Mikä olen? Tähdenlento
Luojan ikuisessa yössä,
tomujyvä aavan aineen
lakkaamattomassa työssä.
Mutta sentään! Tahdon antaa
hehkun hetkelleni tälle,
tahdon loistaa, tahdon laulaa
kiitoslaulun elämälle.
Tahdon laulaa: mitä siitä,
jos ma lopuin, kussa aloin,
mutta silmänräpäyksen
valokaarin yössä paloin!
Hetken sykin, liekkisydän,
aurinkona maailman oman:
tunsin kauneuden kaipuun,
rakkauden rajattoman.
Alistukaa, avaruudet,
pienen tähden välkynnälle!
Tahdon loistaa, tahdon laulaa
kiitoslaulun elämälle.
Ihminen (Kirj. L.Onerva)
4
5740
Vastaukset
- mormorLeena
Tämä runo on todellisesta elämästä. Eläkää ihmiset juuri se silmänräpäys ja olkaa onnelsia. Tahdon laulaa, koko maailmalle onneni. ( minulla ei tule yhtään nuotti oikein.) Tahdon laulaa juuri siitä silmänräpäyksestä siitä onnesta.
Kiitos runosta - Aatu889
Oispa kaljaa.
- Aatu889
Sipuli voi tarkoittaa seuraavia:
sipulit (Allium), kasvisuku
ruokasipuli eli keltasipuli (Allium cepa), tunnetuin sipulilaji
sipulilajien syötävä osa, joka muodostuu lyhyestä varresta ja useista siihen liittyvistä pienistä lehdistä
sipuli, vastaavanlainen muodostuma, talvehtimiselin, useilla muillakin kasveilla kuten liljoilla ja tulppaanilla
liekkikupoli, sipulin muotoinen ortodoksikirkon kupoli
- Anonyymi
Kussa aloin?
Siis kusessa aloin?
Vai posessa iloin?
Hirveet sontaa, haettu vaan loppusointuja siansaksalla.
ELÄMÄÄ (Ilmari Hyrkäs, Filosofi)
"Nyt kävi mulla hyvä munkki,
Oli autos ehjä tunkki,
Ei ole persees punkki,
Tiedä tää senkin skunkki,
On hammasrivistö harva,
Mutta pyllyssä on karva,
Kaverini on Urmas Jarva,
Asuinpaikka hällä Jurva,
Mulla kiva geenis,
Pystys myös peenis,
Fiilis on sienis,
Myös ihan pienis."
Funtsigaa tätä,
Ellei ole vessahätä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691