Läppäri+system recoveryongelma

Läppäri

Dodii. Ongelma on siis seuraavanlainen: Adventin kannettavaan on asennettu hätäpäissänsä toinen käyttis, System Recoveryyn ei siis pääse koneen kautta käsiksi, eikä alkuperäisen käyttiksen aikana TIETENKÄÄN ole tehty SR-cd:tä.

Toisella XP:n asennuslevykkeellä pääsee tietysti Recovery-asennukseen, mutta:kysyy Administratorin salasanaa, eikä hajuakaan, mikä se voisi olla!Tähän siis tyssää tämä. Mikä neuvoksi? Alkaa olla jo paukut loppu :/ Kyseinen R-osiohan on edelleen koneen kiintolevyllä...?

14

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • administratorin

      salasana on tyhjä, eli kokeiles
      pelkkää enteriä.

      • Läppäri

        onnistuin tuolla keinoin pääsemään jos sinne, mutta sittenpä loppui taas älli. Osaatko sanoa, kuinka ihan helpoimmin saisi palautettua ne ns. tehdasasetukset ja koneen oman käyttiksen, ilman että tarvitsisi asennella siihen mitään piraattikäyttistä...?


      • ..............................
        Läppäri kirjoitti:

        onnistuin tuolla keinoin pääsemään jos sinne, mutta sittenpä loppui taas älli. Osaatko sanoa, kuinka ihan helpoimmin saisi palautettua ne ns. tehdasasetukset ja koneen oman käyttiksen, ilman että tarvitsisi asennella siihen mitään piraattikäyttistä...?

        Taas on yksi ihminen mennyt ostamaan kannettavan joka ei ole vissiin ihan vastannut sitä mitä sen olisi pitänyt olla.


      • .............................. kirjoitti:

        Taas on yksi ihminen mennyt ostamaan kannettavan joka ei ole vissiin ihan vastannut sitä mitä sen olisi pitänyt olla.

        kun ei oteta asioista kunnolla selvää. Tietoa kyllä on tarjolla, ei se ole siitä kiinni. Jopa suomi24.ssä.


      • Läppäri
        .............................. kirjoitti:

        Taas on yksi ihminen mennyt ostamaan kannettavan joka ei ole vissiin ihan vastannut sitä mitä sen olisi pitänyt olla.

        ensinnäkin, tuo toosa ei ole omani, koska itse olen vannoutunut pöytäkoneen käyttäjä. Toisekseen, yritän tässä jelppiä yhtä ihmistä joka on mennyt ostamaan koneen joka ei vastaa sitä, mitä sen ehkä olisi pitänyt olla. Luulisi Suomi24:lta löytyvän muutakin kuin ruudinkeksijänörttejä, joilta saisi apua eikä pelkkää vittuilua ja päänaukomista. Kiitos olemattomasta avusta, ette taida sitten ihan niin viisaita ollakaan kuin mitä itse kuvittelette ja annatte ymmärtää!


      • Läppäri kirjoitti:

        ensinnäkin, tuo toosa ei ole omani, koska itse olen vannoutunut pöytäkoneen käyttäjä. Toisekseen, yritän tässä jelppiä yhtä ihmistä joka on mennyt ostamaan koneen joka ei vastaa sitä, mitä sen ehkä olisi pitänyt olla. Luulisi Suomi24:lta löytyvän muutakin kuin ruudinkeksijänörttejä, joilta saisi apua eikä pelkkää vittuilua ja päänaukomista. Kiitos olemattomasta avusta, ette taida sitten ihan niin viisaita ollakaan kuin mitä itse kuvittelette ja annatte ymmärtää!

        Nykyisin monet valmistajat jättävät asennusmedian pois paketista (kone asennuksen jälkeen ehdottaa recovery levyjen tekemistä) jos nuo levyt on jäänyt tekemättä ei peli ole vielä täysin pelattu sillä koneen pohjassa on lisenssitarra jossa windowssin product key jolla toimii kunhan asentaa samanlaiselta windows alkuperäis ceedeeltä. tyyliin jos lisenssi xp home fin niin jos sulla on xp home fin ceedee niin asennus kyllä toimii.
        (ajurit kannattaa hakea kyseiseen koneeseen etukäteen ainakin verkkokortin ja piirisarjan osalta )
        Ja mikäli koneessasi on jotain eksoottisia buutissa tarvittavia ajureita (esim raid) voit "tehdä" oman windows ceedeen nlite ohjelmalla jossa voit upottaa tarvitsemasi ajurit jo valmiiksi tuolle asennusmedialle.

        Mitä tulee salasana ongelmaan on netissä ilmaiseksikin jaossa käynnistys ceedeitä joilla pystyy vaihtamaan windows salasanoja...muistaakseni trinity rescue kit on yksi sellainen.


      • santaali
        Läppäri kirjoitti:

        ensinnäkin, tuo toosa ei ole omani, koska itse olen vannoutunut pöytäkoneen käyttäjä. Toisekseen, yritän tässä jelppiä yhtä ihmistä joka on mennyt ostamaan koneen joka ei vastaa sitä, mitä sen ehkä olisi pitänyt olla. Luulisi Suomi24:lta löytyvän muutakin kuin ruudinkeksijänörttejä, joilta saisi apua eikä pelkkää vittuilua ja päänaukomista. Kiitos olemattomasta avusta, ette taida sitten ihan niin viisaita ollakaan kuin mitä itse kuvittelette ja annatte ymmärtää!

        jos kaveris on tyhmä kun saapas, tekee umpityhmiä ostoksia ja sen jälkeen vielä lisää tyhmyksiä sotkemalla koneensa eikä sitä osata auttaa "kirjeopistona" niin meidän vikako se on. Etkä oo ite paljon viisaampi kun täällä kiukuttelet, kenenkään ei ole pakko täällä auttaa ketään eikä etenkään sellaisia auteta jotka alkaa heti kukkoilla ja pottuilla ilman lihaksia, viekää tyhmän paska huoltoon niin johan auttavat mutta se MAKSAA.


      • Läppäri
        Timppa66 kirjoitti:

        Nykyisin monet valmistajat jättävät asennusmedian pois paketista (kone asennuksen jälkeen ehdottaa recovery levyjen tekemistä) jos nuo levyt on jäänyt tekemättä ei peli ole vielä täysin pelattu sillä koneen pohjassa on lisenssitarra jossa windowssin product key jolla toimii kunhan asentaa samanlaiselta windows alkuperäis ceedeeltä. tyyliin jos lisenssi xp home fin niin jos sulla on xp home fin ceedee niin asennus kyllä toimii.
        (ajurit kannattaa hakea kyseiseen koneeseen etukäteen ainakin verkkokortin ja piirisarjan osalta )
        Ja mikäli koneessasi on jotain eksoottisia buutissa tarvittavia ajureita (esim raid) voit "tehdä" oman windows ceedeen nlite ohjelmalla jossa voit upottaa tarvitsemasi ajurit jo valmiiksi tuolle asennusmedialle.

        Mitä tulee salasana ongelmaan on netissä ilmaiseksikin jaossa käynnistys ceedeitä joilla pystyy vaihtamaan windows salasanoja...muistaakseni trinity rescue kit on yksi sellainen.

        kiukkuinen Justiina kiittää vastauksesta :D


      • Läppäri
        santaali kirjoitti:

        jos kaveris on tyhmä kun saapas, tekee umpityhmiä ostoksia ja sen jälkeen vielä lisää tyhmyksiä sotkemalla koneensa eikä sitä osata auttaa "kirjeopistona" niin meidän vikako se on. Etkä oo ite paljon viisaampi kun täällä kiukuttelet, kenenkään ei ole pakko täällä auttaa ketään eikä etenkään sellaisia auteta jotka alkaa heti kukkoilla ja pottuilla ilman lihaksia, viekää tyhmän paska huoltoon niin johan auttavat mutta se MAKSAA.

        onko kysymyksiin pakko vastata, jos ei kerran ole tietoa eikä osata auttaa? Tarvitseeko alkaa piikittelemään tyhmyydestä ja huonosta ostoksesta? Kyllä minä alan kiukuttelemaan, jos minulle aletaan viisastelemaan! Sitä voi katsos jättää kommentoimatta kokonaan, jos ei ole apua tarjota!
        Nimim.kukahan se tyhmä saapas nyt olikaan...


      • kannettavien osasto
        Läppäri kirjoitti:

        onko kysymyksiin pakko vastata, jos ei kerran ole tietoa eikä osata auttaa? Tarvitseeko alkaa piikittelemään tyhmyydestä ja huonosta ostoksesta? Kyllä minä alan kiukuttelemaan, jos minulle aletaan viisastelemaan! Sitä voi katsos jättää kommentoimatta kokonaan, jos ei ole apua tarjota!
        Nimim.kukahan se tyhmä saapas nyt olikaan...

        On ihan huuhaa palstan veroinen. Expertin ja gigantin myyjiltäkin saa ammattitaitoisempia vastauksia.


      • ''''''
        kannettavien osasto kirjoitti:

        On ihan huuhaa palstan veroinen. Expertin ja gigantin myyjiltäkin saa ammattitaitoisempia vastauksia.

        kuitenkin _töissä_ siellä. Sitä paitsi system recovery -pulma ei liity mitenkään erityisesti kannettaviin.

        Niin, ja todelliset ammattilaiset käyttävät Macciä.


      • ''''''
        '''''' kirjoitti:

        kuitenkin _töissä_ siellä. Sitä paitsi system recovery -pulma ei liity mitenkään erityisesti kannettaviin.

        Niin, ja todelliset ammattilaiset käyttävät Macciä.

        sanotaan vähän toisin: ammattilaiset välttävät M$:n kaltaisia sotkuisia käyttiksiä. Siksi kunnon vastauksista Win-ongelmiin on huutava pula.


    • Aceristi

      Oletko saanut henkeä ko. läppäriin?

      Onko ko. laitteeseen saatavilla ohjekirjaa, usein siellä on miten saadaan recovery palautettua. Jos ohjekirjaa ei ole, lienee parasta ottaa ostopaikkaan yhteyttä (ilmesesti giganttiin).

      En nyt nopealla selaamisella löytänyt adventille netistä supporttia... myyjiä löytyi roppakaupalla.

    • Aceristi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe