Korva höröttää

tyttö 6kk

Ongelma on ehkä pieni, mutta häiritsee. Tytöllä 6kk on toinen korva huomattavasti enemmän höröllä kuin toinen. Tasaantuuko tuo ajan kanssa, vai paheneeko vaan? 0len koittanut pitää teipillä korvaa että jäisi samaan asentoon kuin toinenkin, muttei se tunnu enää mitään auttavan. Onko muilla tullut vastaan tällaista? Vauvasta asti on esim. nukkunut tasaisesti molemmilla kyljillä, että ainakaan siitä ei ole kyse. Korva vaan on siitä huolimatta luultavasti hakeutunut vauvan nukkuessa toiseen asentoon useita kertoja ja jäänyt siihen asentoon?

Maailma on julma kiusaamisten kanssa, enkä sellaista kohtaloa lapselle halua :(

6

3706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä oli

sama juttu. vauva tykkäsi nukkua aina samalla kyljellä ja korvalehti kääntyi nurinpäin luttuun. oon nyt huomannu että korva on jo melkeen samanlainen ku toinenki. en tiiä onko mitään hyötyä mut pidin aikapaljon sellasta napakkaa lakkia päässä ja huolehin aina että korvat on siellä sisällä oikeenpäin.. hiuksetkin kasvaa myöhemmin siihen eteen.. ei syytä huoleen.

• meilläkin

Pojalla oli syntyessään toinen korva ihan littanassa. Korva oli ilmeisesti ollut jotenkin taitoksissa jo masussa, sillä se näytti kyllä ihan "hiirenkorvalta" ku vauva syntyi! Nyt se on jo normaalimman näköinen, mutta selvästi höröttää verrattuna siihen toiseen korvaan. Olen myös koittanut kääntää korvanlehden suoraksi, kun vauva nukkuu korvan jäädessä tyynyä vasten. Samoin olen suoristanut sen lakin alle. Saa nähdä nyt sitten, että jääkö se hörölle vai korjaantuuko ajan kanssa. Se on totta, että lapset ovat toisilleen julmia jos joku pienikin asia on poikkeavaa... :(

• kans

yksi "hörökorva" :) Poika 4 kk ja samaa olen miettinyt, että mistähän tullut ja meneekö itsestään normaaliksi. Ainakin meitä näköjään on useampia saman "ongelman" kanssa :)

• evian

vika ole jossain ihan muualla kuin hörökorvissa tai vyötärömakkaroissa tms, jos lasta, muka niiden takia, kiusataan. Ei siihen kiusaamiseen mitään syytä tarvita, tikustakin saa asiaa...

Itsellänikin on ollut pienestä asti toinen korva hörömpi kuin toinen, en pidä siitä, mutta ei se todellakaan ole vaikuttanut elämääni mitenkään. Ja tytöillähän saa hiusten kasvaessa korvat aika hyvin piiloon!

Toi "hörötys" taitaa muuten olla aika yleistä, tai ainakin itse tiedän todella monia lapsia (ja aikuisia) joilla näin on ollut. Eikä kaikille ole jäänyt Dumbon korvia loppuiäkseen ;D

• murehdi

Ei hätää vaikka korva jäisikin höröksi!
      Meidän pojalla molemmat höröttää oikeen kunnolla, 6-vuotisneuvolassa kerrottiin että korvat korjataan pienellä leikkauksella jos ilmenee kiusaamista ym.
      En ole asiaa sen koomin edes ajatellut, koska kiusaamista ei ole ainakaan vielä ilmennyt.
      Tiedän kaksi poikaa joilta ala-asteikäisenä leikattiin hörökorvat, toimenpide on helppo ja lapset sen jälkeen onnellisia...

Älä vielä murehdi moista noin pienellä.

• unohtui

..piti lisätä vielä, että unohda se nooan aikuinen korvien teippaus!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe