Mikä olen? Tähdenlento
Luojan ikuisessa yössä,
tomujyvä aavan aineen
lakkaamattomassa työssä.
Mutta sentään! Tahdon antaa
hehkun hetkelleni tälle,
tahdon loistaa, tahdon laulaa
kiitoslaulun elämälle.
Tahdon laulaa: mitä siitä,
jos ma lopuin, kussa aloin,
mutta silmänräpäyksen
valokaarin yössä paloin!
Hetken sykin, liekkisydän,
aurinkona maailman oman:
tunsin kauneuden kaipuun,
rakkauden rajattoman.
Alistukaa, avaruudet,
pienen tähden välkynnälle!
Tahdon loistaa, tahdon laulaa
kiitoslaulun elämälle.
Ihminen (Kirj. L.Onerva)
4
6470
Vastaukset
- mormorLeena
Tämä runo on todellisesta elämästä. Eläkää ihmiset juuri se silmänräpäys ja olkaa onnelsia. Tahdon laulaa, koko maailmalle onneni. ( minulla ei tule yhtään nuotti oikein.) Tahdon laulaa juuri siitä silmänräpäyksestä siitä onnesta.
Kiitos runosta - Aatu889
Oispa kaljaa.
- Aatu889
Sipuli voi tarkoittaa seuraavia:
sipulit (Allium), kasvisuku
ruokasipuli eli keltasipuli (Allium cepa), tunnetuin sipulilaji
sipulilajien syötävä osa, joka muodostuu lyhyestä varresta ja useista siihen liittyvistä pienistä lehdistä
sipuli, vastaavanlainen muodostuma, talvehtimiselin, useilla muillakin kasveilla kuten liljoilla ja tulppaanilla
liekkikupoli, sipulin muotoinen ortodoksikirkon kupoli
- Anonyymi
Kussa aloin?
Siis kusessa aloin?
Vai posessa iloin?
Hirveet sontaa, haettu vaan loppusointuja siansaksalla.
ELÄMÄÄ (Ilmari Hyrkäs, Filosofi)
"Nyt kävi mulla hyvä munkki,
Oli autos ehjä tunkki,
Ei ole persees punkki,
Tiedä tää senkin skunkki,
On hammasrivistö harva,
Mutta pyllyssä on karva,
Kaverini on Urmas Jarva,
Asuinpaikka hällä Jurva,
Mulla kiva geenis,
Pystys myös peenis,
Fiilis on sienis,
Myös ihan pienis."
Funtsigaa tätä,
Ellei ole vessahätä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten591955Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211900HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771612Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031611Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53947- 73875
- 27869