meripihkaa ja tuhkaa, Aloitanko???

suvianne

Hei!
Olen sen verran uusi tässä fantasiassa että hoksasin vasta kotona että tuon Margaret Weisin kirjan kannessa luki tuo Dragon lance...
Otin kirjan niin kauniin kannen takia!
Pitäisikö minun aloittaa jostakin alusta eli onko tämä dragon lance joku sarja... vai ovatko nämä itsenäisiä kirjoja???

5

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nynaeve

Näyttää olevan jokin oma sarjansa vaikka DragonLance- maailmaan perustuukin. Tuo sattuu olemaan jopa sen sarjan ensimmäinen osa. Mutta Päähenkilö on ilmeisesti tuttu jo jostain aiemmasta Dragonlance-sarjasta, mistä, sitä en tiedä.

Lisätietoja linkistä:
      http://portal.risingshadow.net/index.php?option=com_library&Itemid=67&action=book&book_id=1449

Jos innostut DragonLancea lukemaan enemmänkin, niin täällä on suositeltava lukemisjärjestys, kannattaa katsoa:
      http://portal.risingshadow.net/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=44

Mä en ainakaan hirveästi perusta DL-kirjoista, olen pakolliset Kronikat ja Legendat lukenut, mutta en koskaan erityisemmin innostunut niistä.

• suvianne

Kiitos tämä auttoi!!

• nimetön.

90-luvulla luin juurikin Dragonlancea.

Aika sikäli oli mukavaa, että kirjoja julkaistiin kronologisesti, ensin kronikat, sitten legendat.

Järjestyksessä ei ollut mitään epäselvää, luki sitä mukaa kuin julkaistiin.

Mutta olet oikeassa, että kronikoiden ja legendojen jälkeen ei edes ole paljon luettavaa. Luin kyllä eteenpäin, mutta tuli tunne, että uudet kirjat olivat kopioita vanhasta ilman juuri mitään uutta ja huonommin toteutettuina (mm. hahmot olivat enemmän tai vähemmän huonoja kopioita entisistä). Novellikokoelmat tietenkin olivat poikkeus, koska niissä joko irtauduttiin kronikoiden ja legendojen jatkumosta tai sitten kerrottiin lisää alkuperäisten hahmojen tekemisistä.

• taslehof takiasjalka
        nimetön. kirjoitti:

90-luvulla luin juurikin Dragonlancea.

Aika sikäli oli mukavaa, että kirjoja julkaistiin kronologisesti, ensin kronikat, sitten legendat.

Järjestyksessä ei ollut mitään epäselvää, luki sitä mukaa kuin julkaistiin.

Mutta olet oikeassa, että kronikoiden ja legendojen jälkeen ei edes ole paljon luettavaa. Luin kyllä eteenpäin, mutta tuli tunne, että uudet kirjat olivat kopioita vanhasta ilman juuri mitään uutta ja huonommin toteutettuina (mm. hahmot olivat enemmän tai vähemmän huonoja kopioita entisistä). Novellikokoelmat tietenkin olivat poikkeus, koska niissä joko irtauduttiin kronikoiden ja legendojen jatkumosta tai sitten kerrottiin lisää alkuperäisten hahmojen tekemisistä.

Lohikäärmeiden ajan olisin voinut jättää noiosta uudemmista väliin, mutta sen jälkeen kun alkuperäiset kirjoittajat palaavat niin meno on taas huimaa sielujen sodasta lähtien. Koko sarja on kuitenkin lukemisen arvoinen.

• .,.,.,.,.,.

taitaa sarjan pää henkilö olla Sielujen sota- sarjan Mina. itse olen lukenut sen.Ja olin kovasti pettynyt koska en ymmärrä miksi joka sodassa tarvitaan Raistinia pelastamaan maailma....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      86
      3028
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2752
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      109
      2354
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      40
      1734
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1581
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1505
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1300
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1266
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe