...

Ainakin tässä 2009 mallissa näyttää olevan korjattu kaikki ne jutut mistä on näyttänyt olevan puutetta.

Me ei edes hankittu erikseen vaunukoppaa, kun ne menevät ihan makuuasentoon nykyään (jalkoja myöten), joten laitetaan vaan kantokassi siihen päälle. tosi näppärä systeemi! :)

• rv 39+1

siskoni osti just nuo vaunut keväällä ja olin ensin sitä mieltä et ostan samanlaiset mut päädyttiin kuitenki brion sing vaunuihin.

saman tyyliset ... vaunukoppa, istuinosa ja turvakaukalo. turvakaukaloon saa myös jalustan.

koko paketti ... vaunut, istuin 499e. ( hyttysverkko ja sadesuoja).
      ja turvakaukalo jalusta 189e.

menee pieneen tilaan, voi valita erivärillä olean vaunukopan ja istuimen.
      esim. vaunukoppa punainen ja istuinosa sininen :).

kaukalon saa helposti kiinnitettyä rattaan kehikkoon.

tuo britaxin vaunu ... oli kalliimpi. ja siskoni sanoi et etu pyörät niin pienet et varmaan hankala lykätä lumessa. sano et jopa hiekalla vähän hankalat, just niinku lykkäisi matkarattaita vaan et tosi kalliin matkarattaat ...

kumpaankaan merkkiin ei tule mukana mitään kassia tai hoitilaukkua eikä jalkapeitettä.

makupussin olen ostanut erikseen ...

• on jalkapeite!

Uudessa vidourissa on jalkapeite kyllä!
        ja istuinosa ei jää kupiksi niin kuin aiemmin vaan on suora makuuasennossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe