valojen polttimoiden vaihto

jusanteeri

Oletteko miten vaihtaneet itse valojen polttimoita 2000-luvun Sceniceihin.Itsellä on -03 mallinen scenic, ja viime viikolla paloi polttimo, ja yritin vaihtaa itse, mutta olikin pirullisen ahdasta ja luovutin suosiolla. Kyselen, olenko ainut, jolla on jäänyt homma tekemättä ja niiltä neuvoja, jotka ovat itse vaihtaneet.

4

2279

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W..

Kyllähän näitä vaihdettu on yhteensä 5 polttimoa alle 3 vuotta vanhaan autoon (kauan eläköön H7). Ahdastahan se on, mutta sujuu jo rutiinilla kunhan ei pudota mitään osia..

Hyviä ohjeita löytyy tältä palstalta runsaasti olettaen, että tuo -03 tarkoittaa uudempaa korimallia.

Viimeisimpään facelift-malliin ohjeet eivät taida päteä, kun siinä on linssityyppiset valot ja lähivalot siirretty ulommalle puolelle, jossa tilaa on vielä vähemmän. Haluavat ilmeisesti myydä uusia autoja xenon-valoilla..

• sg2004/2005

Minusta tällaisten autojen, joíhin on tavallisen pulliaisen lähes mahdotonta vaihtaa ajovalot, myynti pitäisi kieltää.
      Miksi kuluttajasuoja ei puutu asiaan!
      Luulen, että ongelma koskee lähes kaikkia autoja, eli mikään "älä osta" ei oikein käy.
      On autotehtaiden kiusantekoa tehdä polttimoiden vaihto ylivaikeaksi.

• HemiT

Minulla ei ole kovin isot kädet jotan vaihto onnistui helposti. Oikeanpuoleinen 3 minuuttia ja toinen 10 kun en ensin muistanut katsoa tai siis tunnustella missä asennossa lampun kanta oli ennen irroitamista. Käsi lampun taakse, kumisuojus irti, käännetään kantaa jolloin se irtoaa ja voi vetää esiin. Uusi lamppu kantaan ja samassa asennossa reikään, kääntö ja siinäpä se. Oikealla puolella helpota kun pesusäiliön täyttöputen kääntää sivuun.
      Tervetuloa siten joskus ledilamput.

• rfvtgb

Vaihdoin eilen iltasella molemmat ajovalojen polttimot. Vänkärin puolen polttimo oli melko helppo, kun otti ensin pissapojan täyttöputken irti. Kiitos vaan palstan neuvoista. Sieltähän avautui nykymittapuulla melko väljät vaihtotilat. Rohkeesti vaan. Pahempiakin on meinaan nähty.

Kuskin puolelta polttimon vaihto edellytti akun irrotusta. Homma on helpompi, kuin miltä vaikuttaa. Akun suojakansi vaan pikkuräikällä ja hylsyllä irti ja samalla hylsyllä irti akunkengät. Sitten pitkävartisella hylsyllä alhaalla edessä oleva akun kiinnikepultti kiinnikkeineen kokonaan irti, vetelet akun johtoja vähän syrjään, nyppäät akun etu-yläosasta pienen tuuletusletkun irti ja keplottelet akun pihalle.

Tämmöisellä tosimiehen räpylälläkin vaihto onnistui ilman suurempaa tuskaa. Koko hommassa vaikeinta oli itseasiassa keplotella polttimo pois sähköliittimestään ja uusi polttimo liittimeen. Siihen tarvii kaksi kättä tai taikurin sormet. Ja hommatkaa muuten konetilaan kunnolla valoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      69
      871
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      852
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      541
      770
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      687
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe