Sattuisiko olemaan tietoa paljonko yksityisellä puheteraputilla käyminen maksaa? Meillä tyttö menee kouluun syksyllä ja r-vika on, joka ei kuitenkaan itseään tunnu haittaavan (melko monella ikäisellään kuulostaa olevan)ja jäi talvella soittamatta aikaa kaupungin terapeutille. Kuulostaa olevan niin kiven alla ajat ja jos saat, niin käynti on yksittäinen, tästä voi jatkaa puheterapeuttiopiskelijan kanssa eteenpäin.
Kaukana ovat ajat omasta lapsuudesta, kun parhaimmillaan kerran viikossa sai käydä ärrää harjoittelemassa ja omalla koululla...
Olisin siis todella kiitollinen, jos hieman viitettä maksuista saisi ja saako tuohon kela-korvausta, muitakin kokemuksia otetaan vastaan:-).
Yksityiselle?
2
893
Vastaukset
- ...
Ekaluokkalaisten puhe "tarkistetaan" mm. äännevirheiden vuoksi ja sen tekee koulun eritysopettaja.Hän antaa lapsellesi äänneharjoituksia. Ei huolta.Ja nyt kesällähän voitte yhdessä lapsesi kanssa treenata d-kieltä.Sanot D-kirjaimen r:n sijaan, lapsi toistaa perässäsi esim. podtti, kodtti, edkki, kadkki jne.Tai päristelette kuin ampiainen, moottori..
- on toisin
Ei kukaan enää täälläpäin saa koulussa puheopetusta liittyen näihin r:n tai s:n ääntämiseen. Nykyinen eritysopetus kouluissa painiskelee ihan muiden kuin ääntämisongelmien kanssa. Edes neuvolasta ei aikoinaan päässyt puheterapeutille, vaan tuntui, että neuvolantädistäkin on hienon kuuloista kun kaikki ei puhu samalla tavalla. Ohjeet saatiin vai kotiin ja se oli vanhemmista kiinni, kuinka jaksoivat lastaan treenata äänteiden kanssa. Säästöä kaikki varmaan täälläpäin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049