Kertokaa nyt toiset käppänän omistajat kummin tavoin trimmaatte koiranne turkin, nyppimällä vai koneella???
Tämä musta käppänä on minun eka snautseri, 20 vuotta ollut labbiksia, niissä ei turkissa paljoa tekemistä ole.
Ongelma on että täällä Kotkan puolessa tai lähistöllä ei ole nyppimispalveluita ostettavissa,on kuulemma työlästä ja siitä ei saa tarpeeksi hintaa.Itse olen yrittänyt opetella ohjeiden mukaan, ei tulos hääppöinen ole. Kasvattaja asuu sen verran kaukana että käytännön syistä en sinne asti ala kahta kertaa vuodessa menemään.
Näyttelyyn en ole ajatellut koiraa viedä, agilityä harrastamme.
Joten mitä haittaa koneella ajamisesta koiran turkille/hyvinvoinnille on??? Kertokaa kokemuksistanne.
Kääpiösnautserin trimmaus APUA
8
8116
Vastaukset
- menee jos koneella ajat!
turkki menee umpeen, karkeat karvat häviävät ja pohjavilla rehottaa. Turkista tulee takkuuntuva, iho ei pääse hengittämään, väri heikkenee, säänkestävyys nolla. kerää kaikki roskat ja liat... jatkanko?
ei se nyppiminen ole hankalaa, jos kerran koiran olet hommannut niin yritä nyt ottaa yhteyttä vaikka johonkin toiseen kasvattajaan/rotuyhdistykseen jos sen kautta saisit oppia!
Koneella ajellaan peräpeili ja kaula/posket, muuten koiraan käytetään sormia nyppimiseen ja pohjavillaveistä. ehdottomasti nypit sen koiran jos karva on sellaista kun snakulla pitää olla! - ollut
yhteydessä Anjalankoskella "koirapalveluun", kasvattaa dogoja ja ainakin mainostaa trimmausta..
- hyvät
trimmi ohjeet kuvan kans . älä leikkaa vaan nypi,voit olla sitten ylpeä koirasi turkista:)http://www.annebackman.net/wakkaran/trimmaus.htmpi
- käppänistien
sivulla, ihan varmasti löydät jonkun käppänäomistajan/kasvattajan, joka voisi sinua neuvoa aluksi turkin hoidossa.
http://www.kaapiosnautserimme.com/
Minulla on myös eka käppänä, mutta onneksi kasvattaja asuu samassa kaupungissa, joten nyppimiset hoituu hänen avullaan. Näyttelyissakin koira käy silloin tällöin, joten en edes uskalla mennä nyhtämään itse tuota partasuuta.
eikö ole aivan ihanan valloittava rotu? Olen sydämeni menettänyt tuolle pienelle suurelle koiralle! - Ellikäppänä
Minä nypin ensin ja ajan koneella vasta karvaan sen jälkeen. Meillä oli erittäin pehmeä turkki ennen kuin käytin vain nypittävänä mutta kun rupesin ajamaan koneella olen huomannu että turkista tullut karkeampi.nyppiminen on helppoa kunhan joku osaava sen näyttää. Mutta en näe siinä mitään pahaa jos kotikoiran karvaa ajellaan pelkästään koneella. Trimmaan ystäviemme kotikäppänän(korvien asento virheellinen ja liian suuri) pelkästään koneella sen otan. Omaani käytän näyttelyissä eikä kukaan ole huomauttanut meidän turkista vaikkakin se onkin koneella otettu nyppimisen lisäksi. Otan myös pohjavillan tarkasti tai ainakin yritän. :)
- hilseen
miksi karva pitää lyhentää vielä koneella jos olet sen nyppinyt? ei ymmärrä?!?
meilläkin oli karva pehmeää aluksi kun ei tajuttu kammata pohjavillaa niin että päällyskarva pääsisi kasvamaan. Nyt on niin karkea ettei tee mieli silittää =) - ainakin pitää
hilseen kirjoitti:
miksi karva pitää lyhentää vielä koneella jos olet sen nyppinyt? ei ymmärrä?!?
meilläkin oli karva pehmeää aluksi kun ei tajuttu kammata pohjavillaa niin että päällyskarva pääsisi kasvamaan. Nyt on niin karkea ettei tee mieli silittää =)nypinnän lopuksi ajaa vielä pohjavillaa lyhyemmäksi koneella. Muuten ei uusi karva lähde kunnolla kasvamaan.
- käsittää
ainakin pitää kirjoitti:
nypinnän lopuksi ajaa vielä pohjavillaa lyhyemmäksi koneella. Muuten ei uusi karva lähde kunnolla kasvamaan.
ahaa.. meillä on rullaava turkki, karkeaa karvaa on aina näyttelyturkin verran. Joten pohjavillaan ei pääse käsiksi kuin veitsellä ja sormin. Koiraa ei koskaan nypitä kaljuksi.
Ilmeisesti te jotka ajelette pohjavillan koneella teette niin (otatte kaiken karkean pois). Muutenhan siinä menee myös se karkea karva poikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831