Mitä miltä Ivececo:sta

Harkitsee

Olisiko jotain oikeita mielipiteitä aiheesta. Hinta houkuttaa, mutta maine on on ivecolla huono.

31

7170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekaantua

      Kyllä iveco on oikeasti aika paska. Yksi isäntä totesi kerran että scanialla ja volvolla ei yli miljoona kilometriä tunnu missään, 700 tkm ajetulle ivecolle ei enää voi tehdä mitään..

      • sillä lailla

        Miten helvetissä se voi ola paskaa? Samoista osista vaihteistot, akselistot, moottorit ja sähkötillpehöörit! Ivekolta omia korissa ja hydrauliikassa. Miten ZF ei kestä Ivecossa jos se kestää merkissä X? Miten Ivecon jarrut voi olla huonommat, jos ne on samasta tehtaasta kuin DAF, Rellu tai Magirus? Älkää viittikö mölöttää!


      • ongelmia
        sillä lailla kirjoitti:

        Miten helvetissä se voi ola paskaa? Samoista osista vaihteistot, akselistot, moottorit ja sähkötillpehöörit! Ivekolta omia korissa ja hydrauliikassa. Miten ZF ei kestä Ivecossa jos se kestää merkissä X? Miten Ivecon jarrut voi olla huonommat, jos ne on samasta tehtaasta kuin DAF, Rellu tai Magirus? Älkää viittikö mölöttää!

        sähköjen kans ongelmia ihan riesaks asti. millon osa valoista hukassa, lasinpyyhkijät, ohjaavan telin hydrauriikan paineantureita vaihdettu alle vuodessa 6 kertaa. kaaspoljin (sähköinen) tempuili saatoi kesken ajon jäädä tyhjäkäynnille, onneks kruiserilla pystyi nilkuttaan pajalle. kerran kahvilla poiketessa hävis kaikki sähköt ja eikun hinurin peräs pajalle 3 päivää ettiin vikaa....


    • iveco

      halpa hankinta hinta saattaa houkuttaa mutta kokemuksesta voi sanoa että korjaus kustannukset ja seisontapäivät syö äkkiä hinta eron. ja kukaan muu kuin ivecon liike ei oikein huoli vaihdossa

      • soopaa

        tälläiset jutut.Vikoja on kaikissa merkeissä. Kyllä käytetylle Ivecolle markkinoita riittää. Jos haluat faktaa Ivecosta, pistä yhteys tiedot osoitteeseen [email protected]. Kerron lisää 18 vuoden kokemuksella mitään kaunistelematta ja voit tulla itse toteamaan miten autot on mennyt ja mitä "lysti" on tullut maksamaan. Ei tarvetta merkin vaihtoon !


    • rahojani ivekoon. Epävarmempaa merkkiä saanee etsiä. Ihan uusista en tiedä, mutta pari vuotta vanhoissa paljon vikaa, mm. jousituksessa. Tai no ainakin ilmajousitteisissa. Samoin sähkövikoja paljon. Ammattitaidottomat korjaamot. Varaosapalvelu huono. Huomattavasti suurempi kulutus kuin vastaavissa ajoissa olevissa ruotsalaisissa. Talvella pakkanen aiheuttaa murheita. No jos ajatellaan ulkonäköä, niin minun mielestäni yksi rumimmista. Eli tökerön näköinen. Hinta ei enää olekkaan niin edullinen kuin aiemmin, ainakaan niille joilla on ivekoita jo valmiina. Ehkä tyrkyttävät merkinvaihtajille edullisempaan hintaan... en tiedä. Mutta sen tiedän ihan varmaksi että ei ole enää niin edullinen kuin aiemmin. Toki riippuu autokauppiaastakin.

      Ainakin straliksen ostajat ovat voineet todeta että paskan möivät. Kaikki isännäthän eivät vain tunnusta suoraan huonoja sijoituksiaan. Kukapa sitä omaansa haukkuisi, idioottinahan semmoista aletaan herkästi pitämään. Ja eipä nuo kuskit ole trakkereitakaan kehuneet, tosin ihan uusista en ole kuullut kokemuksia.

    • työntää

      Täällä taitaa Ivecoa haukkua pullakuskit, jotka eivät ole Ivecossa koskaan edes istuneet.
      Olen samaa mieltä, että kaikkien raskaiden osat tulevat jokaiseen merkkiin 4-6 valmistajan linjoilta ja kestävät sen minkä kestävät.

      • Ivaoko

        ent. Kuljetusneliö/nyk.Havatorin ja Nostokonepalvelun nettisivuja.Eivät nekään milään Ivekolla raskaslavetteja vedä.Ovat sitten ehkä pullakuskeja?


      • puuuh....
        Ivaoko kirjoitti:

        ent. Kuljetusneliö/nyk.Havatorin ja Nostokonepalvelun nettisivuja.Eivät nekään milään Ivekolla raskaslavetteja vedä.Ovat sitten ehkä pullakuskeja?

        Nekö täällä kirjoittelee?


    • huolto, kaikki merkit

      Nykyajan volvoissa sähköt päin persettä. Jatkuvasti vikoja valoissa ja ilmajousituksissa ja elektroniikka tekee muutenkin mitä sattuu. Eli yleisimmin anturivikoja ja johtoliitosvikoja.

      Sisuissa on pirusti vikoja sähköjohtosarjoissa. Yleinen vika on se, että suojaputki hankaa johdot poikki.

      Huollossa käy yli 1,5 miljoonaa kilometriä ajettuja ivecoita ja hyvin liikkuu edelleen.

      Kaikki autot nykyään samanlaisia.

      Ivecon jarrut on kyllä edelleen parhaasta päästä (ainut merkki jonka jarruille ei tarvitse tehdä mitään katsastukseen mentäessä...)!

      Ennen sisuissa oli vahva voimansiirtolinja, mutta enää ei nekään kestä.
      Itseasiassa nykyään keskivertoa huonommat.

    • ivecoon

      kokemusta Ivecoista ei vielä ole, mutta kun kolme vuotta vanha scania on täysi risa ja kättöominaisuudet olleet uudesta saakka huonoimmat mitä olen viime vuosina kohdannut niin piti auto vaihtaa pois.
      Vaihdossa kelpasi kohtuu hinnalla vain scanialle ja Ivecolle ja Iveco halvin merkki niin valinta oli selvä tosin suoralla kaupalla olisi myös MAN hinta-laatu suhde ollut kunnossa, mutta scanian myyminen olisi jäänyt omalle vastuulle.

    • käsi sydämmellä

      yöunet meni, paska ei paskasta eroitu.älä osta,aja,lainaa,varasta.unohda koko juttu.ihan oikeesti.romun kemiallinen merkki on iveco!södertäljessä on maailman ainoa kuorma autotehdas,älä sitä koskaan unohda.pummaa kyyti tai mene junalla,autolla,polkupyörällä,miten vaan ja hae sieltä oikea kuorma auto!!!!

      • Fiiatti

        Ainakin Stralikset 2003-2004 viat jotka olen joutunut todistamaan joka autossa samaan kohtaan on Turbon vaihto 500.000km, Jarrupalat 250.000km ja toisella kerralla puolessa miljoonassa saa vaihtaa jo levytkin, Päävirta katkaisija hajonnut myös jostain käsittämättömästä syystä jokaisessa puolen miljoonan / n. 3v:n kohdalla, vikana jää helposti kuskeilta huomaamati kunnes uudet akut on samantien entiset, auton tietokonehan on täysi susi myös, ja kun sitä ensimmäisen kerran joudutaan huollossa korjaamaan/päivittämään on loputon tuskan tie alkanut, harva tyyppikoulutuksen saanut mekaanikkokaan tuntuu pysyvän sen perässä. Jos joutuu autossa yöpymään on Straliksen koppi helvetin kylmä, joka raosta vetää ja jos pihalla on perus yöpakkanen -15 - -20 ei hytissä tarkene ilman villapaitaa vaikka webasto humisee täysillä.
        Kytkin menee "tahmeaksi" -15c keleillä ja jos auto seisoo käymättä yön on kytkin monesti aamuisin täysin jäässä ja autoa joutunut pitämään tunninkin
        tyhjäkäynnillä ennen kuin on päässyt liikkeelle, voi luoja en enään edes muista mitä kaikkea ihmeellisyyksiä siitä vehkeestä löytyi, puoli miljoonaa Stralista ajaneena en voi suositella autoa kyllä kenellekkään, halpaa ja hyvää ei selvästikkään ole, jos joku nyt sellaisen kuitenkin aikoo hankkia niin kehotan ottamaan automaattilaatikolla, koska ainakin 430:nen joka on kymppilitraisella koneella ei jaksanut vetää matalilla kierroksilla mihinkään ja seurauksena tauotonta vaihtamista mäissä / kaupungissa -> kovaa polttoaineen kulutusta, meni hetki totutellessa taas, kun hyppäsi kierroskoneesta oikeaan kuorma-autoon. :) No nämä olivat minun kokemukset ja mielipiteet sen kokemuksen myötä kyseisestä härvelistä.


      • mieltä
        Fiiatti kirjoitti:

        Ainakin Stralikset 2003-2004 viat jotka olen joutunut todistamaan joka autossa samaan kohtaan on Turbon vaihto 500.000km, Jarrupalat 250.000km ja toisella kerralla puolessa miljoonassa saa vaihtaa jo levytkin, Päävirta katkaisija hajonnut myös jostain käsittämättömästä syystä jokaisessa puolen miljoonan / n. 3v:n kohdalla, vikana jää helposti kuskeilta huomaamati kunnes uudet akut on samantien entiset, auton tietokonehan on täysi susi myös, ja kun sitä ensimmäisen kerran joudutaan huollossa korjaamaan/päivittämään on loputon tuskan tie alkanut, harva tyyppikoulutuksen saanut mekaanikkokaan tuntuu pysyvän sen perässä. Jos joutuu autossa yöpymään on Straliksen koppi helvetin kylmä, joka raosta vetää ja jos pihalla on perus yöpakkanen -15 - -20 ei hytissä tarkene ilman villapaitaa vaikka webasto humisee täysillä.
        Kytkin menee "tahmeaksi" -15c keleillä ja jos auto seisoo käymättä yön on kytkin monesti aamuisin täysin jäässä ja autoa joutunut pitämään tunninkin
        tyhjäkäynnillä ennen kuin on päässyt liikkeelle, voi luoja en enään edes muista mitä kaikkea ihmeellisyyksiä siitä vehkeestä löytyi, puoli miljoonaa Stralista ajaneena en voi suositella autoa kyllä kenellekkään, halpaa ja hyvää ei selvästikkään ole, jos joku nyt sellaisen kuitenkin aikoo hankkia niin kehotan ottamaan automaattilaatikolla, koska ainakin 430:nen joka on kymppilitraisella koneella ei jaksanut vetää matalilla kierroksilla mihinkään ja seurauksena tauotonta vaihtamista mäissä / kaupungissa -> kovaa polttoaineen kulutusta, meni hetki totutellessa taas, kun hyppäsi kierroskoneesta oikeaan kuorma-autoon. :) No nämä olivat minun kokemukset ja mielipiteet sen kokemuksen myötä kyseisestä härvelistä.

        Jos isäntä tuo Ivecon pihaan, niin silloin on syytä katsoa peiliin. Silloin hän pitää selvästi sinua pilkkanaan. Olet hänen mielestään niin huono kuski, ettet parempaa tarvitse ja jos lähdet talosta, niin sekin on todennäköisesti isännälle se ja sama. Kyllä kuskiaan arvostava ja heistä kiinni pitävä ostaa miehelle kunnon työkalun.


      • niinpä...sepä,,,
        Fiiatti kirjoitti:

        Ainakin Stralikset 2003-2004 viat jotka olen joutunut todistamaan joka autossa samaan kohtaan on Turbon vaihto 500.000km, Jarrupalat 250.000km ja toisella kerralla puolessa miljoonassa saa vaihtaa jo levytkin, Päävirta katkaisija hajonnut myös jostain käsittämättömästä syystä jokaisessa puolen miljoonan / n. 3v:n kohdalla, vikana jää helposti kuskeilta huomaamati kunnes uudet akut on samantien entiset, auton tietokonehan on täysi susi myös, ja kun sitä ensimmäisen kerran joudutaan huollossa korjaamaan/päivittämään on loputon tuskan tie alkanut, harva tyyppikoulutuksen saanut mekaanikkokaan tuntuu pysyvän sen perässä. Jos joutuu autossa yöpymään on Straliksen koppi helvetin kylmä, joka raosta vetää ja jos pihalla on perus yöpakkanen -15 - -20 ei hytissä tarkene ilman villapaitaa vaikka webasto humisee täysillä.
        Kytkin menee "tahmeaksi" -15c keleillä ja jos auto seisoo käymättä yön on kytkin monesti aamuisin täysin jäässä ja autoa joutunut pitämään tunninkin
        tyhjäkäynnillä ennen kuin on päässyt liikkeelle, voi luoja en enään edes muista mitä kaikkea ihmeellisyyksiä siitä vehkeestä löytyi, puoli miljoonaa Stralista ajaneena en voi suositella autoa kyllä kenellekkään, halpaa ja hyvää ei selvästikkään ole, jos joku nyt sellaisen kuitenkin aikoo hankkia niin kehotan ottamaan automaattilaatikolla, koska ainakin 430:nen joka on kymppilitraisella koneella ei jaksanut vetää matalilla kierroksilla mihinkään ja seurauksena tauotonta vaihtamista mäissä / kaupungissa -> kovaa polttoaineen kulutusta, meni hetki totutellessa taas, kun hyppäsi kierroskoneesta oikeaan kuorma-autoon. :) No nämä olivat minun kokemukset ja mielipiteet sen kokemuksen myötä kyseisestä härvelistä.

        niin(fiiatti on);lle,aikoinaan oli kakkossarjan scania.Kyllä siitäkin olis saanut melkosen itkuvirren tänne!.Vaan netti oli harvassa siihen aikaan?Vuoden vanha auto ,niin ei läpässyt
        katsastusta jarrujen puolesta!!Tuo fii..(ivecon) lista on tynkä scanian vikalistaan.Talven se ajokki haisto,hinurilla aina scanialle,kun eivät
        tienpäällä saaneet kuntoon scanianhuoltokaan.
        Paska-auto!


      • tietämättömyyttänne
        niinpä...sepä,,, kirjoitti:

        niin(fiiatti on);lle,aikoinaan oli kakkossarjan scania.Kyllä siitäkin olis saanut melkosen itkuvirren tänne!.Vaan netti oli harvassa siihen aikaan?Vuoden vanha auto ,niin ei läpässyt
        katsastusta jarrujen puolesta!!Tuo fii..(ivecon) lista on tynkä scanian vikalistaan.Talven se ajokki haisto,hinurilla aina scanialle,kun eivät
        tienpäällä saaneet kuntoon scanianhuoltokaan.
        Paska-auto!

        Tässäkö kirjoittaa Börje, Jari ja Hansu, jotka eivät ole istuneetkaan Ivecossa? Keski-Euroopassa ajaa kymmeniä tuhansia Ivecoja vetureina ja maan siirrossa. Alan työnanatajajärjestöt niitä pitää kohtalaisena tavarana ja siksi myynti nousee. Miksi se ei muka kestäisi Suomessa. Kymmensenttisen ratakiskonkin saa rikki kun yritää.
        Toinen juttu tietämättömille. Ivecon takana on enemmän yli satavuotiasta (Magirus, Fiat, jne..) osaamista ja tietoa, kuin ainoallakaan muulla. Akselistot ja vaihteistot ovat samoista ZF-tehtaista, kuin muiden merkkien. Sähkölaitteet tulevat Bochilta, hydauliikka Mannesmannilta ja jarrut Atelta. Mistä tulevatkaan vaikkapa muovi-Sisun?


      • tyhmiä!!!
        tietämättömyyttänne kirjoitti:

        Tässäkö kirjoittaa Börje, Jari ja Hansu, jotka eivät ole istuneetkaan Ivecossa? Keski-Euroopassa ajaa kymmeniä tuhansia Ivecoja vetureina ja maan siirrossa. Alan työnanatajajärjestöt niitä pitää kohtalaisena tavarana ja siksi myynti nousee. Miksi se ei muka kestäisi Suomessa. Kymmensenttisen ratakiskonkin saa rikki kun yritää.
        Toinen juttu tietämättömille. Ivecon takana on enemmän yli satavuotiasta (Magirus, Fiat, jne..) osaamista ja tietoa, kuin ainoallakaan muulla. Akselistot ja vaihteistot ovat samoista ZF-tehtaista, kuin muiden merkkien. Sähkölaitteet tulevat Bochilta, hydauliikka Mannesmannilta ja jarrut Atelta. Mistä tulevatkaan vaikkapa muovi-Sisun?

        Karjaalta!


      • ha haaa
        tyhmiä!!! kirjoitti:

        Karjaalta!

        Voi suo Börje pieni. Teillä ei oo kun lannan hajua ja ruoåttinkielistä sönkköä. Vaihteistoja ja hydrauliikkaa näette kun avaatte laatikoita Euroopasta.


      • tietämättömyyttänne kirjoitti:

        Tässäkö kirjoittaa Börje, Jari ja Hansu, jotka eivät ole istuneetkaan Ivecossa? Keski-Euroopassa ajaa kymmeniä tuhansia Ivecoja vetureina ja maan siirrossa. Alan työnanatajajärjestöt niitä pitää kohtalaisena tavarana ja siksi myynti nousee. Miksi se ei muka kestäisi Suomessa. Kymmensenttisen ratakiskonkin saa rikki kun yritää.
        Toinen juttu tietämättömille. Ivecon takana on enemmän yli satavuotiasta (Magirus, Fiat, jne..) osaamista ja tietoa, kuin ainoallakaan muulla. Akselistot ja vaihteistot ovat samoista ZF-tehtaista, kuin muiden merkkien. Sähkölaitteet tulevat Bochilta, hydauliikka Mannesmannilta ja jarrut Atelta. Mistä tulevatkaan vaikkapa muovi-Sisun?

        "Keski-Euroopassa ajaa kymmeniä tuhansia Ivecoja vetureina ja maan siirrossa."

        Mistä asti noin suunnilleen Suomessa on ollut Keski-Euroopan sääolot?


      • deeetttteee
        puukuski kirjoitti:

        "Keski-Euroopassa ajaa kymmeniä tuhansia Ivecoja vetureina ja maan siirrossa."

        Mistä asti noin suunnilleen Suomessa on ollut Keski-Euroopan sääolot?

        Jospa kyselet sääasiat vaikka fysiikan palstalta.



      • pöllöt asiasi

      • pöllöt asiasi kirjoitti:

        Kerrohan näsä(ei viisas) mitä sinä nyt jäkätät Ivecon aisassa? Maantietosi ja sääasiasi voit jäpättää niiden palstoilla.

        Pidät kuitenkin itseäsi lukutaitoisena, vai? Lue ja ajattele, niin ei tarvitse kysellä.


      • kulosaaressa
        puukuski kirjoitti:

        Pidät kuitenkin itseäsi lukutaitoisena, vai? Lue ja ajattele, niin ei tarvitse kysellä.

        Niin? Onko sulla todellakaan sanottavaa Ivecosta? Jos olet palelluttanut pääsi nosturipenkillä ja maantieto pyörii nupissasi, niin terve vaan!


      • seikka on, että
        kulosaaressa kirjoitti:

        Niin? Onko sulla todellakaan sanottavaa Ivecosta? Jos olet palelluttanut pääsi nosturipenkillä ja maantieto pyörii nupissasi, niin terve vaan!

        Fiiatin kanssa talvi on kuin yhtä suurta kärsimysnäytelmää.


      • ostin Ivecon
        Fiiatti kirjoitti:

        Ainakin Stralikset 2003-2004 viat jotka olen joutunut todistamaan joka autossa samaan kohtaan on Turbon vaihto 500.000km, Jarrupalat 250.000km ja toisella kerralla puolessa miljoonassa saa vaihtaa jo levytkin, Päävirta katkaisija hajonnut myös jostain käsittämättömästä syystä jokaisessa puolen miljoonan / n. 3v:n kohdalla, vikana jää helposti kuskeilta huomaamati kunnes uudet akut on samantien entiset, auton tietokonehan on täysi susi myös, ja kun sitä ensimmäisen kerran joudutaan huollossa korjaamaan/päivittämään on loputon tuskan tie alkanut, harva tyyppikoulutuksen saanut mekaanikkokaan tuntuu pysyvän sen perässä. Jos joutuu autossa yöpymään on Straliksen koppi helvetin kylmä, joka raosta vetää ja jos pihalla on perus yöpakkanen -15 - -20 ei hytissä tarkene ilman villapaitaa vaikka webasto humisee täysillä.
        Kytkin menee "tahmeaksi" -15c keleillä ja jos auto seisoo käymättä yön on kytkin monesti aamuisin täysin jäässä ja autoa joutunut pitämään tunninkin
        tyhjäkäynnillä ennen kuin on päässyt liikkeelle, voi luoja en enään edes muista mitä kaikkea ihmeellisyyksiä siitä vehkeestä löytyi, puoli miljoonaa Stralista ajaneena en voi suositella autoa kyllä kenellekkään, halpaa ja hyvää ei selvästikkään ole, jos joku nyt sellaisen kuitenkin aikoo hankkia niin kehotan ottamaan automaattilaatikolla, koska ainakin 430:nen joka on kymppilitraisella koneella ei jaksanut vetää matalilla kierroksilla mihinkään ja seurauksena tauotonta vaihtamista mäissä / kaupungissa -> kovaa polttoaineen kulutusta, meni hetki totutellessa taas, kun hyppäsi kierroskoneesta oikeaan kuorma-autoon. :) No nämä olivat minun kokemukset ja mielipiteet sen kokemuksen myötä kyseisestä härvelistä.

        Ostan yleensä taloon yhden tai kaksi uutta vuodessa, nyt vaihto vuorossa vm. 2004 Scania ajettu reilut 500 kun Iveco tulee.
        Kyllä tuo Ivecon vikalista vaikutti vähäiseltä Scaniaan verrattuna.
        Varsinainen valintaperuste oli tietenkin hinta kukaan muu kun Scania ja Iveco ei valmiita ottaan Scaniaa vaihdossa asiallisella hinnalla.
        Sellainen Scanian maine nykyään.
        Väli uuteen Ivecoon kaikilla toivotuilla varusteilla 35t ja Scaniaan olis ollut 60t ja olis pitänyt tinkiä varusteista ja tehosta kun Scanialla ei ole kun alkeellisimmat vaihtoehdot.
        Scanian ominaisuudet sitä luokkaa että 2005 maksoin suoralla kaupalla MAN.sta 15t enempi kun millä Scanian olisi saanut, silloin Volvo olisi ollut saman hintainen kun MAN, mutta hieman heikommat ominaisuudet ja YLIMIELINEN huono huolto Volvolla ratkaisi MAN:n eduksi en ole valintaani katunut.
        (2006 tuli Renu, syynä toimitus kyky ja aiemmat hyvät kokemukset merkistä vaikka hinta ei ollut halpa).
        Oletko muuten huomannut että mitä parempi talous kuljetus liikkeellä on sitä todennäköisempää että kalustosta löytyy Ivecoita, Vaikka ei liene parempi kun muut kehittyneet merkit niin halvempi hinta tuo tulosta taloon.
        Huonommin on asiat jos maksaa kalliisti huonosta sitä tapahtuu herkästi kokemattomille tai vanhaan jämähtäneille yrittäjille, joskus voi sattua kelle tahansa kun kuvittelee maksavansa laadusta.
        Itselläni pahimmat erehdykset vm -95 Mersu ja tuo -04 Scania tosin tuolloin scania oli halvin mutta hinta ero Volvoon olisi ollut vähäinen.


      • valinnasta
        ostin Ivecon kirjoitti:

        Ostan yleensä taloon yhden tai kaksi uutta vuodessa, nyt vaihto vuorossa vm. 2004 Scania ajettu reilut 500 kun Iveco tulee.
        Kyllä tuo Ivecon vikalista vaikutti vähäiseltä Scaniaan verrattuna.
        Varsinainen valintaperuste oli tietenkin hinta kukaan muu kun Scania ja Iveco ei valmiita ottaan Scaniaa vaihdossa asiallisella hinnalla.
        Sellainen Scanian maine nykyään.
        Väli uuteen Ivecoon kaikilla toivotuilla varusteilla 35t ja Scaniaan olis ollut 60t ja olis pitänyt tinkiä varusteista ja tehosta kun Scanialla ei ole kun alkeellisimmat vaihtoehdot.
        Scanian ominaisuudet sitä luokkaa että 2005 maksoin suoralla kaupalla MAN.sta 15t enempi kun millä Scanian olisi saanut, silloin Volvo olisi ollut saman hintainen kun MAN, mutta hieman heikommat ominaisuudet ja YLIMIELINEN huono huolto Volvolla ratkaisi MAN:n eduksi en ole valintaani katunut.
        (2006 tuli Renu, syynä toimitus kyky ja aiemmat hyvät kokemukset merkistä vaikka hinta ei ollut halpa).
        Oletko muuten huomannut että mitä parempi talous kuljetus liikkeellä on sitä todennäköisempää että kalustosta löytyy Ivecoita, Vaikka ei liene parempi kun muut kehittyneet merkit niin halvempi hinta tuo tulosta taloon.
        Huonommin on asiat jos maksaa kalliisti huonosta sitä tapahtuu herkästi kokemattomille tai vanhaan jämähtäneille yrittäjille, joskus voi sattua kelle tahansa kun kuvittelee maksavansa laadusta.
        Itselläni pahimmat erehdykset vm -95 Mersu ja tuo -04 Scania tosin tuolloin scania oli halvin mutta hinta ero Volvoon olisi ollut vähäinen.

        Ei varmaankaan huono valinta, hyvä että joku laskeekin eikä tomi millään "mutu"periaatteella. Mutta kukapa selittää näitä valopäitä,jotka ostaa 2-3 vuotta vanhoja Scanioita, joilla on matkaa takana 350.000--- 420.000 km ja maksaa näistä saman rahan, millä saa uuden auton ja takuun 2 vuodeksi


      • totta..
        valinnasta kirjoitti:

        Ei varmaankaan huono valinta, hyvä että joku laskeekin eikä tomi millään "mutu"periaatteella. Mutta kukapa selittää näitä valopäitä,jotka ostaa 2-3 vuotta vanhoja Scanioita, joilla on matkaa takana 350.000--- 420.000 km ja maksaa näistä saman rahan, millä saa uuden auton ja takuun 2 vuodeksi

        hyvin pitkälti..on taloja ,jossa ivecoja.Ja ne maksetaan kassasta!Ja mitä scaniaan tulee,järjetön syömäri.6-10litran ero!,
        auto 480hv R.Laskekaa, mitä se tekee,kun auto
        rullaa 24 vrk:ssa!


      • Sitä saa mitä tilaa
        ostin Ivecon kirjoitti:

        Ostan yleensä taloon yhden tai kaksi uutta vuodessa, nyt vaihto vuorossa vm. 2004 Scania ajettu reilut 500 kun Iveco tulee.
        Kyllä tuo Ivecon vikalista vaikutti vähäiseltä Scaniaan verrattuna.
        Varsinainen valintaperuste oli tietenkin hinta kukaan muu kun Scania ja Iveco ei valmiita ottaan Scaniaa vaihdossa asiallisella hinnalla.
        Sellainen Scanian maine nykyään.
        Väli uuteen Ivecoon kaikilla toivotuilla varusteilla 35t ja Scaniaan olis ollut 60t ja olis pitänyt tinkiä varusteista ja tehosta kun Scanialla ei ole kun alkeellisimmat vaihtoehdot.
        Scanian ominaisuudet sitä luokkaa että 2005 maksoin suoralla kaupalla MAN.sta 15t enempi kun millä Scanian olisi saanut, silloin Volvo olisi ollut saman hintainen kun MAN, mutta hieman heikommat ominaisuudet ja YLIMIELINEN huono huolto Volvolla ratkaisi MAN:n eduksi en ole valintaani katunut.
        (2006 tuli Renu, syynä toimitus kyky ja aiemmat hyvät kokemukset merkistä vaikka hinta ei ollut halpa).
        Oletko muuten huomannut että mitä parempi talous kuljetus liikkeellä on sitä todennäköisempää että kalustosta löytyy Ivecoita, Vaikka ei liene parempi kun muut kehittyneet merkit niin halvempi hinta tuo tulosta taloon.
        Huonommin on asiat jos maksaa kalliisti huonosta sitä tapahtuu herkästi kokemattomille tai vanhaan jämähtäneille yrittäjille, joskus voi sattua kelle tahansa kun kuvittelee maksavansa laadusta.
        Itselläni pahimmat erehdykset vm -95 Mersu ja tuo -04 Scania tosin tuolloin scania oli halvin mutta hinta ero Volvoon olisi ollut vähäinen.

        Usein kuolevat yritykset sijoittavat halpaan kalustoon ja sinnittelevät loppuun saakka koska konkurssipesästä ei muuta jää.Ei vaineskaan.Kyllähän nuo eksoottiset autot täällä Suomessakin saavat oman käyttäjäkuntansa.Sitäpaitsi!Sen lauluja lauletaan millä ajetaan!


      • Timi
        valinnasta kirjoitti:

        Ei varmaankaan huono valinta, hyvä että joku laskeekin eikä tomi millään "mutu"periaatteella. Mutta kukapa selittää näitä valopäitä,jotka ostaa 2-3 vuotta vanhoja Scanioita, joilla on matkaa takana 350.000--- 420.000 km ja maksaa näistä saman rahan, millä saa uuden auton ja takuun 2 vuodeksi

        Siinäpä on kysymys?Miksi ostaa vanhaa kalustoa.Liekö käyttöaikaa vielä jäljellä runsaasti verratuna muihin?


      • Timi
        totta.. kirjoitti:

        hyvin pitkälti..on taloja ,jossa ivecoja.Ja ne maksetaan kassasta!Ja mitä scaniaan tulee,järjetön syömäri.6-10litran ero!,
        auto 480hv R.Laskekaa, mitä se tekee,kun auto
        rullaa 24 vrk:ssa!

        Hiukka ny asetan kyseenalaiseksi tuon polttoaineen kulutuksen.Tietääkseni Scanian moottorit ovat todella taloudellisia ja euroja säästyy merkittävästi verrattuina muihin.Ja jos ei tajua käytännössä niin laske missä summissa liikutaan kun ajetaan vaikka 500000 KM ja kulutus on toisella 35/L sadalla ja toisella 45/L sadalla.Kerro se sitten vaikka kalustolla jossa on ehkä 50 autoa.Eikö ole metkoja summia?Puhdasta rahnaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1964
    3. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1469
    5. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1278
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    7. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1230
    8. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1062
    Aihe