Lastenistuin oli kiinni -99 Xantian etupenkillä ja käänsin Airbagin avaimesta pois päältä. Nyt ei kuitenkaan sivuairbagin valo sammu riipppumatta siitä onko pelkääjän airbagi käännetty päälle tai pois. Tai siis sammuu normaalisti hetkeksi, mutta syttyy jälleen palamaan noin 10 sek. päästä. Onko jotain tehtävissä itse vai onko vietävä huoltoon?
Xantian airbag valo
4
956
Vastaukset
- helppo tapaus
Kääntele useamman kerran katkaisinta, ja että menee ääriasentoon.
Muuten hyvinkin ylienen syy ao ongelmaan on istuimen alus liitin. Näkyy siinä heti kun kuikistaa istuimnen alle, saattaa olla useitakin liittimiä. Kirjasta katsoa se oikea.
Liittimen puhdistus vain ja suhaus jotain ao ainetta kontaksi pintoihin.
Yleensä on noin helppo tapaus.
-----
mm. turvavyön "paukku" menee tämän liitimen kautta, ja se sarjassa muun airbac:kiin. Tunnistaa että virta menee läpi, toimiikin näin päin. Ja jos katkein tai huono kosketus, niin tekee juuri noin.
Ja kun pölyt ja kosteudet vaanivassa ja hapettamassa kontakti pintoja liittimissä / katkaisimessa. Hapettuma lienee ihan normaalia sähköosissa, ja kun vähän valskaa, niin kerää entistä enemmän töhkää pintoihin.- Sitikkaa
Onko siis niin että Xantiassa ei ole erillistä tarvetta "nollata" vikailmoituksia testerillä, vaan riittää että johdot ja airbagit ym. on kunnossa. Ostin siis kyseisen auton eilen ja kaikenlaista pientä ongelmaa on jo...
Sitikkaa kirjoitti:
Onko siis niin että Xantiassa ei ole erillistä tarvetta "nollata" vikailmoituksia testerillä, vaan riittää että johdot ja airbagit ym. on kunnossa. Ostin siis kyseisen auton eilen ja kaikenlaista pientä ongelmaa on jo...
... tuo nollaa moiset, tuon ikäisessä. Moottorin vikakoodit sitten ehkä vaatiin nollaamista laitteilla, poistunevat kyllä nekin ajan kanssa.
- helppoa
shamr0ck kirjoitti:
... tuo nollaa moiset, tuon ikäisessä. Moottorin vikakoodit sitten ehkä vaatiin nollaamista laitteilla, poistunevat kyllä nekin ajan kanssa.
Ehdin nyt viimein ottaa pelkääjän puolen penkin alta ne liittimet auki ja crc:tä vähän päälle. Valo sammui ja homma pelaa, operaatioon meni varmaan 5 minuuttia. Onneksi en lähtenyt kiikuttamaan huoltoon. Kiitos vihjeestä vielä kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483