Baikal mp 153

jorge

Olen ostamassa baikal mp 153 puoliautomaatti haulikkoa.. Olen ostamassa puolaria hintaluokassa 0-500€. Vai onko kansalla parempaa ehdotusta tuohon hintaluokkaan kuin BAIKAL MP153 ?? Sanokaa parempia ehdotuksia jos on... ja KOKEMUKSELLA eli ei mitään kuultuja paskapuheita syötetä tänne palstalle!

23

13016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mp -153...

haulikkoa.kaikissa oli enemmän tai vähemmän joko kierot piiput tai sitten tähtäinkiskot juotettu vinoon .vaikka haulikolla tähdätäänkin perällä se kuitenkin häiritsi kun kiskon mukaan 15 metrin päästä ammuttuna 75% haulista meni tähtäyspisteestä tuelta tarkasti ammuttuna ohi. neljättä en enää viitsinyt takuuseen mennä ruinaamaan vaan myin pois ja hommasin perinteisen 2piippuisen.lisäksi mp-153 ei pelaa kunnolla kiekkopaukuilla vaikka kuinka sääti painerengasta heikoille latauksille sopivaksi.enkä millään jaksa uskoa kolmeen perättäiseen maanantai kappaleeseen.en suosittele .

• on niin

et sä et vaan osaa!!!
        hyvin tuo mun baikkali on toiminut,ja jos olisit sen manuaalin lukenut ni siinä selvästi kerrotaan et se ei toimi kiekkopaukuilla...
        12/89 torveen ni jo vaan toimii...

• mp-153...
        on niin kirjoitti:

et sä et vaan osaa!!!
        hyvin tuo mun baikkali on toiminut,ja jos olisit sen manuaalin lukenut ni siinä selvästi kerrotaan et se ei toimi kiekkopaukuilla...
        12/89 torveen ni jo vaan toimii...

tiesin kyllä ettei kunnolla pelitä kiekkopaukuilla eikä tarvikaan metsästysase kun kerran on.kyse olikin paljon tärkeämmästä asiasta kuin kiekkopaukkujen syötöstä.ihmisiä kuuluu kahteen ryhmäään... niihin jotka ei piittaa mistään mitään ja niihin joilla pelit ja vehkeet on oltava kunnossa.taidat kuulua ensimmäiseen ryhmään?

• jorgeni
        mp-153... kirjoitti:

tiesin kyllä ettei kunnolla pelitä kiekkopaukuilla eikä tarvikaan metsästysase kun kerran on.kyse olikin paljon tärkeämmästä asiasta kuin kiekkopaukkujen syötöstä.ihmisiä kuuluu kahteen ryhmäään... niihin jotka ei piittaa mistään mitään ja niihin joilla pelit ja vehkeet on oltava kunnossa.taidat kuulua ensimmäiseen ryhmään?

Niin kyllä paikkali pelaa. Viimesen päälle toimintavarma ja laadukaskin. Itselläni on.

Osta beretta 1201f jos hyvää ja halpaa haluat.

taasen89 paikkali jos kettua ja hanhiakin tapat, tosin onnistuu se myös 70mm pesällä...

paikkalissa hinta ja laatu kohtaa.

• kokemusta on

Osta Benelli M2 tai Super black eagle. Ne vähän maksaa mutta se on iän ase se. Baikkaleita (mp-153) on ollut 3kpl ja kaikissa on ollut jotain valmistus vikoja.

• sillälailla

itselläni Baikali toimii kiekkopaukuilla yhtä hyvin kuin 12/89:llä, hintaluokassaa paras ostos.

• jorge
        sillälailla kirjoitti:

itselläni Baikali toimii kiekkopaukuilla yhtä hyvin kuin 12/89:llä, hintaluokassaa paras ostos.

se paikkali tulee taloon1 sit se nähään mistä se on tehty.. koe ammunta tapahtuu luultavasti heti viikonloppuna ja kaikenlaisilla eri paukuilla. kommentoin tosiasian ensi viikolla tähän palstalle.

• mikar

Jonka ostin vuonna 95. halusin kokeilla miten toimii kun kaikki puhuu että inertialukko on luotettava. 12 vuotta olen ampunut tuhansia ja tuhansia laukauksia kiekkopaukuista 65 g magnumiin ja ikinä ei ole tehnyt vielä syöttöhäiriötä. olipahan helle, tai 30 asteen pakkanen. repikää baikkalistit siitä

• jorge

...on nyt ostettu ja testattu! en löyä ensimmäisten ammuntojen perusteella mitään moitteen sijaa. ampuu siihen mihin tähtää ja kuviot on ihan hyviä. sen vain huomasin että patruunamerkeistä FIOCCI, joka on markkinoiden halvimpia paukkuja, antoi parhaimman kuvion (2,75mm)..sitten imperium (halpapaukku)antoi aivan yhtävertaiset kuviot kuin RC 3, BOAR, GB->2,75MM =kalliita paukkuja.. kokeilin lataako se 24g paukkuja ,vaan ei jaksanut latata, enkä sitä oottanukkaan, mua ei haittaa jos joskus käy ampuu kiekkoja ja joutuu kädellä suorittamaan latausliikkeen.. se on nössöjen ja paskahousujen mielipiteitä joka sanoo mp-153 olevan paska tuohon hintaluokkaan. SUOSITTELEN MYÖS MUILLE! Olen puhunut!

• kun ammut

ensin noin 100 kpl metsäpaukkuja että sovitukse vähän löystyy.

• baikalit

rungoltaan terästä vai alumiinia, entä laukaisukoneiston runko, terästä alumiinia vai muovia. entä latauskoneisto, onko niin kuin höyryveturissa kuten mossbergin kaasumäntä.

• baikkalin omistaja
        kun ammut kirjoitti:

ensin noin 100 kpl metsäpaukkuja että sovitukse vähän löystyy.

se vaatii vain että ampuu aikas paljon että osat hiotuu sit toimii kiekko paukuilla!se loppu viimeistely ei ole ihan mitään beretan tasoa

• neewbie

Morjesta..mikä se hopeinen nappula on siinä aseen oikealla puolella?

• varmaankin
        neewbie kirjoitti:

Morjesta..mikä se hopeinen nappula on siinä aseen oikealla puolella?

lukon vapautussalpaa, itselataavassa lippaan ollessa
        tyhjä lukko lukittuu taakse lukkotapista vedettäessä
        tai ammuttaessa viimeinen patruuna, tätä salpaa painettaessa lukko vapautuu ja palautusjousi laukaisee sen kiinni, yksinkertaisesti selitettynä.

• ihmeessä..

Baikkali! Toimii!! Jos haet hinta / laatu suhteeltaan hyvää asetta, niin ehdottomasti! On toiminu helvetin hyvin kelissä kun kelissä! Joskus jos tietysti jaksaa rasvailla niin jo vain taas balalaikka soi!;) On toiminu myös erilatauksilla..ite laittelin ihan testinä kiekkopaukkuu ja metästyspaukkuu sekasin ja ihan hyvin syötti, vaikka olikin hieman paskanenki sillo..mutta suosittelen!

• Nimetön

kaikki valittaa että paikkali on paska..!MULLA EI OO OLLU MITÄÄN VIKAA..NE ON NUO RIKKAITTEN PENSKAT VAAN ETTÄ PITTÄÄPI OLA JOKU SUTANAN PENELLI LACK IIGLE TAE ÄM3 BAIKKALI ON TEHTY METÄSTYKSEEN..TUOMMOSTEN LACK IIGLEJIEN KANSSA VOE IES MEHTÖÖ LÄHTEE KUN JOS NUARMU VAEKKA TULLOOPI..

• SullaKIN
        Nimetön kirjoitti:

kaikki valittaa että paikkali on paska..!MULLA EI OO OLLU MITÄÄN VIKAA..NE ON NUO RIKKAITTEN PENSKAT VAAN ETTÄ PITTÄÄPI OLA JOKU SUTANAN PENELLI LACK IIGLE TAE ÄM3 BAIKKALI ON TEHTY METÄSTYKSEEN..TUOMMOSTEN LACK IIGLEJIEN KANSSA VOE IES MEHTÖÖ LÄHTEE KUN JOS NUARMU VAEKKA TULLOOPI..

Kyllähän tuo asia on niin että baikalilla varmasti ampuu pois tiehensä mutta tuo black eagle homma....
        Jos jotkut oikeasti haluaa panostaa laatuun ja VARMAAN toimivuuteen niin ne sitten ostaa vähän parempaa merkkiä kun baikal. Ja siinä vaiheessa rikkaudella ja köyhyydellä ei ole mitään merkitystä. Jos ostat esim Benellin M2 joka maksaa n.1200 euroa ja on hintalaatusuhteelta markkinoiden parhaimpia puoliautomaatteja niin eipä tarvii kovin montaa kuukautta normi työläisenkään säästää että sellaisen saa. Paljon ennemmin ostaisin päällekkäispiippuisen käytetyn valmetin kun puoliautomaatti baikalin. Jos oikeasti haluat hyvän puoliautomaatin niin siihen pitää laittaa vähän enempi sitä rahaa.

• Hunter_
        SullaKIN kirjoitti:

Kyllähän tuo asia on niin että baikalilla varmasti ampuu pois tiehensä mutta tuo black eagle homma....
        Jos jotkut oikeasti haluaa panostaa laatuun ja VARMAAN toimivuuteen niin ne sitten ostaa vähän parempaa merkkiä kun baikal. Ja siinä vaiheessa rikkaudella ja köyhyydellä ei ole mitään merkitystä. Jos ostat esim Benellin M2 joka maksaa n.1200 euroa ja on hintalaatusuhteelta markkinoiden parhaimpia puoliautomaatteja niin eipä tarvii kovin montaa kuukautta normi työläisenkään säästää että sellaisen saa. Paljon ennemmin ostaisin päällekkäispiippuisen käytetyn valmetin kun puoliautomaatti baikalin. Jos oikeasti haluat hyvän puoliautomaatin niin siihen pitää laittaa vähän enempi sitä rahaa.

Haulikoita tullut testailtua useita ja kyllä se on niin että mitä enemmän pistät pätäkkää niin laatu paranee, omalla Benellin super black eaglella ammuttu pitkälle toistakymmentä tuhatta laukausta ja edelleen toimii kuin unelma.
        Pari vuotta sitten hommasin kakkoshaulikoksi tuon MP-153sen ja kävikin niin että siitä tuli neloshaulikko ja lopulta myin sen pois.
        Tässäkin baikalissa oli jostain syystä piippu sen verran vinossa että aina piti tähdätä esim uivaa lintua pikkusen oikealle puolelle että osui keskelle. asiaa tutkittiin penkissä ja useamman ampujan toimesta ja niin se vain oli että vasemmalle vei.
        En silti väitä että kaikki olisi kelvottomia tapauksia mutta aika paljon kuuluu olevan erinäisiä vikoja näissä baikalin puolareissa.
        PS:en ole rikas vaikka on Benelli 7muuta tussaria mutta harrastukset kullakin ja jostain tarpeettomasta kun liisii ja säästää niin saa näitä kunnon vehkeitä tavalliset duunaritkin hankittua.

• dsvsvdv
        Nimetön kirjoitti:

Asiaa!

• Tieteäjä

ÄLÄ OSTA PUOLIAUTOMAATTIA ,KOSKA NE ON YLEENSÄ HEIKKOJA!

• paskasvaan

älähän tietäjä naurata..taida tietää hevonpaskaakaan!

• poijjaaat

itse nyt asetta hankkiessa, olen lukenut paljon foorumeita, jotta minkäslaasen aseen ostaas JA AINA HYPPÄÄ ETEEN NÄMÄ BAIKAL PARAS BERETTA JA BENELLI PAS... tai toiste päin, kyllähän se niin on että baikal kamppailee alle 600€ hintaluokassa ja on laadultansa täysin hintansa arvoinen, tottakai jos laitetaan eteen tonttu niin pitäähän sen aseen ollakki parempi (tietysti niissä nykyisin on sitä laatumerkinlisää) itse en aseesta maksasi 600-700€ enempää, ei sillä että rahaa ei olisi (eikä sillä että puissa kasvaisi) vaan sillä että sille rahalle on parpaakin käyttöä, ja tuolla hintaa saa hyvän toimivan aseen mikä on oiva peli virkistykseen. Ei se ase ole se elämän tärkein asia

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2229
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1496
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1302
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1291
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1150
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1011
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      989
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      943
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      84
      899
    10. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111