Vai aiheuttaako mitään?
Nuoremman lapseni ollessa parin kuukauden ikäinen pari vuotta vanhempi isoveljensä painoi häntä aukileesta. Nyt tällä nuoremmalla lapsella on todettu dysfasia. Äitinä sitä miettii kaikenlaista.. Olisiko voinut tuolla painamisella olla osuutta asiaan?
Aukileen painaminen?
5
4877
Vastaukset
- Kuntouttaja
Ole huoleti, se ei ole vaikuttanut dysfasiaan. Dysfasia on tuntemattomasta syystä kehittynyt sikiöaikana keskushermoston kehittyessä ja siihen ovat vaikuttaneet myös geneettiset (perimä) tekijät.
- Aloittaja
Voikohan se aukileen painaminen kuitenkin vaikuttaa johonkin? En ole itse löytänyt tietoa siitä, neuvolasta en ole toisaalta kysynyt.
- Tristar
Aloittaja kirjoitti:
Voikohan se aukileen painaminen kuitenkin vaikuttaa johonkin? En ole itse löytänyt tietoa siitä, neuvolasta en ole toisaalta kysynyt.
Vaikka aukiletta painamalla olisi jotenkin painetta johonkin aivojen kohtaan syntynyt, ei se dysfasiaan voi vaikuttaa mitenkään, neurologisia ongelmia ei synny kuten mustelmia :D
Ei mahdollista, ei voi. Ei epäilystäkään.
*** - että jotain
Aloittaja kirjoitti:
voi aiheuttaa, vaikkei dysfasiaa niin jotain muuta ongelmaa. Eikai sitä muuten neuvota varomaan. Kannattaa kysyä neuvolasta, sillä näihin maallikkotietäjiin ei parane uskoa.
- varoa...
että jotain kirjoitti:
voi aiheuttaa, vaikkei dysfasiaa niin jotain muuta ongelmaa. Eikai sitä muuten neuvota varomaan. Kannattaa kysyä neuvolasta, sillä näihin maallikkotietäjiin ei parane uskoa.
Syy on selvä: Ihon alla on aivot.
kova, terävähköllä esineellä tuleva isku voi vaurioittaa aivoja, mutta sen pitää osua suoraan aukileeseen ja voimaakin siihen hiukan tarvitaan.
Ei vauvat mene itsestään rikki, eikä se aukile ole mikään tomusokerikoriste, joka rikkoutuu kosketuksesta!
Lisäksi tällainen kolhu, joka vaurioittaa aivoja ei taatusti jää huomaamatta, koska aivovaurion synty kyllä vie tajun kovaltakin karjulta.
Eräs nainen huomasi, että vauvat pysyvät hiljaa, kun aukileeseen koskee. Tämä johtunee siitä samasta kuin kissanpentujen kuollutta leikkiminen emon roikottaessa niskasta...
Eli kyllä kun tosissaan haluaa aukileen avulla voi vauvan vaikka tapaa, mutta dysfasiaa sillä olisi mahdotonta aiheuttaa, sillä dysfasia on osin geneettistä, niinkuin joku jo kirjoittikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391