Joo elikäs, olisin lähdössä kohta vaihtoon Japaniin ja siksi todella haluaisin kysyä, että miten se kumarrus oikeasti tapahtuu? Tietenkin syvään ja kohteliaasti, mutta siitä olen kuullut kahdenlaisia versioita. Vaihto-oppilas koordinaatori sanoa, että aina on katsottava silmiin, mutta miten sitten kun eräässä opas kirjassa sanottiin, että silmiin ei tulisi koskaan katsoa kumastaessa!? Se kuulemma aina yhdistetään flirttailuun, enkä nyt ihan tiedä kumpi on parempi. Itse katsoisin silmiin, koska on länsimaissa kohtiliasta, mutta en sitten halua loukata toista kulttuuria.
Olisin todella kiitollinen kaikesta tiedosta.
Oikea oppinen kumartaminen??
4
1634
Vastaukset
- Docomo
Anteeksipyynnon eri mallit... eikun treenaamaan.
http://www.youtube.com/watch?v=t4bMM73-qHo- Coco_Loco
Jep. Kiitos ja kumarrus.
- Esapeteri
Etkö ole suomessa muka ikinä kumartanut? Ainakin täälläpäin se on ollut tapana esim. ottaessa vastaan päättötodistusta. Ei se japanlandiassakaan paljon siitä eroa.
- Yooshiki o-rei
Varsinkaan, jos ei japania osaa puhua, niin on parempi olla kumartelematta näyttämättä huvittavalta pyllistelijältä. Japanilaiset eivät odota varsinkaan tuntemattoman ummikon ulkomaalaisen pokkuroivan heille kumartelemalla. Vaihto-oppilas perhe opettanee oikeat tervehtimistavat vähitellen. Kaikkein epätoivottavin "tapaus" Japanissa on ulkomaalainen, joka toimii kuin elefantti posliinikaupassa. Kumartaessaan/pyllistäessään hän pudottaa ja rikkoo huomaamattaan takanaan olevan arvoesineen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492048Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3061749- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671160
- 251071
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23957