Kiinalainen tori

Budapestissa

Elokuussa on tarkoitus viedä matkakumppanit Budapestin Kiinalaiselle torille, joka on hiukan keskustan ulkopuolella. En vaan muista, millä sinne pääsee...

Muistaakseni metrolla ja sen jälkeen raitiovaunulla.

Kuka osaisi auttaa ? Kiitos !

15

2306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Budassa käynyt

Miten sinne pääsee? Riippuu, mistä lähdet!

Ainakin Keletin metroasemalta (punainen linja) hyppäät bussiin 24 (lähtöasema: katso Keleti-asemalta vasemmalle, Park-hotellin viereisellä kadulla) ja siitä pääset aika lähelle. Kyllähän sinne varmaan raitiovaunukin menee, mutta itse käytin bussia.

• Unicum

Mene Blaha Lajza Terille (bussilla, ratikalla, pun.metrolla) ja hyppää toiselta puolen tietä ratikkaan numero 28. Jää pois viidennellä pysäkillä, niin olet perillä. Paikasta et voi erehtyä....

• kaipasinkin

Kiitos sinulle vastauksesta !

• ???

Moikka!

Ite oon menossa Budapestiin elokuussa ja oisin ollut kiinnostunut kuulemaan lisää tosta kiinalaisesta torista. Eli onko jotain china townia vastaava missä kiinalaiset kauppaa kaikkea mahollista vai mitä siellä on?

• .,.,.,.,.,

Köbányai útilla on rihkamatori, jossa kiinalaiset ja romanit myyvät Aasiasta tuotuja laittomia piraattituotteita pilkkahinnalla. Tori on auki päivittäin klo 7-18. Itse en moiselle mene, saati että vielä vieraani sinne veisin.

• Hansukka
        .,.,.,.,., kirjoitti:

Köbányai útilla on rihkamatori, jossa kiinalaiset ja romanit myyvät Aasiasta tuotuja laittomia piraattituotteita pilkkahinnalla. Tori on auki päivittäin klo 7-18. Itse en moiselle mene, saati että vielä vieraani sinne veisin.

Olen kiinalaistorista samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Piraattituotteet ovat laittomia ja niiden tuonti Suomeen on kielletty.

Suosittelisin sen sijaan Élmunkás tér -nimistä toria. Se on oikea tori, josta voi ostaa ruokia, käsitöitä ja tavaroita. Sininen metrolinja (M3), pysäkki Dózsa György u.

• ehdottomasti!
        Hansukka kirjoitti:

Olen kiinalaistorista samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Piraattituotteet ovat laittomia ja niiden tuonti Suomeen on kielletty.

Suosittelisin sen sijaan Élmunkás tér -nimistä toria. Se on oikea tori, josta voi ostaa ruokia, käsitöitä ja tavaroita. Sininen metrolinja (M3), pysäkki Dózsa György u.

Kannattaa käydä, hyvänlaatuisia vaatteita aivan pilkkahinnalla!!! Sitäpaitsi niitä samoja vaatteita myytiin esim. Westendin parissa pikkuputiikissa kaksin-kolmin kertaisella hinnalla.

• aitoja
        ehdottomasti! kirjoitti:

Kannattaa käydä, hyvänlaatuisia vaatteita aivan pilkkahinnalla!!! Sitäpaitsi niitä samoja vaatteita myytiin esim. Westendin parissa pikkuputiikissa kaksin-kolmin kertaisella hinnalla.

torilla piraatteja

• ehdottomasti
        aitoja kirjoitti:

torilla piraatteja

no mitäköhän piraatteja täysin "merkittömät" vaatteet on? Mutta oma lompsasihan siitä vain kärsii jos haluat samoista farkuista maksaa triplahinnan. ;)

• ne...
        ehdottomasti kirjoitti:

no mitäköhän piraatteja täysin "merkittömät" vaatteet on? Mutta oma lompsasihan siitä vain kärsii jos haluat samoista farkuista maksaa triplahinnan. ;)

ovat "merkittömiä", niin mistä tiedät että on kyse samoista farkuista?

• ehdottomasti!
        ne... kirjoitti:

ovat "merkittömiä", niin mistä tiedät että on kyse samoista farkuista?

Voi pyhä sylvi!!!! :D Osta sinä farkkusi niistä pikkupuodeista, minä haen ne kiinalaiselta torilta. Asiasta ei sen enempää ettei mene jankkaamiseksi, kaikki vähintään normaalilla älykkyysosamäärällä varustetut ymmärtävät mitä ajoin takaa.

Iloista kesän jatkoa ja antoisia shoppailureissuja kaikille kiinalaisen torin kävijöille! ;)

• Piroska
        ehdottomasti! kirjoitti:

Voi pyhä sylvi!!!! :D Osta sinä farkkusi niistä pikkupuodeista, minä haen ne kiinalaiselta torilta. Asiasta ei sen enempää ettei mene jankkaamiseksi, kaikki vähintään normaalilla älykkyysosamäärällä varustetut ymmärtävät mitä ajoin takaa.

Iloista kesän jatkoa ja antoisia shoppailureissuja kaikille kiinalaisen torin kävijöille! ;)

Useinmiten nuo kiinalaisen torin tuotteet ovat superhalpoja vain silloin jos ostaa kokonaisen laatikollisen samaa tuotetta kerralla. Yksittäin ostaessa hinnat ovat ihan samat kuin keskustan "Kinai Bolt"-kaupoissa (kauppoja joissa on sitä torikamaa). Nämä vaihtuvat niin usein että mitään osoitteita en osaa antaa. Torilla on oma kaoottinen tunnelmansa, joten jos siitä tykkää niin kannattaa käydä, mutta taskuvarkaita visusti varoen!

Torilla on lähinnä urheilullisia vaatteita, alusvaatteita, sukkia yms. Saman vaatteen saa ihan millä logolla vain tykkää ;)

• ne ovat
        Piroska kirjoitti:

Useinmiten nuo kiinalaisen torin tuotteet ovat superhalpoja vain silloin jos ostaa kokonaisen laatikollisen samaa tuotetta kerralla. Yksittäin ostaessa hinnat ovat ihan samat kuin keskustan "Kinai Bolt"-kaupoissa (kauppoja joissa on sitä torikamaa). Nämä vaihtuvat niin usein että mitään osoitteita en osaa antaa. Torilla on oma kaoottinen tunnelmansa, joten jos siitä tykkää niin kannattaa käydä, mutta taskuvarkaita visusti varoen!

Torilla on lähinnä urheilullisia vaatteita, alusvaatteita, sukkia yms. Saman vaatteen saa ihan millä logolla vain tykkää ;)

piraatti tuotteita joiden maahantuonti on kielletty

• Hansukka
        ne ovat kirjoitti:

piraatti tuotteita joiden maahantuonti on kielletty

Kyllä merkittömätkin tuotteet voivat olla piraatteja. Merkittömien tapauksessa kyse on useimmiten jonkin tunnetun merkin alihankkijan laittomasta sivubisneksestä, jossa alihankkija tekee n.s. merkkituotetta ilman merkkiä ja myy sen omissa nimissään. Tämä on laitonta.

Mutta suurin osa ostajista haluaa sen feikkimerkin ja tosiaan kiinalaistorilla niitä samoja kamoja saa myös eri merkeillä varustettuna.Ja jos on merkki niin kyseessä on aivan varmasti tuotemerkin väärennös tai väärinkäyttö, mikä on laitonta, kyllä sen varmaan jokainen ymmärtää.

Lisäksi näiden tuotteiden valmistukseen ja kauppaan liittyy usein muutakin epäeettisyyttä, esim. tehtaissa vaarallisia kemikaaleja käsitellään turvallisuudesta piittaamatta, eikä tiedetä millä aineilla värjäykset tai viimeistykset on hoidettu. Esim. fenoleja käytetään piraattitehtaissa yleisesti, ja ne allergisoivat, vaikuttavat hermomyrkkynä, vaurioittavat maksaa ja munuaisia sekä aiheuttavat syöpää sekä valmistajalle että vaatteen käyttäjälle. Siksi kukaan fiksu ei niitä osta.

• poiki mielenkiintoisen

keskusteluketjun ! Viime vuoden puolella ollessani Budapestissä kävin kyseisessä paikassa hiukan kauhun sekaisin tuntein, olin silloin nimittäin yksin liikkeellä.

Kun kerroin asiasta tuleville matkakumppaneille, he innostuivat näkemään paikan, välttämättä siis itse ostamisesta ei ole kyse. Ja ainahan porukalla on turvallisempaa liikkua.

Mihinkään halpiskrääsään en itse aio sortua, kuten en viimeksikään. Se, mitä matkakumppanit tekevät, on mielestäni heidän asiansa.

Matkoilla on mielenkiintoista juuri se, että näkee erilaisia paikkoja ja niitä voi sitten kotisohvalla muistella...itse siis lähden hakemaan matkoilta erilaisia kokemuksia ja ihania muistoja !

Mielenkiintoisia matkoja kaikille !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4600
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      91
      2366
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      567
      1800
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1503
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1491
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1187
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1128
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      967
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      958
    Aihe