aspiriini

mantelimuru

hei miten aspiriini vaikuttaa, siis sitä napsitaan niin että veri kiertäisi paremmin-ko? missä vaiheessa ja kuinka paljon pitäisi ottaa? kiitos

15

7601

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Minusta ei kannata alkaa itse sooloilemaan ja määräämään lääkkeitä itselleen. Jos käyt hoidoissa, ota asia puheeksi lääkärisi kanssa.

      Minulle lääkäri on nyt määrännyt mini-aspiriinit, koska alkion kiinnittymisessä on ongelmia. Otan yhden mini-aspiriinin päivässä, aloitin muistaakseni punktiopäivänä.

      En nyt tarkalleen muista miten se aspiriini vaikuttaa, mutta se kai lisää (erityisesti pienten suonien) verenkiertoa kohdussa ja siten saattaisi helpottaa alkion kiinnittymistä.

      Eikös moni juo punaviiniä juuri samassa tarkoituksessa piinapäivinä? Toivoen, että se lisäisi verenkiertoa kohdussa. Aikaisemmissa alkionsiirroissa olen juonut piinapäivinä lasin punaviiniä, mutta nyt jätin piinispunkut pois lähinnä tuon aspiriinin takia.

      • öööööö

        sinä kö siis käyt lääkärillä aina kun saat päänsärkyä ?


    • Ada-M

      Että särkylääkkeet voisivat jopa aiheuttaa keskenmenoja ihan alussa tai kehitysvaurioita!

      • Tääonniintätä

        Sain hoitajalta tiedon, että tulehduskipulääkkeet ainakin vaikeuttavat alkion kiinnittymistä.


      • Ada-M
        Tääonniintätä kirjoitti:

        Sain hoitajalta tiedon, että tulehduskipulääkkeet ainakin vaikeuttavat alkion kiinnittymistä.

        onko ne siis noita vahvempia aspiriineja?


      • Nimetön!
        Ada-M kirjoitti:

        onko ne siis noita vahvempia aspiriineja?

        Ei ole vahvempia aspiriineja ja aspiriini ei ole lainkaan tulehduskipulääke vaan Buranat ym.


    • ...........

      On liikkeellä sellainen harhakäsitys, että miniaspirin parantaisi kaikkien hedelmällisyyttä. Sehän ei missään nimessä pidä paikkaansa. Tavallisella verikokeella (pieni verenkuva) on selvitettävissä kenelle aspirinista on hyötyä. Jos veren trombosyyttiarvot ovat koholla (arvo ylittää 360), miniaspirinin käyttö parantaa hedelmällisyyttä. Jos trombosyytti-arvo on verikokeen mukaan ihan normaali (kuten yleensä tietysti on), aspiriinin käyttö on täysin hyödytöntä. Trombosyytithän ovat verihiutaleita, joiden päätehtävä on veren hyydyttäminen. Jos trombosyyttejä on liikaa, myös kohdun verenkierto heikkenee, minkä seurauksena hedelmällisyys alenee. Aspiriinin sisältämä asetosalisyylihappo ohentaa liian paksua verta ja sitä kautta parantaa hedelmällisyyttä.

      Itselläni on trombosyytit luonnostaan koholla. Tämän kierron alusta olen käyttänyt päivittäin miniaspiriinia, koska yritän tulla raskaaksi. Kerroin asiasta lapsettomuudesta kärsivälle tuttavalleni, jolla ei ole veriarvoissa mitään poikkeavaa. Nyt hänkin on aivan tarpeettomasti alkanut käyttää aspiriinia... Minua harmittaa, etteivät ihmiset ota asioista selvää, vaan ikään kuin varmuuden vuoksi kokeilevat kaikkia konsteja, joista sattuvat kuulemaan. Greippimehun juomisen ym. vielä ymmärtää, mutta turhaa lääkkeiden käyttöä on vaikea sulattaa.

      • emmiina00

        En ole (vielä) käynyt tässä trombosyyttiarvo kokeessa mutta hemoglobiini on minulla ollut aina mahdottoman korkea, n.170. Onkohan sillä merkitystä? Hoidot meillä aloitetaan uudestaan syksyllä joten voisin kysyä tuosta miniaspiriinista jos minulle olisi hyötyä.

        Minulla on ollut monta alkuraskauden keskenmenoa ja itse päättelin sen johtuvan tuosta korkeasta HG:stä, tiedä sitten, meinaan kyllä kysyä sitten syksyllä lääkäriltäkin :)


      • Nimetön
        emmiina00 kirjoitti:

        En ole (vielä) käynyt tässä trombosyyttiarvo kokeessa mutta hemoglobiini on minulla ollut aina mahdottoman korkea, n.170. Onkohan sillä merkitystä? Hoidot meillä aloitetaan uudestaan syksyllä joten voisin kysyä tuosta miniaspiriinista jos minulle olisi hyötyä.

        Minulla on ollut monta alkuraskauden keskenmenoa ja itse päättelin sen johtuvan tuosta korkeasta HG:stä, tiedä sitten, meinaan kyllä kysyä sitten syksyllä lääkäriltäkin :)

        Aspirinia (50 mg) olen käyttänyt jo pitkään keskenmenoista johtuen. Nyt aloitettiin myös Fragmin vaikka mitään tukostaipumusta tms. ei ole todettu. Koskaan ei ole trombosyytit tai muut olleet koholla. Miniaspirinista ei ole haittaakaan, vaan haittaa on esim. särkylääkkeenä käytettävästä aspiriinista jonka vahvuus on 200-500 mg. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan lääkärin kanssa ennen kuin hoidon aloitat...hänellä tuskin on mitään "kokeiluasi" vastaan vaan yleensä ihan positiivisesti suhtautuvat lääkkeeseen.


      • Keskusteli lääkärini kanssa
        Nimetön kirjoitti:

        Aspirinia (50 mg) olen käyttänyt jo pitkään keskenmenoista johtuen. Nyt aloitettiin myös Fragmin vaikka mitään tukostaipumusta tms. ei ole todettu. Koskaan ei ole trombosyytit tai muut olleet koholla. Miniaspirinista ei ole haittaakaan, vaan haittaa on esim. särkylääkkeenä käytettävästä aspiriinista jonka vahvuus on 200-500 mg. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan lääkärin kanssa ennen kuin hoidon aloitat...hänellä tuskin on mitään "kokeiluasi" vastaan vaan yleensä ihan positiivisesti suhtautuvat lääkkeeseen.

        Olen täältä lukenut näitä palstalla olevia ns poppakonsetja. Keskusteli asioista lääkärini kanssa ja hän sanoi etei aspiriinista ole tutkittua tuolosta että olisi apua on kuulemma vanha juttu. Samoin greippi mehut ym. Hän ei niitä suositellut piti vanhanaikaisina kokeiluina. Fragmini ja Klexaneha ovat leikkausten jälkeen läytettäviä tukoksia estäviä lääkityksiä leikkaupotilaille. Ei kannate oman pään mukaan kokeilla mitään jos ei ole lääkärin määräyksiä. jokaisella on syynstä lapsettomuuteen joten uskokaa lääkäreitä! Jotkut lääkkeet tosiaan voivat jopa lisätä keskenmenoja ym. Näillä ylimääräsillä lääkkeillä hoidetaan lapsettomuuteen liittyviä muita sairauksia tai poikkeamia niillä ei edistetä raskaaksi tulemista. Tiedän näitä asioita myös työni vuoksi.


      • ..................
        Keskusteli lääkärini kanssa kirjoitti:

        Olen täältä lukenut näitä palstalla olevia ns poppakonsetja. Keskusteli asioista lääkärini kanssa ja hän sanoi etei aspiriinista ole tutkittua tuolosta että olisi apua on kuulemma vanha juttu. Samoin greippi mehut ym. Hän ei niitä suositellut piti vanhanaikaisina kokeiluina. Fragmini ja Klexaneha ovat leikkausten jälkeen läytettäviä tukoksia estäviä lääkityksiä leikkaupotilaille. Ei kannate oman pään mukaan kokeilla mitään jos ei ole lääkärin määräyksiä. jokaisella on syynstä lapsettomuuteen joten uskokaa lääkäreitä! Jotkut lääkkeet tosiaan voivat jopa lisätä keskenmenoja ym. Näillä ylimääräsillä lääkkeillä hoidetaan lapsettomuuteen liittyviä muita sairauksia tai poikkeamia niillä ei edistetä raskaaksi tulemista. Tiedän näitä asioita myös työni vuoksi.

        Aspiriinista ei ole tutkitusti hyötyä, jos sitä käyttää veren arvojen ollessa normaaleja. Monethan käyttävät sitä sellaisissa tapauksissa vain varmuuden vuoksi. Sen sijaan aspiriinin asetosalisyyli tutkitusti ohentaa verta, jossa on liikaa verihiutaleita. Tällaisissa tapauksissa aspiriinin käytöstä taasen on aina hyötyä, myös hedelmällisyydelle, koska sama verihän siellä kohdun limakalvon verisuonissakin kiertää. Hyvä kohdunlimakalvon verenkierto on edellytyksenä sekä alkion kiinnittymiselle että raskauden onnistumiselle.


    • Ei Takana Km

      Minulla se ei ainakaan toiminut. Asprin luget...Ei tullut plussaa :(

    • Anonyymi

      Onko minidisperinin käyttö nykyisin jo vanhentunutta tietoa vai käyttääkö joku sitä vielä lääkärin määräyksestä?

    • Anonyymi

      Hedelmällisyyttä parantaa se että ei koskaan edes aloita e-pillereitä eikä juo energiajuomia tai Zero-juomia.

      Mutta se tekee 100%:sti steriiliksi että käyttää ruoka-aineita joissa on steviaa. Se on vanha intiaanien konsti estää raskaudet.

      Myös HPV-rokote on 75% sterilisoiva ja moni muu asia, kuten Burger-Kingin hormooniliha ja GMO-valmisteet.

      Syö-ja juo puhtaampia tuotteita ja hommaa vierelle luomu-mies niin jo hedelmälisyyskin paranee.

      • Anonyymi

        Ja nämä tiedot on repäisty mistä? Sudenpentujen intiaaniopaskäsikirjasta?
        Pistä tiedelinkit myös. Ai niin niitä ei kaikkiin ole koska kapitalistinen lääketeollisuus ja Amerikka. Joku lisäisi myös koraanin ja raamatun.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe