Hei! olen kasille menevä tyttö, eikä pituuskasvu ole kai ihan kohdallaan. olen n. 160 cm pitkä ja painan n. 39-40 kg. menkat ei oo alkanu. missä mun kasvupyrähdys viipyy? haluun kasvaa PALJON!
äiti on n. 175 cm pitkä ja iskä n. 178cm ja isoveljeni n. 185 cm. epistä!
mitään vinkkejä pituuskasvun kiihdyttämiselle? mielisin meinaan malliksi.
PITUUSKASVU PIELESSÄ
14
1730
Vastaukset
- It`s realy ova
Jos et syö tarpeeksi ei kehollasi ole mitään, minkä avulla kasvattaa pituutta, lisäksi olet liian laiha. Pieni lisäys painoon ei ole sinulle yhtään haitallista pikemminkin tervettä. Tai voihan olla, että olen väärässä, mutta ei pituuskasvun nopeuttamiseen oikeen ole mitään niksiä - toisinkuin sen hidastamiseen tai pysäyttämiseen - sitä joko kasvaa tai ei.
- aloittaja
ja painoni nousee, pelkään että mulla alkaa menkat. sit jos menkat alkaa niin pituuskavu tyssää ja tissit jäävät olemattomiksi!
- et ole tosissasi
aloittaja kirjoitti:
ja painoni nousee, pelkään että mulla alkaa menkat. sit jos menkat alkaa niin pituuskavu tyssää ja tissit jäävät olemattomiksi!
Et voi olla tosissasi. Luuletko tosiaan, että jatkat kehittymistä niin kauan kunnes menkat alkavat ja että kehitys loppuu sen jälkeen kuin seinään? Kaivapa uudelleen biologian kirja esille ja ala opiskella perusasioita.
- Diiva-89
aloittaja kirjoitti:
Menkat eivät tarkoita että pituuskasvu pysähtyisi sillä hetkellä kun ne alkavat. Itselläni alkoivat menkat ala-asteella mutta kasvoin vielä yläasteella pituutta. Oikeastaan kumpikaan peloistasi ei ole järkeenkäyvä. Ihmisen pituuden ja rintojen koon määräävät pääosin perintötekijät. Se että viivästytät menkkojasi ei tarkoita että kasvaisit pituutta ja rintasi olisivat isommat kuin jos menkkasi alkaisivat normaalisti, päinvastoin. Jos elimistösi ei saa tarpeeksi energiaa, ei se jaksa kasvaa ja kehittyä. Veikkaisin että kasvat vielä pituutta koska vanhempasi ja veljesi ovat aika pitkiä.
Aloittajan perintötekijä tietojen perusteella veikkaisin, ettet ole vielä kovin vanha, (ala-asteelainen? Eikös tuo perintötekijät opeteta jo seiskalla tms?) joten sinulla on hyvä mahdollisuus kasvaa vielä jos nostat vähän painoasi, ja rinnat kasvavat muistaakseni 20 ikävuoteen asti. - .....
Diiva-89 kirjoitti:
Menkat eivät tarkoita että pituuskasvu pysähtyisi sillä hetkellä kun ne alkavat. Itselläni alkoivat menkat ala-asteella mutta kasvoin vielä yläasteella pituutta. Oikeastaan kumpikaan peloistasi ei ole järkeenkäyvä. Ihmisen pituuden ja rintojen koon määräävät pääosin perintötekijät. Se että viivästytät menkkojasi ei tarkoita että kasvaisit pituutta ja rintasi olisivat isommat kuin jos menkkasi alkaisivat normaalisti, päinvastoin. Jos elimistösi ei saa tarpeeksi energiaa, ei se jaksa kasvaa ja kehittyä. Veikkaisin että kasvat vielä pituutta koska vanhempasi ja veljesi ovat aika pitkiä.
Aloittajan perintötekijä tietojen perusteella veikkaisin, ettet ole vielä kovin vanha, (ala-asteelainen? Eikös tuo perintötekijät opeteta jo seiskalla tms?) joten sinulla on hyvä mahdollisuus kasvaa vielä jos nostat vähän painoasi, ja rinnat kasvavat muistaakseni 20 ikävuoteen asti.nii tää ny ei sillai aiheeseen liity, mut aloittaja laitto jo ekas viestis että menee kasille, eli ei oo ala-astelainen :))
- asdfghjkl
Tyttö parka. Haluat selvästi päästä helpolla. Malliksi pääseminen ei ole mitään helppoa hommaa..ja siellä katotaan tarkkaan ketä otetaan ja ketä ei. Ja se, että saisi elätettyä itsensä mallinhommilla ei ole mikään helppohomma. Jos kävisit ekaks koulut loppuun ihan kärsivällisesti ja antaisit itsesi kasvaa ja söisit herranen aika enemmän. Ei kukaan mallitoimisto ota noin laihaa tyttöä!
- Pilvipuhuri
Tai sitten jäät lyhyeksi, tossa iässä tyttöjen pituuskasvu ei oikeen rullaa enää:/
- Sillä kasvaa
Totuus on, ettei puurolla kasva :D Kasvaakseen keho tarvitsee proteiinia (jota saa esim. lihasta/kalasta/kanasta, maitotuotteista), ja esim. lihakset ovat suurelta osin proteiinia. Myös pituuskasvuun tarvitaan proteiinia ja nuorilla proteiinintarve on suuri, vaikkei mikään bodari olisikaan.
- .........
oon saman ikäne, tai no siis meen ny kans kasille, ja saman pitune mut painan 60kg, mut en kyl mielestäni näytä läskiltä, eikä kyl kukaa muukaa oo tullu sanoo et näyttäisin. se ny tietysti riippuu tuleeko se paino läskistä vai lihaksista jne.... mutmut joo en osaa auttaa et mite voi kasvaa pituutta nopeemmin :D ite en ainakaa haluu enää senttiikkää pidemmäks, ja terkkari sano et mun pituuskasvu on loppunu jo ajat sit. menkatki on siis ollu pari vuotta jne. :D mut tosiaa se on sit eriasia jos meinaat malliksi. :)
- et halua :d
Et varmast toivo sen kasvupyrähdyksen haittoi?
Esim. urheilet jonkuu verran ( fyysisest aktiivinen ) ja sitte tulee nopee kasvupyrähdys ni sulle voi tulla aika varmast : Osgood Schlatter .
Osgood Schlatter on semmonen "tauti" et sun sääriluun päähä tulee patti ( eli patella jänteen alle ) ja se luupatti jää siihe sun loppu elämäks, joka taas haittaa tot sun malli hommelii :P
Se on kipee 1-2 vuotta ja sitte sen pitäis parantuu - .........
Minulla pituuskasvu kanssa myöhässä. Ikää 15 vuotta, ysille menossa, pituutta 165 cm ja painoa 55 kg.
- hyväkroppainen
et kasva koska et syö tarpeeksi, syö ja treenaa ni tulee hyvä kroppa
- lyhyt poika
Mulla pituutta 165 cm ja painoa 78 kg. Syön ja nukun hyvin mutta pituutta ei tuu :( Ikää 16 vuotta.
- Pitkä poika
se nyt herrajumala siitä riipu paljonko syö. Geenit, geenit mutta mitä ideaa on valittaa 15-vuotiaana jos on lyhyt? Pojat monesti kasvavat vielä armeijassa ja senkin jälkeen. Poikien kasvu jatkuu jonnekin 21-ikävuoden tienoille. On kuulkaas aikaa kasvaa vielä paljon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1214002Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1793837Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292606Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs82384100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322163Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41746Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481362Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut731300Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241271Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah35989