Sonera ennakkomaksu :)

Störöm

Tässäpä esimerkki kuinka asiakasta käsitellään Soneralla.

Se onneton tura menee Soneran myyntipisteeseen ja tarvitsee vaikkapa 3 kpl tekstariliittymiä.

Asia etenee ja kas, liittymää ei voi avata ennenkuin on maksanut 107 - 170€ ennakkomaksun / liittymä.

Syynä tähän on luottotiedoissa oleva merkintä, joka on juuri poistumaisillaan.

Noh, ei tule kauppoja. Mennäänpäs Elisalle.

Luottotietojuttu kysytään myyjältä jo ennekuin aletaan edes keskustella.

Myyjä katsoo koneelta ja ilmoittaa että ei ole vaikutusta, tehdään kaupat.

Niin sitten saatiin kytkypuhelin ja liittymiä lapsille.

Ehkä Soneran tulisi tarkastaa toimintaperiaatteitaa, sillä kaikki luottomerkinnän saaneet eivät ole maksukyvyttömiä ja maksuja kiertäviä.

Ugh.

8

2310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päinvastainen kokemus

soneralta sain kaksi kytkyliittymää puhelimineen ilman mitään ongelmia,elisalle olisi pitänyt maksaa 300€ vakuusmaksu,saunalahti ei kysellyt mitään,toimitti puh ja liittymän alta-aikayksikön(en kuitenkaan lunastanut postista).Halusin vaan kokeilla kuinka eri yhtiöt suhtautuu luottotietohäiriö merkintään.Soneralta myös nettiliittymä ilman mitään ongelmia.Kaveri pohj savossa yritti saada soneralta nettiliitymää,ei puhettakaan ennenkun maksaa 300€ vakuusmaksua,eikä saanut edes sähkösopimusta paikalliselta sähköyhtiöltä omiin nimiinsä kun muutti.Käytäntö näyttää olevan monenkirjava näissä luottotieto häiriöissä.

• cnyyvannzn

mulla on luottotiedot niin perseellään kun ne nyt käytännössä katsoen voi olla.
        silti elisa avasi nettiliittymän ja digi-tv:n maksukanavat kyselemättä mitään.

kun vaihdoin sitten netin päijät-hämeen puhelimelle, niin eipä onnistunut. vakuus olisi pitänyt antaa. pistettiin sitten muijan nimiin kun sillä on puhtaat luottotiedot.

• yhteisiksi
        cnyyvannzn kirjoitti:

mulla on luottotiedot niin perseellään kun ne nyt käytännössä katsoen voi olla.
        silti elisa avasi nettiliittymän ja digi-tv:n maksukanavat kyselemättä mitään.

kun vaihdoin sitten netin päijät-hämeen puhelimelle, niin eipä onnistunut. vakuus olisi pitänyt antaa. pistettiin sitten muijan nimiin kun sillä on puhtaat luottotiedot.

Tällaisiin luottotietohäiriö-suhtautumisiin
        olisi kyllä saatava jonkinlainen yhteinen sääntö kaikille peruspalveluja tarjoaville yrityksille.
        Aina kuitenkin pitää itse pyrkiä mahdollisimman tehokkaasti välttämään maksuhäiriömerkintöjen tulo omiin nimiinsä, mutta tietenkään kaikille sellainen ei voi olla eri syistä mahdollista, siksi perussäännöt tulisi näille tahoille laatia.

• cnyyvannzn
        yhteisiksi kirjoitti:

Tällaisiin luottotietohäiriö-suhtautumisiin
        olisi kyllä saatava jonkinlainen yhteinen sääntö kaikille peruspalveluja tarjoaville yrityksille.
        Aina kuitenkin pitää itse pyrkiä mahdollisimman tehokkaasti välttämään maksuhäiriömerkintöjen tulo omiin nimiinsä, mutta tietenkään kaikille sellainen ei voi olla eri syistä mahdollista, siksi perussäännöt tulisi näille tahoille laatia.

saattoi hyvinkin olla että elisa sen takia myönsi liittymät ilman takuuta, kun ne on kiinteähintaisia molemmat.
        eli elisan sauli ja pauli tiesi että minä tiedän mitä lasku tulee olemaan.
        silloin kai ne oletti että osaan laskuihin varautuakin ja ne hoituu.

no en tiedä onko se noin, toi oli vain oma ajatus.
        asiakastieto oy:stä muuten omat tietoni tarkastin ja sieltä selvisi se että elisa oli kaksi kertaa luottotietoni tarkistanut sieltä. varmaan juuri noiden liittymien avaamisessa, en jaksa päivämääriä muistaa yhdistää noihin.

olen nykyään laskut hoitanut aina kunnolla mutta tietenkin ton elisan kaapeli-tv:n kanssa tuli ongelma. tuli maksumuistutus että pitää maksaa se ja se lasku. ilman erittelyä. laskua ei koskaan tullut mulle joten piti sinne asiakaspalveluun soittaa ja kysyä että mistä tuo lasku muodostui.
        kertoivat sen ja sain peruutettua sen vitosen maksumuistutusmaksun joka olisi muuten seuraavaan laskuun tullut.

yleensähän kai on tapana että ensin lähetetään se lasku ja jos sitä ei makseta niin sitten se maksumuistutus :D

• luottotiedoissa

Luottotietohäiriöitä on monenkaltaisia, -suuruisia ja -ikäisiä. Ilmeisesti sinulla ne ovat vanhoja, pieniä ja ei käräjäoikeuden kautta tulleita?

• käyttäjiä puolesta ja vastaan

Minä taas aikoinaan, joskus viisi-kuusi vuotta sitten kun avasin ekan Laajakaistan Elisalla, jouduin maksamaan niille satasen ennakkomaksun. Ja sanottiin, että saan sen pois vuoden päästä, jos olen hoitanut maksut hyvin. No näinhän se toimikin. Joskin lähdin elisalta sen laajakaistan takkuilun vuoksi. Hyvittivät kyllä tuon ennakkomaksun.
      Soneralta ei kysytty mitään.

• <(O.O)>
    • elämä hallintaan

Yleisella tasolla sanon nuorille.Teidän pitää oppia elämään ja tulemaan toimeen tulojenne mukaan. Miksi hankkia kalliita kytkypuhelimia ja maksukanavia? Pienituloiset,työttömät eivät edes maksa tv veroa.Nuorena tehdyt hölmöydet vaikuttaa koulutus, työpaikan, vuokra-asunnon saamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      173
      10661
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      85
      10159
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      232
      5599
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      178
      4438
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      171
      2905
    6. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      126
      2898
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      38
      1706
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      298
      1308
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      4
      1142
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1074
    Aihe