WC pöntön haju

Haiseva Arabia

Talvella alkoi vessassa haista pistävä vähän homeinen haju. Ensimmäisenä purin lavuaarin hajulukon ja putsasin kaikki putket lattiassa olevaan läpivientiin saakka. Ei auttanut.

Seuraavana oli vuorossa viemärin ilmastointiputki, joka oli umpijäässä. Sulatuksen jälkeen haju väheni, mutta palasi kuitenkin pian takaisin.

Asiaa tutkittin ja haisteltiin yhdessä vaimon kanssa ja saatiin se paikallistettua WC-pönttöön.

Pesin vesisäiliön ja sisäreunuksen kaikilla mahdollisilla pesuaineilla ja jälleen haju häipyi vähäksi aikaa, mutta on taas palannut.

Voiko haju tulla WC-pöntön kautta viemäristä, vai onko pöntön sisäreunuksen alle pinttynyt haisevaa mönjää jota ei saa pestyä pois?

Hajua ei ole yleensä aamuisin, vaan se ilmaantuu kun WC:tä käytetään, tosin se voi olla poissa useitakin päiviä.

Talo on 1990 valmistunut paritalo ja paikkakunnalla on erittäin kalkkipitoinen vesi.

4

3626

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urea

Tämä on nyt tällaista hiha teoriaa.
      Eli jos sinulla on kalkkipitoinen vesi se kalkki ajanmyötä tarttuu pöntön seinämiin.
      Virtsassa oleva urea taasen pureutuu kalkiin, ja lemahtelee.
      Siis pitäisi saada kalkki pois?
      Joku jossain sanoi että etikka liottaa kalkkia.
      Itse tein niin että otin "löysän" ilmapallon josta tein pöntön pohjalle tulpan. Varovasti pönttö täyteen, lähes piripintaan. Apteekista saa ainetta nimeltä oksaalihappo ( n. 10 eeroa /500g )jauhetta joka liukenee veteen . Tätä n. 100g ja sai liota yön yli. Auttoiko ?.. No hetkeksi.
      Konetiskiaine on yksi suosikkini, se on kova aine moneen puhdistukseen.

• Haiseva Arabia

Kiitokset vinkistä tulpata pönttö ilmapallolla, olin nääs jo suunnitellut koko pöntön irroittamista.

• urea

Niin, erityisen hyvin tuo urean käry tuli silloin kun esim. peppusuihkulla suihkautti lämmintä vettä pöntön seinämille.

• ongelmamme

sama ongelma oli aj pyönttö pestiin ainakin 100 kertaa ja aina vaan haisi, mutta sitten huomattiin
        että etureunassa oli paikka mihin wc harja ei pystynyt ja siinä jotain mustaa mönjää ja kun se poistettiin niin ei ole enää haissut.
        Paska Arabia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      149
      1215
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1038
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      214
      780
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      725
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      716
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      44
      621
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      554
    Aihe