Hiiri vai gerbiili?

Lotte

Mulla ois hankinnassa muutama jyrsijä, mut en oo vielä päättäny, et onko ne hiiriä vai gerbiilejä.

Kertokaa mulle mielipiteenne, kumman itse ottasitte ja miks?

26

2902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

      Ilman muuta gerbiilejä, sillä ne ovat helppohoitoisia ja kivoja.

    • Pade

      kolme vuoden vanhaa gerbiiliä ilmaiseksi, koska muutamme eikä uudessa paikassa ole mahdollisuus pitää niitä. Jos kelpaavat, niin vastaa sähköpstiini [email protected] Hyvä melkein uusi häkki maksaa 50 euroa. Maksoi uutena 120 euroa.

      • minä

        hiiriä!gerbiilit ovat tosi,tosi rumia!hiiret ovat pieni ja söpöjä!ja tietenkin halvempia...


      • Lotte

        Mä en valitettavasti pysty pitämään kolmee gerbiiliä... Muuten olisin kyllä voinu harkita niitä sun gebujas. Toivottavasti saat gebus hyvään kotiin=)


      • Hipsu
        Lotte kirjoitti:

        Mä en valitettavasti pysty pitämään kolmee gerbiiliä... Muuten olisin kyllä voinu harkita niitä sun gebujas. Toivottavasti saat gebus hyvään kotiin=)

        Mikset pysty pitämään kolmea gerbiiliä? Olethan tietoinen siitä, että niitä täytyy joka tapauksessa olla vähintään kaksi?

        Riippuu mitä ominaisuuksia lemmikeiltäsi haluat. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan kyseisten lajien lajiyhdistysten kotisivuihin, niistä löytyy ajankohtaista ja oikeaa tietoa. SKJL:n alaisten yhdistysten kotisivut osoitteessa http://www.skjl.net/alayhdistykset.html

        Itse olen päätynyt gerbiileihin, koska ne ovat pitkäikäisempiä kuin hiiret, minulle sopivamman kokoisia, hajuttomia (tietysti siivoamaton terraario haisee, mutta gerbiilit ovat itsessään melko hajuttomia eikä niiden terraariota pidä päästää kamalaan kuntoon), karvaisen hännän takia äitikin pitää niistä ja gerbiilit ovat uteliaita, sen takia siis kesyyntyvät helposti. Mutta ihan oma päätöksesi... :)


      • Moona
        Lotte kirjoitti:

        Mä en valitettavasti pysty pitämään kolmee gerbiiliä... Muuten olisin kyllä voinu harkita niitä sun gebujas. Toivottavasti saat gebus hyvään kotiin=)

        Omasta kokemuksesta voin kertoa, että gerbiilit ovat helppohoitoisempia ja paljon hajuttomampia kuin hiiret. Gerbiilit kyllä tarvitsevat ennemmin terraarion kuin häkin, koska kaivelevat onkaloita mielellään ja siten purua pitää olla reilusti terraarion pohjalla, jos pitää niitä häkissä, puruja on jokapuolella häkin ulkopuolella.


      • LauraM
        minä kirjoitti:

        hiiriä!gerbiilit ovat tosi,tosi rumia!hiiret ovat pieni ja söpöjä!ja tietenkin halvempia...

        Hiiret ovat varmaan muutamia euroja halvempia. Molemmat tarvitsevat kuitenkin samoja tarvikkeita mistä tulee hintaa lisää varmaan ihan yhtäpaljon. Miksi gerbiilit ovat mielestäsi rumia?


      • Lotte
        Hipsu kirjoitti:

        Mikset pysty pitämään kolmea gerbiiliä? Olethan tietoinen siitä, että niitä täytyy joka tapauksessa olla vähintään kaksi?

        Riippuu mitä ominaisuuksia lemmikeiltäsi haluat. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan kyseisten lajien lajiyhdistysten kotisivuihin, niistä löytyy ajankohtaista ja oikeaa tietoa. SKJL:n alaisten yhdistysten kotisivut osoitteessa http://www.skjl.net/alayhdistykset.html

        Itse olen päätynyt gerbiileihin, koska ne ovat pitkäikäisempiä kuin hiiret, minulle sopivamman kokoisia, hajuttomia (tietysti siivoamaton terraario haisee, mutta gerbiilit ovat itsessään melko hajuttomia eikä niiden terraariota pidä päästää kamalaan kuntoon), karvaisen hännän takia äitikin pitää niistä ja gerbiilit ovat uteliaita, sen takia siis kesyyntyvät helposti. Mutta ihan oma päätöksesi... :)

        Olen kyl tietonen siitä, et gerbiilejä täytyy olla vähintään kaks, ja kaks oisin ottamassakin... Kolmas on vaan valitettavasti liikaa... Ei tietenkään mun mielestä, mut ku talossa asuu muitakin ihmisiä!

        Kiitos kuitenki mielipiteestäs=)


      • minä
        LauraM kirjoitti:

        Hiiret ovat varmaan muutamia euroja halvempia. Molemmat tarvitsevat kuitenkin samoja tarvikkeita mistä tulee hintaa lisää varmaan ihan yhtäpaljon. Miksi gerbiilit ovat mielestäsi rumia?

        en mä oikein tiedä...jotenkin mä en vaan voi sietää niitä....itselläni on nyt rotta ja kaksi kania...hiiret ovat melkein saman näköisiä kuin rotat(HUOM!sanoin melkein enkä halua tästä nyt jotain vastaava:hiiri ja rotta ei ole yhtään saman laisia!ne ovat aivan eri näköisiä!)


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        hiiriä!gerbiilit ovat tosi,tosi rumia!hiiret ovat pieni ja söpöjä!ja tietenkin halvempia...

        Ei ne oo rumia


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        hiiriä!gerbiilit ovat tosi,tosi rumia!hiiret ovat pieni ja söpöjä!ja tietenkin halvempia...

        Gerbiilin terraario on helppo hoito en putsata ja gerbiilit ovat helppo hoitoisia ja ja ne ei ole rumia!


    • Millih

      Itse ottaisin gerbiilin (vaikka minulla on niitä jo;)). Hiiristä en tiedä paljon mitään, mutta mielestäni ne haisevat paljon enemmän, toisinkuin gerbiili. Ja ne voivat kuolla JOPA vuoden vanhana (tottakai pitempäänkin voivat), toisinkuin gerbiilit elävät pitempään. En yritä mitenkään haukkua hiirtä, ja ottaisin itsekin hiiriä, jos gerbiilifarmini ei olisi niin tilaavievä;).

    • Lotte

      Kiitos kaikille mielipiteistä, jään harkitsemaan asiaa=)

      • <3<3

        Ehdottomasti hiiriä!! Ne on ihania nappisilmiä ja ne on söpöjä


    • hiirumamma

      Itselläni on seitsemän hiirtä nyt, ovat mukavia ja söpöjä kyllä. En tiedä tarkemmin kumpien ulkonäöstä tai elintavoista pidät enemmän, mutta on totta että hiiret ovat elävät lyhemmän ajan. Ne ovat vanhoja jo 1-vuotiaina ja saattavat kuolla nuorempinakin, että ehkä siksi kannattaa ottaa gerbuja. Muista ostaa lemmikkisi mieluummin kasvattajalta! :)

    • tietämätön

      Voivatko gerbiilit ja hiiret elää samassa terraariossa? =)

      • Eri lajit eri asumuk

        Eivät, sillä eri lajien kohtaamisesta syntyy yleensä tappelu, jossa toinen osapuoli voi kuolla. Jos tappelu ei tapa niin, stressi tappaa.


    • Nakertajä

      Riittävästi kun lukee keskusteluja ja tietoa niin kyllä se aukenee :) Vaikka ovat vähän samannäköisiä niin eroavat kuitenkin paljon, esim. hiiri on lyhytikäisempi, gerbiili tarvitsee paljon purua, jne.

      Hiiriyhdistys http://www.hiiret.fi/fin/ ja sen foorumi http://hiirifoorumi.net/

      Gerbiiliyhdistys http://www.gerbiiliyhdistys.fi/ ja hyväksi havaittu foorumi http://www.gerbiili.info/foorumi/index.php

      Itse koin aikanani valinnan ongelmalliseksi mutta foorumien lukemisesta sain paljon tietoa ja lopulta sain tehtyä valintani :)

    • moro6

      hiiri vai gerbiili kumpi

    • gerbiilifani

      GERBIILI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En itse tykkää yhtään hiiristä miettikääpä kaikki, hiiri vai gerbiili nom gerbiili tietysti.

    • gerbiili

      Hiiret haisevat ja gerbiili on lähes hajuton!

    • Sedä

      Ei kyllä hiiretkään pahemmin haise, ainakaan naaraat. Mulla on kolmella hiiritytöllä hyvän kokoinen terraario, jossa purua 15cm eli samaa luokkaa kuin gerbiileillä. Kaks viikkoa olen pitänyt siivousväliä, siinäkään vaiheessa ei haise, mutta haluan jo siivota koska sisustaminen on kivaa :D Yleensä hiirillä pidetään purua vaan pohjan peitteeksi, ja pienempiä asumuksia kuin gerbiileillä, niin ei ihmekään jos täytyy siivota useammin. Silloinkin ero on lähinnä siinä että hiirillä suositellaan siivoamaan viikon välein, gerbiileillä kuukauden.

      Itse pidän hiiristä, koska ne vaikuttavat älykkäämmiltä. Gerbiilit kaivaa yhtä nurkkaa niin neuroottisen näköisinä :/ Hiiret puuhailee monipuolisemmin kaikkea. Lisäksi hiirillä on mielenkiintoisemmat värit. Kummatkin ovat sosiaalisia ja oikein kivoja lemmikkejä kuitenkin :)

      • Sedä

        Niin ja yksi tärkeä juttu tietysti vielä: hiirilaumaan on paljon helpompi totuttaa uusia jäseniä, ja niiden väliset tappelut on äärimmäisen harvinaisia. Gerbiileillä poikastenkin saaminen porukkaan on epävarmaa ja pitkällisiä totutuksia vaativa projekti.


    • Ottaisin gerbiilin. Koska ne eivät "haise" niin paljon kuin hiiret. Ja gerbiilit ovat mielestäni ulkonäöltä vähän puhtaamman näköisiä.

    • sandruli

      gerbiilii mä ehdotan, sillä hiiret haisee melko lailla.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti gerbiilin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe