Joo, eli olisin tossa viikon päästä menossa työhaastatteluun, ihan tällein ennakkoon ajattelin kysellä että paljonko pääkaupunkiseudulla on vartijan palkka G4S :n leivissä. Miten noi työajat menee, ja montako tuntii vuorokaudessa? Olen jostakin kuullu että voi olla 12tunnin vuoroja ja sitten on myös vastaavasti pitkät lomat? Myös paikallisvartijan ruksasin työhakemukseen, paljonko sen palkka on? Onko hälytyksiä paljon?
Kannattaako ajaa ton työn takia 120kilsaa päivässä yhteensä työajoa, eli edes-takaisin matka on mulla toi 120kilsaa.
PALJONKO PIIRIVARTIJAN PALKKA PKS
12
8225
Vastaukset
- piiripösilö
Peruspalkka on vain 1356€/kk. Jos olet suorittanut vartijan ammattitutkinnon, tulee lisää 40€/kk. Piirihomma on pääasiassa yötyötä, eli lisät tekee kuukaudessa noin 400€. Täällä kehäkolmosen ulkopuolella vuorot on noin 12-tuntisia, eli kolmiviikkoisperiodiin tulee 10 vuoroa. Yötöissä 12 tuntia on tutkimusten mukaan "vähiten huono" vaihtoehto. Itse tykkään kyllä että on esim 3 yötä putkeen ja sitten pitempi vapaa. Vuorolistat riipuu hyvin paljon pomojen kyvystä järjestellä. Meillä on itse suunnittelemamme kiertävät listat. Pomon ei tarvitse vaivata pientä päätään...Ja jos julkinen liikenne ei toimi kunnolla (niinkuin yötyöläisillä ei yleensä toimi), työmatkakulut saa kyllä vähennettyä verotuksessa (jos joutuu käyttään omaa autoa). Tervetuloa vaan joukkoon! Tv. koht. tyytyväinen G4S-piiripösilö.
- helppoheikki20
Okei kiitti. Onko noi sun ilmoittama palkka se määrä joka jää käteen eli noin ~1800e, vai meneekö tuosta vielä verot? Olen käsittänyt että vartijoilla pyörii palkka siin 2tontussa? Mutta joo, ei sitä heti voi maximipalkkaa saada.
- piiripösilö
helppoheikki20 kirjoitti:
Okei kiitti. Onko noi sun ilmoittama palkka se määrä joka jää käteen eli noin ~1800e, vai meneekö tuosta vielä verot? Olen käsittänyt että vartijoilla pyörii palkka siin 2tontussa? Mutta joo, ei sitä heti voi maximipalkkaa saada.
Mulla jää kaikkkien ikälisien jälkeen (PK-seudun ulkopuolella) noin 1500 egee kuussa käteen. Eihän se paljoa ole, mutta työ on itsenäistä ja joskus mielenkiintoistakin. Piirivartijan toimenkuva: Nopeatempoista, itsenäistä ja paikallistuntemusta vaativaa. Eli täytyy olla nopeasti kohteessa (poliisi ei yleensä jakele hälyille menijöille ylinopeussakkoja)
- ole tärkeä
helppoheikki20 kirjoitti:
Pääasia, että saa virkavarusteet. Vartijan työ on aina kutsumusammatti. On aivan sama onko palkka tonnin tai tuhatviisisataa, yhteiskunnan alimmalla portaalla touhuat. Pelkän sossun varassakin toimeentulevat elävät paremmin. Jo raamatussakin kerrotaan vartijoista: "hän oli vain avaimen kantaja". Siis kaikkein alinta kastia.
- oooooooooouuuuuu
ole tärkeä kirjoitti:
Pääasia, että saa virkavarusteet. Vartijan työ on aina kutsumusammatti. On aivan sama onko palkka tonnin tai tuhatviisisataa, yhteiskunnan alimmalla portaalla touhuat. Pelkän sossun varassakin toimeentulevat elävät paremmin. Jo raamatussakin kerrotaan vartijoista: "hän oli vain avaimen kantaja". Siis kaikkein alinta kastia.
mutta pääseepä pyörittelemään nippuun sossupaskiaisia ja muita työtävieroksuvia paskahousuja
- hesekiel
ole tärkeä kirjoitti:
Raamatussa ihmetellään myös tilinauhaa katsellessa: "Veljeni, olenko minä vartija"
- sossussa
oooooooooouuuuuu kirjoitti:
mutta pääseepä pyörittelemään nippuun sossupaskiaisia ja muita työtävieroksuvia paskahousuja
Johtuen alhaisesta palkkatasosta vartijat joutuvat usein tekemään toista työtä tai anomaan toimeentulotukea sossusta. Taikka vanhemmat tukevat vartijaa rahallisesti ja monin eri tavoin. Leipäjonoissa on eräs pelastus ettei tarvitse nähdä suoranaista nälkää.
- helppoheikki20
piiripösilö kirjoitti:
Mulla jää kaikkkien ikälisien jälkeen (PK-seudun ulkopuolella) noin 1500 egee kuussa käteen. Eihän se paljoa ole, mutta työ on itsenäistä ja joskus mielenkiintoistakin. Piirivartijan toimenkuva: Nopeatempoista, itsenäistä ja paikallistuntemusta vaativaa. Eli täytyy olla nopeasti kohteessa (poliisi ei yleensä jakele hälyille menijöille ylinopeussakkoja)
Joo itsekin olisin näillä näkymin menossa PK seudun ulkopuolelle, tohon aika lähelle. Aikaisempaa kokemusta ei ole ja olen 20vuotta vanha. Onks sulla 8, 10 vai 12tuntisia vuoroja? Palkkaa vissiin pyörii siinä 8.20e/tunti? Toi 1500e olisi sinällään ihan ok, nykyisestä työstä saan 1350e, ihan naurettava summa joo mutta 6-8tuntisiia päiviä, kylläkin jonkinverran fyysistä.
- yxvaxi
hesekiel kirjoitti:
Raamatussa ihmetellään myös tilinauhaa katsellessa: "Veljeni, olenko minä vartija"
Mä saan ainaki n. 2500e/kk, en tosin piiristä, hälytyskeskus päivystäjänä olen.
- _apassi_
ole tärkeä kirjoitti:
Mistä kohtaan raamattua toi löytyy?
- yleistetä
piiripösilö kirjoitti:
itse olen saanut kahdet ylinopeussakot juurikin murtohälyyn mennessäni, eikä ylinopeus ole ollut kun n 20km luokkaa 100 ja 80 rajotuksilla, että kyllä joillakin kytillä on viitseliäisyyttä sakottaa. en siis anna ohjeeksi ajaa hälyihin ylinopeutta :)
- Nimetön
Vartijaksi valikoituu ihmisiä joille riittää se hieman yli 40000 euron vuosiansiojonka ammattitaitoinen vartija tienaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839