joka syötön jälkeen

itkua....

Moikka!

Mulla on vähä yli viikon ikäinen poikavauva :D Ja Joka syötön jälkeen seuraa itku paitsi öisin :( Syöttö kestää yleensä semmosen 15min. Öisin voi mennä 20-25min. En tiedä onko sillä vaan niin kova nälkä et haluaa lisää koska hamuaa kuitenkin hirveästi aina syötön jälkeen vai onko se sitten maha kipuja? Piereskelee kyllä aika paljon ja röyhtäyksiä/pukluja tulee jonkin verran. Tutti auttaa kyllä välillä ja saa sen hiljaseksi. Mitä pitäisi tehdä antaa lisää rintaa vaan vai?

6

2077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nälältä

      lopettaako vaavi itse imemisen vai kuinka? Kannattaa syötön välillä röyhtäyttää ja jatkaa sitten vielä. vauva lopettaa kyllä kun on täysi. Jos rintamaito ei riitä, niin korviketta kehiin.

      Toki voi olla myös muuta, mutta ainakin meillä kun hamuilee ja jos lutkuttaa tuttia paljon, niin nälkähän sillä. Kun vauvani on täysi niin ei hälle maistu tutti silloin.

      • Nimetön

        Hei vielä!

        Juuri tuota olen tehnyt että olen röyhtäyttäny syöttöjen välillä ja niitä syöttöjä on noin 2-3 kertaa per. syöttö. Silti itku on aivan mahdotonta ei meinaa rauhoittua muutakuin sillä että antaa tutin välillä, mutta sitten sylkäisee tutin pois välillä ja taas alkaa huuto. Pitääkö tosiaan kokeilla antaa rintaa vielä vaikka lopettaa itse sen imemisen? Oisko se nälkää sittenkin????


      • sanoa...
        Nimetön kirjoitti:

        Hei vielä!

        Juuri tuota olen tehnyt että olen röyhtäyttäny syöttöjen välillä ja niitä syöttöjä on noin 2-3 kertaa per. syöttö. Silti itku on aivan mahdotonta ei meinaa rauhoittua muutakuin sillä että antaa tutin välillä, mutta sitten sylkäisee tutin pois välillä ja taas alkaa huuto. Pitääkö tosiaan kokeilla antaa rintaa vielä vaikka lopettaa itse sen imemisen? Oisko se nälkää sittenkin????

        en ole mikään asiantuntija, mut voihan se olla jos ei saa tarpeeksi rinnasta. mun on ollut pakko antaa jo korviketta lisäksi 2,5 viikkoiselleni, koska rintaa ottaisi jatkuvasti, eikä kertakakkisesti riitä tunnin välein tisseistä. mun ei kuitenkaan kovaa huutoa pidä, ilmavaivoja kyllä tälläkin, mutta se kärvistely on erilaista kuin nälkäkärvistely. näin siis meillä. on kyllä tosi vaikea arvioida näin kun ei ole nähnyt tilannetta


      • olla
        Nimetön kirjoitti:

        Hei vielä!

        Juuri tuota olen tehnyt että olen röyhtäyttäny syöttöjen välillä ja niitä syöttöjä on noin 2-3 kertaa per. syöttö. Silti itku on aivan mahdotonta ei meinaa rauhoittua muutakuin sillä että antaa tutin välillä, mutta sitten sylkäisee tutin pois välillä ja taas alkaa huuto. Pitääkö tosiaan kokeilla antaa rintaa vielä vaikka lopettaa itse sen imemisen? Oisko se nälkää sittenkin????

        koita antaa lisää rintaa.


      • nuo
        Nimetön kirjoitti:

        Hei vielä!

        Juuri tuota olen tehnyt että olen röyhtäyttäny syöttöjen välillä ja niitä syöttöjä on noin 2-3 kertaa per. syöttö. Silti itku on aivan mahdotonta ei meinaa rauhoittua muutakuin sillä että antaa tutin välillä, mutta sitten sylkäisee tutin pois välillä ja taas alkaa huuto. Pitääkö tosiaan kokeilla antaa rintaa vielä vaikka lopettaa itse sen imemisen? Oisko se nälkää sittenkin????

        ihan pikkuset voi ensimmäisten viikkojen aikana syyä melkeen koko ajan, tunnin väleinkin. Niitten maha niin pieni ja sitte pikkuhiljaa maidonmäärä ja sen vauvan tarepeet kohtaavat. Opettele nukkumaan ite yöllä samalla ku imetät.


    • veikkaisin

      että vatsa vaivaa. Niin ainakin meidän vaavilla. Itkee lähes aina syötön jälkeen ja itse tein saman jutun, että syötin lisää. Mutta itku jatkui vaan. Sitten huomasin, että kun en enää syöttänyt ja pidin vain olkapäällä, niin lopulta röyhtäisi tai teki kakan ja heti helpotti. Eli vatsa oli kipeä, mutta kesti jonkun aikaa ennen kuin ilmaa tuli ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe