Vanilla

*Mamma*

Mitä mieltä nimestä? Ollaan ajateltu miehen kanssa tuota nimeä vaaleahiuksiselle ja sinisilmäiselle tyttärellemme sillä se sopisi hänelle mainiosti. Olen kuullut tämän nimen pari kertaa ja itse ihastuin siihen heti. Miä mieltä?

23

2365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olette

      ajatelleet sitä lapsellenne. Lähinnä sinä olet, ei miehesi. Miehesi vain myötäilee. Teennäinen tekoerikoinen nimi erikoisuudentavoittelijalle.

      Sanomattaakin selvää, etten pidä.

    • .....

      No mikäs siinä, mutta itselle tuosta tulee mieleen se ällöttävä musta rap-artisti milli vanilli.

      • Hanna

        Sama Milli Vanilli tuli mieleen myös minulle. Kun kyseinen bändi oli kova sana, suunnitteli ystäväni antavansa sitten joskus lapselleen nimeksi Milja Vanilja ;) Mutta me olimmekin kuudennella.

        Siksi toisekseen, minä ainakin spontaanisti luen tuon nimen espanjalaisen (tai minkä lie) ääntämysasun mukaan eli "Vanilja". Ja sen sanan merkityshän on aika selvä. Eikö ole vähän äklömakea nimi ihmiselle?

        Myös minun huomioni kiinnitti tuossa alkuperäisessä viestissä se, että mieskin on tässä mukana...

        Sananahan Vanilla on kaunis! Harmi, että siihen liittyy tällaisia miellehtymiä :(

        Etsikää vielä. Uskon, että löydätte jonkun kauniin nimen!


    • kukkakimppu

      nimeksi paremmin kuin ensimmäiseksi.
      Ehdottaisin asua Vanilja ja vielä mieluummin Vanilia (vrt. Emilia ec.).

      • vierailija654

        Vanilia kuulostaa tosi kivalta. Voisin harkita jopa oman lapseni nimeksi.


    • juupelijuu

      Harmi, että Ice-nimeä on annettu Suomessa vain miehille. Vanilla Ice olisi ollut hyvä nimi pienokaiselle.

      Ällöttävän siirappinen nimi. Ei oikeastaan nimi ollenkaan. Korkeitaan haudattavaksi jonnekin etunimen jälkeen, mistä sitä ei tarvitse ottaa esille kuin virallisissa, koko nimeä vaativissa tapauksissa.

      • sellaisen

        siten ylipäätänsä antaisi, kun se on niin hirveä, että se pitää haudata jonnekin?

        Nimihirviö päivän ehdotuksien pohjalta on Kelli Vanilla. Hyij....


      • on nimenä
        sellaisen kirjoitti:

        siten ylipäätänsä antaisi, kun se on niin hirveä, että se pitää haudata jonnekin?

        Nimihirviö päivän ehdotuksien pohjalta on Kelli Vanilla. Hyij....

        Ninni Vanilja on annettu jollekin tytölle nimeksi, muistan nähneeni Hesarin Kastetut-ilmoituksissa tuollaisen nimen. Makuasia, tykkääkö.


    • ...

      tuo mausteensa puolesta mieleeni ruskean värin eikä valkoista kukkaansa... ja tulee mieleen takavuosien floppiartisti Vanilla Ice

    • Nimetön

      vanilli kardemumma oregano pippuri kultapiisku - onhan noita......
      vaaleita: vehnäjauho perunajauho, kokkeli....

      • kukkakimppu

        Suomessa on annettu työille mausteisia nimiä seuraavasti:

        Kaneli, 63
        Vanilja, 33
        Manteli, 20
        Rosmariini, 15
        Meirami, 9

        Muitakin voi löytyä.


      • kukkakimppu
        kukkakimppu kirjoitti:

        Suomessa on annettu työille mausteisia nimiä seuraavasti:

        Kaneli, 63
        Vanilja, 33
        Manteli, 20
        Rosmariini, 15
        Meirami, 9

        Muitakin voi löytyä.

        Minttu on aivan ylivoimainen maustenimi. Se on annettu nimeksi 2531 tytölle.
        Muita mausteiden nimiä on aikaisemmin mainitsemieni lisäksi annettu seuraavasti:

        Neilikka, 22
        Anis, 9
        Sahrami,4
        Timjami, 3


    • on mielipiteeni

      Lausuttaessa Vanilla kuulostaa aivan yhtä kauniilta, jopa kauniimmalta kuin Mirella.
      Mausteisia nimiä on muitakin, esimerkiksi Melissa, miksi ei siis Vanilla.

      Toisena nimenä tuskin ainakaan nimensä vuoksi joutuu kiusan kohteeksi. Lapset kun eivät ymmärrä nimen yhteyttä mausteeseen.

    • daniele -

      Jos tuo on tosiaan vakavassa mielessä kirjoitettu, niin ihmetellä täytyy.
      Eihän vanilla ole mikään ihmisen nimi!

      • noloa käytöstä

        miten sulla on pokkaa sanoa ettei vanilla ole nimi? aika loukkaava. itselläni toisena nimenä vanilla ja voin sanoa että aika järkyttävää tekstiä aikuiset tänne kirjoittaa.. tuli oikeasi paha mieli kun näitä luki. itse olen 15 vuotias tyttö ja pidän vanilla nimestä koska se ei ole yleinen ja kulutettu.


    • lurppa1

      Musta aivan ihana nimi. Antaisin itsekin lapselleni.

    • jonli

      Mielestäni erittäin kaunis nimi. Inhottaa viestit, joissa hiukankin erilaisempi nimi heti tuomitaan erikoisuudentavoitteluksi ,hienosteluksi ym.

      • Hanna

        Jos kysytään mielipidettä , niin eihän siinä ole mitään väärää, että vastaaja sen kertoo. Edellyttäen tietenkin, että häne tekee sen asialliseen sävyyn.


      • ap.
        Hanna kirjoitti:

        Jos kysytään mielipidettä , niin eihän siinä ole mitään väärää, että vastaaja sen kertoo. Edellyttäen tietenkin, että häne tekee sen asialliseen sävyyn.

        Tytöstämme tulee siis Vanilla.


    • minulle pikemminkin

      vaaleahiuksinen mutta ruskeasilmäinen tyttö. Mutta kelpo nimi, ei mitään vikaa. Ja jos tyttö näyttää vanhempien mielestä Vanillalta, niin sitten tyttö näyttää Vanillalta ja nimi on vaaville sopiva! :) Onnea pikkuisesta!

    • tsirputin

      Ei mitään vikaa, kaunis nimi. Sitä ei ehkä ole annettu tuhansille, mutta se ei tarkoita että se olisi automaattisesti kamala. Vanilla kuulostaa musta paljon paremmalta kuin Vanilja, joka ehkä on vähän liian vaniljainen nimeksi. Vanilla, Anilla, Marilla...Ja siihen tyyliin.

    • Anonyymi

      Ihan kiva nimi

    • Anonyymi

      Aivan ihana nimi.

      Tosin tulee mieleen vanilja-jäätelö, vanilja-vanukas, vanilja-kastike.. nam!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe