Sonera ennakkomaksu :)

Störöm

Tässäpä esimerkki kuinka asiakasta käsitellään Soneralla.

Se onneton tura menee Soneran myyntipisteeseen ja tarvitsee vaikkapa 3 kpl tekstariliittymiä.

Asia etenee ja kas, liittymää ei voi avata ennenkuin on maksanut 107 - 170€ ennakkomaksun / liittymä.

Syynä tähän on luottotiedoissa oleva merkintä, joka on juuri poistumaisillaan.

Noh, ei tule kauppoja. Mennäänpäs Elisalle.

Luottotietojuttu kysytään myyjältä jo ennekuin aletaan edes keskustella.

Myyjä katsoo koneelta ja ilmoittaa että ei ole vaikutusta, tehdään kaupat.

Niin sitten saatiin kytkypuhelin ja liittymiä lapsille.

Ehkä Soneran tulisi tarkastaa toimintaperiaatteitaa, sillä kaikki luottomerkinnän saaneet eivät ole maksukyvyttömiä ja maksuja kiertäviä.


Ugh.

8

2207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päinvastainen kokemus

      soneralta sain kaksi kytkyliittymää puhelimineen ilman mitään ongelmia,elisalle olisi pitänyt maksaa 300€ vakuusmaksu,saunalahti ei kysellyt mitään,toimitti puh ja liittymän alta-aikayksikön(en kuitenkaan lunastanut postista).Halusin vaan kokeilla kuinka eri yhtiöt suhtautuu luottotietohäiriö merkintään.Soneralta myös nettiliittymä ilman mitään ongelmia.Kaveri pohj savossa yritti saada soneralta nettiliitymää,ei puhettakaan ennenkun maksaa 300€ vakuusmaksua,eikä saanut edes sähkösopimusta paikalliselta sähköyhtiöltä omiin nimiinsä kun muutti.Käytäntö näyttää olevan monenkirjava näissä luottotieto häiriöissä.

      • cnyyvannzn

        mulla on luottotiedot niin perseellään kun ne nyt käytännössä katsoen voi olla.
        silti elisa avasi nettiliittymän ja digi-tv:n maksukanavat kyselemättä mitään.

        kun vaihdoin sitten netin päijät-hämeen puhelimelle, niin eipä onnistunut. vakuus olisi pitänyt antaa. pistettiin sitten muijan nimiin kun sillä on puhtaat luottotiedot.


      • yhteisiksi
        cnyyvannzn kirjoitti:

        mulla on luottotiedot niin perseellään kun ne nyt käytännössä katsoen voi olla.
        silti elisa avasi nettiliittymän ja digi-tv:n maksukanavat kyselemättä mitään.

        kun vaihdoin sitten netin päijät-hämeen puhelimelle, niin eipä onnistunut. vakuus olisi pitänyt antaa. pistettiin sitten muijan nimiin kun sillä on puhtaat luottotiedot.

        Tällaisiin luottotietohäiriö-suhtautumisiin
        olisi kyllä saatava jonkinlainen yhteinen sääntö kaikille peruspalveluja tarjoaville yrityksille.
        Aina kuitenkin pitää itse pyrkiä mahdollisimman tehokkaasti välttämään maksuhäiriömerkintöjen tulo omiin nimiinsä, mutta tietenkään kaikille sellainen ei voi olla eri syistä mahdollista, siksi perussäännöt tulisi näille tahoille laatia.


      • cnyyvannzn
        yhteisiksi kirjoitti:

        Tällaisiin luottotietohäiriö-suhtautumisiin
        olisi kyllä saatava jonkinlainen yhteinen sääntö kaikille peruspalveluja tarjoaville yrityksille.
        Aina kuitenkin pitää itse pyrkiä mahdollisimman tehokkaasti välttämään maksuhäiriömerkintöjen tulo omiin nimiinsä, mutta tietenkään kaikille sellainen ei voi olla eri syistä mahdollista, siksi perussäännöt tulisi näille tahoille laatia.

        saattoi hyvinkin olla että elisa sen takia myönsi liittymät ilman takuuta, kun ne on kiinteähintaisia molemmat.
        eli elisan sauli ja pauli tiesi että minä tiedän mitä lasku tulee olemaan.
        silloin kai ne oletti että osaan laskuihin varautuakin ja ne hoituu.

        no en tiedä onko se noin, toi oli vain oma ajatus.
        asiakastieto oy:stä muuten omat tietoni tarkastin ja sieltä selvisi se että elisa oli kaksi kertaa luottotietoni tarkistanut sieltä. varmaan juuri noiden liittymien avaamisessa, en jaksa päivämääriä muistaa yhdistää noihin.

        olen nykyään laskut hoitanut aina kunnolla mutta tietenkin ton elisan kaapeli-tv:n kanssa tuli ongelma. tuli maksumuistutus että pitää maksaa se ja se lasku. ilman erittelyä. laskua ei koskaan tullut mulle joten piti sinne asiakaspalveluun soittaa ja kysyä että mistä tuo lasku muodostui.
        kertoivat sen ja sain peruutettua sen vitosen maksumuistutusmaksun joka olisi muuten seuraavaan laskuun tullut.

        yleensähän kai on tapana että ensin lähetetään se lasku ja jos sitä ei makseta niin sitten se maksumuistutus :D


      • luottotiedoissa

        Luottotietohäiriöitä on monenkaltaisia, -suuruisia ja -ikäisiä. Ilmeisesti sinulla ne ovat vanhoja, pieniä ja ei käräjäoikeuden kautta tulleita?


    • käyttäjiä puolesta ja vastaan

      Minä taas aikoinaan, joskus viisi-kuusi vuotta sitten kun avasin ekan Laajakaistan Elisalla, jouduin maksamaan niille satasen ennakkomaksun. Ja sanottiin, että saan sen pois vuoden päästä, jos olen hoitanut maksut hyvin. No näinhän se toimikin. Joskin lähdin elisalta sen laajakaistan takkuilun vuoksi. Hyvittivät kyllä tuon ennakkomaksun.
      Soneralta ei kysytty mitään.

    • <(O.O)>
    • elämä hallintaan

      Yleisella tasolla sanon nuorille.Teidän pitää oppia elämään ja tulemaan toimeen tulojenne mukaan. Miksi hankkia kalliita kytkypuhelimia ja maksukanavia? Pienituloiset,työttömät eivät edes maksa tv veroa.Nuorena tehdyt hölmöydet vaikuttaa koulutus, työpaikan, vuokra-asunnon saamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe