Kertokaapas, Suomi-Kenia.. ?!

MustNeedToKnowNow

Olen tavannu todella ihanan ja kunnollisen tuntusen miehen, ja ollaan todella rakastuneita..
Hän on kotoisin Keniasta.
Hän haluu puhua mun kanssa vakavasti tässä lähiaikoina tietyistä asioista, ja kertoa omasta kulttuuristaan, että tiedän hänestä ja hänen taustastaan enemmän..
Voisko joku ihan ASIALLISESTI vastata kysymykseeni, että mitäköhän on odotettavissa, ja luuletteko että tälläsellä kulttuurierolla on mahdollista saada suhde onnistumaan ja ehkä jopa olla onnellisia? En siis todella jaksais edes vaivautua lukemaan mitään paskanjauhamista, vaan haluisin todella kunnon vastauksia mielellään ihmisiltä joilla kokemusta kyseisestä tilanteesta..
Kuten sanoin, olemme kamalan rakastuneita.
Huolestuttaa vaan pikkasen..

10

2550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***

      Itselläni ei aikoinaan ollut kovin positiivisia kokemuksia samalta suunnalta olevan miehen kanssa. Ei tosin oltu naimisiin menossa, vaan ihan satunnaisesti tapailtiin.

      Hänellä oli mielestään oikeus liikkua kenen kanssa halusi, koska halusi ja jättää vastaamatta yhteydenottoihin kun siltä tuntuu. Minua hän paheksui kovasti, kun vuoden ulkomaan reissun aikana löysin paremman siipan. Ei kuulemma ollut sopivaa, vaikka olin selkeästi ilmoittanut, että homma ei toimi ja pistetään se poikki...

      MUTTA jokainen ihminen on yksilö, eikä se kulttuuri selitä kaikkea. Nykyinen mieheni on myös ns. machokulttuurista, mutta auttaa mielellään esim. kotitöissä ja muutenkin suhteemme on niin demokraattinen kuin kahden näin itsepäisen liitto voi olla. ;)

      Älä mene naimisiin tai tule raskaaksi ennen kuin olet asiasta täysin varma, mielellään vasta muutaman vuoden päästä jotta arki ehtii suhteeseen, muuten voit toimia kuten missä tahansa suhteessa.

      • MustNeedToKnowNow

        Kiitos sulle asiallisesta vastauksesta:)
        Juuri tätä mieltä minäkin, aina saa kuulla huonoista kokemuksista ja negatiivisista puolista, mutta kuten sanoit, se on tapauskohtaista.
        Mulla on kanssa aikasempaa kokemusta tälläisestä kulttuuurista, lapseni isän kanssa..
        Mutta silti, halusin lisää infoa juuri tästä kulttuurista.

        Haluun todella tän jutun onnistuvan, vaikka kaikki onkin niin kovin alussa. Täytyy toivoa parasta ja mennä pvä kerrallaan..
        Kiitos sulle vielä kerran, haleja!


      • Babymama
        MustNeedToKnowNow kirjoitti:

        Kiitos sulle asiallisesta vastauksesta:)
        Juuri tätä mieltä minäkin, aina saa kuulla huonoista kokemuksista ja negatiivisista puolista, mutta kuten sanoit, se on tapauskohtaista.
        Mulla on kanssa aikasempaa kokemusta tälläisestä kulttuuurista, lapseni isän kanssa..
        Mutta silti, halusin lisää infoa juuri tästä kulttuurista.

        Haluun todella tän jutun onnistuvan, vaikka kaikki onkin niin kovin alussa. Täytyy toivoa parasta ja mennä pvä kerrallaan..
        Kiitos sulle vielä kerran, haleja!

        Moi, mä olen ollut kenialaisen mieheni kanssa lähes 5 vuotta. Alku oli aika hankala, koska luonnollisesti olemme aikalailla erilaisista kulttuureista. Mutta näihin vuosiin on mahtunut paljon hyvää ja pahaa. Ollaan hiljalleen kasvettu toisiimme. Mutta toisaalta olen nähnyt tosi monien vastaavien suhteiden epäonnistuvan.

        Asia joka suhdetta rasittaa on rasismi ja ennakkoluulot. Se vaikuttaa välillä paljonkin, mutta toisaalta se voi vahvistaa teitä.

        Toinen syy miksi monet ystäväpiirin suhteet on hajonnut on se, että suomalaiset naiset eivät välttämättä halua hyväksyä (eikä tietenkään tarvitse, jos se tuntuu vastenmieliseltä sitä, että afr-fin suhde ei ole yhtä "tiivis" kuin fin-fin. Siis suomalaiset pariskunnat mielestäni ovat "tiiviimmin" yhdessä kuin muut. Kuullostaa vähän yleistykseltä ;)) mutta jotakin sinne päin. Afr mies tarvitsee vapautensa, mutta tämä ei ole sama asia kuin kevytkenkäisyys.

        En tiedä auttaako nämä mun pohdiskelut mitään. ;)Mitä itseasiassa haluaisit tietää kulttuurista?
        Tsemppiä!


      • MustNeedToKnowNow
        Babymama kirjoitti:

        Moi, mä olen ollut kenialaisen mieheni kanssa lähes 5 vuotta. Alku oli aika hankala, koska luonnollisesti olemme aikalailla erilaisista kulttuureista. Mutta näihin vuosiin on mahtunut paljon hyvää ja pahaa. Ollaan hiljalleen kasvettu toisiimme. Mutta toisaalta olen nähnyt tosi monien vastaavien suhteiden epäonnistuvan.

        Asia joka suhdetta rasittaa on rasismi ja ennakkoluulot. Se vaikuttaa välillä paljonkin, mutta toisaalta se voi vahvistaa teitä.

        Toinen syy miksi monet ystäväpiirin suhteet on hajonnut on se, että suomalaiset naiset eivät välttämättä halua hyväksyä (eikä tietenkään tarvitse, jos se tuntuu vastenmieliseltä sitä, että afr-fin suhde ei ole yhtä "tiivis" kuin fin-fin. Siis suomalaiset pariskunnat mielestäni ovat "tiiviimmin" yhdessä kuin muut. Kuullostaa vähän yleistykseltä ;)) mutta jotakin sinne päin. Afr mies tarvitsee vapautensa, mutta tämä ei ole sama asia kuin kevytkenkäisyys.

        En tiedä auttaako nämä mun pohdiskelut mitään. ;)Mitä itseasiassa haluaisit tietää kulttuurista?
        Tsemppiä!

        Kerro vaan ihmeessä kaikki mitä mieleen tulee! Kyllä hän kuulema haluu mulle kertoa kaiken mahollisen kulttuuuristaan seuraavaksi kun nähään, mutta on ehkä ihan hyvä kuulla joltain joka on samassa sitsissä mun kanssa:o))
        Siis mistä päin Afr sun miehes tulee?
        Todella bittersweet olla näin onnellisesti rakastunu ja samalla asua niin jumalattoman kaukana toisistaan... *Tuskaaaaa*
        Oliko teillä välimatkaa ja miten paljon?
        Kiitos että otat aikaa vastata mulle:o)) *halaus*


      • MustNeedToKnowNow
        Babymama kirjoitti:

        Moi, mä olen ollut kenialaisen mieheni kanssa lähes 5 vuotta. Alku oli aika hankala, koska luonnollisesti olemme aikalailla erilaisista kulttuureista. Mutta näihin vuosiin on mahtunut paljon hyvää ja pahaa. Ollaan hiljalleen kasvettu toisiimme. Mutta toisaalta olen nähnyt tosi monien vastaavien suhteiden epäonnistuvan.

        Asia joka suhdetta rasittaa on rasismi ja ennakkoluulot. Se vaikuttaa välillä paljonkin, mutta toisaalta se voi vahvistaa teitä.

        Toinen syy miksi monet ystäväpiirin suhteet on hajonnut on se, että suomalaiset naiset eivät välttämättä halua hyväksyä (eikä tietenkään tarvitse, jos se tuntuu vastenmieliseltä sitä, että afr-fin suhde ei ole yhtä "tiivis" kuin fin-fin. Siis suomalaiset pariskunnat mielestäni ovat "tiiviimmin" yhdessä kuin muut. Kuullostaa vähän yleistykseltä ;)) mutta jotakin sinne päin. Afr mies tarvitsee vapautensa, mutta tämä ei ole sama asia kuin kevytkenkäisyys.

        En tiedä auttaako nämä mun pohdiskelut mitään. ;)Mitä itseasiassa haluaisit tietää kulttuurista?
        Tsemppiä!

        Niin juu, Kenialainen se sunkin miehesi... heh, olen pikkasen väsyny tänään! *hih*


      • babymama
        MustNeedToKnowNow kirjoitti:

        Kerro vaan ihmeessä kaikki mitä mieleen tulee! Kyllä hän kuulema haluu mulle kertoa kaiken mahollisen kulttuuuristaan seuraavaksi kun nähään, mutta on ehkä ihan hyvä kuulla joltain joka on samassa sitsissä mun kanssa:o))
        Siis mistä päin Afr sun miehes tulee?
        Todella bittersweet olla näin onnellisesti rakastunu ja samalla asua niin jumalattoman kaukana toisistaan... *Tuskaaaaa*
        Oliko teillä välimatkaa ja miten paljon?
        Kiitos että otat aikaa vastata mulle:o)) *halaus*

        Siis me asutaan yhdessä eli meillä ei sitä välimatkaa ole "rasitteena".

        Hmm..mistähän alkaisin..No Kenia on vastakohtien maa. On siis paljon rikkaita ja valitettavasti myös köyhiä. Maa ei ole koskaan ollut (ainakin tietojeni mukaan) sodassa, joten siltä osin on päässyt kehittymään. Perinteisesti naiset on hoitanut kodin ja lapset, mutta asiat on alkanut muuttumaan ja naiset käyvät yhä enemmän töissä.

        Perhe on kenialaisille tärkeä ja siis yleensä perheen vanhin poika asuu oman perheensä kanssa vanhempien lähellä. Tyttäret taas tavallaan siirtyy toiseen sukuun, kun menevät naimisiin. Mutta tämäkin on perinne, joka on jo osittain varmasti poistumassa.

        Ja ugali on kenialaisten peruna ;) siis mannajauhoista tehty "kakku".

        En mä nyt keksi muuta ;) laita kysymyksiä niin vastailen kyllä.


      • että afr- mies
        Babymama kirjoitti:

        Moi, mä olen ollut kenialaisen mieheni kanssa lähes 5 vuotta. Alku oli aika hankala, koska luonnollisesti olemme aikalailla erilaisista kulttuureista. Mutta näihin vuosiin on mahtunut paljon hyvää ja pahaa. Ollaan hiljalleen kasvettu toisiimme. Mutta toisaalta olen nähnyt tosi monien vastaavien suhteiden epäonnistuvan.

        Asia joka suhdetta rasittaa on rasismi ja ennakkoluulot. Se vaikuttaa välillä paljonkin, mutta toisaalta se voi vahvistaa teitä.

        Toinen syy miksi monet ystäväpiirin suhteet on hajonnut on se, että suomalaiset naiset eivät välttämättä halua hyväksyä (eikä tietenkään tarvitse, jos se tuntuu vastenmieliseltä sitä, että afr-fin suhde ei ole yhtä "tiivis" kuin fin-fin. Siis suomalaiset pariskunnat mielestäni ovat "tiiviimmin" yhdessä kuin muut. Kuullostaa vähän yleistykseltä ;)) mutta jotakin sinne päin. Afr mies tarvitsee vapautensa, mutta tämä ei ole sama asia kuin kevytkenkäisyys.

        En tiedä auttaako nämä mun pohdiskelut mitään. ;)Mitä itseasiassa haluaisit tietää kulttuurista?
        Tsemppiä!

        Tarvitsee vapautensa.Ei kai avioliitto vankila ole.Mutta mun kokemus on meillä, että perhe ensin ja muut vasta sitten.Tietysti omaa tilaa tarvitsee molemmat ei vain mies.
        Mies ei kenialainen mutta afr.

        Mitä tiukka suomisten yhdessä olo tarkoittaa?Ehkä nuoret ovat niin läheisriippuvaisia ettei osata olla hetkeäkään ilman toisen läsnäoloa.Eli eletään toisen kautta vain.

        Meillä afr-mies on enemmän kuin minä pitämässä "tiivistä" sanoisin jopa joskus epätervettä elämää.Johtuu ehkä omien maamiehiensä sekaantumisista toisten asioihin.
        varotoimi sanoisin.Mutta tämä on minun kokemukseni pitkältä ajalta.

        Ihan tavallinen maalaisjärki auttaa joka päivä ja kärsivällisyyskin aika pikälle lisää ymmärrystä molempien tarpeisiin.Ulkopuoliset kannattaa useimmiten unohtaa neuvoineen.Itse lopulta kantaa vastuun elämästään.

        Elämässä ei ole tärkeintä millaista se on vaan miten sen ottaa.Tämä on mottoni.


    • kokemusta on..

      Voin kertoa, että alussa ollaan niin mielin kielin ja kohteliaita, mutta kun seurustelu alkaa, asiat muuttuvat...
      En suosittele seurustelua, ikävä kyllä ja kokemuksen rintaäänellä puhun.

      • MustNeedToKnowNow.... (So i...

        Niin että voisitkohan kertoo vähän paremmin, ihan uteliaisuuttani haluisin tietää et millasiin ongelmiin sä törmäsit miehes kanssa?
        Ja hän oli siis ihan Keniasta kanssa vai?
        Kiitos vastauksesta kumminkin.


    • Ä-86

      mun sisko seurustelee kenialaisen miehen kanssa, ja he ovat todella onnellisia. Mies on mukava ja kunnollinen ja kaikki hänen kaverinsa ovat myös todella hyväkäytöksisiä ja kunnollisia työssäkäyviä/opiskelevia miehiä. ei se maasta tai kulttuurista ole kiinni, että onnistuuko suhde vai ei. Olen kaveripiirissäni nähnyt paljon vaikeita suomalaisia miehiä, joiden kanssa ei vaan tule toimeen. Anna mennä vaan ja elä täysillä, yksi elämä meillä kaikilla vaan on. Ja sitä rikkautta minkä saat tutustumalla erilaisiin ihmisiin erilaisista oloista, ei voi korvata mikään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe