Vhs:n siirtäminen dvd:lle

Joonas Joonatan

Tarvitsen hiukan apua!

Minulla on tallenteita vhs:llä, jotka ovat ns. vanhentumassa. Haluaisin saada ne dvd:lle, tottakai halvalla ja varmasti. Eli kysymys kuuluu: Mikä on halvin, paras ja yksinkertaisin keino saada vanhat vhs tallenteet dvd:lle??? Ja en halua kommenttia lähetä jonnekkin tai mene jonnekkin, vaan jos mahdollista niin itse tehtynä.
Todella paljon kiitoksia avustanne!

54

45248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa miettivä

      Tässä mieleeni tulevat keinot:
      1. osta tallentava dvd ja kopioi vhs:ltä suoraan dvd:lle
      2. osta tietsikkaan polttava dvd-asema ja joko analoginen tv-kortti tai erityinen videonkaappauskortti/-USBboksi, softiahan saa netistä ilmaiseksi kaikille yleisimmille käyttiksille (Win, Linux, Mac).

      Mainosten karsiminen VHS-tallenteista onkin sitten eri juttu ja siitä mulla on itselläni kysymysketju Tietokone-osastolla johon tosin kukaan ei vielä ole vastannut..
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=1500000000000084&posting=22000000027377865

      • Mainokset saa ainakin piiloon tallentamalla DVD RW:lle, piilottamalla mainokset, tekemällä levy yhteensopivaksi ja kopioimalla sitten tietokoneella DVD R:lle. Tuo tosin ei vapauta ko. tilaa, mutta ei kai se ole oleellista.

        Jos on kovalevyllinen laite voi muokkauksen tehdä jo kovalevyllä ja sitten polttaa DVD R:lle. DVD RW levyn tai kovalevyn käyttö on suotavaa myös siksi, että niin voi vetää koko kasetin (tai DVD RW:llä esim. pari tuntia) sisään kerralla ja pilkkoa nimikkeiksi jälkikäteen.

        Omat kokemukseni perustuvat lähinnä Philipsin laitteisiin. Toisissa voi olla parempia editointitapoja, mm. mainosten aito poistaminen.

        Yleensä kannattaa miettiä koko homman mielekkyyttä. Kotivideot toki kannattaa kopioida ja tehdä niistä muutama kopio samantien. Sensijaan TV:stä tallennettuja leffoja ei juurikaan kannata kopioida. Niitä kuitenkin tulee uusintana tai voi hankkia DVD:nä. Itse olen päättänyt säilyttää VHS-nauhani VHS:inä. Harvoin niitä tulee katsottua ja sitä varten on videonauhuri.


      • siksi että
        okaro kirjoitti:

        Mainokset saa ainakin piiloon tallentamalla DVD RW:lle, piilottamalla mainokset, tekemällä levy yhteensopivaksi ja kopioimalla sitten tietokoneella DVD R:lle. Tuo tosin ei vapauta ko. tilaa, mutta ei kai se ole oleellista.

        Jos on kovalevyllinen laite voi muokkauksen tehdä jo kovalevyllä ja sitten polttaa DVD R:lle. DVD RW levyn tai kovalevyn käyttö on suotavaa myös siksi, että niin voi vetää koko kasetin (tai DVD RW:llä esim. pari tuntia) sisään kerralla ja pilkkoa nimikkeiksi jälkikäteen.

        Omat kokemukseni perustuvat lähinnä Philipsin laitteisiin. Toisissa voi olla parempia editointitapoja, mm. mainosten aito poistaminen.

        Yleensä kannattaa miettiä koko homman mielekkyyttä. Kotivideot toki kannattaa kopioida ja tehdä niistä muutama kopio samantien. Sensijaan TV:stä tallennettuja leffoja ei juurikaan kannata kopioida. Niitä kuitenkin tulee uusintana tai voi hankkia DVD:nä. Itse olen päättänyt säilyttää VHS-nauhani VHS:inä. Harvoin niitä tulee katsottua ja sitä varten on videonauhuri.

        "Sensijaan TV:stä tallennettuja leffoja ei juurikaan kannata kopioida. Niitä kuitenkin tulee uusintana tai voi hankkia DVD:nä."

        Mulla ei ole varaa maksaa jokaisesta suosikkileffastani (niitä on helvetisti suoraan sanottuna) DVD-kopiota erikseen ja toisekseen se että tuleeko ne uusintana ja jos niin milloin, en ala odottelemaan. Haluan että suosikkini on katsottavissa silloin kun itse haluan, niinpä tuo kopioiminen VHS->DVD on pieni vaiva ja säästää rahallisesti verrattuna esim. 200 leffan ostamiseen uudestaan DVD:nä jos niitä edes saakaan! Mulla kun sattuu olemaan sellainen kulttimainen leffamakukin (sci-fi juttuja) ettei kaikkea edes saa dvd:nä, ainakaan Suomesta. Vai oletteko kenties nähneet missään myynnissä leffaa nimeltä Crash & Burn (sci-fi leffa) DVD:nä?


      • piilottaminen..
        okaro kirjoitti:

        Mainokset saa ainakin piiloon tallentamalla DVD RW:lle, piilottamalla mainokset, tekemällä levy yhteensopivaksi ja kopioimalla sitten tietokoneella DVD R:lle. Tuo tosin ei vapauta ko. tilaa, mutta ei kai se ole oleellista.

        Jos on kovalevyllinen laite voi muokkauksen tehdä jo kovalevyllä ja sitten polttaa DVD R:lle. DVD RW levyn tai kovalevyn käyttö on suotavaa myös siksi, että niin voi vetää koko kasetin (tai DVD RW:llä esim. pari tuntia) sisään kerralla ja pilkkoa nimikkeiksi jälkikäteen.

        Omat kokemukseni perustuvat lähinnä Philipsin laitteisiin. Toisissa voi olla parempia editointitapoja, mm. mainosten aito poistaminen.

        Yleensä kannattaa miettiä koko homman mielekkyyttä. Kotivideot toki kannattaa kopioida ja tehdä niistä muutama kopio samantien. Sensijaan TV:stä tallennettuja leffoja ei juurikaan kannata kopioida. Niitä kuitenkin tulee uusintana tai voi hankkia DVD:nä. Itse olen päättänyt säilyttää VHS-nauhani VHS:inä. Harvoin niitä tulee katsottua ja sitä varten on videonauhuri.

        Tuo konsti piilottaa mainoksia ei muuten sitten toimi kuin vain saman valmistajan laitteilla. Esim. jos tallennat LG:llä mutta haluat katsoa dvd-levyäsi vaikkapa jollain toisen merkkisellä niin se näyttää myös piilotetut chapterit.

        Siksi on parempi että ne mainokset poistetaan ihan oikeasti, siis ettei niitä edes laiteta uudelleen authoroidulle levylle.

        Mitä muuten tulee vhs:n siirtoon dvd:lle niin kyllä minä aion ainakin siirtää, VHS-nauhat joissa on harvinaisia ja tunnearvoltaan arvokkaita leffoja, menevät ajan saatossa pilalle. VHS-nauhat ei ole ikuisia ja ikävä kyllä nauhoitukset alkaa huonontua vaikka kuinka säilyttäisit niitä hyvin.


      • piilottaminen.. kirjoitti:

        Tuo konsti piilottaa mainoksia ei muuten sitten toimi kuin vain saman valmistajan laitteilla. Esim. jos tallennat LG:llä mutta haluat katsoa dvd-levyäsi vaikkapa jollain toisen merkkisellä niin se näyttää myös piilotetut chapterit.

        Siksi on parempi että ne mainokset poistetaan ihan oikeasti, siis ettei niitä edes laiteta uudelleen authoroidulle levylle.

        Mitä muuten tulee vhs:n siirtoon dvd:lle niin kyllä minä aion ainakin siirtää, VHS-nauhat joissa on harvinaisia ja tunnearvoltaan arvokkaita leffoja, menevät ajan saatossa pilalle. VHS-nauhat ei ole ikuisia ja ikävä kyllä nauhoitukset alkaa huonontua vaikka kuinka säilyttäisit niitä hyvin.

        Oleellinen seikka tuossa on tuo yhteensopivaksi tekeminen. Sen jälkeen ne pysyvät piilossa myös muillakin soittimilla. Itse tosin en ole kokeillut kuin PowerDVD:llä. Ilman sitä mainitsemasi toki pätee. Yhteensopivaksi teko on mahdollinen vain DVD RW levyille.

        Muista, ettei DVD:kään ole ikuinen. Itseasiassa uskon VHS:n kestävän pidempään.


      • edellinen vastaaja
        okaro kirjoitti:

        Oleellinen seikka tuossa on tuo yhteensopivaksi tekeminen. Sen jälkeen ne pysyvät piilossa myös muillakin soittimilla. Itse tosin en ole kokeillut kuin PowerDVD:llä. Ilman sitä mainitsemasi toki pätee. Yhteensopivaksi teko on mahdollinen vain DVD RW levyille.

        Muista, ettei DVD:kään ole ikuinen. Itseasiassa uskon VHS:n kestävän pidempään.

        Itseasiassa vaikka DVD:kään ei ole ikuinen niin vielä vähemmän VHS sitä on. Nyt jo alkaa vanhemmissa VHS tallenteissani näkyä häiriöitä kuvassa, johtuu ikääntymisestä.

        Sen sijaan DVD:n voi kopsata iisisti, omissa tallenteissa ei ole kopiosuojauksia joten esim. live-linuxilla kopion ottaminen on helpompaa kuin heinänteko, komentoriville vaan roottina komento:
        dd if=/dev/dvd of=/dev/hda5/dvd.iso

        Tuo toki edellyttää että kopio otetaan ENNEN kuin dvd ehtii rapautua.

        Sen sijaan VHS:ssä kopion tekeminen on mahdollista vain analogista tietä, ts. VHS->tietokone videokaappausboksilla, VHS->VHS tai VHS->tallentava dvd ja jokaisella kopiointikerralla analogisesti kuva huononee ja tulee lisää kohinaa.

        Eli en tajua tuota VHS:n yliarvostamista mitä tulee säilyvyyteen. Sen sijaan kuvanlaatukysymyksiin en ota mitään kantaa, tässä ketjussa sanoin vain säilyvyydestä jossa dvd vetää pidemmän korren.


      • edellinen vastaaja kirjoitti:

        Itseasiassa vaikka DVD:kään ei ole ikuinen niin vielä vähemmän VHS sitä on. Nyt jo alkaa vanhemmissa VHS tallenteissani näkyä häiriöitä kuvassa, johtuu ikääntymisestä.

        Sen sijaan DVD:n voi kopsata iisisti, omissa tallenteissa ei ole kopiosuojauksia joten esim. live-linuxilla kopion ottaminen on helpompaa kuin heinänteko, komentoriville vaan roottina komento:
        dd if=/dev/dvd of=/dev/hda5/dvd.iso

        Tuo toki edellyttää että kopio otetaan ENNEN kuin dvd ehtii rapautua.

        Sen sijaan VHS:ssä kopion tekeminen on mahdollista vain analogista tietä, ts. VHS->tietokone videokaappausboksilla, VHS->VHS tai VHS->tallentava dvd ja jokaisella kopiointikerralla analogisesti kuva huononee ja tulee lisää kohinaa.

        Eli en tajua tuota VHS:n yliarvostamista mitä tulee säilyvyyteen. Sen sijaan kuvanlaatukysymyksiin en ota mitään kantaa, tässä ketjussa sanoin vain säilyvyydestä jossa dvd vetää pidemmän korren.

        Aivan DVD:n voi varmuuskopioida. Jos määrä kuitenkin on suuri, niin harva viitsii varmuuskopioida. Lisäksi kopiokin huononee. Jos määrä on suhteellisen pieni, voi levyt toki kopioida talteen kovalevyille.

        VHS toi ikääntyy, mutta katastrofaalisesti se ei helpolla tuhoudu.


      • Casparz
        edellinen vastaaja kirjoitti:

        Itseasiassa vaikka DVD:kään ei ole ikuinen niin vielä vähemmän VHS sitä on. Nyt jo alkaa vanhemmissa VHS tallenteissani näkyä häiriöitä kuvassa, johtuu ikääntymisestä.

        Sen sijaan DVD:n voi kopsata iisisti, omissa tallenteissa ei ole kopiosuojauksia joten esim. live-linuxilla kopion ottaminen on helpompaa kuin heinänteko, komentoriville vaan roottina komento:
        dd if=/dev/dvd of=/dev/hda5/dvd.iso

        Tuo toki edellyttää että kopio otetaan ENNEN kuin dvd ehtii rapautua.

        Sen sijaan VHS:ssä kopion tekeminen on mahdollista vain analogista tietä, ts. VHS->tietokone videokaappausboksilla, VHS->VHS tai VHS->tallentava dvd ja jokaisella kopiointikerralla analogisesti kuva huononee ja tulee lisää kohinaa.

        Eli en tajua tuota VHS:n yliarvostamista mitä tulee säilyvyyteen. Sen sijaan kuvanlaatukysymyksiin en ota mitään kantaa, tässä ketjussa sanoin vain säilyvyydestä jossa dvd vetää pidemmän korren.

        Olen äskettäin katsellut VHS-kasetilta vuonna 80-luvun nauhoituksia - kerropa vuonna 2025 miten on käynyt ennen vuotta 2010 tekemillesi DVD-tallennuksille...

        Veikkaan ettet löydä alkuperäisiltä levyiltä mitään, uudelleen kopiointi on jäänyt kuitenkin tekemättä - tai sitten olet kopioinut samat jutut vähintään viiteen kertaan; kannattanee miettiä onko vaivan väärti.

        Mutta DVD ei missään nimessä ole pitkäikäisempi kuin VHS - jos kasetteja on säilytetty oikein. itse tehdyt DVD-tallennukset eivät kestä vaikka kuinka hyvin säilyttäisi.


      • _Javi_
        Casparz kirjoitti:

        Olen äskettäin katsellut VHS-kasetilta vuonna 80-luvun nauhoituksia - kerropa vuonna 2025 miten on käynyt ennen vuotta 2010 tekemillesi DVD-tallennuksille...

        Veikkaan ettet löydä alkuperäisiltä levyiltä mitään, uudelleen kopiointi on jäänyt kuitenkin tekemättä - tai sitten olet kopioinut samat jutut vähintään viiteen kertaan; kannattanee miettiä onko vaivan väärti.

        Mutta DVD ei missään nimessä ole pitkäikäisempi kuin VHS - jos kasetteja on säilytetty oikein. itse tehdyt DVD-tallennukset eivät kestä vaikka kuinka hyvin säilyttäisi.

        Ihan samaa mieltä. Levyt menee naarmuille, mutta vhs nauha on aina enempi korjattavissa. Helpostihan vhs kaseteillekkin varmuuskopioita voi tehdä kun omaa vain kaksi videota. :)


      • LG-mies
        Casparz kirjoitti:

        Olen äskettäin katsellut VHS-kasetilta vuonna 80-luvun nauhoituksia - kerropa vuonna 2025 miten on käynyt ennen vuotta 2010 tekemillesi DVD-tallennuksille...

        Veikkaan ettet löydä alkuperäisiltä levyiltä mitään, uudelleen kopiointi on jäänyt kuitenkin tekemättä - tai sitten olet kopioinut samat jutut vähintään viiteen kertaan; kannattanee miettiä onko vaivan väärti.

        Mutta DVD ei missään nimessä ole pitkäikäisempi kuin VHS - jos kasetteja on säilytetty oikein. itse tehdyt DVD-tallennukset eivät kestä vaikka kuinka hyvin säilyttäisi.

        Väärin: DVD:n oletettu kestoikähän on "vain" 100-200 vuotta DVD-standardin vaatimusten mukaan. 25-100vuotta niillä huonompilaatuisilla, joilla ei ole sertifikaattia. Tarkempaa tietoa varmaan löytää ihan googlella.


      • Casparsz
        LG-mies kirjoitti:

        Väärin: DVD:n oletettu kestoikähän on "vain" 100-200 vuotta DVD-standardin vaatimusten mukaan. 25-100vuotta niillä huonompilaatuisilla, joilla ei ole sertifikaattia. Tarkempaa tietoa varmaan löytää ihan googlella.

        Kun kolmessa vuodessa katoaa tallennus useammalta levyltä, niin tuo väite vuosikymmenistä ei oikein pidä paikkaansa - sen sijaan VHS-nauhasta minulla on käytännön kokemus. En ole vielä arkistoistani löytänyt ajankulumisen vuoksi kelvottomaksi mennyttä VHS-kasettia.

        Mutta siis - painotan - DVD-tallennukset katoilevat muutamassa vuodessa; tämän olen itse havainnut, ja levyt ovat vahingoitumattomia!


      • sallittua :
        Casparsz kirjoitti:

        Kun kolmessa vuodessa katoaa tallennus useammalta levyltä, niin tuo väite vuosikymmenistä ei oikein pidä paikkaansa - sen sijaan VHS-nauhasta minulla on käytännön kokemus. En ole vielä arkistoistani löytänyt ajankulumisen vuoksi kelvottomaksi mennyttä VHS-kasettia.

        Mutta siis - painotan - DVD-tallennukset katoilevat muutamassa vuodessa; tämän olen itse havainnut, ja levyt ovat vahingoitumattomia!

        napsin vain olennaiset osat vhs nauhoilta dvd:lle ja säilytän vain muutamat tärkeimmät vhs nauhat, näin toimien säilytettävä vhs röykkiö pienenee murto-osaan


      • tpi
        siksi että kirjoitti:

        "Sensijaan TV:stä tallennettuja leffoja ei juurikaan kannata kopioida. Niitä kuitenkin tulee uusintana tai voi hankkia DVD:nä."

        Mulla ei ole varaa maksaa jokaisesta suosikkileffastani (niitä on helvetisti suoraan sanottuna) DVD-kopiota erikseen ja toisekseen se että tuleeko ne uusintana ja jos niin milloin, en ala odottelemaan. Haluan että suosikkini on katsottavissa silloin kun itse haluan, niinpä tuo kopioiminen VHS->DVD on pieni vaiva ja säästää rahallisesti verrattuna esim. 200 leffan ostamiseen uudestaan DVD:nä jos niitä edes saakaan! Mulla kun sattuu olemaan sellainen kulttimainen leffamakukin (sci-fi juttuja) ettei kaikkea edes saa dvd:nä, ainakaan Suomesta. Vai oletteko kenties nähneet missään myynnissä leffaa nimeltä Crash & Burn (sci-fi leffa) DVD:nä?

        http://www.play.com/DVD/DVD/4-/95935/Crash-And-Burn/Product.html?cur=258

        Eikä maksa paljon pa*kaakaan, 5,50 kotiin kannettuna.
        En kyllä jonkin rupisen vhs-kopion tekemistä ja sen tekemiseen ajan tuhlaamista harkitsisi sekuntiakaan.


      • HÖH!
        tpi kirjoitti:

        http://www.play.com/DVD/DVD/4-/95935/Crash-And-Burn/Product.html?cur=258

        Eikä maksa paljon pa*kaakaan, 5,50 kotiin kannettuna.
        En kyllä jonkin rupisen vhs-kopion tekemistä ja sen tekemiseen ajan tuhlaamista harkitsisi sekuntiakaan.

        Eihän tuossa dvd-leffassa ole edes suomenkielisiä tekstejä!!! Pitää olla kyllä pirun hyvä leffa jos meinaa hommata ilman tekstityksiä. Mä en ole tähän asti hommannut kuin yhden minisarjan ilman tekstejä, onneksi tekstitykset siihen saa netistä ja sama sarja löytyy tekstitettynä myös tv:ltä tallennettuna, tosin vhs:lle. Kaikki muut dvd:t oon hankkinut suomenkielisin tekstein. Ollaan kuitenkin Suomessa ja suomenkieltä täällä puhutaan.


      • ei se VHS säily
        Casparsz kirjoitti:

        Kun kolmessa vuodessa katoaa tallennus useammalta levyltä, niin tuo väite vuosikymmenistä ei oikein pidä paikkaansa - sen sijaan VHS-nauhasta minulla on käytännön kokemus. En ole vielä arkistoistani löytänyt ajankulumisen vuoksi kelvottomaksi mennyttä VHS-kasettia.

        Mutta siis - painotan - DVD-tallennukset katoilevat muutamassa vuodessa; tämän olen itse havainnut, ja levyt ovat vahingoitumattomia!

        Onpa typerää vastailla ikivanhaan ketjuun mutta joku muu jo nosti tämän takaisin ylös joten mennään nyt sit sillä.

        Mä olen kyllä huomannut että kyllä nimenomaan ne videonauhat kärsii ajasta ja koska ne on magneettisia medioita niin juuri sen vuoksi ne alkaa menettää sitä kuvanlaatua.
        DVD:ssä ei kuvanlaatu heikkene, vaan jos jotain huonon onnen vuoksi katoaa niin katoaa sit koko kuva.

        Tosin se on kyllä kiinni siitä miten säilytät niitä levyjäsi, millaisia levyjä käytät ym. joten ei tuon sun kokemuksen perusteella voi sanoa vielä yhtään mitään.

        Kultaiset levyt kestää pidempään, tämä on ihan testattu juttukin. Kodakilla mm. on kullattuja dvd-aihioita ja ne maksaa normiaihioita enemmän mutta laadusta kannattaa maksaa.

        Sit vinkkejä säilytykseen: dvd- sen paremmin kuin cd-levyjäkään ei tule säilyttää liian lämpimissä tiloissa, kesähelteet herkästi tuhoaa tietoa, mielummin tasaisessa viileässä (alle 20 astetta), valolta ja pölyltä suojatuna ja omissa koteloissaan mieluiten pystyasennossa. Samaa voi käyttää nii itsepoltetuissa kuin valmiiksi tehtaassa prässätyissä levyissäkin.


    • reibot
    • VHS-DVD-yhdistelmää...

      Onko kellään kokemusta yhdistelmälaitteesta, jossa VHS ja lisäksi tallentava DVD. Sillä ilmeisesti onnistuu VHS-tallenteen siirtäminen DVD:lle kätevästi?

      Ihan kohtuuhintaisia laitteita näkyi kaupan hyllyllä...

      • etuja:

        jos lähdet lomalle ja haluat tallentaa useampia ohjelmia kuin DVD:lle mahtuu, otat loput VHS:lle. Jos huvittaa, ne voi sitten säästellä DVD:lle ja editoida siinä samalla.


    • itse siirsin...
    • vaihtoehto

      Yksi kaveri meidän talossa Espoossa kopioi VHS nauhoja DVD:ksi 10 eurolla/nauha

      laita sille meiliä pelastavideosi(at)gmail com

      • nettisivutkin

        www.pelastavideosi.com


      • xcvbbvnmc
        nettisivutkin kirjoitti:

        www.pelastavideosi.com

        Tuolla on hinnat entistä edullisempia.

        Pelastavideosi.com tarjoaa nyt suuret yli 30kpl erät vain 5€/nauha.

        Huomatkaa, että tekijänoikeudella suojatusta materiaalista voi teettää vain yhden kopion omaan käyttöön.


      • yhtään
        xcvbbvnmc kirjoitti:

        Tuolla on hinnat entistä edullisempia.

        Pelastavideosi.com tarjoaa nyt suuret yli 30kpl erät vain 5€/nauha.

        Huomatkaa, että tekijänoikeudella suojatusta materiaalista voi teettää vain yhden kopion omaan käyttöön.

        antaa kuitenkaan ulkopuolisen tekemäksi, joten tarkasta asia ensin teostolta.

        Yksityinen voi tehdä itselleen oman yhden kopion.


      • -tn-
        yhtään kirjoitti:

        antaa kuitenkaan ulkopuolisen tekemäksi, joten tarkasta asia ensin teostolta.

        Yksityinen voi tehdä itselleen oman yhden kopion.

        Täältä saa myös hyvää palvelua: www.Digitalisointi.com


      • halvin ei aina paras
        xcvbbvnmc kirjoitti:

        Tuolla on hinnat entistä edullisempia.

        Pelastavideosi.com tarjoaa nyt suuret yli 30kpl erät vain 5€/nauha.

        Huomatkaa, että tekijänoikeudella suojatusta materiaalista voi teettää vain yhden kopion omaan käyttöön.

        Minulla on huono kokemus näistä vitosen firmoista. Ääni jäljessä ja kuva kovin heikko. Jopa itse tekemällä sai paremman.Tuntuu olevan 'ammattilaisia' joka junaan mutta vain harva osaa.

        Meillä jouduttiin tekemään homma kolmeen kertaan ja kaksi turhaan.Ensin teki vitosen firma ja tulos täysin kelvoton.Nauhassa kuulemma liikaa häiriöitä. Sitten alettiin itse DVD tallentimella mutta hermot meni kun tallennus katkeili kesken ja kuva oli tumma. Kolmannen siirron teki itäsuomalainen firma jonka löysin googlella. Tällä kertaa homma viimein onnistui. Eikä uskoisi että levy on VHS nauhasta tehty kun katsoo levyä se on terävä ja kirkkaat värit.

        Puhelintakin kannattaa käyttää työtä tilattaessa ja kysellä hieman siirrosta. Virheestä viisastuneena noiden vitosen firmojen kanssa soitin ennen tilaamista tähän viimeisimpään ja kerroin tilanteen. Kaveri joka sieltä vastasi tiesi todella paljon videoasioista ja kertoi että jos ei heidän laitteilla saada siirrettyä niin sitten ei millään. Sovittiin että lähetän nauhat ja jos ei onnistu niin ei maksa mitään.

        Vaikka lasku siirtotyöstä olikin noin satasen (vajaan euron minuutti) niin köyhällä ei ole varaa tehdä samaa työtä montaa kertaa. Meidän nauhat oli tietysti heikkokuntoisia ja vanhoja. Ehkä vitosen nykkipajoissakin saa hyvän jos on oikein hyväkuntoinen nauha.


      • sillä sipuli
        yhtään kirjoitti:

        antaa kuitenkaan ulkopuolisen tekemäksi, joten tarkasta asia ensin teostolta.

        Yksityinen voi tehdä itselleen oman yhden kopion.

        "Yksityinen voi tehdä itselleen oman yhden kopion."

        Yksityinen voi tehdä itselleen, omaan käyttöön, vaikka kymmenen kopiota jos haluaa (kun tekee ne vain itselleen ja perheelleen). Ei sitä kukaan käy kyselemässä ovensuukyselyllä tai tv-maksutarkastusten tyyppisillä ratsioilla että montakos kopiota olet tehnyt siitä ja siitä videosta.


    • Hogos

      Onko kokemuksia usb videonauhurin käytöstä? Laite on yksinkertainen mutta laatu huononee merkittävästi???

      • ei kannata

        Tuo Ionin USB-videonauhuri ei sisällä stereoääntä, joten jos sulla on stereohifi-ääntä sisältäviä nauhoja niin unohda koko laite.


    • mr passat

      Olemme Oululaien yritys. Siirrämme kaikki formaatit video/audio dvd:ksi cd: ksi . Hinnasta varmasti sovitaan. 050-3079355

      • on kiellettyä

        Kannattaisi lukea säännöt:
        "Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa"

        Ylläpito saisi laittaa laskun perään näille mainostajille, kun yrityksen tiedot käyvät niistä kuitenkin hyvin ilmi...


      • OldFarth
        on kiellettyä kirjoitti:

        Kannattaisi lukea säännöt:
        "Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa"

        Ylläpito saisi laittaa laskun perään näille mainostajille, kun yrityksen tiedot käyvät niistä kuitenkin hyvin ilmi...

        halpenee ja huononee...Edisonin rullia on vielä jäljellä ja soivat...runsaasti yli sata vuotta vanhoja.itsellani on muutama 60v.vanha savikiekko jotka soivat...jopa yllättävän hyvin.Tuskin paljoa huonommin kuin uusina.
        Vanhimmat vinyylit minulla ovat n.45v.vanhoja ja soivat.kulumisen aiheuttamaa rahinaa on tietysti hieman kuultavissa.
        Vanhimmat CD-levyni ovat 23-24v.vanhoja.mitään äänen huonontumista ei ole havaittavissa.Nehän eivät kulu soittaessa.Valo kyllä pilaa ne.Ja lapsellinen käsittely.

        En ymmärrä miksi DVD-levyt eivät säilyisi siinä kuin CD-levytkin ? Periaatehan on sama.Knybylät vain ovat DVD:ssä pienempiä ja niitä on enemmän.
        Tietysti CD-R ja DVD -R levyt ovat eri asia.CD-R levystä minulla on n.10v.kokemus.hyvin ovat säilyneet.

        C/DVD-RW on tietenkin eri juttu,mutta sehän ei olekaan tarkoitettu pitkäaikaisiin tallennuksiin...

        Sensijaan kovalevyt ja ns.Flashmuistit...kauhistus :O Ei mitään takeita.jatkuvaa varmuuskopiointia vain...tulevaisuus on synkkä,mitä datan säilymiseen tulee.Vaan eipä nykyään ole paljoa säilytettävääkään hehe... ;D


      • taulut :::
        OldFarth kirjoitti:

        halpenee ja huononee...Edisonin rullia on vielä jäljellä ja soivat...runsaasti yli sata vuotta vanhoja.itsellani on muutama 60v.vanha savikiekko jotka soivat...jopa yllättävän hyvin.Tuskin paljoa huonommin kuin uusina.
        Vanhimmat vinyylit minulla ovat n.45v.vanhoja ja soivat.kulumisen aiheuttamaa rahinaa on tietysti hieman kuultavissa.
        Vanhimmat CD-levyni ovat 23-24v.vanhoja.mitään äänen huonontumista ei ole havaittavissa.Nehän eivät kulu soittaessa.Valo kyllä pilaa ne.Ja lapsellinen käsittely.

        En ymmärrä miksi DVD-levyt eivät säilyisi siinä kuin CD-levytkin ? Periaatehan on sama.Knybylät vain ovat DVD:ssä pienempiä ja niitä on enemmän.
        Tietysti CD-R ja DVD -R levyt ovat eri asia.CD-R levystä minulla on n.10v.kokemus.hyvin ovat säilyneet.

        C/DVD-RW on tietenkin eri juttu,mutta sehän ei olekaan tarkoitettu pitkäaikaisiin tallennuksiin...

        Sensijaan kovalevyt ja ns.Flashmuistit...kauhistus :O Ei mitään takeita.jatkuvaa varmuuskopiointia vain...tulevaisuus on synkkä,mitä datan säilymiseen tulee.Vaan eipä nykyään ole paljoa säilytettävääkään hehe... ;D

        on ainoa suositeltava tallennusformaatti joka kestää myös jälkipolville


      • Culture
        taulut ::: kirjoitti:

        on ainoa suositeltava tallennusformaatti joka kestää myös jälkipolville

        valokuviin tulee,niin edelleen suosittelisin paperikopioita...ne säilyvät kymmeniä,(jopa satoja) vuosia eikä niitä salamanisku tai hankaussähkökipinä hävitä olemattomiin !!

        Itselläni on kuvia,(mustavalkoisia) 1920-30 luvuilta.En usko että flash-muistit kykenevät samaan...


      • tip
        Culture kirjoitti:

        valokuviin tulee,niin edelleen suosittelisin paperikopioita...ne säilyvät kymmeniä,(jopa satoja) vuosia eikä niitä salamanisku tai hankaussähkökipinä hävitä olemattomiin !!

        Itselläni on kuvia,(mustavalkoisia) 1920-30 luvuilta.En usko että flash-muistit kykenevät samaan...

        En tiedä, mistä filmilaadusta on kyse, mutta kyllä ollaan sukulaisten kanssa aika aneemisen näköisiä kaikissa 70-luvulla otetuissa kuvissa, vaikka hemoglobiiniarvot olivatkin ihan kohdallaan.


      • Kotipolttoiset hajoo
        OldFarth kirjoitti:

        halpenee ja huononee...Edisonin rullia on vielä jäljellä ja soivat...runsaasti yli sata vuotta vanhoja.itsellani on muutama 60v.vanha savikiekko jotka soivat...jopa yllättävän hyvin.Tuskin paljoa huonommin kuin uusina.
        Vanhimmat vinyylit minulla ovat n.45v.vanhoja ja soivat.kulumisen aiheuttamaa rahinaa on tietysti hieman kuultavissa.
        Vanhimmat CD-levyni ovat 23-24v.vanhoja.mitään äänen huonontumista ei ole havaittavissa.Nehän eivät kulu soittaessa.Valo kyllä pilaa ne.Ja lapsellinen käsittely.

        En ymmärrä miksi DVD-levyt eivät säilyisi siinä kuin CD-levytkin ? Periaatehan on sama.Knybylät vain ovat DVD:ssä pienempiä ja niitä on enemmän.
        Tietysti CD-R ja DVD -R levyt ovat eri asia.CD-R levystä minulla on n.10v.kokemus.hyvin ovat säilyneet.

        C/DVD-RW on tietenkin eri juttu,mutta sehän ei olekaan tarkoitettu pitkäaikaisiin tallennuksiin...

        Sensijaan kovalevyt ja ns.Flashmuistit...kauhistus :O Ei mitään takeita.jatkuvaa varmuuskopiointia vain...tulevaisuus on synkkä,mitä datan säilymiseen tulee.Vaan eipä nykyään ole paljoa säilytettävääkään hehe... ;D

        "Tietysti CD-R ja DVD -R levyt ovat eri asia."

        Tämä on juurikin se pointti. Kaupasta ostetut CD- ja DVD-levyt ovat itselläni kestäneet ajan hammasta kohtuullisen hyvin. Itseasiassa yksikään CD ei ole lakannut toimimasta ja DVD-levyistäkin vain yksi on jostain syystä lakannut toimimasta. Ei toimi enää millään laitteella. Parin DVD:n sisällä keskiöreiän lähellä näyttäisi olevan myös jotain tummempia alueita, hometta tai jotain ruostetta? Kumpiakin levyjä omistan useita satoja.

        Sen sijaan itsepolttamista CD- ja DVD-levyistä on jo usemapi kosahtanut. Pahimmillaan tallenne kestää kotipolttoisella levyllä vain puolitoista vuotta, ihan sama puhutaanko kotipolttoisesta CD vaiko DVD levystä.

        Ilmeisesti tuo tallennustapa levylle ratkaisee, miten ne kestävät ikääntymistä. Ovatko "kuopat" levyllä fyysisiä vaiko vain jotenkin erivärisiksi poltettuja tai jotenkin magneettisesti ykkösiksi ja nolliksi muokattuja.


      • .................
        Kotipolttoiset hajoo kirjoitti:

        "Tietysti CD-R ja DVD -R levyt ovat eri asia."

        Tämä on juurikin se pointti. Kaupasta ostetut CD- ja DVD-levyt ovat itselläni kestäneet ajan hammasta kohtuullisen hyvin. Itseasiassa yksikään CD ei ole lakannut toimimasta ja DVD-levyistäkin vain yksi on jostain syystä lakannut toimimasta. Ei toimi enää millään laitteella. Parin DVD:n sisällä keskiöreiän lähellä näyttäisi olevan myös jotain tummempia alueita, hometta tai jotain ruostetta? Kumpiakin levyjä omistan useita satoja.

        Sen sijaan itsepolttamista CD- ja DVD-levyistä on jo usemapi kosahtanut. Pahimmillaan tallenne kestää kotipolttoisella levyllä vain puolitoista vuotta, ihan sama puhutaanko kotipolttoisesta CD vaiko DVD levystä.

        Ilmeisesti tuo tallennustapa levylle ratkaisee, miten ne kestävät ikääntymistä. Ovatko "kuopat" levyllä fyysisiä vaiko vain jotenkin erivärisiksi poltettuja tai jotenkin magneettisesti ykkösiksi ja nolliksi muokattuja.

        >Sen sijaan itsepolttamista CD- ja DVD-levyistä on jo usemapi kosahtanut. Pahimmillaan tallenne kestää kotipolttoisella levyllä vain puolitoista vuotta, ihan sama puhutaanko kotipolttoisesta CD vaiko DVD levystä.<

        Jospa olet käyttänyt huonoa laatua olevia levyjä, kullatut levyt kestää ajan hammasta parhaimmin, lisäksi on varottava myös sitä levyn etikettipuolta joka itseasiassa on kaikkein arin ja sitä ei moni tiedä. Se tallennuspinta nimittäin sijaitsee sen etikettikerroksen alla, ei siellä puolella mistä levyä luetaan!

        Itse väitän yhä että kuin kukkaa kämmenellä pitäen ja kohdellen ja oikein säilyttäen (levyt omissa koteloissaan pystyasennossa, valolta, pölyltä, kosteudelta ja lämpötilavaihteluilta suojattuna) LAADUKKAAT levyt säilyvät kyllä pidempään kuin tuon 1,5 vuotta.

        >Ilmeisesti tuo tallennustapa levylle ratkaisee, miten ne kestävät ikääntymistä. Ovatko "kuopat" levyllä fyysisiä vaiko vain jotenkin erivärisiksi poltettuja tai jotenkin magneettisesti ykkösiksi ja nolliksi muokattuja.<

        Ei noita levyjä tallenneta millään magneeteilla, tehtaassa tehdyt leffa- ja äänilevyt prässätään ja niissä on todellakin fyysisiä kuoppia, itse poltetut taas poltetaan niin että levyssä oleva fotosyaani-kerros muuttaa väriään sen mukaan onko nolla vai ykkönen, ei niihin mitään kuoppia poltella.
        Mutta mitään noista levyistä ei siis magneettien avulla käsitellä, magneto-optiset levyt kuten MiniDisc on historiaa ja ne kuului 80-90 luvuille.


    • joooo.

      nuo kopiointilaitteet on huonoja, kun vhs-toistin on yleensä aika keskinkertainen laadultaan ja ei sisällä tbc-ominaisuutta. Lisäksi tuohon väliin ei voi laittaa mitään mikseriä parantamaan kuvalaatua...

      • Ukki 70v

        Tänään hesarissa oli juttua firmasta, jossa siirretään VHS-nauhoja DVD-levyille. Kyseinen firma sijaitsee lasipalatsissa ja hinnat olivat yli 40 euroa nauhalta.

        Puoleen hintaan saa esim: www.atk-expert.fi


      • huh huh!
        Ukki 70v kirjoitti:

        Tänään hesarissa oli juttua firmasta, jossa siirretään VHS-nauhoja DVD-levyille. Kyseinen firma sijaitsee lasipalatsissa ja hinnat olivat yli 40 euroa nauhalta.

        Puoleen hintaan saa esim: www.atk-expert.fi

        Huh huh, joko kyseisellä firmalla on tosi vähän asiakkaita tai sitten sen täytyy olla tosi rikas kun tommoisia summia veloittaa yhdestä kasetista...

        Mulla on noin X sataa kasettia ja jos kaikki siirrättäisin tuossa firmassa, olisin itse konkassa. Siksi muutama toimiva VHS-Hifi video sekä muutama DVD-tallennin ja hyvälaatuiset dvd-aihiot niin niillä mennään.

        En tiedä mikä on aloittajan tilanne mutta jos kasetteja on noinkin monta kuin mulla, niin suosittelen jotain omatoimista kopiointia. Paitsi että täähän on jo vuosia vanha ketju ja aloittaja lienee jo kopioinut kaiken, tähän ketjuun törmäsin vain koska tähän oli kirjoitettu kolmisen päivää sitten uusin viesti.


      • niiiinpä
        huh huh! kirjoitti:

        Huh huh, joko kyseisellä firmalla on tosi vähän asiakkaita tai sitten sen täytyy olla tosi rikas kun tommoisia summia veloittaa yhdestä kasetista...

        Mulla on noin X sataa kasettia ja jos kaikki siirrättäisin tuossa firmassa, olisin itse konkassa. Siksi muutama toimiva VHS-Hifi video sekä muutama DVD-tallennin ja hyvälaatuiset dvd-aihiot niin niillä mennään.

        En tiedä mikä on aloittajan tilanne mutta jos kasetteja on noinkin monta kuin mulla, niin suosittelen jotain omatoimista kopiointia. Paitsi että täähän on jo vuosia vanha ketju ja aloittaja lienee jo kopioinut kaiken, tähän ketjuun törmäsin vain koska tähän oli kirjoitettu kolmisen päivää sitten uusin viesti.

        google kertoo missä kannattaa teettää kopiot omakuvauksista. Näitä yrityksiä, kun ei löydy joka kylältä niin postiin vaan kasetit jonnekkinpäin Suomen maata. Ulkomaille en kyllä itse lähettelisi omia kuvauksiani kaitafilmeillä tai videonauhoilla.


      • Ukki 70v kirjoitti:

        Tänään hesarissa oli juttua firmasta, jossa siirretään VHS-nauhoja DVD-levyille. Kyseinen firma sijaitsee lasipalatsissa ja hinnat olivat yli 40 euroa nauhalta.

        Puoleen hintaan saa esim: www.atk-expert.fi

        Ei kannata tallennella firmoissa. Ostaa itselleen esim. LG:n DVD-VHS laitteen (149 euroa) ja sillä polttelee itse VHSsät ja jos on tallentava digiboxi niin voi tallentaa sieltä elokuvat ym. ohjelmat. Toimii hyvin ja on helppoa.

        DVD levyt oli Berliinissä 25 5 Sony levyä 11 euroa ja Roomassa 25 TDK levyä 5 euroa, joten suomesta ei kannata levyjä ostella.


      • Justiina..
        mumetsu53 kirjoitti:

        Ei kannata tallennella firmoissa. Ostaa itselleen esim. LG:n DVD-VHS laitteen (149 euroa) ja sillä polttelee itse VHSsät ja jos on tallentava digiboxi niin voi tallentaa sieltä elokuvat ym. ohjelmat. Toimii hyvin ja on helppoa.

        DVD levyt oli Berliinissä 25 5 Sony levyä 11 euroa ja Roomassa 25 TDK levyä 5 euroa, joten suomesta ei kannata levyjä ostella.

        Ei jokainen osta nurkkiinsa yhtä turhaa laitetta, kun sitä tarvii parin nauhan digitointiin.

        Kaikki eivät myöskään osta parturisaksia ja leikkaa peilin edessä itse - kuten ilmeisesti ed. viestittäjä tekee.


      • Justiina.. kirjoitti:

        Ei jokainen osta nurkkiinsa yhtä turhaa laitetta, kun sitä tarvii parin nauhan digitointiin.

        Kaikki eivät myöskään osta parturisaksia ja leikkaa peilin edessä itse - kuten ilmeisesti ed. viestittäjä tekee.

        Aatteleppa Justiina, laitan itse ruokaa ja leivon, enkä käy ravintoloissa ja leipomoissa. Pyykit pesen itse vaikka on pesuloita. Kerään marjat ja sienet, enkä osta niitä kaupasta. Kalastan kalani itse, enkä käy kalahallissa. Ja kaiken lisäksi ajelen omalla autolla enkä käytä taksia tai linja-autoa jne. jne.

        Tuon parturin taijan jättää ammattilaiselle, etten näyttäisi ihan pellelle, enkä mie leiki lääkäriä joten sielläkin käyn joskus. Oma apu, paras apu.
        Hyvää naistenpäivää Justiina!


      • eräs ei-uusavuton
        mumetsu53 kirjoitti:

        Aatteleppa Justiina, laitan itse ruokaa ja leivon, enkä käy ravintoloissa ja leipomoissa. Pyykit pesen itse vaikka on pesuloita. Kerään marjat ja sienet, enkä osta niitä kaupasta. Kalastan kalani itse, enkä käy kalahallissa. Ja kaiken lisäksi ajelen omalla autolla enkä käytä taksia tai linja-autoa jne. jne.

        Tuon parturin taijan jättää ammattilaiselle, etten näyttäisi ihan pellelle, enkä mie leiki lääkäriä joten sielläkin käyn joskus. Oma apu, paras apu.
        Hyvää naistenpäivää Justiina!

        Toi Justiina ei myöskään osaa itse laittaa ruokaa vaan käy ulkona syömässä tai sit kavereiden luona jotka kokkaa safkat valmiiks, tää on varma tieto!

        Tällaisia noi on noi uusavuttomat Justiinat ym. jotka ite ei osaa tehdä mitään, sit ne ihmettelee jos jollain on dvd-tallennin ja vaikka se kotiparturilaitekin...kai se on kateutta jos joku osaa ja toinen ei osaa.

        Mä osaan itse leikata oman fledan jopa ilman peiliäkin, mitä sitä turhaa maksaa parturiin kun voin vetää tukan siistiks omalla koneella. Välillä putsaa karvat siitä koneesta ja taas käyttövalmiina seuraavaa kertaa varten.

        Ja miksi maksaisin johonkin palveluun sikahintaisia veloituksia vhs->dvd siirrosta kun voin tehdä saman itsekin omilla laitteilla, lisäksi voin tallentaa uusia juttuja suoraan dvd:lle joten ei mee laitteet todellakaan hukkaan.

        Mä en käy ulkonakaan syömässä kuin tositositositosi harvoin, kotiruoka on parempaa. Ja tulee halvemmaksi.


    • Mikä on turhaa, jokaisella on omat tarpeensa.
      Oma vempele on maksanut itsensä takaisin tullen mennen, jos olisin vastaavasti firmoilla siirrättänyt kotivideo VHS nauhani.

      Nyt samalla polttavalla polttelen TVstä ohjelmia. Just meni talteen kaikki Muumit lapsen lapsille ja lisäksi piirrettyjä. Puutarha- ja kalastus ohjelmat, Bondit on keräyksessä, puhumattakaan dokumenteista ja matkapasseista.

      Eipä ole ollut turha vempele ja nyt saa ohjelmat talteen paremmin kun tallentava digiboksikin täyttyy melko nopeasti, niin sieltä siirrän DVDlle.

    • Ilpo

      Olen yrittänyt kopioida vanhoja alkuperäisiä lasten VHS:iä esim. Leijonakuningas, dvd:lle LG:n RC388 laitteella,mutta ei onnistu.polttaa ainoastaan muutaman sekunnin ja keskeyttää ja herjaa ettei voi suorittaa. Mikä neuvoksi? Osa vanhoista VHS:stä on jo niin vanhoja että rupee kuvan laatu huononeen,et olis kiva saada niitä pelastettua dvd:lle.

    • videotdvdmuotoon

      Jos hallussa on vielä toimiva videonauhuri, sopivan kaappauslaitteen saa hankittua alle 50 eurolla.

      USB-kaappari kytketään toisesta päästä videolaitteeseen, toinen pää luonnollisesti tietokoneeseen. Kaikki tarpeelliset ohjelmistot toimitetaan kaapparin mukana. Terratec Grabby -laitteesta on erittäin positiivisia kokemuksia, suosittelen!

      http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/01/edullinen-laite-c-kasettien-ja-vhs.html

    • videovelho

      itse ainakin olen huomannut, että alkuperäisiä vhs-nauhoja ei voi kopioida kokonaan. Koitin kopioida yhtä alkuperäistä elokuvaa ja se onnistui noin 15 minuuttia ja sitten tuli ilmoitus, että nauha on suojattu tekijänoikeudellisista syistä eikä kopiointia voida jatkaa.

      Jostain muistan myös lukeneeni, että VHS-nauhat menevät pilalle muutamassa vuodessa jos niitä ei säännöllisesti katsota. Myös kasetin säännöllinen kelaus alusta loppuun ja lopusta alkuun vähintään kerran vuodessa auttaa nauhoja säilymään pidempään. Nauha nimittäin hapertuu helposti kun se vain lojuu kaapissa käyttämättömänä vuosikaudet. Tuohon nauhan säilymiseen vaikuttaa myös sekin, että säilytetäänkö kasetteja koteloissa vai ei.

    • VHS:t DVD:lle

      Minkämerkkinen dvd- levy on PARAS vhs- videon siirtämiseen levylle??!

      TDK:n 120 minuuttiset DVD R levyt eivät ainakaan ole paras mahdollinen vaihtoehto. Maxwellinkin DVD R DL- levyjen kanssa on ollut ongelmia.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvin on itsepoltetut DVD levyt minulla säilyneet useita vuosia. Olen käyttänyt Sonyn ja Verbatimin aihioita. Olen polttanut levyt Panasonicin kiintolevytallentimella, joka on parantanut kuvan laatua alkuperäisistä hieman. Kopioita olen tehnyt Beta, VHS, ja DV laitteilta. Olen myös tehnyt 8v vanhoista itse poltetuista DVD-levyistä varmuuskopioita tietokoneen levyasemalla, ja nekin on onnistuneet, ja kestäneet hyvin. On tullut polttettua vanhoja videonauhoja myös Blueray tallentimella BD-levyille, ja hyvin on näkynyt, ja kestänyt nekin. Näitä tallenteita voi tallentaa vielä eteenpäin muihinkin tallenusmuotoon, jos siltä tuntuu. Yllättävän hyvin on minulla säilynyt vanhat VHS ja Beta nauhatkin. Vanhimmat omistamani on liki 40v vanhoja, mutta edelleen toistettavissa. Parhaiten on säilynyt Sonyn, TDK.n ja Fujin nauhat. Muutama Maxellin nauha ei ole kestänyt ajan saatossa. Vielä siis voi moni ehtiä pelastaa vanhat nauhat uuteen formaattiin.

    • Anonyymi

      On helpompi kopioida VHS valokuvausliikkeessä kuin itse kotona ellet ole hyvä siinä!

    • Anonyymi

      Miten itse voi tehdä tuon, että VHS-kasetit DVD:lle?

      • Anonyymi

        Siinä ei ole mitään järkeä. Tietokoneelle suoraan ne pitää siirtää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe