selain ei halua avata sivuja

Oltsu1

Explorer lopetti sivujen avaamisen kertalaakista. Yhteys on ok, esin internetpelit toimii. Aina vaan ilmoitus, ettei ie voi avata sivua. Internet asetukset pitäis olla ok. F-secure vastaa virus torjunnasta ym. Kun selain tilttas se oli pari kertaa pyytänyt vahvitusta yhteyden ottoon johonkin ja olin ne estänyt ja samalla laitoin pukin kohtaan, ettei enää näyttäis näitä kysymyksiä. Ja sitte kaatu. Sitten huomasin, et windowsin palomuuri ei ollu päällä (mut se on usein nii, luulen et f-securen systeemit hylkii sitä). No laitoin sen päälle ja samalla scannasin f-securen vehkeellä virukset ja örkit, mitään ei ollu. Edellis päivänä oli kolme virusta napannu (troijalaisii yms.), jotka tuhosin ja sen jälkeen selain vielä toimi.
Kysymykset: Mistä aloittaa kun yhteydet ei toimi.
Mitä palomuurille vois/pitäis tehdä
Oisko mitään arvioo, mikä ois pieles.
Tarviiko lisäselityksii.
Avusta ikuisesti tai ainakin jonkin aikaa kiitollinen.

13

1626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä selität

että olet palomuurista pysyvästi estänyt selaimen
      pääsyn nettiin.
      Ota moinen määritys pois palomuuristasi.

• Oltsu1

Tarkoittanet ilmeisesti f-securen palomuuria. Se toimii siten, että toistuvasti kyselee "sallitko yhteyden...", eikä minulla ole selkeää käsitystä koskaan ollut mitä se meinaa. Aiemminkin olen estänyt, eikä selain tästä ole kaatunut. Samoin vaikeuksia löytää kyseinen määritys sieltä.

• palomuuri on?
        Oltsu1 kirjoitti:

Tarkoittanet ilmeisesti f-securen palomuuria. Se toimii siten, että toistuvasti kyselee "sallitko yhteyden...", eikä minulla ole selkeää käsitystä koskaan ollut mitä se meinaa. Aiemminkin olen estänyt, eikä selain tästä ole kaatunut. Samoin vaikeuksia löytää kyseinen määritys sieltä.

vai onko f-securella palomuurikin? Tuosta voisi ymmärtää että sulla on kaks palomuuria yhtä aikaa koneella.

• 9876

FS:n palomuuri pois päältä. Sitä ennen laita Windowsin oma muuri toimintaan. Kokeile.
      Sais tietää hakea vikaa IE:stä vai FS:stä.

• Oltsu1

Jep, kokeilin sitä, ei suostu avaan sivuja. Eli oisko sittenkin selain jumissa? Ei hajuakaan miten alkais sitä tutkii.

• 9876
        Oltsu1 kirjoitti:

Jep, kokeilin sitä, ei suostu avaan sivuja. Eli oisko sittenkin selain jumissa? Ei hajuakaan miten alkais sitä tutkii.

Pidä edelleen vain Winkun muuri. Sanoit int-pelit toimii muttei muut. Annas int-pelin osoite ja niitä toimimattomia myös, vois kokeilla täältä toisilla selaimilla.
        Vähän hankalaa, kun ei ole vuosiin tullut IE:tä käytettyä ja FS:ää ei ole koneella.
        No, kuitenkin FS:n vika on nyt poissuljettu.

• joku mättää
        9876 kirjoitti:

Pidä edelleen vain Winkun muuri. Sanoit int-pelit toimii muttei muut. Annas int-pelin osoite ja niitä toimimattomia myös, vois kokeilla täältä toisilla selaimilla.
        Vähän hankalaa, kun ei ole vuosiin tullut IE:tä käytettyä ja FS:ää ei ole koneella.
        No, kuitenkin FS:n vika on nyt poissuljettu.

mulla on justiin ollut sama vika, mikään sivu ei aukea vaikka yhteys on auki.
        Mulla on koneella f-secure joka ilmoittaa tämän tästä
        *** muuttunut sovellus
        internet suojaus on havainnut, että internet yhteyttä käyttävä sovellus on muuttunut edellisen käynnistyksen jälkeen
        internet explorer
        onko tämä vaarallista?...
        Mikä avuksi?
        Yhteys kannattaa estää vain jos sovellusta ei ole päivitetty edellisen suorituskerran jälkeen
        ohje-tiedot-salli-estä****

laitoin salli, ja ruksin kohtaan älä näytä tätä valintaikkunaa tämän ohjelman kohdalla, mutta heti perään tuli vielä 5 kertaa sama ilmoitus laitoin taas ruksin ja salli
        lopulta tosiaan ei enää näyttänyt mitään sivuja, asensin uudelleen, toimi puoli tuntia.Asensin operan ja sillä näkyi sivut, mutta en vaan tykkää operasta :(

mulla ei ole löytynyt yhtäkään virusta/örkkiä

• Oltsu1
        joku mättää kirjoitti:

*** muuttunut sovellus
        internet suojaus on havainnut, että internet yhteyttä käyttävä sovellus on muuttunut edellisen käynnistyksen jälkeen
        internet explorer
        Mikä avuksi?
        Yhteys kannattaa estää vain jos sovellusta ei ole päivitetty edellisen suorituskerran jälkeen

laitoin salli, ja ruksin kohtaan älä näytä tätä valintaikkunaa tämän ohjelman kohdalla, mutta heti perään tuli vielä 5 kertaa sama ilmoitus laitoin taas ruksin ja salli
        lopulta tosiaan ei enää näyttänyt mitään sivuja, asensin uudelleen, toimi puoli tuntia.Asensin operan ja sillä näkyi sivut, mutta en vaan tykkää operasta :(

Jep, mä laitan firefoxin ja unohdan ie:n lopullisesti.

• 9876
        Oltsu1 kirjoitti:

Jep, mä laitan firefoxin ja unohdan ie:n lopullisesti.

Ei todellakaan huono ratkaisu käyttää Firefoxia.
        Syytä nyt kuitenkin kokeilla Windows Update-sivuston toimivuus (Windows ainakin aikaisemmin vinkui IE:tä käytettäväksi päivityksiin).

Et laittanut IE:llä toimimattomia osoitteita, että olis voinut kokeilla?

• 9876
        joku mättää kirjoitti:

*** muuttunut sovellus
        internet explorer
        Mikä avuksi?

Laita Windowsin palomuuri "päälle" ja nollaa FS. Mene Windows Update-sivustolle päivittämään. Se sivusto ainakin sivustona toimii. Eli toimiiko? Saatko virheilmoituksia?

Mikäs Operassa mättää? Vähintään _hyvä_ selain.
        Kokeile Firefoxia.

• Oltsu1
        9876 kirjoitti:

Ei todellakaan huono ratkaisu käyttää Firefoxia.
        Syytä nyt kuitenkin kokeilla Windows Update-sivuston toimivuus (Windows ainakin aikaisemmin vinkui IE:tä käytettäväksi päivityksiin).

Et laittanut IE:llä toimimattomia osoitteita, että olis voinut kokeilla?

IE ei toimi lainkaan. Tarkoitin W:n mukana tulleita esin internet hertta yms. Yhteys siis toimi. Firefox toimii ok, täytyy selvitellä toi W:n päivitys. Kiitos vinkistä. IE:n vois tietty poistaa ja laittaa uudelleen? Etukäteen surin laajaa suosikkikansion menettämistä, mutta firefox ottikin sen IE:ltä perinnöksi, pätevä peli.

• 9876
        Oltsu1 kirjoitti:

IE ei toimi lainkaan. Tarkoitin W:n mukana tulleita esin internet hertta yms. Yhteys siis toimi. Firefox toimii ok, täytyy selvitellä toi W:n päivitys. Kiitos vinkistä. IE:n vois tietty poistaa ja laittaa uudelleen? Etukäteen surin laajaa suosikkikansion menettämistä, mutta firefox ottikin sen IE:ltä perinnöksi, pätevä peli.

Ohjauspaneelista Lisää/poista. Silloin asentuu takaisin IE6. Kokeile tällä Winkun palomuurilla ja jatkat FS:llä.
        Jos IE toimii, niin selaimen oletusasetuksilla pitänee päästä Winkun Intenetherttaan. Muutoin palomuurista kiinni. Sen testaat taas Winkun omalla muurilla.
        Joutunee selvittämään FS:n asetuksia, josta jossain vaiheessa kielsit yhteydet. Manuaalihan sulla on?
        Yhteysasetuksissahan sinänsä ei ole vikaa, kun Foxi toimii.
        Jättäisin muutenkin sen IE:n vain päivitysten käyttöön.
        Joku, jolla FS ja käyttää IE:tä, vois tässä jeesata.

• Oltsu1
        9876 kirjoitti:

Ohjauspaneelista Lisää/poista. Silloin asentuu takaisin IE6. Kokeile tällä Winkun palomuurilla ja jatkat FS:llä.
        Jos IE toimii, niin selaimen oletusasetuksilla pitänee päästä Winkun Intenetherttaan. Muutoin palomuurista kiinni. Sen testaat taas Winkun omalla muurilla.
        Joutunee selvittämään FS:n asetuksia, josta jossain vaiheessa kielsit yhteydet. Manuaalihan sulla on?
        Yhteysasetuksissahan sinänsä ei ole vikaa, kun Foxi toimii.
        Jättäisin muutenkin sen IE:n vain päivitysten käyttöön.
        Joku, jolla FS ja käyttää IE:tä, vois tässä jeesata.

IE:n vika löyty FS:n internet suojauksesta,sen sovellus oli estetty. Ok ja kiitti kaikille. Parasta oli et löyty hyvä selain, uus sellanen. IE saa tosiaan jäädä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      110
      5054
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      432
      1599
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      193
      1152
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1133
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      18
      1064
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1020
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      941
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      836
    Aihe