Talvella alkoi vessassa haista pistävä vähän homeinen haju. Ensimmäisenä purin lavuaarin hajulukon ja putsasin kaikki putket lattiassa olevaan läpivientiin saakka. Ei auttanut.
Seuraavana oli vuorossa viemärin ilmastointiputki, joka oli umpijäässä. Sulatuksen jälkeen haju väheni, mutta palasi kuitenkin pian takaisin.
Asiaa tutkittin ja haisteltiin yhdessä vaimon kanssa ja saatiin se paikallistettua WC-pönttöön.
Pesin vesisäiliön ja sisäreunuksen kaikilla mahdollisilla pesuaineilla ja jälleen haju häipyi vähäksi aikaa, mutta on taas palannut.
Voiko haju tulla WC-pöntön kautta viemäristä, vai onko pöntön sisäreunuksen alle pinttynyt haisevaa mönjää jota ei saa pestyä pois?
Hajua ei ole yleensä aamuisin, vaan se ilmaantuu kun WC:tä käytetään, tosin se voi olla poissa useitakin päiviä.
Talo on 1990 valmistunut paritalo ja paikkakunnalla on erittäin kalkkipitoinen vesi.
WC pöntön haju
4
3427
Vastaukset
- urea
Tämä on nyt tällaista hiha teoriaa.
Eli jos sinulla on kalkkipitoinen vesi se kalkki ajanmyötä tarttuu pöntön seinämiin.
Virtsassa oleva urea taasen pureutuu kalkiin, ja lemahtelee.
Siis pitäisi saada kalkki pois?
Joku jossain sanoi että etikka liottaa kalkkia.
Itse tein niin että otin "löysän" ilmapallon josta tein pöntön pohjalle tulpan. Varovasti pönttö täyteen, lähes piripintaan. Apteekista saa ainetta nimeltä oksaalihappo ( n. 10 eeroa /500g )jauhetta joka liukenee veteen . Tätä n. 100g ja sai liota yön yli. Auttoiko ?.. No hetkeksi.
Konetiskiaine on yksi suosikkini, se on kova aine moneen puhdistukseen.- Haiseva Arabia
Kiitokset vinkistä tulpata pönttö ilmapallolla, olin nääs jo suunnitellut koko pöntön irroittamista.
- urea
Niin, erityisen hyvin tuo urean käry tuli silloin kun esim. peppusuihkulla suihkautti lämmintä vettä pöntön seinämille.
- ongelmamme
sama ongelma oli aj pyönttö pestiin ainakin 100 kertaa ja aina vaan haisi, mutta sitten huomattiin
että etureunassa oli paikka mihin wc harja ei pystynyt ja siinä jotain mustaa mönjää ja kun se poistettiin niin ei ole enää haissut.
Paska Arabia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184359- 1513704
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1013478Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321758
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk151217Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140