Rahalahja

Nata

Eli kun häälahjaksi on toivottu rahaa, niin lyönkö sen kortin väliin ja liimaan kortin kiinni, vai kuuluuko kortti laittaa häissä esille häälahjapöydälle jolloin joutuisin repimään kuoren auki ja rahalle pitäisi olla ilmeisesti toinen kuori...Vai miten tämä kuvio menee??

Entä annanko rahan bestmanille vai mihinkä ettei sitä varasteta, kuten olen kuullut usein käyvän...

18

8768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedustella

hääparin tilinumeroa? itse ainakin mielelläni pistäisin häälahjarahan tilille ja mukaan jonkun onnitteluviestin jossa ilmenee keltä se summa on tullut. Tai sitten jos ei tilinumeroa saa niin minulla on sellainen käsitys että rahat laitetaan kortin/kuoren sisään ja juhlapaikalla on sitten "postilaatikko" mihin se pudotetaan...

• kortissa

En tiedä onko myynnissä sellaisia setelin kokoisia kirjekuoria? Joissakin YO-korteissa oli valmiina kortin sisälle liimattuna pieni kirjekuori mihin mahtui seteli/seteleitä. Sellaisen kuoren voi itsekin sinne kortin väliin tietysti liimata. Ja sitten sen kuoren voi liimata kiinni. Luulisi, että joku huolehtii lahjapaikalla rahoista, jos lahjaksi on pyydetty rahaa. Eikä ole ilmoitettu tilinumeroa.

Tai sitten tosiaan kysyy tilinumeroa.

• never heard

Eli siis onko jossain häissä joskus joltain varastettu rahaa esim. lahjapöydästä ? Uskomatonta ! Eihän siellä ole kuin ystäviä ja sukulaisia - ja ehkä pitopalvelun väki. Ja yleensä lahjapöytä vielä sen verran näkyvällä paikalla, ettei kukaan kai kehtaa sieltä mitään pois ottaa...röyhkeää !

• pihikö..

Minä luulen, että ne hääparit, jotka kuvittelevat ihmisten antavan vähintään 100 euroa rahaa per vieras tulevat "ryövätyiksi". Eli kun ei lahjakasasta löydykkään 10 000 euroa 100 henkilön juhlissa, niin sitten on joku ne pöllinyt. Luultavasti syytetään kaasoa tai muuta henkilöä joka on lahjapöytää hoitanut. Vai laskevatko ko. parit rahoja kokoajan lahjapöydän vieressä ja sitten kun kaikki ovat saapuneet ja lisää ei enää tule, niin jättävät kasan kuitenkin vielä lahjapöydälle.... Vai mistä ihmeestä parit tietävät paljon on pöllitty?

Jospa suku ei pitänytkään parista kovin paljon tai sitten muuten vain katsoivat sopivammaksi summaksi antaa 20 euroa per naama... Loppu tulos on siis ilman rosvojakin max. 2 000 euroa

• tuota
        pihikö.. kirjoitti:

Minä luulen, että ne hääparit, jotka kuvittelevat ihmisten antavan vähintään 100 euroa rahaa per vieras tulevat "ryövätyiksi". Eli kun ei lahjakasasta löydykkään 10 000 euroa 100 henkilön juhlissa, niin sitten on joku ne pöllinyt. Luultavasti syytetään kaasoa tai muuta henkilöä joka on lahjapöytää hoitanut. Vai laskevatko ko. parit rahoja kokoajan lahjapöydän vieressä ja sitten kun kaikki ovat saapuneet ja lisää ei enää tule, niin jättävät kasan kuitenkin vielä lahjapöydälle.... Vai mistä ihmeestä parit tietävät paljon on pöllitty?

Jospa suku ei pitänytkään parista kovin paljon tai sitten muuten vain katsoivat sopivammaksi summaksi antaa 20 euroa per naama... Loppu tulos on siis ilman rosvojakin max. 2 000 euroa

Siitä tietää että on pöllitty, kun kirjekuoressa jossa on ollut sekä kortti että rahat, ei olekaan kuin kortti, ja sekä lahjan antaja että hääpari ovat asiasta keskustelleet eikä kummallakaan ole tietoa rahojen kohtalosta...

• jäljellä
        tuota kirjoitti:

Siitä tietää että on pöllitty, kun kirjekuoressa jossa on ollut sekä kortti että rahat, ei olekaan kuin kortti, ja sekä lahjan antaja että hääpari ovat asiasta keskustelleet eikä kummallakaan ole tietoa rahojen kohtalosta...

Niin tai ei ole pöydässä sen enempää edes korttia/kuorta. Vaikka kuinka liimaisit kiinni niin siitä se vain voi lähteä.

• Huh Hellettä

Yleensä varkaudet ovat sattuneet siinä vaiheessa, kun väki alkaa kuljeksimaan paikasta toiseen eikä juuri kukaan enää istu paikallaan.

Yksi varkaus oli sattunut aivan häiden loppumetreillä, jolloin vieraat olivat jo osittain poistuneet paikalta. Joitakin vieraita oli tultu hakemaan ja hakijat oli pyydetty sisään haukkaamaan jotain pientä, sitten he olivat katastaneet lahjapöytää ja hupsista heijaa. Osa rahakuoren sisällöstä oli vaihtanut omistajaa. Tässä tapauksessa kukaan ei enää valvonut lahjapöytää ja viinaksiakin oli jo nautittu jonkin verran, eli huomiokyky oli mitä oli.

Mieluiten rahat pitäisi antaa kaason tai bestmanin hoiviin.

• muuten...?
        tuota kirjoitti:

Miten asiasta tulee keskusteltua hääparin kanssa? Jos tuon rahaa en kysele hääparilta, että saitteko sen antamani 50 euroa? Ja mitä ajattelette, oliko liian vähän? Tai hääpari harvemmin kysyy, että hei me täs vaan mietittiin, että toitteks te lahjankin vai vaan kortin...? Että kaikkien piti tuoda rahaa, mutta ei täältä kuoresta löytynyt kun pelkkä kortti? Voihan tietysti vieraskin kurkata kirjekuoreen, että vieläkö rahat on siellä...

Mutta yleensä kaaso tai joku muu ottaa heti rahat pois kuoresta ja laittaa talteen. Eikä kuoria jätetä lojumaan pöydälle.

• lahjarahat

Eli laitoimme häämatkakassan kartuttamisen yhdeksi vaihtoehdoksi häälahjalistaan. Lahjapöytään isäntä on tehnyt (osaa puutöitä) puisen kassalippaan, jossa kannessa reikä ja kansi jämerällä abloy-lukolla kiinni. Ajattelin koristella sen maalamalla ja kirjoittaa siihen tekstin häämatkakassa. Sinne voivat sitten vieraat tiputella kolikoita (tai seteleitä) jos haluavat.
      Me laitettiin tämä tiedoksi kutsun mukana menneeseen saatekirjeeseen.

Meinattiin ihan vitsinä vielä ostaa tukevaa metalliketjua ja sitoa kassa lahjapöydän jalkaan, mutta emme sitten kumminkaan taida tehdä niin...

• Mampsu

Loistava idea!
        Itse olen joskus ollut häissä, joissa oli iso säästöpossu lahjapöydässä ja siitä maininta on kutsussa.
        Samaan possuun menivät rahat ja lahjakortit ja pysyivät tallessa....

• Nata

En tosiaan muista mikä onnittelu korttien systeemi on?

Siis niitäkö EI pystytetä esille pöydälle, vaan ne pysyvät kuoreen suljettuina kunnes hääpari ne avaa omissa oloissaan?

Tilinumero olis ollutkin kätevä, mutta kutsussa pyydettiin lahja sulkemaan pieneen kuoreen, enkä viitsi erikseen alkaa numeroita kyselemään...

Onhan se hassua jos kortti laitetaan näkyviin, ja raha sujautetaan postiluukkuun, niin pakkohan sen rahan mukana olisi olla joku toinenkin pikku kortti jotta hääpari sitten tietäisi keltä rahat on...Hankalaa:/

Ja kyllä, olen kuullut ainakin kolmista häistä joissa rahaa on kadonnut häälahjapöydältä. Maailma on nykyään täynnä mulkkuja, ja hekin ovat aina jonkun sukulaisia tai ystäviä...

• ihmeellistä ole

No sitten laitat sen pieneen kuoreen ja kuoren sisälle keneltä ja minkä verran, vaikka runon muodossa tms. Eiköhän se hääpari ole sitten huomioinut näiden pienien kuorien saapumisen ja onko siellä sitten se postilaatikko tai mikä. Kortin kirjoitat erikseen ja eri kuoreen. Korttikuoren sisällä voi olla tuo suljettu rahakuori ja sieltä se voidaan laittaa sille tarkoitettuun paikkaan. Korttikuorenhan ei tarvitse olla nuoltu kiinni.

• Huuh

Erikoista porukkaa... Mä en oo koskaan kuullut, että kenenkään tutun häissä olisi niin käynyt.

• Huuh
        Huuh kirjoitti:

Erikoista porukkaa... Mä en oo koskaan kuullut, että kenenkään tutun häissä olisi niin käynyt.

Tapoja on varmaan monia, mutta samalla se joka kerää rahat kuorista voi kirjoittaa ylös keltä vieraalta oli paljonkin. Tai, ainakin sen, että kuka antoi lahjaksi rahaa. (pitääkö hääparin tietää, että kuinka paljon kukin antoi? No ehkä vieras voi haluta, että hääpari tietää, että mä annoin 200 euroa enkä 20 niin kuin Hilma täti kuulemma antoi...) Tai sitten esim. klemmarilla (voi irrota) laittaa seteliin lapun missä on lahjanantajan nimi.

• AAAAAA

Mistä löytyisi sopivia "värssyjä" rahalahjan antajien korttiin?

• Jaana L

" Ei se rahakaan puussa kasva"

• Tapiiri

Tätini häissä raha-korttikuoret jätettiin lahjapöydälle (ei oltu nuoltu kiinni). Sieltä minä melko pian vieraiden saavuttua kävin siirtämässä kaikki rahat yhteen kuoreen, joka sitten toimitettiin muistaakseni kaasolle. Ihan toimiva järjestely mielestäni.

• näin:

Rahalahja tai lahjashekki kirjekuoreen,johon lahjanantajan nimi(lahjashekkikuoressa on ainakin paikka nimelle),joka annetaan kaasolle tai bestmanille, jotka huolehtivat kuorista, ja erillinen onnittelukortti nimineen lahjapöydälle.Luulen että rahalahjan antaja haluaisi lahjansaajan tietävän minkä verran on lahjaan sijoittanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 615
      10089
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      213
      1900
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1683
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1060
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      43
      993
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      875
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      862
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      842
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      84
      797
    Aihe