pikkuletit

haluaa pikkuletit

mie haluaisin pikkuletit, muttane maksaa niin paljon että aattelin tehdä itse. mutta miten ne tehdään, tarttetaanko siihen jotain erityistä??
niin ja pitäisko niihin laittaa jotain hiuslisäkkeitä??

14

5685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katja

      siis maksaahan ne vanhaa rahaa sellanet nelisen tuhatta...jos oikeen hyväs paikas ottaa, itellä maksa mun muistaakseni vähän päälle tonnin mutta ei jälkikään ollut kovin hyvä....ja kuukauden päivät niistä ehdin nauttia ennen kun rupes irtoileen. Siis tietty jos mat hiukset on pitkät voi nekin letittää, mutta yleensä niissä käytettään tällästä tekokuitua jota siis myydään lähes joka kaupassa nykysin (kosmetiikka liikkeissä ehkä laajin valikoima)

      Mutta itehän sä et niitä saa laitettua, se teko kuiti letitetään omien hiuksien tyvestä alkanen, siis se ei sinne periaatteessa tuu kiinni muutakin miten kireelle letis osaa tehdä.
      Päät poltetaan kiinno, jollen ne ei pura.

      pestähän niitä tekokuitu lettejä ei tarvii, ne kärsii vaan ja menee huonoon kuntoon, tietty pää nahkaa pitää pestä ihan normaalisti. max aika mitä niit voi pitää on vaikee sanoo, mutta hiuksethan kasvaa ja tyvikasvusta tulee ruman näkönen kun on 5 senttiä hiuksia jonka päässä roikkuu vasta letit....

      toivottavasti vastaus nyt autto jonkun verran;)))

    • Maija

      kaverille letitettiin noin kuukausi sitte letit.Kuidut tuli vantaalta asti.Yks puntti makso 11€.Puntteja tilattiin 8.Eli puntit ja postimaksut oli alle 100€.Mut sitte tuli vielä letittäjien palkat...=)
      Niin ja meitä letittäjiä oli 4-5.Ja aikaa kulu yhteensä 9 1/2 tuntia.Meni kahdelle päivälle.

      likalla oli lyhyet hiukset, melkein olkapäille asti.Ku letitettiin omia hiuksia kuitujen sekaan, letitettiin neljällä hiussuortuvalla.Kuidut letitettiin tavalliseen tapaan eli kolmella.

      lettejä tuli yhteensä 167.Ja ne on siis ollu nyt noin kuukauden.Lettejä ei oo paljoa tarvinnu laittaa uusiksi.Alle 10.

      Se ottaa ne varmaan pois pian.Mut kuidut on vielä niin hyvässä kunnossa et se varmaan säilyttää ne.
      Joudutaan siis letittään ne joskus vielä takasi...
      AAARGH!!

    • ... =)

      kaveri teki mulle viime syksynä kaksväriset. pidin niitä yli 2kk, eikä tarvinnu yhtäkään uusia!! tekeminen kesti 3pvää, ja puntteja meni 6. lettejä tuli 253,( jos on alle 200, ei o hyvin tehty, liika isoja osioita) talvella tein ite yhelle kaverille moniväriset... meni... aika kauan. mut sillä oli liian lyhyet hiukset (leikkasin ne muutamaa kk:ta ennen niskasta melkein siiliksi!!).

      oon tehny paljo päänmyötäsiä, sekä omista hiuksista että kuiduilla. suomalaisiin hiuksiin kannattaa kuitenki laittaa kuitua (pikkuletteihin kannattaa laittaa kuitua kaikkiin hiuksiin!!), ettei päänahka loista niin pahasti läpi. mut ilmanki onnistuu. ilman kuitua päänmyötäset kestää siistina n.viikon, kuidun kanssa puolta pidempään. riippuu tietenki letittäjästä, pitää laittaa tarpeex tiukalle, ettei letti heti ekassa pesussa löysty kauheen näkösex. afro on aivan unelma letittää!!! =)

      sitte vähä hinnoista: kampaamossa maksaa n. 3000-5000mk riippuen omista hiuksista, kuiduista.... jos menee kampaajalle, kannattaa valita sellanen missä joku tuttu on laittanu. monet sanoo et osaa tehä, ja sit kuitenki letit putoilee parin viikon kuluessa!! letti-kurssi on koulussa valinnainen, joten kaikki ei sitä osaa, varsinkaan hyvin!! jos päättää teettää kaverilla/tutulla, sörkassa on liike, missä on tosi laaja valikoima kuituja, 7euroo/puntti. tietenki, ulkomailta, esim.ruotsista, saa halvemmalla. ranskasta jopa muutamalla markalla/puntti!!! =)

      jos vielä kiinostaa, ni voit ottaa yhteyttä... =)

      • Kiara*

        Oon menos kahen viikon kuluttua laittaa kuitupidennyksel letit..Ajattelin vaa kysästä ku jotku on puhunu et niit voi pitää jopa puol vuotta, ni voiks niit muka?Entä voiks niit käydä korjauttamas kampaajal??..siis sitä tyvee..entäpä ku laitan ruskeet ni minkä värisii osiot/raitoi sinne sopis??blondei?vai punasii??


      • ... =)
        Kiara* kirjoitti:

        Oon menos kahen viikon kuluttua laittaa kuitupidennyksel letit..Ajattelin vaa kysästä ku jotku on puhunu et niit voi pitää jopa puol vuotta, ni voiks niit muka?Entä voiks niit käydä korjauttamas kampaajal??..siis sitä tyvee..entäpä ku laitan ruskeet ni minkä värisii osiot/raitoi sinne sopis??blondei?vai punasii??

        Puol vuottaa... ei taida onnistua. Tai kylhän niitä voi pitää, mut eri asia miltä ne näyttää puolen vuoden jälkeen!! Huis kasvaa, ja letit tietenki siinä samalla. Ja hius rastottuu tyvestä, joten puolen vuoden jälkeen ei taida auttaa edes pullollinen hoitoainetta niiden selvittämiseen... =/ miten pitkään lettejä voi pitää, riippuu ihan omien hiusten kasvusta. Jos miettii, et keskiverto hius kasvaa n.1,3cm/kk ni puoleaa vuodeaa tulis tyvikasvua jo 7,8cm... ei kiva!! =(

        Ei lettejä oikeen voi korjauttaa.. paitsi laittamalla kokonaan uusix. sittenhän niitä voi pitää kauemminki, jos välillä purkaa ja sit taas laittaa kiinni. Monet tummat tekee just niin. Mut sillon se hiuslaatuki on pikkasen erilainen ku normi suomalainen...

        Jos laitat ihan tumman ruskeet ja niihin vaaleita raitoja, kato tarkkaan, ettei sekotuksesta tuu vihree!! Molempien pitäis olla vähän punertavia... Mulla oli aika vaaleet letit, mut ei kuitenkaan mitään vetyperoksidi-blondia, koska seassa oli punertavan ruskeeta!! Ne oli aika luonnolliset, ihan omien hiusten väriset. Punaset kans on kivoja, sillon ei o kovin suurta vaaraa, et letit näyttäis vihreeltä... Mun mielestä on paremman näkönen, ku kuidut sekottaa... mut se on ihan makuasia. Yksväriset, varsinki vaaleet, on helposti oudon näkönen.... jotenki.

        Toivottavasti onnistuu!! =) Ja muista pyytää kampaajalta kunnolliset hoito-ohjeet!!


      • tytteli
        Kiara* kirjoitti:

        Oon menos kahen viikon kuluttua laittaa kuitupidennyksel letit..Ajattelin vaa kysästä ku jotku on puhunu et niit voi pitää jopa puol vuotta, ni voiks niit muka?Entä voiks niit käydä korjauttamas kampaajal??..siis sitä tyvee..entäpä ku laitan ruskeet ni minkä värisii osiot/raitoi sinne sopis??blondei?vai punasii??

        Puolenvuoden kuluttua, joudut ajamaan pään kaljuksi :)

        Muutenkin ne raisittavat hiuksia tosi paljon.


      • Kiara*
        ... =) kirjoitti:

        Puol vuottaa... ei taida onnistua. Tai kylhän niitä voi pitää, mut eri asia miltä ne näyttää puolen vuoden jälkeen!! Huis kasvaa, ja letit tietenki siinä samalla. Ja hius rastottuu tyvestä, joten puolen vuoden jälkeen ei taida auttaa edes pullollinen hoitoainetta niiden selvittämiseen... =/ miten pitkään lettejä voi pitää, riippuu ihan omien hiusten kasvusta. Jos miettii, et keskiverto hius kasvaa n.1,3cm/kk ni puoleaa vuodeaa tulis tyvikasvua jo 7,8cm... ei kiva!! =(

        Ei lettejä oikeen voi korjauttaa.. paitsi laittamalla kokonaan uusix. sittenhän niitä voi pitää kauemminki, jos välillä purkaa ja sit taas laittaa kiinni. Monet tummat tekee just niin. Mut sillon se hiuslaatuki on pikkasen erilainen ku normi suomalainen...

        Jos laitat ihan tumman ruskeet ja niihin vaaleita raitoja, kato tarkkaan, ettei sekotuksesta tuu vihree!! Molempien pitäis olla vähän punertavia... Mulla oli aika vaaleet letit, mut ei kuitenkaan mitään vetyperoksidi-blondia, koska seassa oli punertavan ruskeeta!! Ne oli aika luonnolliset, ihan omien hiusten väriset. Punaset kans on kivoja, sillon ei o kovin suurta vaaraa, et letit näyttäis vihreeltä... Mun mielestä on paremman näkönen, ku kuidut sekottaa... mut se on ihan makuasia. Yksväriset, varsinki vaaleet, on helposti oudon näkönen.... jotenki.

        Toivottavasti onnistuu!! =) Ja muista pyytää kampaajalta kunnolliset hoito-ohjeet!!

        No tiätsä voiks niit pitää ees kolmee kuukautta?Päävärinä ruskee ja sit pari punast lettii... Onks sul päätämyöten vai jakauksella?Jos on jakauksel ni saaks ne sillee hienosti ponnarille?Mont lettii sul suunnillee on? ja kumpi ois parempi, päätämyöten vai jakauksel??


      • ... =)
        Kiara* kirjoitti:

        No tiätsä voiks niit pitää ees kolmee kuukautta?Päävärinä ruskee ja sit pari punast lettii... Onks sul päätämyöten vai jakauksella?Jos on jakauksel ni saaks ne sillee hienosti ponnarille?Mont lettii sul suunnillee on? ja kumpi ois parempi, päätämyöten vai jakauksel??

        3kk on aika maximi... Ikävä kyllä! Sitte hiukset rastottuu, ja ihan ku sanottiin, joudut ajelemaan pään... Ellet sitte haluu pitää pieniä luonnonrastoja??

        Ruskee ja punanen kuulostaa hyvältä!! =) Kato vaan tarkkaan se ruskee... ettei VAAN näytä vihreeltä!! =/

        Päänmyötäset ei oo niin kauheen kannattavat, vaikka nätit onki!! Ne löystyy kuidunki kanssa parissa viikossa, ja sit niit pitäis olla koko ajan uusimassa... Tulee kohtalaisen kalliix käydä kampaajalla... Ellei sitte saa tehtyä niitä ite. Mulla ei ollu jakauksia ollenkaan, vaan osiot oli limittäin. Ja ne sai helposti ja tosi kivasti ponnarille, vaikkakin pidin niitä enimmäkseen auki... Sopii mulle paremmin =)

        Mulla oli 253lettiä, ja se on hyvä. Yleinen sääntö on, et kunhan on yli 200, ni sillon ne on hyvin tehty, eikä o liian isoja osioita.


      • kokemuksen perusteella..
        tytteli kirjoitti:

        Puolenvuoden kuluttua, joudut ajamaan pään kaljuksi :)

        Muutenkin ne raisittavat hiuksia tosi paljon.

        Oletkohan itse kokenut?? Kuitulettejä voi todellakin pitää jopa kahdeksan kuukautta!! Siihen vain vaaditaan huolellista työtä lettejä laitettaessa, sekä niistä pitää myös huolehtia hyvin. Jos olet joutunut leikkaamaan hiuksesi puolen vuoden päästä, on letit tehty melko hätiköidysti. Itse ole ollut tekemässä lettejä jotka pysyivät melkein kahdeksan kuukautta..ja myös lettejä joita on voinut pitää vain kaksi kuukautta..joten tiedän mistä puhun. Seuraavalla kerralla voisit hieman perustella kantaasi...


      • Kiara*
        kokemuksen perusteella.. kirjoitti:

        Oletkohan itse kokenut?? Kuitulettejä voi todellakin pitää jopa kahdeksan kuukautta!! Siihen vain vaaditaan huolellista työtä lettejä laitettaessa, sekä niistä pitää myös huolehtia hyvin. Jos olet joutunut leikkaamaan hiuksesi puolen vuoden päästä, on letit tehty melko hätiköidysti. Itse ole ollut tekemässä lettejä jotka pysyivät melkein kahdeksan kuukautta..ja myös lettejä joita on voinut pitää vain kaksi kuukautta..joten tiedän mistä puhun. Seuraavalla kerralla voisit hieman perustella kantaasi...

        Jospa lukisit ton meiän keskustelun ihan uudestaan ni vois vähän auttaa asiaa!Minähän siinä ekassa viesissäni kysyin voiko niitä pitää niin kauan..Ja minulle annettiin vastaukseksi että ei todellakaan voi pitää niin kauaa!Et ota siitäki nyt sit selvää,voiko niitä pitää vai ei!!!


    • mies

      Kuka nittä haluasi...

    • Anonyymi

      Miten saan pikku letit pysymään kiinni ilman ponnaria?

    • Anonyymi

      Emt

    • Anonyymi

      Itse en ole ainakaan mitään geeliä pistänyt olen ostanut suihkusumutepullon ja sitä suihkaisdut hius osioon ja siitä alkanut tekemään kettiä itsellä on mennyt 5h tehdä ne mutta on ainakin tullut kiharat jos ei muuta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe