Heippa !
Olen ottamassa itselleni undulaattia. Nyt aluksi vain yhden ja kun vähän kesyyntyy, niin todennäköisesti kaverin sille, jos oma aikani ei tarpeeksi riitäkään. Ajatuksena oli, että olisin ottanut naaras undun, mutta sitten kuulin tälläisia faktoja (?) että naaraat purevat niin, että "veri lentää" toisinaan, ennenkun kesyyntyvät kunnolla. Onko tämä totta ? Itselläni ei ole aikaisemmin lintua ollut, joten en tiedä uskoakko vai eikö. Joka tapauksessa alan enemmän kallistua koiraaseen.
Kertokaahan omia kokemuksianne, kumpi olisi parempi ensimmäiseksi undulaatiksi, koiras vaiko naaras ?
Kiitos tiedoista ja anteeksi tietämättömyyteni :) !
koiras vai naaras ?
2
315
Vastaukset
- Tiitz
Olen ottanut undulaateista paljon selville, eli en ihan tietämättömänä undulaattia ota ja myös sen tiedän, että aina täytyisi ottaa kaksi.
- Parven iso-emo
aion sanoa,kun luin ensi viestisi.
Itselläni on parvi,eli 8 kpl.
En tarkoita,että ottaisit niin monta;D,mutta ei ihmiNen korvaa saman lajin kumppania.Sitäpaitsi ei undu välttämättä kesyynny vaikka olisi yksin kanssasi tai voi kesyyntyä vaikka niitä olisi kaksi.
Koko parvestani ei ole kuin yksi oikein kesy ja pari muuta juttelu etäisyydellä.n.2-3 senttiä nenästäni vapaana ollessa.Joskus innostuvat tulemaan kyllä ihan lähelle.
Ehdotan ehdottomasti,että otat kaksi.
Minua ei ole kukaan purrut niin että veri lentää,ei edes neitokakaduni.Tytöt ja pojat eivät kummatkaan ole mitenkään pureskelijoita,toki voi olla aggressivisempia luonteita?.Ahdistettuna ja peloissaan tietysti yrittävät puolustautua,mutta en ole kokenut sellaista.
Linnut lentävät vapaasti meillä omassa huoneessaan.
Anna niiden tottua sinuun,älä yritä väkisin kesyttää,miksi pitäisi?Eikö eläin ole parhaimmillaan omana itsenään?Ei sinuakaan voi linnuksi lennättää;),ne tottuvat sinuun kun olet paljon samassa tilassa niitten kanssa ja puhut niille vaikka niitä olisi kaksi.Minä en anna yhtään lintua kotiin,jossa sillä ei ole toista lintukaveria tai parvea.
Mutta lintuharrastus on antoisaa ja todella on ilo katsella niitten "Kaunista ja rohkeaa elämää."
Käy tuolla googlettamalla:linnut forum tai papukaijanet.ry.Muista kaksi tirppaa!TSEMPPIÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126