valojen polttimoiden vaihto

jusanteeri

Oletteko miten vaihtaneet itse valojen polttimoita 2000-luvun Sceniceihin.Itsellä on -03 mallinen scenic, ja viime viikolla paloi polttimo, ja yritin vaihtaa itse, mutta olikin pirullisen ahdasta ja luovutin suosiolla. Kyselen, olenko ainut, jolla on jäänyt homma tekemättä ja niiltä neuvoja, jotka ovat itse vaihtaneet.

4

2206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W..

Kyllähän näitä vaihdettu on yhteensä 5 polttimoa alle 3 vuotta vanhaan autoon (kauan eläköön H7). Ahdastahan se on, mutta sujuu jo rutiinilla kunhan ei pudota mitään osia..

Hyviä ohjeita löytyy tältä palstalta runsaasti olettaen, että tuo -03 tarkoittaa uudempaa korimallia.

Viimeisimpään facelift-malliin ohjeet eivät taida päteä, kun siinä on linssityyppiset valot ja lähivalot siirretty ulommalle puolelle, jossa tilaa on vielä vähemmän. Haluavat ilmeisesti myydä uusia autoja xenon-valoilla..

• sg2004/2005

Minusta tällaisten autojen, joíhin on tavallisen pulliaisen lähes mahdotonta vaihtaa ajovalot, myynti pitäisi kieltää.
      Miksi kuluttajasuoja ei puutu asiaan!
      Luulen, että ongelma koskee lähes kaikkia autoja, eli mikään "älä osta" ei oikein käy.
      On autotehtaiden kiusantekoa tehdä polttimoiden vaihto ylivaikeaksi.

• HemiT

Minulla ei ole kovin isot kädet jotan vaihto onnistui helposti. Oikeanpuoleinen 3 minuuttia ja toinen 10 kun en ensin muistanut katsoa tai siis tunnustella missä asennossa lampun kanta oli ennen irroitamista. Käsi lampun taakse, kumisuojus irti, käännetään kantaa jolloin se irtoaa ja voi vetää esiin. Uusi lamppu kantaan ja samassa asennossa reikään, kääntö ja siinäpä se. Oikealla puolella helpota kun pesusäiliön täyttöputen kääntää sivuun.
      Tervetuloa siten joskus ledilamput.

• rfvtgb

Vaihdoin eilen iltasella molemmat ajovalojen polttimot. Vänkärin puolen polttimo oli melko helppo, kun otti ensin pissapojan täyttöputken irti. Kiitos vaan palstan neuvoista. Sieltähän avautui nykymittapuulla melko väljät vaihtotilat. Rohkeesti vaan. Pahempiakin on meinaan nähty.

Kuskin puolelta polttimon vaihto edellytti akun irrotusta. Homma on helpompi, kuin miltä vaikuttaa. Akun suojakansi vaan pikkuräikällä ja hylsyllä irti ja samalla hylsyllä irti akunkengät. Sitten pitkävartisella hylsyllä alhaalla edessä oleva akun kiinnikepultti kiinnikkeineen kokonaan irti, vetelet akun johtoja vähän syrjään, nyppäät akun etu-yläosasta pienen tuuletusletkun irti ja keplottelet akun pihalle.

Tämmöisellä tosimiehen räpylälläkin vaihto onnistui ilman suurempaa tuskaa. Koko hommassa vaikeinta oli itseasiassa keplotella polttimo pois sähköliittimestään ja uusi polttimo liittimeen. Siihen tarvii kaksi kättä tai taikurin sormet. Ja hommatkaa muuten konetilaan kunnolla valoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe