Autolla Helvettiin (melkein)

kesällä 2005

Tämä tapahtuma on ehkä pieni verrattuna muihin tarinoihin mutta ehkä joku viisastuisi tästäkin.

No joo, oli juhannus 2005, olin saanut ajokortin ja auton keväällä ja ikääkin oli vasta 18, no juhannuksen juhlitun juhannuksen jälkeen lähdin ajamaan autoa sukulaisieni luokse, oli jo aamu kello ehkä jotain 8, nukkumiset oli ihan sekaisin, oltiin kavereiden kanssa ajelemassa melkein joka yö, no en ollut nukkunut, matkaa oli ajettavana noin 150km, ajattelin että ei tässä mitään lähden ajamaan olen ihan kunnossa, humalassahan en enää ollut, en ollut juuri juonutkaan.

No jo alkumatkasta alkoi väsyttää ihan armottomasti, ajelin silmät melkein kiinni, autossa ei ollut stereoita että olisin pysynyt paremmin hereillä, ikkuna vähän auki että raikas ilma kiersi, oli lämmintä ja aurinko paistoi, oli hieno ilma. Ajelin ihme kyllä jonkun matkaa autojen perässä ihan hyvin, ihme kyllä silmät melkein ummessa ja unessa, (minua alkaa usein nukuttaa ja ajelin ihan tuutissa, melkein kuin alitajuisesti, tulee pienimuotoinen äkkikäännös etten aja ojaan tai vastaantulevien kaistalle), matkalla tuli vastaan paljon rekkoja, kuten tavallisestikin, onneksi pysyin kaistallani, pari kertaa meinasi kai mennä ojaan, mutta ei onneksi rekan alle olisin kuollut aivan varmasti, autossa oli nimittäin kone takana. Noin puolessa matkassa sitten olin jo varmaan ihan unessa en muista siitä kohtaa mitään, sitten nukahdin ja heräsin kun rysähdys kuului, olin ajanut moottoritien kohdalla vasempaan kaiteeseen, se oli todellinen herääminen, säikäytti ihan tosissaan, ajoin pois moottoritieltä, olin jo jonkun aikaa ajellut aika holtittomasti, ihmettelen ettei kukaan minun edellä tai takaa ajavista soittanut poliisia, ajoin pois moottotieltä ja en meinannut saada kuskin ovea auki, olihan kylki ihan romutettu, ajettu kaarteessa kaiteeseen, renkaat ehjät, mutta pelti kokomatkalta kaiteen painautumat, renkaat oli ehkä pehmentäneet iskua, soitin hätäisesti sukulaisilleni että oli tapahtunut onnettomuus, se säikähtivät varmasti vähintään yhtä paljon kuin minäkin, pääsin loppumatkan turvallisesti perille, traumoilla ja sydän hakkasi mutta kunnossa, minut otettiin vastaan halauksin ja oltiin ihan tosissaan huolissaan että miten sinä niin väsyneenä ajoit.

En ole sen paremmin nukkunut rattiin, enkä toivottavasti koskaan nukukaan, ja toivottavasti ette aja väsyneinä! siinä käy vielä huonosti, kuolema kävi lähellä

Ajakaa turvallisesti, turvavyöt kiinni ja tarkkana liikenteessä.

3

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi :(

      missä päin tämä tapahtui?

      • parka

        Ihan sama missäpäin tapahtui.
        Sitä tapahtuu jatkuvasti jokapuolella.
        Viimeksi kesäkuun alussa olimme matkalla mökille sadan kilometrin päähän kun edessämme ajanut pikkurekka ajoi niin holtittomasti, että sai sydän syrjällään katsoa ja toivoa että pysyis omalla kaistallaan sen aikaa kun vastaantulevat autot ajaa ohi.
        Sitten pari kertaa liippasi mutakan pientareen puolelle. hiekka vaan pöllys.
        Soitimme sitten paikkakunnan poliisille. tämä rekka meni juuri silloin huolto-asemalle. mutta kuljettaja jäi istumaan hyttiin. hyvä niin jos vihdoin katsoi aiheelliseksi tauonpaikan.
        Tuli hyvä tilaisuus katsoa rekkari poliisille ja muut tuntomerkit.

        ja tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun näistä saa ilmoitella.

        järki käteen!!


    • jos silmät ristissä ajelee

      väsymyksen takia on tuomio sama kuin törkeä ratti jos poliisi pysäyttää.Kaverilta meni kortti ja ei ollut tippaakan alkoholia veressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe