Olen 16v. tyttö ja olen aivan sekaisin naisen anatomiasta. Tietoa olen yrittänyt hankkia netistä heikoin tuloksin.
Luulen ja pelkään, että sisemmät häpyhuuleni ovat liimautuneet kiinni.(Eikö niiden kuulukin olla auki?)Mietin onko tämä mahdollista, koska kuukautiseni ovat alkaneet jo monta vuotta sitten.
Tuntuu uskomattomalta, että en ole tajunnut tätä aikaisemmin ja nyt olen aika peloissani, sillä se on varmaan vaarallista.
Naisen anatomia ja paniikki
2
862
Vastaukset
- niin..
Jos ne ois liimautunu kiinni, ei sulla menkkojakaan olis, ja jos reikä on kumminki näkyvissä, niin ei oo mitään ongelmaa...
Oli vähän omituinen kysymys. Jokaisella on erilainen värkki, ei kannata liikaa lukea kaikkia lääkärilehtiä ja ettiä itestään vaivoja. - Beatrix*
katsopa tämä linkki Wikipediaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Emätin
Tuossa kuvassa selkeästi näkyy pienet häpyhuulet. Ne siis ovat ne lärpäkkeet, jotka lähtevät kuvaan merkitystä klitoriksesta. Ne eivät aivan ulotu emättimen aukkoon saakka tuolla naisella.
Pienet häpyhuulet voivat liimautua kiinni toisiinsa, ja aivan pienillä tytöillä (vauvoilla) näin onkin usein. Joskus niiden väliin saattaa ehkä kasvaa kiinnikkeitä, ja teoriassa ne kai voivat jäädä kiinni toisiinsa. Ainakin sellaisesta muistan joskus lukeneeni. Sillä ei ole merkitystä, onko sinulla kuukautiset vai ei, koska nuo pienet huulet useinkaan eivät ylety koko emättimen aukon matkalle (osalla kyllä jatkuvat ihan alas saakka). Ne siis voi puristaa tai vaikka ommella kiinni, ja silti emättimen aukko jää avonaiseksi.
Vertaapa omaa alapäätäsi tuohon kuvaan, ja jos sinulla on kaksi läpyskää, jotka lähtevät klitoriksesta, niin kaikki on ok. Jos sinulla jotain kiinnikkeitä siellä olisikin, se ei ole vaarallista, ja lääkäri voi ne nopeasti avata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110