omistaisit kesämökin?
Tai et omistasisi?
Luultavasti heillä on helpompaa kuvitella joilla ei ole, kuin heillä joilla se on jo.
Tulee hiukan nurinkurinen ajattelu jos ei ole, kun kuitenkin on. Otitko selvää kysymyksestäni? Jos et niin kysy..... :-)
Kuvittele mielessäsi, mitä tekisit jos...
27
1625
Vastaukset
- angi
niin asuisin kaupungissa kerrostalossa ja nauttisin talvesta vähin talvipuuhin.
- Lomamatkat
Ulkomaiset rantalomat saa unohtaa. Kyllä mökki kaikkine kustannuksineen, matkoineen ja veroineen vie rantaloman vuodessa.
kesämökin, myisin sen eniten tarjoavalle, koska en ole tippaakaan ranta- enkä vesi-ihminen.
Ihmettelen vaan, että mistä se minulle ilmestyisi;)- angi
joskus tekee ihmiselle hyvää kuvitella jos ja jos.
Ei kesämökin tartte olla rannalla se voi olla vaikka keskellä metsää missä ei linnunlaulu soi.
Mitäs tekisit jos sun kesämökkis olisi korvessa jossa on vain lähde? angi kirjoitti:
Ei kesämökin tartte olla rannalla se voi olla vaikka keskellä metsää missä ei linnunlaulu soi.
Mitäs tekisit jos sun kesämökkis olisi korvessa jossa on vain lähde?ympäri vuoden asuttava "mökki" - ei korvessa vaan kylässä kallion päällä ja se riittää aivan mainiosti, olen suurimman osan ajastani ihan tyytyväinen tähän paikkaan!
Jos siis sattuisin jostain sen ylimääräisen mökin löytämään, myisin sen edelleen eniten tarjoavalle!- apunailona
angi kirjoitti:
Mitäs tekisit jos sun kesämökkis olisi korvessa jossa on vain lähde?Miten ihmeessä liekkin kertynyt minulle kaikenlaista ja mitään en oikeasti omista. No, sen korvessa olevan, kunnostusta vailla olevan mökin kylläkin. Eroon siitä pitäisi päästä.
Vaikka asun omakoti talossa ja välillä rivitalossa, on käytössäni myös lapsuuskotini maaseudulla järven rannalla. Sen lisäksi tuo mainitsemani oma mökki ja tyttäreni kesämökki, vanha maalaistalo.
Olimme juhannuksena siellä 5 päivää, siivoilin ja pesin pyykkejä. Oli ihanaa.
Huomasin muuten ensimäistä kertaa, miten puhdas ilma siellä oli. Hiljaisuuden olen huomannut usein aikaisemminkin.
Lähden taas mökkeilemään parin viikon päästä.
- korvike
Olemme omistaneet kesämökin.
Emme viihtyneet!
Tosin silloin ei mökeillä ollut sähköä.
Painevedestä ja viemäröinnistä puhumattakaan.
Kaksi kesää potkin samoja kiviä 60km:n päässä olevan mökin rannassa edes takaisin. Panimme mökin myyntiin.
Kaksi kesää kokeilimme retkiveneilyä Saimaalla.
Sekään ei ollut meidän juttumme.
Nykyiset "kesämökkimme" ovat rannassa olevia kerrostaloasuntoja.
Toinen Espanjassa. Toinen Etelä-Savolaisessa kaupungissa.
Vakituinen osoitteemme on Kaakkois-Suomalaisessa kaupungissa.
Loma-asuntojemme lisäksi vietämme vuodessa matkoilla 1 - 3kuukautta.
Joten kysymykseesi. Jos omistaisin kesämökin niin kysyisin lapsiltamme että ottavatko he sen riesakseen. Luultavasti eivät joten myyntiin joko meidän tai lasten nimissä.- Hili(ma)kka
Onpa teillä ollut epäonnea (ja rahanmenoa) löytää sopivaa levähdys- ja lomapaikkaa, otan osaa. Semmoista kai se on, kun ei tiedä mihin rahansa joutuu sijoittamaan. Sanoin tämän tietoisesti.
Koettakeehan pärjäellä! Ja tulukee kahtomaan eteläsavolaesen kaopungin kesäteatteria Kävellen kottiin!
PS. Hesarikin kehui esitystä! - korvike
Hili(ma)kka kirjoitti:
Onpa teillä ollut epäonnea (ja rahanmenoa) löytää sopivaa levähdys- ja lomapaikkaa, otan osaa. Semmoista kai se on, kun ei tiedä mihin rahansa joutuu sijoittamaan. Sanoin tämän tietoisesti.
Koettakeehan pärjäellä! Ja tulukee kahtomaan eteläsavolaesen kaopungin kesäteatteria Kävellen kottiin!
PS. Hesarikin kehui esitystä!Koska kesämökkeily eikä veneily kiinnostaneet päädyimme ajoissa toiseen, tähän asti tyydyttäneeseen ratkaisuun.
Metallimiehen ja marketin osa-aikakassan palkkatulojen riittävyys oli pikemminkin, jos ei ongelma niin ainakin suunnittelua vaativa asia.
Eivät ne ihmeitä maksaneet ja kyseessähän on, paitsi halpa lomailu, niin ennen kaikkea vanhuuden turva.
Sen eteläsavolaisen kaupungin kesäteatterissa en ole käynyt muuten kuin lenkillä, ollessani siellä töissä.
Vaimo kävi lasten kanssa muutaman kerran oopperassa. Minä istuin samanaikaisesti kotirannan Majakassa olutta ja viskiä juoden ja viisaita puhuen.
Saa nähdä miten pärjäämisen kanssa käy. vaimo lähtee loppuviikosta vuosittaiselle "soolomatkalleen" kahdeksi viikoksi.
Minä jään yksin "pärjäilemään".
Kiitoksia toivotuksesta ja kutsusta!
Nimimerkki "MÖKITÖN"
- Atolfia
niin saisin varmaan kaiken aikaa passata jälkikasvua. Ei olisi tällaisia ihania päiviä kuin tänäänkin. Ajoimme pyörällä n. 25 km, katselimme pitkiä, ihania rantoja, kauniita rantakallioita ja nautimme ponnisteluista päästä polkien kaikki mäet ylös ja sitten nauttia vauhdin hurmasta laskiessamme mäet alas vauhdilla.
Niin, jos omistaisin kesämökin, olisin varmaan ulkona kaiken aikaa, kuten nytkin, sillä erotuksella, että omaa aikaa ei olisi.
Tähän loppuun sanon vielä, että en ole koskaan halunnut omaa kesämökkiä. Silloin kun lapset olivat pieniä, meillä oli mahdollisuus käyttää työpaikkojemme kesänviettokohteita joka kesä ja se riitti hyvin. Saimme olla eri paikkakunnilla ja samalla tutustua Suomeen laajemmaltikin. - menisin
Ei näyttänyt olevan maanläheistä porukkaa,minulla on kesämökki,
enkä mistään hinnasta siitä luopuisi.
Missä muualla kuuntelisin linnun liverrystä,missä muualla seuraisin
niitten muuttopuuhia, missä muualla
katselisin niiden pesän rakentamista,
missä muualla näkisin niitten poikasten hoivaamista,
tässä erinäisiä kysymyksiä laitoin
itselleni.
Ja lisää seuraisi pilvenpimein,
missä muualla
saisin rauhassa laitella istutuksia,
missä muualla saisin ihanan saunan tuoksun.
Mihinkä menisin täältä kivi
erämaasta,
kaupungin pölystä.
Ihanaa, että on sellainen henkireikä olemassa.
Ulkomaat ei minua kiinnosta pätkääkään,
että sieltä jostain lomakämpän hankkisin,
ei tulisi kuuloonkaan, pitää sitä kotimaassa,
muutakin maata olla kuin mitä on kynsien alla.
Kaupungissa tukehtuu kesäisin ei muuta
olekkaan kuin pölyä.- angi
Missä muualla sitten?
No olisit sitten elävältä haudattu kivikasarmiin jos mökki puuttuisi. Saat tosiaan olla elämääsi tyytyväinen. Onne sitten edelleenkin.. - Hili(ma)kka
Kysynpä ihan ensin mökkeilystä näin. Olen ymmärtänyt, että maalta siirtyminen tehdastyöhön loi mökkeilyn. Kuvittelen näin:
Tehdastyöhön kuului tietynpituinen loma, vähitellen pitempi. Mentiin sukulaisiin lomailemaan. Siellä (usein) niukkaa elantoansa hankkivat sisarukset eivät välttämättä olleet ilahtuneita palveluita (ehkä) odottavista kaupunkilaissisaruksista ja uusista sukulaisista, miniöistä ja vävyistä esim.
En tiedä, oliko noin kuin kerroin, kuvittelin. Varallisuuden myötä syntyi se oma pieni, nimenomainen kesämökki. Ne ovat varmasti rakkaita paikkoja.
Entä nyt? Tulevatko tämänajan nuoret perheet viettämään kesälomaa sinne tutulle vanhalle kesämökille?
Itselläni ei ole ollut koskaan kesämökkiä. Olen osallistunut joillekin tuetuille viikon lomille, ja olen iloinen niistä. Viimeksi Vesileppiksessä, kävin potkuroimassa hiihtoputkessa. Olipa jännä juttu kesäkuussa!
Hyvää kesää! - vain
Hili(ma)kka kirjoitti:
Kysynpä ihan ensin mökkeilystä näin. Olen ymmärtänyt, että maalta siirtyminen tehdastyöhön loi mökkeilyn. Kuvittelen näin:
Tehdastyöhön kuului tietynpituinen loma, vähitellen pitempi. Mentiin sukulaisiin lomailemaan. Siellä (usein) niukkaa elantoansa hankkivat sisarukset eivät välttämättä olleet ilahtuneita palveluita (ehkä) odottavista kaupunkilaissisaruksista ja uusista sukulaisista, miniöistä ja vävyistä esim.
En tiedä, oliko noin kuin kerroin, kuvittelin. Varallisuuden myötä syntyi se oma pieni, nimenomainen kesämökki. Ne ovat varmasti rakkaita paikkoja.
Entä nyt? Tulevatko tämänajan nuoret perheet viettämään kesälomaa sinne tutulle vanhalle kesämökille?
Itselläni ei ole ollut koskaan kesämökkiä. Olen osallistunut joillekin tuetuille viikon lomille, ja olen iloinen niistä. Viimeksi Vesileppiksessä, kävin potkuroimassa hiihtoputkessa. Olipa jännä juttu kesäkuussa!
Hyvää kesää!aivan vapaasti voit tulla kylään,
sehän se hienoa olisikin, ei tarvitsisi
yksinään katsella lintujen muuttopuuhia
sitten
kun sekin aika koittaa.
Minä en ole ollut tehdas työssä,
kaikki on asuneet aina niin kaukana,
ettei ole viitsinyt lähteä minnekkään.
Sisareni joskus käy luonani,
mutta hyvin harvoin.
Joten tervetuleman vain.
Sinulle myös hyvää kesän jatkoa. - tyytyväinen elämääsi?
angi kirjoitti:
Missä muualla sitten?
No olisit sitten elävältä haudattu kivikasarmiin jos mökki puuttuisi. Saat tosiaan olla elämääsi tyytyväinen. Onne sitten edelleenkin..Onnea siinä tarvitaankin että saa
mökin itelleen.
Ja olen oikein tyytyväinen
mökkielämääni. - Hili(ma)kka
vain kirjoitti:
aivan vapaasti voit tulla kylään,
sehän se hienoa olisikin, ei tarvitsisi
yksinään katsella lintujen muuttopuuhia
sitten
kun sekin aika koittaa.
Minä en ole ollut tehdas työssä,
kaikki on asuneet aina niin kaukana,
ettei ole viitsinyt lähteä minnekkään.
Sisareni joskus käy luonani,
mutta hyvin harvoin.
Joten tervetuleman vain.
Sinulle myös hyvää kesän jatkoa.Tämmöistähän tämä on, vastailemme viesteihin.
Tulen mielelläni kun kerrot minne ja milloin. T. Hi. - angi
tyytyväinen elämääsi? kirjoitti:
Onnea siinä tarvitaankin että saa
mökin itelleen.
Ja olen oikein tyytyväinen
mökkielämääni.kysymästä...
Minä ja mieheni asutaan omassa talossa. Että kyllä saan kokea oikein urakalla mitä on asua kesämökissä vuoret ympäriinsä. - Tuonet oikein hyvän maalais...
Hili(ma)kka kirjoitti:
Tämmöistähän tämä on, vastailemme viesteihin.
Tulen mielelläni kun kerrot minne ja milloin. T. Hi.Olen iloinen, että pääsemme pian kotiin tästä hyllunmyllystä, en kohta enää jaksaisi tätä. Kun omat lapset ovat kaikki paikalla ja monet muut odottavat lähinnä siirtoa kotiinpäin, olen iloinen.
Iloinen siksi, että on tapahtunut ainakin niin kuin toivottiin!
ELI ETTÄ!?
- KristaTee
Mietitäänpäs. Jos mökki olisi ... hmm. Vaikeaa, kun sitä ei ole koskaan ollut. Maalla kun asuu, niin mökkitarvetta ei oikein ole.
Mutta jos olisi ... ? Varmaan nauttisin. Kyllä sitä vettä purosta jaksaa kantaa, ainakin vähän aikaa. Sähkö? Ei oikeastaan tarvita. Valoisat ovat kesäyöt ja kyllä kynttilänvalo riittää, mökillä ei tarvita telkkaria. Eihän? Kännykän voi aina ladata autossa.
Epäkohtia en viitsi edes ajatella. Siis roskat, puucee, ylläpito ja ... niin mitä muuta? Minun kuvitelmissani ei juuri koskaan ole epäkohtia.
Mutta kun sitä mökkiä nyt ei ole ja tuskin tuleekaan. - hyvin yksinkertainen
Kuten fanipala-mainoksessa: myisin sen kiireimmän kaupalla. En tahdo omistaa mökkiä missään - no jaa, Karibialla ehkä,jos olisi varaa asua siellä myös, mutta mökki Suomessa, huh. Meillä ovat itsekullakin nämä ihastelun ja inhoamisen kohteet niin kovin erilaisia.
- 1943
ja olemme vuokranneet sen pois. Emme ehdi itse olla siellä. Vuokralaiset viihtyvät.
- kesämökkiä
Niin, jos sitä työleiriä ei olisi, matkustelisin kesälläkin, kiertelisin vaikka Ahvenanmaalla ja Turun saaristossa. Nauttisin kauniista kesäviikonlopuista ja lepäilisin, lukisin, kävisin taidenäyttelyissä, kesäteatterissa ja talvella olisin kylmät kuukaudet pakkasta paossa jossain lämpimässä. Niin jos...
Olen aina pitänyt mökkeilystä, parempaa viihdykettä ei voisi lomalta odottaa, kyllä siellä sielu ja mieli lepää parhaiten.
Möksää ei ole ja jos sen nyt saisin, tuosta vaan yllättäen, niin en tiedä osaisinko olla siellä yksin.
Jotenkin tuntuu, että siellä olo vaatii kaverin seurakseen.- angi
se mökki. Aattele nyt mitä kaikkee sinä voisit tehdä? Onneksi sinä voit siltikin tehdä mennä ja nauttia elämästäsi. Ei yksi mökki voi sinua pysäyttää. Kiitos vastauksestasi oli todella oikea vastaus kuten olin sen ajatellut.
- angi
A..N..N..A kirjoitti:
Olen aina pitänyt mökkeilystä, parempaa viihdykettä ei voisi lomalta odottaa, kyllä siellä sielu ja mieli lepää parhaiten.
Möksää ei ole ja jos sen nyt saisin, tuosta vaan yllättäen, niin en tiedä osaisinko olla siellä yksin.
Jotenkin tuntuu, että siellä olo vaatii kaverin seurakseen.eikä sitä enään ikä-ihmisenä totu samalla tavalla kuin nuorena. Taikka ei sitä nuorenakaan opi yksin oloon jollei ole hiukan erakkoluonteinen.
- Puidenhalaaja
...minulla ei olisi huonoa omaatuntoa siitä, että siellä on kaikki ihanasti rempallaan.
Kun on kaupungissakin piha niin eihän sitä mökkiä välttämättä tarvitsisi. Aina kun en ole vähään aikaan käynyt siellä, niin suunnittelen sen myyntiä. Mutta kun menen sinne, en halua luopua siitä koskaan. Onhan siellä niin ihana rauha, saa olla kuin ellunkana vanhoissa verkkareissa tai vaikka ilman mitään jos huvittaa. Ja saunassa saa niin hyvät löylyt että ei missään. Ja kun pojatkin osoittavat ainakin jonkinasteista innostusta niin eipähän tule myyntiin. Mutta vaivaksi asti en siellä ole. Kesätapahtumiin ehtii hyvin. Ja ketäpä se loppupeleissä haittaa, että paikat on rempallaan: enpä sinne sellaisia vieraita kutsu, jotka katselevat sillä silmällä. - katriina64
Tämä joka kesäinen hyttyten puremien raapiminen on tradiittio. Kuten myöskin tuttujen ja puolituttujen " miellyttävä" yllätysvierailu alkeellisiin mökkioloihimme.
Yritän kuvitella aamua, jolloin saisin nukkua yli kuteen, eikä miehen vaativa ääni kuuluisi unenhorteeni läpi :" No niin Kati, mennäämpä katsomaan, onko Ahti suonut antejaan".
Onkohan kellään muulla ollut elämässään tilanteita, jolloin olisi voinut kuristaa lähimmäisensä?
Nimittäin, miksipä kesäaamuisin ei mielellään heräisikin aikaisin, mutta kun ei osaa soutaa ja huovat silloin kuin pitää, tai tekee kaiken väärin, ja saa moitteita. Mies ei onneksi juuri kiroile, mutta toruu ja äyskii kuitenkin.
Minä en taida olla taitava soutamaan ja huopaamaan, noin yleensäkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061572
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup81031- 59917
- 64758
- 1750
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen67688Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329681- 43660
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta8629Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58617