valojen polttimoiden vaihto

jusanteeri

Oletteko miten vaihtaneet itse valojen polttimoita 2000-luvun Sceniceihin.Itsellä on -03 mallinen scenic, ja viime viikolla paloi polttimo, ja yritin vaihtaa itse, mutta olikin pirullisen ahdasta ja luovutin suosiolla. Kyselen, olenko ainut, jolla on jäänyt homma tekemättä ja niiltä neuvoja, jotka ovat itse vaihtaneet.

4

2183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W..

      Kyllähän näitä vaihdettu on yhteensä 5 polttimoa alle 3 vuotta vanhaan autoon (kauan eläköön H7). Ahdastahan se on, mutta sujuu jo rutiinilla kunhan ei pudota mitään osia..

      Hyviä ohjeita löytyy tältä palstalta runsaasti olettaen, että tuo -03 tarkoittaa uudempaa korimallia.

      Viimeisimpään facelift-malliin ohjeet eivät taida päteä, kun siinä on linssityyppiset valot ja lähivalot siirretty ulommalle puolelle, jossa tilaa on vielä vähemmän. Haluavat ilmeisesti myydä uusia autoja xenon-valoilla..

    • sg2004/2005

      Minusta tällaisten autojen, joíhin on tavallisen pulliaisen lähes mahdotonta vaihtaa ajovalot, myynti pitäisi kieltää.
      Miksi kuluttajasuoja ei puutu asiaan!
      Luulen, että ongelma koskee lähes kaikkia autoja, eli mikään "älä osta" ei oikein käy.
      On autotehtaiden kiusantekoa tehdä polttimoiden vaihto ylivaikeaksi.

    • HemiT

      Minulla ei ole kovin isot kädet jotan vaihto onnistui helposti. Oikeanpuoleinen 3 minuuttia ja toinen 10 kun en ensin muistanut katsoa tai siis tunnustella missä asennossa lampun kanta oli ennen irroitamista. Käsi lampun taakse, kumisuojus irti, käännetään kantaa jolloin se irtoaa ja voi vetää esiin. Uusi lamppu kantaan ja samassa asennossa reikään, kääntö ja siinäpä se. Oikealla puolella helpota kun pesusäiliön täyttöputen kääntää sivuun.
      Tervetuloa siten joskus ledilamput.

    • rfvtgb

      Vaihdoin eilen iltasella molemmat ajovalojen polttimot. Vänkärin puolen polttimo oli melko helppo, kun otti ensin pissapojan täyttöputken irti. Kiitos vaan palstan neuvoista. Sieltähän avautui nykymittapuulla melko väljät vaihtotilat. Rohkeesti vaan. Pahempiakin on meinaan nähty.

      Kuskin puolelta polttimon vaihto edellytti akun irrotusta. Homma on helpompi, kuin miltä vaikuttaa. Akun suojakansi vaan pikkuräikällä ja hylsyllä irti ja samalla hylsyllä irti akunkengät. Sitten pitkävartisella hylsyllä alhaalla edessä oleva akun kiinnikepultti kiinnikkeineen kokonaan irti, vetelet akun johtoja vähän syrjään, nyppäät akun etu-yläosasta pienen tuuletusletkun irti ja keplottelet akun pihalle.

      Tämmöisellä tosimiehen räpylälläkin vaihto onnistui ilman suurempaa tuskaa. Koko hommassa vaikeinta oli itseasiassa keplotella polttimo pois sähköliittimestään ja uusi polttimo liittimeen. Siihen tarvii kaksi kättä tai taikurin sormet. Ja hommatkaa muuten konetilaan kunnolla valoa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe