Saako tiineen nartun madottaa ja onko matolääkkeen merkillä väliä?
Koska narttu olisi hyvä madottaa ja kuinka monta kertaa tiineyden aikana? Kiitos vastanneille!
Tiineen nartun madotus?
7
11678
Vastaukset
- ja olisi ollut hyvä
madottaa se juuri ennen astutusta myös.
Katso ohje täältä:
http://www.axilur.com/AxiBottomPro2.html
Axilur on hyvä ja turvallinen matokuuri tiineelle.
Se annetaan kolmena päivänä peräkkäin painon mukaan.
Pakkauksessa on ohje.- terristi
tiineelle nartulle Axiluria annetaan päivittäin 42. tiineyspäivästä lähtien, siihen asti kun pennut ovat 2 viikkoisia jolloin niille annetaan ensimmäinen matokuuri.
- Kotikoira ei
terristi kirjoitti:
tiineelle nartulle Axiluria annetaan päivittäin 42. tiineyspäivästä lähtien, siihen asti kun pennut ovat 2 viikkoisia jolloin niille annetaan ensimmäinen matokuuri.
tarvitse noin pitkää madotusta missään tapauksessa!
Olen kysynyt tämän asian Axilurin edustajalta.
Joissain vanhemmissa Axilurin ohjeissa neuvotaan antamaan pitkiä madotuksia tiineelle.
Ohje koskee lähinnä muualla maailmassa eläviä koiria.
Minä olen tehnyt kuten olen muita neuvonut. Imettävä narttu saa tuon n. 40-42:nnen tiineysvuorokauden madotuksen jälkeen madotuksen samaan aikaan pentujen kanssa.
Joten ole hyvä, älä sotke tätä asiaa. - terristi
Kotikoira ei kirjoitti:
tarvitse noin pitkää madotusta missään tapauksessa!
Olen kysynyt tämän asian Axilurin edustajalta.
Joissain vanhemmissa Axilurin ohjeissa neuvotaan antamaan pitkiä madotuksia tiineelle.
Ohje koskee lähinnä muualla maailmassa eläviä koiria.
Minä olen tehnyt kuten olen muita neuvonut. Imettävä narttu saa tuon n. 40-42:nnen tiineysvuorokauden madotuksen jälkeen madotuksen samaan aikaan pentujen kanssa.
Joten ole hyvä, älä sotke tätä asiaa.vaan kerron mitä Axilur-paketin ohjeessa kysyy. Minun ei tarvitse soitella Axilurin edustajille, jos ohje ei koske suomen koiria, miksi ohje on suomeksi?
Kuitenkin samaista neuvoa antavat pitkän linjan kasvattajat, sellaisetkin jotka ovat kasvattaneet jopa 40 vuotta, kannattaisi sinunkin tutustua hieman vaikkapa suolinkaisen elämään ja kiertokulkuun, tietäisit kuinka suuri matomäärä kerkee siirtymään istukan välityksellä pentuihin jos madotusohjetta ei noudateta.
Axilurin sivuilta kopioitu: Tiineet nartut: Koiranartun tullessa tiineeksi, suolinkaisen ja hakamadon toukat lähtevät liikkeelle n. 40 - 42 päivän kuluttua tiineyden alkamisesta ja infektoivat syntymättömät pennut istukan kautta.
Infektio voi siirtyä pentuihin myös emon maidon välityksellä.
Vastasyntyneiden pentujen suolinkais- ja hakamatoinfektioiden ennaltaehkäisyyn annetaan nartulle 1 x 500 mg:n tabl. 10 elopainokiloa kohti (= 50 mg fenbendatsolia elopainokiloa kohti) päivittäin alkaen tiineyden 40. päivästä lähtien ja lopettaen 2 viikkoa synnytyksen jälkeen.
Poikkeuksena nartut jotka ovat saaneet säännöllisen sisäloishäädön jolloin suosittelemaasi ohjetta voi käyttää, mutta kun suolinkainen on niin yleinen, mm. eläinlääkärit eivät suosittele antamaasi ohjetta vaan toivovat että yllä olevaa, päivittäistä häätöä noudatetaan. Kysäiseppä eläinlääkäriltä! - molossi
terristi kirjoitti:
vaan kerron mitä Axilur-paketin ohjeessa kysyy. Minun ei tarvitse soitella Axilurin edustajille, jos ohje ei koske suomen koiria, miksi ohje on suomeksi?
Kuitenkin samaista neuvoa antavat pitkän linjan kasvattajat, sellaisetkin jotka ovat kasvattaneet jopa 40 vuotta, kannattaisi sinunkin tutustua hieman vaikkapa suolinkaisen elämään ja kiertokulkuun, tietäisit kuinka suuri matomäärä kerkee siirtymään istukan välityksellä pentuihin jos madotusohjetta ei noudateta.
Axilurin sivuilta kopioitu: Tiineet nartut: Koiranartun tullessa tiineeksi, suolinkaisen ja hakamadon toukat lähtevät liikkeelle n. 40 - 42 päivän kuluttua tiineyden alkamisesta ja infektoivat syntymättömät pennut istukan kautta.
Vastasyntyneiden pentujen suolinkais- ja hakamatoinfektioiden ennaltaehkäisyyn annetaan nartulle 1 x 500 mg:n tabl. 10 elopainokiloa kohti (= 50 mg fenbendatsolia elopainokiloa kohti) päivittäin alkaen tiineyden 40. päivästä lähtien ja lopettaen 2 viikkoa synnytyksen jälkeen.
Poikkeuksena nartut jotka ovat saaneet säännöllisen sisäloishäädön jolloin suosittelemaasi ohjetta voi käyttää, mutta kun suolinkainen on niin yleinen, mm. eläinlääkärit eivät suosittele antamaasi ohjetta vaan toivovat että yllä olevaa, päivittäistä häätöä noudatetaan. Kysäiseppä eläinlääkäriltä!Noo,eiköhän nämä ole taas makuasioita ;)
Minäkin olen noudattanut vanhoilta kasvattajilta saamiani madotusohjeita.Niissä ohjeissa ei turhia myrkkyjä käytetä ylipäätään.Eli madotus nartulle ennen astutusta,seuraavaksi sitten,kun pennut madotetaan myös.Kaikille perheen koirille madotus myös.
Näin siis,kun koirat on perhekoiria,ei mitään tarhoissa eläviä "ison kennelin" koiria.
Myös kakkanäytettä voi otattaa ;)
PS.terristi,olikohan meillä tuolla yhdessä ketjussa juttua rokotuksista?Jos oli,niin siihen vielä tarkennus,virossa ja ruotsissa on meidän rabies voimassa nykyisin myös 2 vuotta.Siis jos näyttelyä ajatellen ;) - Olen pitkän linjan
terristi kirjoitti:
vaan kerron mitä Axilur-paketin ohjeessa kysyy. Minun ei tarvitse soitella Axilurin edustajille, jos ohje ei koske suomen koiria, miksi ohje on suomeksi?
Poikkeuksena nartut jotka ovat saaneet säännöllisen sisäloishäädön jolloin suosittelemaasi ohjetta voi käyttää, mutta kun suolinkainen on niin yleinen, mm. eläinlääkärit eivät suosittele antamaasi ohjetta vaan toivovat että yllä olevaa, päivittäistä häätöä noudatetaan. Kysäiseppä eläinlääkäriltä!kasvattaja, ja tunnen monia kasvattajia näiltä vuosilta. Keskusteltu on myös tästä madotusasiasta, eikä kukaan heistä kannata tätä tolkutonta madottamista.
En myöskään soittanut edustajalle, vaan olin jutteissa hänen esittelytilaisuudessaan messukeskuksessa koiranäyttelyssä.
Mitä tulee itse ohjeeseen, ainakaan nettisivuilla EI kehoteta antamaan tuota pitkää madotusta. Ainoastaan tapauksissa, joissa pennuilla on aiemmin todettu matotartuntoja.
Näin usein onkin, eikä sen pitemmälle kuin Viroon tarvitse mennä.
Kasvatatko itse, ja annatko siinä tapauksessa tuon pitkän madotuksen.
Kuule, nykyisin on jopa joillakin suuntaus siihen, etteivät madota ollenkaan tiineysaikana. Ainoastaan ennen astutusta ja sitten pentujen kanssa. - Olen pitkän linjan
Olen pitkän linjan kirjoitti:
kasvattaja, ja tunnen monia kasvattajia näiltä vuosilta. Keskusteltu on myös tästä madotusasiasta, eikä kukaan heistä kannata tätä tolkutonta madottamista.
En myöskään soittanut edustajalle, vaan olin jutteissa hänen esittelytilaisuudessaan messukeskuksessa koiranäyttelyssä.
Mitä tulee itse ohjeeseen, ainakaan nettisivuilla EI kehoteta antamaan tuota pitkää madotusta. Ainoastaan tapauksissa, joissa pennuilla on aiemmin todettu matotartuntoja.
Näin usein onkin, eikä sen pitemmälle kuin Viroon tarvitse mennä.
Kasvatatko itse, ja annatko siinä tapauksessa tuon pitkän madotuksen.
Kuule, nykyisin on jopa joillakin suuntaus siihen, etteivät madota ollenkaan tiineysaikana. Ainoastaan ennen astutusta ja sitten pentujen kanssa.kasvattaj, entäs sinä?
No niin kunnon kasvattajahan (kuin myös koiranomistaja yleensä) huolehtii SÄÄNNÖLLISISTÄ madotuksista. Etkös sinä?
Ainakin vaikuttaa siltä.
En tiedä mistä sinulla tuo hirmuinen pätemisen tarve kumpuaa, mutta ÄLÄ AINA OLE NIIN OIKEASSA, kun et kuitenkaan aina ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803