Novofem-kokemuksia?

49-vee

Minulla on nyt kököttänyt tuossa pari kuukautta piironginlaatikossa Novofem-hormonilääkitys. Luin sivuoirelistan, enkä uskaltanut aloittaa, koska olen aikoinaan saanut epillereistäkin oireita. Onko teillä ollut ongelmia?

Millainen lääke tämä on? Synteettinen hormoni ilmeisesti, mutta niin kai ne lienevät kaikki?

40

19399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...50vee..

      Sain loppuvuodesta Novofem-reseptin, ja hainkin yhden pakkauksen apteekista.Peräti yhden pillerinkin niistä söin - sitten vaan jotenkin alkoi tuntumaan, että en halua alkaa niitä syömään, jollei olotila aivan kamalaksi muutu...ja jotenkin olo onkin tasoittunut tuosta viime syksyn ajoista.Vaidevuodet ovat alkutekijöissä, menkat tulee, miten tulee...FSH-hormoniarvo näytti lukemaa 87.Mutta ainakin toistaseksi, yritän selvitä ilman varsinaista hormonilääkitystä, ainoastaan paikallishoito Vagifem on käytössäni.

      • 56 v

        minä sinnittelin tosi kauan monen luontaistuotteen avulla, yritin tulla toimeen niiden voimin, minulla oli kaikki mahdolliset oireet jo vuosien ajan,tänä keväänä mitta tuli täyteen kun yön nukkumiset jäi ihan olemattomaksi hirveiden hikoilujen takia ja kesken työpäivän asiakaspalvelussa pää pamahti punaiseksi ja hikivesi valui, plus ne kaikki muut vaivat. Kävin lääkärissä ja sanoin että nyt riittää. Aloitin Novafemin käytön,en ymmärtänyt ollenkaan että niin pieni pilleri voi tehdä niin suuria. Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen kun aloitin, mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt ainakaan vielä joten jos yhtä kamala olo on kun minulla oli niin voin suositella.


      • Tyytyvväinen
        56 v kirjoitti:

        minä sinnittelin tosi kauan monen luontaistuotteen avulla, yritin tulla toimeen niiden voimin, minulla oli kaikki mahdolliset oireet jo vuosien ajan,tänä keväänä mitta tuli täyteen kun yön nukkumiset jäi ihan olemattomaksi hirveiden hikoilujen takia ja kesken työpäivän asiakaspalvelussa pää pamahti punaiseksi ja hikivesi valui, plus ne kaikki muut vaivat. Kävin lääkärissä ja sanoin että nyt riittää. Aloitin Novafemin käytön,en ymmärtänyt ollenkaan että niin pieni pilleri voi tehdä niin suuria. Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen kun aloitin, mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt ainakaan vielä joten jos yhtä kamala olo on kun minulla oli niin voin suositella.

        Olen 47v.Ja minulla kuten äidillä alkoi menopaussi jo 42v.Kaikki kuumat aallot ja epäsäännöllinen vuoto ym oireet kärsineenä,olen novofemistä enemmän kuin tyytyväinen.Alussa n 5 pv oli pientä päänsärkyä.Muuta huonoa ei ollu.Olen käyttänyt lääkettä nyt 15.10 alkaen.Aivan mahtava APU! Suosittelen.Tosin en tiedä alkaako kuukautisia kuulua enään???


      • viisseiska1
        Tyytyvväinen kirjoitti:

        Olen 47v.Ja minulla kuten äidillä alkoi menopaussi jo 42v.Kaikki kuumat aallot ja epäsäännöllinen vuoto ym oireet kärsineenä,olen novofemistä enemmän kuin tyytyväinen.Alussa n 5 pv oli pientä päänsärkyä.Muuta huonoa ei ollu.Olen käyttänyt lääkettä nyt 15.10 alkaen.Aivan mahtava APU! Suosittelen.Tosin en tiedä alkaako kuukautisia kuulua enään???

        Kyllä ihan varmaan kuukautisista kuuluu vielä, sillä Novofemin progesteron osuus on sen verran vahvaa tavaraa. Aivan mahtava apu tosiaankin hikoiluun auttoi jo muutamassa päivässä, mutta ikävä kyllä siihen se sitten jäikin. Sain sellaisen tyhjennysvuodon, ettei normimenkat ole koskaan olleet. Erittäin runsas ja kivulias, kipu kesti monta päivää, eikä pienet määrät särkylääkettä edes auttanut. Tällaista kokemusta mulla.


      • RS 57 v
        Tyytyvväinen kirjoitti:

        Olen 47v.Ja minulla kuten äidillä alkoi menopaussi jo 42v.Kaikki kuumat aallot ja epäsäännöllinen vuoto ym oireet kärsineenä,olen novofemistä enemmän kuin tyytyväinen.Alussa n 5 pv oli pientä päänsärkyä.Muuta huonoa ei ollu.Olen käyttänyt lääkettä nyt 15.10 alkaen.Aivan mahtava APU! Suosittelen.Tosin en tiedä alkaako kuukautisia kuulua enään???

        Novofem on just pilleri, jotka teettää menkat joka neljäs viikko. Vuoden tauon jälkeen annoin periksi ja aloitin hormonipillerit, sitä hikoilua ei kestäny...yötä päivää. Vaikutti jopa keskittymiskykyyn, töissä typeriä virheitä ym.Lekuri kirjoitti näitä, eikä yhtään kysynyt haluanko vuodolliset vai? Minun kun oli mahdollisuus saada vuodottomat pilleri, koska tauon aikana ei ollut kertaakaan menkkoja. Novofem oli muuten OK, viikossa jo hikoilu jäi. Vaihdoin kk:n jälkeen vuodottomiin. Nyt odotan menkatonta aikaa.Vallankin, jos on paha olo, kuten minulla oli (kuin synnytyksen jälkeinen masennus, joka johtuu vain hormoneista), kannattaa käyttää hormonikorvaushoitoa.


      • rillu3
        viisseiska1 kirjoitti:

        Kyllä ihan varmaan kuukautisista kuuluu vielä, sillä Novofemin progesteron osuus on sen verran vahvaa tavaraa. Aivan mahtava apu tosiaankin hikoiluun auttoi jo muutamassa päivässä, mutta ikävä kyllä siihen se sitten jäikin. Sain sellaisen tyhjennysvuodon, ettei normimenkat ole koskaan olleet. Erittäin runsas ja kivulias, kipu kesti monta päivää, eikä pienet määrät särkylääkettä edes auttanut. Tällaista kokemusta mulla.

        Hei! Pyydä vuodottomia pillereitä. Angeli tai Livial esim.


    • 56 v

      Novofem siis oli kyseessä

    • 52v

      Olen käyttänyt Novofemia 1,5 vuotta ja olo on parempi.
      e-pillerit eivät ole sopineet minulle, mutta Novofemin avulla vaihdevuosi oireet ovat poistuneet tai vähentyneet; ärtymys, nukkuminen nyt paljon parempaa, ei tarvitse käydä vessa niin useasti, hikoilu jne.

      • 56 v

        Onko muilla käynyt näin? Olen nyt kaksi rasiallista syönyt ja olo on edelleen aika hyvä, mutta nyt toisen rasian syötyäni tuli melkein niinkuin normaalit kuukautiset, ensimmäisen jälkeen ei ollut kuin vähän jotain tuhrintaa, joten kuinkako tavallista?


      • 52 v.
        56 v kirjoitti:

        Onko muilla käynyt näin? Olen nyt kaksi rasiallista syönyt ja olo on edelleen aika hyvä, mutta nyt toisen rasian syötyäni tuli melkein niinkuin normaalit kuukautiset, ensimmäisen jälkeen ei ollut kuin vähän jotain tuhrintaa, joten kuinkako tavallista?

        Minulla ollut Novofem-resepti laatikossa kohta
        vuoden,olen sinnitellyt Menohopilla.
        Gynekologi kertoi,että kuukautiset(tai vuoto)
        tulevat ja se kuuluu asiaan jos käyttää Novofemiä.


      • RS 57v
        52 v. kirjoitti:

        Minulla ollut Novofem-resepti laatikossa kohta
        vuoden,olen sinnitellyt Menohopilla.
        Gynekologi kertoi,että kuukautiset(tai vuoto)
        tulevat ja se kuuluu asiaan jos käyttää Novofemiä.

        Pyydä pillereitä, joilla vuotoa ei tule. Niin yksinkertaista se on. Joskin kuulin, että näitä vuodollisia olisi hyvä käyttää ensin pari vuotta.


      • rillu2
        56 v kirjoitti:

        Onko muilla käynyt näin? Olen nyt kaksi rasiallista syönyt ja olo on edelleen aika hyvä, mutta nyt toisen rasian syötyäni tuli melkein niinkuin normaalit kuukautiset, ensimmäisen jälkeen ei ollut kuin vähän jotain tuhrintaa, joten kuinkako tavallista?

        Pyydä vuodottomia pillereitä. Angelig tai Livial. Itselläni eka. Minä en ainakaan 57:na enää menkkoja huoli.


    • mai-tai

      Käytin viikon, luovuin aivan hirveiden sivuoireiden vuoksi. Olen 48 v. Oksetti, päätä särki ja huimasi, jalat olivat hieman tunnottomat..

      • 54-v ja OK

        Taitaa olla tosi yksilöllisiä nämä vaihdevuosien lääkityskokemukset. Itse sinnittelin noin vajaan vuoden kuumien aaltojen, päänsäryn, väsymyksen, ärtyisyyden ja painonnousun kanssa vaihdevuosien alussa. Sitten marssin tosipätevälle (aiheesta väitelleelle) lääkärille, keskustelimme vaarat ja riskit yms. ja sain Novofem-hormoonikorvaushoidon. Elämänlaatu parani kuukaudessa. Kuukautiset säännöllistyivät, mutta eivät ole kovin runsaat. Muuten en ole kokenut mitään sivuoireita. Migreenikohtaukseni saan vanhaan tapaan kierron loppupäivinä (kun estrogeenitaso on matalimmillaan ja kuukautiset alkamassa). Siihen taas Novofemillä ei ole osuutta - päinvastoin - ennen päänsäryt olivat vielä useammin. Onneksi migreeniinkin on lääke!
        Tärkeää on käydä säännöllisesti tarkastamassa verenpaine yms. Lääkärini halusi alussa tavata minut uudelleen jo puolen vuoden kuluttua. Kontrolli tuntuu asialliselta.

        T. Kaksi vuotta lääkityksellä


    • oinas 60

      No niin,jokaisella tietenkin on omat kokemuset,jos siihen ikään ovat tulleet.
      Mulla kesti pari vuotta ennenkuin menin lekuriin.
      Se hyvä puli oli että opin ettei nämä luonteistuotteet auta pätkääkää, jos esim.unet jää noin 3tuntiin ja sitten talvellakin partsille ns.jäähylle.
      Mielialanmuutokset olivat melkoisen ehkä koviakin,itkusta nauruun plus läheisille
      muuta mukavaa katseltavaa.
      Olen syönyt NF:ää nyt 4kk. ja olo on todellakin aiempaa verraten lähes normaali,

      Jaksamista kaikille!

    • ..

      Kahtena päivänä otin, olo on parempi. Mutta vuotaminen alkoi uudestaan.
      Otin taas keltarauhashormonia, sekin vähensi vihaisuutta, en tiedä miksi, lääkäri sanoi ettei se vaikuta mielialaan.

      • Mallia 1963

        Itse olen 48 vee, eilen kävin otattamassa FSH-arvon, ja lääkäri määräsi Divitreniä niin, että vuoto tulee 3 kk välein.

        Rintojen arkuus sai minut hakemaan reseptiä, liikun paljon ja kipu rinnoissa on aivan mieletöntä, ja turvotustakin on. Kuumia aaltoja tulee silloin, tällöin. Lääkityksen sivuvaikutuksenakin mainitaan turvottelu ja rintojen arkuus.......

        Eli tänään otin ensimmäisen tabletin....onko muilla kokemusta ko. valmisteesta. kiitos!


    • ...

      Viikon verran syöty, mieliala on selvästi parempi, kauhun tunteet, mm ajatukset tulevaisuudesta hävinneet, hikoilua on vieläkin. En vielä tiedä kokeiden tuloksia, suhtaudun rauhallisemmin.

    • novofem

      Pelkästään hyviä kokemuksia. Ainoa huono puoli että vuodot tulevat säännöllisinä. Nyt olen ollut kesän ilman (käytin hormonihoitoa 5 vuotta, joten riskit alkoivat pelottaa) ja yöt menevät hiessä kieriskellessä, vuotoja ei ole. Jos ei tämä olo helpota, aloitan kohta uudestaan.

      • RS 57 v

        Hei, jos aloitat pillerit uudelleen, pyydä vuodottomia pillereitä. Novofemillä tulee aina menkat. Jo rasiasta tietää. Jos sisältää kahden värisiä pillereitä, tulee menkat. Yhden värisillä ei. Eli, jos pillereittä olon aikana ei tule menkkoja, voi vapaasti pyytää vuodottomia pillereitä.


      • ikiä57
        RS 57 v kirjoitti:

        Hei, jos aloitat pillerit uudelleen, pyydä vuodottomia pillereitä. Novofemillä tulee aina menkat. Jo rasiasta tietää. Jos sisältää kahden värisiä pillereitä, tulee menkat. Yhden värisillä ei. Eli, jos pillereittä olon aikana ei tule menkkoja, voi vapaasti pyytää vuodottomia pillereitä.

        Mulle gyne sanoi vuodottomalla hoidolla olevan isompi syöpäriski, kuin vuodollisella. Itse sain geeliä ja siihen liitettynä Lugesteron joka toinen kuukausi.


      • Anonyymi
        RS 57 v kirjoitti:

        Hei, jos aloitat pillerit uudelleen, pyydä vuodottomia pillereitä. Novofemillä tulee aina menkat. Jo rasiasta tietää. Jos sisältää kahden värisiä pillereitä, tulee menkat. Yhden värisillä ei. Eli, jos pillereittä olon aikana ei tule menkkoja, voi vapaasti pyytää vuodottomia pillereitä.

        Sain juuri tiedon, että ensin tulee käyttää Novofemiä 6-12kk, kun kohtu on tallella. Sen jälkeen vasta voi siirtyä vuodottomiin. Kyselin tätä siksi, että itsellä ollut vuodot poissa ehkäisypillereiden kans jo vuosia. Nyt aloittamassa Novofemia ja kun en millään tahtois menkkoja/tyhjennysvuotoa... Mut kuulemma osalla tulee normisti, osalla vähän, osalla ei enää tuu vähän ajan käytön jälkeen... itsellä FSH 59


    • Irkku

      Hei. Mulla pahat vv-oireet n.vuoden ajan. Viimein kävin gynellä ja hän antoi Novofem hormoonilääkityksen. Olen syönyt nyt niitä 2 viikkoa ja olo todellakin jo parempi ei yöhikoiluita ja muutenkin olo virkeempi. Tuntuu kokonaisuudessaan että elämä alkaa voittaa!!! Toivottavasti tämä nyt todellakin auttaisi......... Ikää minulla 49v. Kysykää rohkeesti apua oireisiin ei ne tahdonvoimalla poistu. :))

      • kokeillut

        Vain 2vko syönyt, odotappa kun alkaa eka tyhjennysvuoto ja kirjoitteleppa sitten uudelleen. Itse olen kokeillut em. ja auttoi kyllä jo muutamassa päivässä hikoiluun, mutta aloin lihoa ja turvotusta tuli. Tyhjennysvuoto oli järkyttävän raju, runsas ja erittäin kivulias:)

        No, mutta ei sulla varmaan tarvi tulla samaa huonoa kokemusta:)


    • kokeiltu on

      Kokeilin viisi kuukautta ja kypsyin noihin tyhjennysvuotoihin ja siihen, että ketarauhashormonijakson aikana olin selvästi alavireinen.Googlasin, että keltarauhashormoni on samaa kuin minipillereissä, jotka eivät sopineeet alkuunkaan.
      Nyt on pelkästään Vagifem kokeilussa.

    • Puoliksi tyytyväinen

      Olen ollut erittäin tyytyväinen Novefem´iin hikoilu ym:n oireiden poistajana, MUTTA MUTTA yksi suuri haitta tästä on: eroottinen elämä painui melkein nollaan! Seksi ei kiinnosta enkä kiihotu entiseen malliin, vaikka partneri on sama ja yhtä ihana kuin ennenkin. Onko muille aiheutunut tällaista ongelmaa?

      • Sama täällä

        Olen käyttänyt Novofem hoitoa jo 10 vuotta.Ilman ei pärjää kuumien aaltojen vuoksi.Seksihalut ovat myös minun kohdallani vähentyneet.Elän tällä hetkellä yksin joten siitä ei aiheudu sen kummempaa murhetta.Olen yli 50 v joten halujen väheneminen voi johtua iästäkin.


      • Naisen elämää

        Tekstisi oli ihan kuin mun kirjoittama - eli just sama tilanne! Pari kuukautta sitten jätin Novofem´n pois, seksi alkoi taas maistua jotenkuten, mutta järkyttävät hikipuuskat palasivat myös. Nyt mietin, palaanko samaan tuotteeseen vai etsinkö uuden, joka ei tappaisi erotiikkaa.


      • Naisen elämää
        Naisen elämää kirjoitti:

        Tekstisi oli ihan kuin mun kirjoittama - eli just sama tilanne! Pari kuukautta sitten jätin Novofem´n pois, seksi alkoi taas maistua jotenkuten, mutta järkyttävät hikipuuskat palasivat myös. Nyt mietin, palaanko samaan tuotteeseen vai etsinkö uuden, joka ei tappaisi erotiikkaa.

        Tarkoitin vastata tuohon Puoliksi tyytyväisen viestiin. Terv. Naisen elämää


    • donna 51v.

      no

    • äiti-täti

      Olen käyttänyt jo puolivuotta pillereitä ja olen tyytyväinen,
      limakalvojen kuivuus helpotti ja mieli virkistyi.
      Haittavaikutuksia ei ole ollut,
      kuukautiset samanmoiset kuin ennenkin eli niukahkot.
      Kyllä jatkan toistaiseksi,
      kävin ennen aloitusta mammogafiassa ja papakokeessa,
      kumpikin oli kunnossa.
      Kuukautiseni eivät olleet vielä loppuneet vähän vain kierto pidentynyt.
      Halut eivät ole ainakaaan vähentyneet koska kosteus on lisääntynyt.
      oon vasta 5kympin villitys iässä ja se eläkelläisukkoni joutuu tai saa tuntea villitykseni .... :)

    • äiti-täti

      Kuka neuvoisi kuinka kuukautisia siirretään hormonipillereiden kanssa ?
      Tulee kuntolomavikko pahasti vuotopäivien aikana.
      Jatketaanko toisesta kiekosta samanvärisiä pillereitä vai lopetetaanko pillerit aikaisemmin ? Miten saadaan aikataulu toiseksi ?
      Kiitos neuvosta jo etukäteen !
      Ja aurinkoista syksyä !

    • Anri7

      Hei sain juuri tämän saman lääkkeen Novofem ja luin sivuoirelistan. APUA! Laitan sen myös piironginlaatikkoon. Ainakin vähäksi aikaa kunnes joku käyttäjä kertoo olevansa hengissä ja ettei MITÄÄN oireita ilmentynyt.

    • Olive55

      Käytin ko. tuotetta muutaman vuoden ennen kuin tuli esille, että minulla on estrogeniallergia. Se hiipi kuin varkain, mutta loppu olikin jo ihan kestämätön, sillä työpäivinä yltapäivisin päivä päättyi kauheaan päänsärkyyn. Saiastuin myös kilpirauhasen vajaatoimintaan, jolloin esim. kaulan ihon kuivui ja punotti, lisäksi atooppinen ihoni kuivui entisestäänkin. Kaikki johti siihen, että uuvuin töissäni ja lopulta jouduin työttömäksi. Olkaa varovaisia hormoonilääkkeiden kanssa!

    • Kokemusta tulpista

      Samaa mieltä edellisen kanssa.Varovainen kannattaa olla,esim.tulppavaaraa vähätellään,eivätkä läheskään kaikki tapaukset,jotka ehditään korjaamaan ennen pysyvää vauriota tule päivänvaloon.Kuolemantapaukset ovat vain jäävuoren huippu.Tietenkin jokainen itse punnitsee vaarat ja hyödyt,mutta miettiä kannattaa jokaisen ja lukea pakkausseloste tarkkaan.Esim.päänsärky huono enne.

    • Rva 50 vee

      En voi ikävä kyllä suositella. Sain kauheat rytmihäiriöt toisella Novofem-pillerikierroksella! Onneksi loppuivat, kun lopetin ko. tuotteen käytön. Ikävää, sillä muuten olo oli hyvä ja kuumat aallot loppuivat kuin seinään.
      Mutta nyt menee luontaistuote, joka ei tunnu auttavan. Yöt menevät tyyliin peitto päältä, peitto päälle, kun on hikiviki ja sitten taas paleltaa. Mutta mieluummin elävä kuin kuollut. Sisällysluettelo on ko. pillerissä kauheaa luettavaa... Tarttis varmaan mennä gynelle, josko löytyisi vaihtoehto.

    • kokeile edes

      Hei

      Vanha ketju mutta Novofemiä viimein suostuin syömään.Kuumia aaltoja,itkuisuus,kuukautiset 1-3 viikkoa,ollen välillä pois välillä viikon välein.
      Myös selittämättömiä kipuja nivelissä ,paniikkia ym,ym,ym.
      Ajattelin että kokeilen,voin opettaa.En tiedä onko tätä eri vahvuuksilla mutta lääkäri sanoi että pienin määrä estrogeeniä on tässä.
      Kuukautiset tulevat säännöllisesti(jos tulevat kuuluu ikään jo niiden epäsäännöllisyys)
      Yöhikoulu,unettomuus ym oireet pois.En ole ylikierroksilla,panikoi tai räjähtele
      .Puoli vuotta olen syönyt ja olo erinomainen.Toki liikun,syön vihanneksia,hedelniä,kaikki täysjyvää,rasvatonta,oliiviöljyt ja avokadot,mutta nämä elämäntavat ovat olleet jon ennen vaikeuksia.
      Kontrolli aloituksesta vuoden päästä jos olo muuten ok.Gyne sanoi että kun menkat loppuu voin lopettaa myös tämän lääkityksen=muutaman vuoden sisällä.Vähäisetkin päänsäryt jäivät pois.Päänsäryt johtui silloin runsaista pitkittyneistä kuukautisista ym.

      • pirkok

        Jatkan vanhaa ketjua...Olen 54 v.
        Minullakin oli vähän aaltoja, enemmän alavireisyyttä, aika paljon nivelkipuja sekä paljon univaikeuksia.
        Olen nyt syönyt vuoden Novofemiä ja kaikki oireet poissa.
        Menkat tulee kk välein, ihan normaaalit. Ainoa mikä harmittaa on toistuva välivuoto. En tiedä onko normaalia. Olen menossa gynelle niin kysyn.
        Mulle ne sopii, ne pillerit, voin suositella kokeilemaan.
        E-pillerit eivät sopineet nuorena vaan aiheuttivat mielialahuippuja sekä hormonikierukka lihotti.


    • Anonyymi

      Minäkin sain e-pillereitä oireita aikanaan mutta hormonikorvaushoito toimii eri tavalla. Nyt sun kehossa ei ole enää omaa estrogeeniä ja se sekoittaa kaiken. Korvaushoito auttaa ihan älyttömästi. kokeile edes kuukausi.

    • Anonyymi

      Kolmas kiekko menossa.
      Mikään muu ei mietitytä kuin aivan eläimelliset vuodot. Kaksi viikkoa olen vuotanut aivan hirveästi. Kivutkin ovat ajoittain sietämättömät.
      Kuukautisten aikaan ei tällaista ollut koskaan.

      Oireissa puhutaan endometrioosista. En kai ole saanut sitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe