muuttosiivous

niksejä?

Onko jotain hyväksi havaittuja, nopeita ja tehokkaita muuttosiivousniksejä?

21

5152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maksa plajoa

      Parhaimmaksi ja hermoja säästävimmäksi olen havainnut sen, että kun asunto on tyhjä, niin tilaa loppusiivous joltain siivousyrittäjältä. Ammattitaitoiset siivoojat siivoavat kämpän sellaiseen kuntoon, että kenelläkään ei ole huomauttamista. Ei maksa kauheasti ja kelpaa verotuksessa kotitalousvähennykseen...

      • huh huh

        Perussiivous, siis imurointi riittää, jos muuten koti on ollut siisti. Mitä sitä turhaan puunaamaan, seuraava asukas sen kuitenkin tullessaan siivoaa. Ainakin minä olen puunannut asuntoon muuttaessa. Edellisen kerran myyjä lupasi siivota asunnon, mutta sellaiset villakoirat vilisti lattialla, ettei varmasti ollut siivonnut ollenkaan ihan viimeaikoina.


      • riitä!
        huh huh kirjoitti:

        Perussiivous, siis imurointi riittää, jos muuten koti on ollut siisti. Mitä sitä turhaan puunaamaan, seuraava asukas sen kuitenkin tullessaan siivoaa. Ainakin minä olen puunannut asuntoon muuttaessa. Edellisen kerran myyjä lupasi siivota asunnon, mutta sellaiset villakoirat vilisti lattialla, ettei varmasti ollut siivonnut ollenkaan ihan viimeaikoina.

        Perussiivous ei suinkaan ole imurointi! Imurointi on vasta alkua! Edellinen asukas siivoaa tottakai kämpän kunnolla, kun lähtee.

        Muuttosiivouksessa pestään ikkunat, pyyhitään komerot, sokkelit, jalkalistat, ilmastointiventtiilit, lämpöpatterit, väliovet, ovenkarmit, valokatkaisijat, sähkörasiat, tahrat seinistä... Kylpyhuone/wc jynssätään katosta viemärikaivoon asti ja sauna pestään perusteellisesti. Keittiössä puhdistetaan kaapistot, laatikostot ja kodinkoneet sekä siivotaan jääkaapin ja uunin takaosat. Parveke puhdistetaan myös. Lattiat pestään kunnolla joka tilasta.

        Näin nyt ens alkuun...


      • ei riitä!
        huh huh kirjoitti:

        Perussiivous, siis imurointi riittää, jos muuten koti on ollut siisti. Mitä sitä turhaan puunaamaan, seuraava asukas sen kuitenkin tullessaan siivoaa. Ainakin minä olen puunannut asuntoon muuttaessa. Edellisen kerran myyjä lupasi siivota asunnon, mutta sellaiset villakoirat vilisti lattialla, ettei varmasti ollut siivonnut ollenkaan ihan viimeaikoina.

        Ei riitä pekkä imurointi, vaikka olisit mielestäsi kuinka siistiä pitänyt.
        Seuraava asukas ei puunaa hiki hatussa kiroten, jos hän näkee, että kaikesta on huolehdittu.
        Siksi minäkin jätän asuntoni siivoojan siivottavaksi. Ammattitaitoine nsiivooja ei yksiötä tai kaksiota kauaa puhdista, mutta sen jälkeen on niin siistiä, että kenelläkään ei ole valittamista.
        Itse olen pari viimeistä muuttokertaa päässyt muuttamaan siivoojan viimeistelemään asuntoon, eikä meidän todellakaan tarvinnut puunata yhtään kaappia, lattiakaivoa tai hellantaustaa - kaikesta oli huolehdittu.


      • ölksölköslksAS
        ei riitä! kirjoitti:

        Ei riitä pekkä imurointi, vaikka olisit mielestäsi kuinka siistiä pitänyt.
        Seuraava asukas ei puunaa hiki hatussa kiroten, jos hän näkee, että kaikesta on huolehdittu.
        Siksi minäkin jätän asuntoni siivoojan siivottavaksi. Ammattitaitoine nsiivooja ei yksiötä tai kaksiota kauaa puhdista, mutta sen jälkeen on niin siistiä, että kenelläkään ei ole valittamista.
        Itse olen pari viimeistä muuttokertaa päässyt muuttamaan siivoojan viimeistelemään asuntoon, eikä meidän todellakaan tarvinnut puunata yhtään kaappia, lattiakaivoa tai hellantaustaa - kaikesta oli huolehdittu.

        Kyllä minun puolestani riittäisi jos asunto on tyhjä, imuroitu ja jos on lattioilla ihan kirjaimellisesti jotain töhnää niin ne pyyhitty. Esim kaatuneita nesteitä yms. Kylppärissä perus siisteys. Komerot imuroitu niin riittää.

        Ja jos uusi asukas jotain mutisee niin siinähän mutisee. Joillekin vaan mikään ei ole tarpeeksi vaikka kävisi siivoaja viikon puunaamassa.


      • tasan..
        ölksölköslksAS kirjoitti:

        Kyllä minun puolestani riittäisi jos asunto on tyhjä, imuroitu ja jos on lattioilla ihan kirjaimellisesti jotain töhnää niin ne pyyhitty. Esim kaatuneita nesteitä yms. Kylppärissä perus siisteys. Komerot imuroitu niin riittää.

        Ja jos uusi asukas jotain mutisee niin siinähän mutisee. Joillekin vaan mikään ei ole tarpeeksi vaikka kävisi siivoaja viikon puunaamassa.

        Ei ole kyse siitä käykö siivooja vai ei, vaan siitä, että asunnosta poismuutettaessa tehdään aina KUNNON siivous, ei mitään imurihutaisua! Muidenko siivottavaksi jätetään omat töhnät?? Hävytöntä!


      • huh huh
        tasan.. kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä käykö siivooja vai ei, vaan siitä, että asunnosta poismuutettaessa tehdään aina KUNNON siivous, ei mitään imurihutaisua! Muidenko siivottavaksi jätetään omat töhnät?? Hävytöntä!

        Itse siis olen aina puunannut, kun olen pois muuttanut. Nykyiseen tullessa lattioilla juoksi villakoirat, vaikka lupasivat siivota. Myönnän, että päähän otti. Tosin jättivät romujaan pihalle ja vintille, eivätkä hakeneet pois. Itse sitten veimme romut kaatopaikalle muun remonttijätteen kanssa.
        Vaikka aikaisemmat asunnot on olleet siivottuja, olen kuitenkin itse ne puunannut uudestaan. Toiset kun menee siitä, mistä aita on matalin.


      • asfagadgadga
        huh huh kirjoitti:

        Perussiivous, siis imurointi riittää, jos muuten koti on ollut siisti. Mitä sitä turhaan puunaamaan, seuraava asukas sen kuitenkin tullessaan siivoaa. Ainakin minä olen puunannut asuntoon muuttaessa. Edellisen kerran myyjä lupasi siivota asunnon, mutta sellaiset villakoirat vilisti lattialla, ettei varmasti ollut siivonnut ollenkaan ihan viimeaikoina.

        Itse kun muutin vuokrakämppään entinen asukas ei ollut tehnyt muuttosiivousta. Valitin siitä huoneistotarkastajalle ja sinne tuli kunnon siivoojat jynssäämään. KAIKKI VANHAN ASUKKAAN PIIKKIIN!! hahhahah :D


      • Anonyymi
        huh huh kirjoitti:

        Perussiivous, siis imurointi riittää, jos muuten koti on ollut siisti. Mitä sitä turhaan puunaamaan, seuraava asukas sen kuitenkin tullessaan siivoaa. Ainakin minä olen puunannut asuntoon muuttaessa. Edellisen kerran myyjä lupasi siivota asunnon, mutta sellaiset villakoirat vilisti lattialla, ettei varmasti ollut siivonnut ollenkaan ihan viimeaikoina.

        Anteeksi,että puutun. Jos tilaa perussiivousta siivousfirmalta koko asuntoon,tilaa silloin: märkätilojen perusteellusen pesun. Seinien pesun,ikkunoiden pesun,ovien perusteellusen putsauksen,ja ovipielten. Keittiön peruspuhdistuksen hellantakudia,uunin pesuja,jääkaapin puhdistusta,kaappien pyyhintää,iv venttiilien putsausta myöten. Perussiivous on siis perusteellista.
        Jos siivouskielellä puhutaan.
        Siihen pitää vain pyytää parvekkeen pesu lisäksi jos haluaa,se ei siivoojakielessä sisälly peruspestäviin.
        T: siivooja.


    • ekaa muuttoa tekevä

      Mä aion pestä lattiat, parvekkeen ja kaikki ikkunat, pyyhkiä ovet ja ovenkarmit sekä kaappien hyllyt kostealla. Kylppäriä pesen sen verran, ettei jää likaisen näköiseksi.
      Hella tietysti putsataan ja keittiön tasot. Hellan takaa pesin just vähän aika sitten, eli varmistan vaan ettei oo lisää sotkua. Jääkaappi sulatetaan ja pestään. Muuta en sit aiokaan tehdä.
      Meillä on muuttoon reilu kuukausi ja tuossa pakkaamisen yhteydessä helposti pyyhkii ne kaapitkin.
      Ikkunat, ovet karmit, kylppärin ja keittiön pesen jo 1-2 viikkoa aikaisemmin ja lähtiessä varmistan. Meillä on muuttosiivouksineen pari päivää aikaa muuttaa, joten pakkokin aloittaa siivous ja pakkaaminen jo nyt.
      Helpoimmalla pääsis jos pitäis perussiistinä asunnon.
      Uus asunto näytti sen verran siistiltä, ettei tarvi kun karmit, lattiat ja kaapit pyyhkiä kostealla tuuletuksen lisäksi.
      Ei sitä stressaan kannata. Pikkuhiljaa jos vaan suinkin pystyy.

      • ancelmo

        ..tulee toimia.Minulla myös muutto edessä ja kämppä jää takuulla moitteettomaan kuntoon.Kävin viime tiistaina katsomassa tulevaa asuntoa.Sitä asuntoa ei oltu siivottu muuton yhteydessä,eikä ilmeisesti juuri muutenkaan...Se liesi ja uuni,voi kiesus,uusia alkuaineita kehittymässä? Omistajayhtiön edustaja ilmoitti että asunto siivotaan perusteellisesti ja siivouskulut veloitetaan edellisen asukkaan vuokratakuusta.


    • Anonyymi

      ITse muutin äskettäin ja tilasin https://www.freska.fi/siivous tuolta uuteen ja vanhaan kämppään muuttosiivouksen. Ei tarvinnu arvella millaiseen kuntoon talo pitää jättää kun asiantuntija tiesi asiasta kaiken. Oli myös mukava, että uusi asunto oli heti alusta alkaen siisti. Maksoi kotitalousvähennyksen jälkeen about 18 e tunnilta, mikä on mun mielest ainaki täysin hyvä. Vie stressin ja ylimääräiset työt muutosta. On toki muitakin siivousfirmoja, mutta mulla jäi ainaki hyvä fiilis tosta freskasta.

    • Anonyymi

      Meille jäi hyvä fiilis tekemästäsi palstan aktivoinnista!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Imurointi ja lattian pyyhintä. Jääkaapin puhdistus ja töpseli irti. Ikkunat puhtaaksi. Hellan tausta ym. Tavarat varsinkin pienet sälät laatikoissa, on helpompi toimia. Pölyt patterien välistä pölyhuiskalla.
      Kylpyhuoneen lattia jynssätään harjalla, wc-pytty ja lavuaari pesuaineella ja rievulla.
      Perussiisti asunto niin käy pikemmin.

    • Anonyymi

      Jos on rahaa, niin ehdottomasti tyhjän kämpän siivous kannattaa teettää jollakin muulla kuin omalla lihasvoimalla. Ikkunanpesuja myöten. Tai tuttavilla, jo ovat halukkaita. Varsinkin, jos muuttaa toiselle paikkakunnalle, on kiva, jos voi vaan lähteä kamoineen ja jättää asunnon siivouksen muille.

      Jo ei niin paljon ole rahaa tai auttajia ympärillä, ja tavaraa riittää, niin kannattaa mennä ensin jonkun ammattijärjestäjän sivuja lukemaan, esim. Ilana Aallon sivuja. Kun roinan poisheittoon on syttynyt kiima, muutotkin käy paljon helpommin vähemmällä tavaramäärällä. Olen aikanani itse muuttanut 99-neliöisestä 4h k s kokoisesta asunnosta 37-neliöiseen yksiöön, joten tavaran karsimismotivaatio tuli ajankohtaiseksi.

      https://paikkakaikelle.fi/ilana-aalto/

      Ilana on antanut ohjeita myös YIT:in sivuilla muuttajalle.

      https://www.yit.fi/asunnot/uuteen-kotiin/muuttajan-opas

      Itse kävisin ensin pala kerrallaan laatikoita ja kaappeja tyhjäksi kaikesta turhasta ja ylimääräisestä, ja siivoisin ne siinä ohessa.

      Pesisin uunin, kylpyhuoneen, saunan, ikkunat, jääkaapin jne. jo hyvissä ajoin valmiiksi. Jopa matot pesettäisin ja jättäisin ne puhtaana odottamaan muuttoa pesulapusseissa.

      Kaiken minkä voisin, pakkaisin joka huoneesta valmiiksi, eli vain todelliset käyttötavarat jättäisin paikoilleen, kunnes on viimeiset ajat käsillä pakata.

      Kannattaa siis miettiä sitä, mitä vähiten tarvitsee ja käyttää kotonaan. Sellaiset kohteet voi tosi ajoissa jo laittaa muuttokuntoon. Vaikka sellaisen kaapin sisällön, jota ei tarvitse, vaan on täynnä joskus ja jouluna-tavaraa, voi hyvin tunkea jopa muuttolaatikoihin valmiiksi. Tai jos muutto on kesällä, talvivaatteet voi hyvin pakata ensimmäisenä muuttolaatikkoon.

      Tällä tavalla ei jää kuin oleellisen ja käyttötavaran kokoaminen laatikkoihin ja lopuksi pieni pintasiivousoperaatio, kuten kevyt pölyjenpyyhintä ja imurointi muuttosiivoukseksi.

      • Anonyymi

        Jos on säleverhot, ne riittävät eli pese kangasverhot ja laita muuttolaatikkoon. Koristeet, taulut yms. ovat myös aivan turhaa katseltavaa asunnossa, josta on lähtö edessä. Laatikoihin vain kaikki sellainen.

        Muuttopäiväksi kannattaa miettiä ja tehdä tarvikekassi, jossa on yö- ja vaihtovaatteet, hygieniatarvikkeet, jotain purtavaa yms. välttämätöntä, mitä tarvitaan viimeisenä vuorokautena vanhassa paikassa ja ensimmäisenä vuorokautena uudessa paikassa. Sen voi pakata vähän samalla tavalla kuin olisi matkalle lähdössä.

        Siisvousvälineet kannattaa muistaa myös pitää loppuun asti vanhassa kämpässä, jos itse siivoaa. Mutta kannattaa siinäkin miettiä, mitä oikeasti aikoo ja tarvitsee siivota viimeismmäksi. Koko siivouskaapin sisältöä ei tarvitse jättää.

        Ja tietysti kaikki tyhjät pullot, rikkinäiset laitteet yms. kannattaa viedä kierrätykseen, eikä raahata niitä uuteen kotiin uudelleenvarastoitavaksi.


    • Anonyymi

      Minulla on jotain aina valmiiksi pakattuna, varsinkin sellaista, mitä ei tarvitse kuin harvoin.

      Omistan esim. monia verhoja ja muita tekstiilejä ja säilytän ne valmiiksi pakattuna sellaiseen laatikkoon tai kaappikoriin, joka on muuttaessa helppo vain nostaa isompaan muuttolaatikkoon.

      Samalla tavalla on laatikoissa ja lipaston kaapeissa pikkutavaroita boxeissa, vetoketjullisissa pusseissa jne., jolloin muuttaessa ei tarvi jokaista sälää ruveta erikseen noukkimaan. Senkuin vain nostelee sälärasit ym. muuttolaatikkoon.

      Myös vähäiset kirjani säilytän koreissa, koska en omista mitään kirjahyllykköä. Jne.

      Olen siis boxi-ihminen. Se helpottaa paitsi järjestyksen pysymistä, myös muuttoa.

      Muuttotarvikkeitakin, kuplamuoveja ym. pakkaustarvikkeita säilytän tarpeettomassa, kannellisessa likapyykkikorissa ja kannellisessa muuttolaatikossa, ns. kotilaatikossa. Kun omistaa omasta takaa tuollaisia laatikoita, voi pitää pakattuna omaisuuttaan, jota ei tarvitse.

    • Anonyymi

      Joo painepesurilla ja 99% typpihapolla ruiskutat asuntosi ja jätät kaasutkin haisemaan ovi vain kiinni sitten kun muutat pois ja sanot että desinfioit vain asunnon normaalilla käytännöllä, jotta ei ole siivoamatta, ainakaan.

    • Anonyymi

      Tästä linkistä koodilla KIRJE1 saat 15 euron alennuksen siivouksesta. Saat sen myös tilaamalla uutiskirjeen. https://tc.tradetracker.net/?c=22421&m=994799&a=84926&r=&u=

    • Anonyymi

      Omaa muuttoa helpotti muuttosiivous paljonkin. Muuttofirma vei kamat pois ja sama yritys hoiti vanhan asunnon siivouksen. Saatiin keskittyä uuteen asuntoon ja tavaroiden purkamiseen heti kun vanha koti oli tyhjennetty.

      https://www.muuttokarhut.fi/kotimuutto/muuttosiivous/

      Muitakin on, mutta meillä tämä oli hyvä ja oltiin tyytyväisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe