Rannan ruoppaus

Leeco

Mitähän maksaa? Rantaa on 150m, joka pitäisi ruopata ainakin 20-30m leveydeltä. olisi mukava saada joitain hintoja, ennen kun pyydän tarjousta paikalliselta yrittäjältä.

9

23368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suodatinkangasta

      Itse tutustuin aiheeseen 12 vuotta sitten. Minulla rantaa saman verran kuin sinulla. Luovuin ruoppauksesta nähtyäni yhden ruoppaustyömaan.
      Lietteen määrä oli hirveä. Imettyä tavaraa ei saa laskea takaisin järveen (siis siirtää) vaan
      se imetään kuivalle maalle. Imetty lätäkkö on iso, näkemäni oli tenniskentän kokoinen ja 40-50 senttiä paksu hyllyvää haisevaa hötöä joka tappoi alleen kaiken paitsi puut.
      Toisekseen ruopattu alue menee kuopalle, eli virrat kuljettaa uutta tomua tilalle.
      Itse tein rannan suodatinkankaan avulla (samaa mitä tien pohjissa).
      Talvella ajetaan lumi jään päältä pois. Helmikuun paikkeilla silloin oli muodostunut jää riittävän paksuksi, että kantoi traktorin.
      Suodatinkangas levitetään jäälle. Rullan leveys muistaakseni 4-5 metriä, no oli mitä oli.
      Levitin kankaan noin 1-2 metriä normaalista veden rajasta ylemmäksi. Haluttu alue peitetään kankaalla. ”Jatkos” kohdassa päällekkäin reilu metri, koskee kaikkia jatkoksia, Kankaan päälle 10-20 senttiä hiekkaa. Keväällä aurinko lämmittää hiekan ja yhtenä päivänä se humpsahtaa pohjaan. Kaikki roina jäi kankaan alle ja hiakka levittyy pohjaan nätisti. Tälläkin hetkellä ranta hyvässä kunnossa

      • uimarantafani

        Kertoisitko vielä mitä tuommoinen tuli maksamaan? Ja mistä sitä kangasta saa?


      • sitä myydään
        uimarantafani kirjoitti:

        Kertoisitko vielä mitä tuommoinen tuli maksamaan? Ja mistä sitä kangasta saa?

        Rautakaupastahan sitä saa kovaan hintaan.
        Minä sain kaverilta joka tekee työkseen taloja
        ja pihoja. Urakoitsijoille jää leikkuupaloja joita saa ostaa edullisesti. Vaatii "verkostoa"


      • onko mahdollista

        Onko kysymyksessä meri vai järvi? Meressä kun veden korkeus vaihtelee jopa 130 voiko kangas pysyä oikealla paikalla.


      • Anonyymi
        sitä myydään kirjoitti:

        Rautakaupastahan sitä saa kovaan hintaan.
        Minä sain kaverilta joka tekee työkseen taloja
        ja pihoja. Urakoitsijoille jää leikkuupaloja joita saa ostaa edullisesti. Vaatii "verkostoa"

        Onpa jänniä urakoitsijoita sielläpäin. Kaikki kankaat on kyllä mennyt aina johonkin mitä on ollut.


    • Sue_Ellen

      moni asia. Esimerkiksi juuri se, mihin ruoppausjäte voidaan sijoittaa. Jos sinulla ei ole omalla tontilla tilaa, tulee kustannuksia lietteen kuljetuksesta. Tietysti myös siitä, kuinka kaukaa ruoppauskalusto joudutaan paikalle kuljettamaan, eli pääseekö omasta rannastasi paikalle. Meilläkin on tarkoitus ensi talvena ruoppauttaa jokirantaamme. Lietteelle kaivetaan kuoppa rantatörmään, joka peitetään maa-aineksella. Omassa rannassa törmä on niin jyrkkä, ettei siitä kaivinkone paikalle pääse, mutta onneksi suht' lähellä on veneenlaskupaikka. Ruopattava alue on n. 10 x 25 m ja syvyys 1,5-2m. Urakoitsija, joka meille ruoppauksen tekee, asuu naapurissamme ja hänen rantaansa on samanlainen allas kaivettu joskus parikymmentä vuotta sitten. Hyvin on allas pysynyt, eikä ole vielä täyttynyt uudella lietteellä. Meillä kustannusarvio ruoppaukselle on 1500 euroa. Lisähintaa tulee maa-aineksesta, jota täytyy kuorma-autolla ajaa lietteen päälle, eli siitä vielä toiset 1500 euroa.

    • Anonyymi

      10€/m3. Kaluston paikalle saanti 1500€-2500€.

    • Anonyymi

      Vastaus aika myöhässä tähän 1 vuotta vanhaan aloitukseen eli nosto on palstan aktivointiviikon tulos

      • Anonyymi

        Meillä järven vesi muuttui sameaksi,sen verran eloperäistä ainesta.Nyt vesi ok.

        Kaivuri oli työmaalla, hintaa en muista. Kiva laguuni tuli.ä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe