Osaisiko joku kertoa, miksi liitteenä tulevat .pps -tiedostot eivät aukea Outlook Expressin kautta, vaikka kyseinen katseluohjelma on koneella ja kun viestin liitteineen lähettää edelleen toiseen sähköpostiin (esim. luukku) niin liite aukeaa.
Onkohan jossain asetuksessa jokin esto tms.??
Outlook express ja .pps
6
2527
Vastaukset
- Jartsuliini
Hmm......Aukeavatko kaikki muut tiedostotyypit paitsi powerpoint-tiedostot?Jos on näin, saattaa olla ettei powerpoint -viewer kenties ole asentunut oikein.Tarkista koneeltasi että ko. ohjelma on oletus ohjelma .pps-tiedostoille.
Joka tapauksessa kokeile tätä:
Outlook express:n valikossa työkalut>asetukset ja sieltä valitse Suojaus-välilehti.Lehdeltä löytyy kohta "Estä sellaisten liitteiden tallentaminen tai avaaminen,jotka voivat sisältää viruksen".Poista ruksi kohdasta ja hyväksy OK.Pitäis auttaa.- tumpelo edelleen
Ainoastaan .pps -tiedostot eivät aukea, muut liitteet kylläkin.
Mutta aion myös kokeilla tuota vaihtoehtoa 2. - tumpelo täällä
Siis mistä tarkistan, että ko. ohjelma on oletusohjelma .pps-tiedostoille??
- Jartsuliini
Valitettavasti en kokeilemaan mitään asetuksista tällä duunin koneella koska olen peruskäyttäjän profiililla,mutta kokeile tuota oheisen linkin keskustelua ehkä saat apuja siitä.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/325384
Itse vaihtaisi muutenki express:n Mozillan thunderbird:iin joka on paljon monipuolisempi ja turvallisempi ohjelma roskaposti Valitettavasti en pääse duunin koneella suodattimineen.Asennus on helppoa ja osaa hakea outlook expressin asetukset asennuksen ohessa.- tumpeloija
neuvoista.
Kotiin mentyä täytynee ruveta kokeilemaan ohjeiden mukaisia neuvoja :):)
- katsonut..
Outlook-Expressissä onko Työkalut-valikon Asetukset-kohdan Suojaus-välilehdellä täpät kohdissa "Rajoitettu vyöhyke" ja "Estä sellaisten liitteiden avaaminen ja tallentaminen, jotka voivat sisältää viruksia"? Jos on, niin nuo estävät useimpien liitetiedostojen avaamisen.
Vaihda ensimmäinen täppä ylempään ja ota toinen kokonaan pois. Mutta muista, että koneellasi on kunnollinen virussuojaus ja palomuuri.
Sitä paitsi Outlook-Express on ikivanhaa tekniikkaa ja niin reikäinen tietoturvan näkökulmasta, että siitä kannattaisi luopua. Jos koneellasi on Office, ala käyttämään siellä olevaa Outlookia. Se on paljon parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423