Vinkkejä matkavatsalle

Kreikassa

Kärsin aina matkoilla oireilevasta vatsasta ja haluaisinkin nyt vinkkejä mitä tuotteita kannattais ottaa matkalle mukaan vatsaa rauhoittamaan. Rela-tabletit on jo mukana, samoin Imodium pahemman vaivan varalle. Kuinkas muuten helposti tuolla Kreikassa on muiden vatsa kestänyt? Mitä uskaltaa syödä, onko esim. kreikkalaiset salaatit turvallisia?

7

3994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelisin syömään ennen matkalle lähtöä maitohappobakteereita. Niiden syöminen olisi hyvä aloittaa noin viikon verran ennen matkaa ja mieluiten koko matkan ajan; niiden avulla vatsa sopeutuu muutoksiin ja pahemmilta vatsan oireiluilta vältytään. Maitohappobakteereita saa apteekeista ilman reseptiä; pakkauksen mukana tulee tarkemmat ohjeet tablettimääristä ym. Meillä ainakin Marokossa vältyttiin oireiluilta :)

• jota paikalliset

syövät, on turvallista myös turisteille.
      Siis kun syöt, niin syö pienissä paikallisissa tavernoissa, joissa salaatit ja muu pöperö tehdään alusta alkaen juuri sinulle.
      Suurien hotellien salaatit seisovat koko ruokailun ajan pöydän lämpimässä...
      Kreikassa on hyvät valikoimat hapanmaitotuotteita, mahalle mainioita rauhoittajia (jukurtit yms.) käytä niitä päivittäin, maitohappobakteerit kotimaasta mukaan ja järkeä syömisiin..

• Paikallismatkaaja

Täytyy syödä paikallisia maitohappotuotteita eikä mitään kotoa otettuja pillereitä. Jogurttia, kefiiriä, tuorejuustoja, jne.

• niin pöpöt

Kannattaa ottaa jonkinlainen käsidesi, millä puhdistat kätesi, ettei pöpöt tartu käsien kautta.

• pöpöjä

Setelirahoissa!
      Maksa kaikki mahdollinen luottokortilla!
      Kun joudut käsittelemään seteleitä niin sen jälkeen käsidesi!
      Myös muulloinkin.

• Euca

Minulla oli viikon vatsa sekaisin Australiassa kun join hanavatta. Kun kaikki pillerit kokeilin niin menin lekuriin. Sain Intialaisen lekurin joka suositteli et heitan kaikki laakkeet roskiin ja olen 24h pelkalla vedella ja olet kunnossa, vatsa on ylirasittunut anna sen levata. Tottelin ja niin vaan kavi etta paranin ilman pillereita. Testatkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe