siivoan

koulutodistuket

Tässä siivoskelen kaappeja ja yritän päästä ylimääräisetä rojusta eroon. Tuskin tarvitsen enään koulu-ja kurssi todituksia. Tulenko kaipaamaan niitä, jos heitän pois?

11

755

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

iso pinoa ole, niin säästä. Se nostalgia iskee joskus, on ihan kiva vertailla niitä vaikkapa omien tai lastenlasten kanssa!

• kanssasi,

itsekin vertailin tässä taannoin ja huomasin, että miehelläni, minulla ja lapsillamme oli miltei sama päästötodistuksen keskiarvo, eri kouluista tosin.

• *nainen*

Jätä ne jälkipolville muistoksi. Ei ne varmaan paljon tilaa viene?

• mummo, pulleana kertoo

sai, ädinsiskon todistuksen, aivan mahtavaa luettavaa, kauniisti käsintehty todistus vuodelta 1940 ja ainevihkosenkin sai. näitä en hukkaa.

• Atolfia

mutta olen kyllä ajatellut ne pikku hiljaa hävittää. Lapsilla on muutenkin paljon setvittävää meidän jälkeen, joten koetan auttaa hävittämällä sen kaiken, mitä voin.

Aion kysyä lapsiltani ennen hävittämistä, mitä he arvelevat asiasta.

• ihan hiljattain

setvimässä kaikkea äitimme kuoleman jälkeen jääneitä papereita ja muuta ao. jäämistöä. Mm. koulutodistukseni pistin polttoon, sekä monenlaista muuta turhaa. Sitä setvittävää kun on ja paljon, ei kaikkea voi siirtää lasten ja lastenlasten säilytettäväksi. Tavaraa on huutokaupan verran, huhhuh mikä työmaa senkin järjestämisessä.

Jokuset valokuvat sentään säilytin. Ikivanhat hautajaiskuvat pistin poltoon, sillä ne eivät kerro lapsilleni oikeastaan mitään. Ja mitään antiikkiarvoa ei näillä yksittäisillä valokuvilla ole.

• tallessa, eihän ne paljon tilaa vie.

Varmaan jälkipolvien on joskus niitä kiva tutkia ja nähdä millaisia todistukset ovat joskus olleet.

• Zirkonia

Ehkä kannattaa kuitenkin hävittää ne. Mutta toisaalta jos on pelkkää kymppiä, niin mikäs siinä, ei kun säästämään.

• mia....
        Zirkonia kirjoitti:

Ehkä kannattaa kuitenkin hävittää ne. Mutta toisaalta jos on pelkkää kymppiä, niin mikäs siinä, ei kun säästämään.

Minun kansakoulun todistus on ollut suurena

lohtuna lapsenlapsille.Se todistaa asian,että

vaikka alku on hankala,niin lopussa kiitos seisoo

• Fridanna
        mia.... kirjoitti:

Minun kansakoulun todistus on ollut suurena

lohtuna lapsenlapsille.Se todistaa asian,että

vaikka alku on hankala,niin lopussa kiitos seisoo

Minulla on kaikki todistukset tallella ja kertyy vielä nytkin lisää. Opiskelu kaiken ikää on virkistävää.
        Äitini todistukset 1920-luvulta ovat minulla ja veljelläni isän. Ovathan ne jo melko historiallisia, koska oppivelvollisuus tuli muistaakseni vasta 1910-luvulla, jolloin vanhempani syntyivät.

• opiskeluistasi?
        Fridanna kirjoitti:

Minulla on kaikki todistukset tallella ja kertyy vielä nytkin lisää. Opiskelu kaiken ikää on virkistävää.
        Äitini todistukset 1920-luvulta ovat minulla ja veljelläni isän. Ovathan ne jo melko historiallisia, koska oppivelvollisuus tuli muistaakseni vasta 1910-luvulla, jolloin vanhempani syntyivät.

Olisin kiinnostunut, mitä kaikkea olet opiskellut ja mitä nyt, vanhemmalla iällä todennäköisesti, opiskelet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      106
      1572
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      8
      1031
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      59
      917
    4. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      758
    5. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      750
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      67
      688
    7. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      681
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      43
      660
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      8
      629
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      617
    Aihe