Hong Kong "uutena vuotena 2008"

Espen Knutsen

Moro!

Olemme suuntaamassa Hong Kongiin uudeksi vuodeksi 2008. Kysymys kuuluukin juhlitaanko Hong Kongissa meikäläisten uutta vuotta? Turismia on ainakin siinä määrin että uusi vuosi pakostakin näkyy uutena katukuvassa? Mitä Hong Kongissa kannattaa tehdä/ nähdä? Minne majoittua?

Tarkemmin majoituksesta: Uuden vuoden aika on varmasti vilkasta aikaa joten hotelli/hostelli kannattaa varmasti varata ajoissa? Kuinka ajoissa? Tarkoitus olisi tehdä leiri johonkin hyvään majapaikkaa, ei luxus. Hintahaarukassa 20-30€/yö...?

10

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai Mirador
    • kyllä juhlitaan

      Saatatte tuolla majoitusbudjetilla joutua aika syrjään keskusta-alueista.

      Majoittua kannattaa joko HK Islandin tai Kowloonin etuosiia, ts. kartalla toisiaan vastakkaisiin osiin. Katsokaa, että olette jonkin MTR-linjan varrella niin liikkuminen sujuvoituu.

      Kyllä siellä uutta vuotta juhlitaan, esim. baarikorttelit Lan Kwai Fongissa ihan täynnä. Itse olimme yhden uuden vuoden Peakilla, sieltä hienot tosi hienot näköalat. Pilvenpiirtäjät alhaalla "ilotulittivat" seinä- ja ikkunavalaistuksillaan.

      • Espen Knutsen

        Tulipas selitettyä huonosti. Eli budjetti on n.40-60€/yö...! (20-30€/pää)... Joten pääseekö tällä budjetilla kowloonille tai islandille hyville mestoille? Miten lautat kulkevat tässä välillä ja mitä maksavat? Ja edelleen kuinka kauan aikaisemmin kannattaa varata?


      • sokeako olet
        Espen Knutsen kirjoitti:

        Tulipas selitettyä huonosti. Eli budjetti on n.40-60€/yö...! (20-30€/pää)... Joten pääseekö tällä budjetilla kowloonille tai islandille hyville mestoille? Miten lautat kulkevat tässä välillä ja mitä maksavat? Ja edelleen kuinka kauan aikaisemmin kannattaa varata?

        tarvitteeko useastikin toistaa. Sen kun kävelet sisään näihin backpacker/immigrant guesthouseihin. Mihinkään oikeaan hotelliin et tuolla rahalla taida päästä.

        Vähän lisää listaa, mitään Chungking/Mirador pienistä guest houseista ei taida tästä löytyä

        http://www.tripadvisor.com/Hotels-g294217-c3-Hong_Kong-Hotels.html

        Erikoismainintana YWCA, mukavasti Man Fuk streetillä.. pitävät nuorten kristittyjen naisten ajatukset kaidalla tiellä!

        Mikset vain ostaisi Honkkarin lonelyplanettia, varmasti kertoo kaiken 1001 asiaa enemmän kuin edes haluat tietää.


      • Espen Knutsen
        sokeako olet kirjoitti:

        tarvitteeko useastikin toistaa. Sen kun kävelet sisään näihin backpacker/immigrant guesthouseihin. Mihinkään oikeaan hotelliin et tuolla rahalla taida päästä.

        Vähän lisää listaa, mitään Chungking/Mirador pienistä guest houseista ei taida tästä löytyä

        http://www.tripadvisor.com/Hotels-g294217-c3-Hong_Kong-Hotels.html

        Erikoismainintana YWCA, mukavasti Man Fuk streetillä.. pitävät nuorten kristittyjen naisten ajatukset kaidalla tiellä!

        Mikset vain ostaisi Honkkarin lonelyplanettia, varmasti kertoo kaiken 1001 asiaa enemmän kuin edes haluat tietää.

        Ei tarvi suuttua... Ei tää ole kuin keskustelupalsta...


      • Asukas..
        sokeako olet kirjoitti:

        tarvitteeko useastikin toistaa. Sen kun kävelet sisään näihin backpacker/immigrant guesthouseihin. Mihinkään oikeaan hotelliin et tuolla rahalla taida päästä.

        Vähän lisää listaa, mitään Chungking/Mirador pienistä guest houseista ei taida tästä löytyä

        http://www.tripadvisor.com/Hotels-g294217-c3-Hong_Kong-Hotels.html

        Erikoismainintana YWCA, mukavasti Man Fuk streetillä.. pitävät nuorten kristittyjen naisten ajatukset kaidalla tiellä!

        Mikset vain ostaisi Honkkarin lonelyplanettia, varmasti kertoo kaiken 1001 asiaa enemmän kuin edes haluat tietää.

        Mistähän ihmeestä alkuperäinen sen tietäisi, että Chunking tai Mirador sijaitsevat Kowloonin kärjessä eli Tsim Sha Tsuissa, jos hänellä ei ole kokemusta HK:sta.

        Em. paikoissa on toisinaan muuten melko eksoottista menoa, viime viikolla Miradorissa tippui joku nuori aussi 14 kerrosta alas ja pari brittiä pidätettiin.

        Heidät kuitenkin vapautettiin, kun kävi ilmi, että kaveri oli ihan itse örveltänyt itsensä rakennuksen sisäaukeamalle kaiteen yli.

        Joskus huoneista on löydetty myös hengetttömiä afrikkalaisia huumemuuleja, kun kokaiinikortsu oon haljennut vatsassa.


      • lyhyt matka
        Asukas.. kirjoitti:

        Mistähän ihmeestä alkuperäinen sen tietäisi, että Chunking tai Mirador sijaitsevat Kowloonin kärjessä eli Tsim Sha Tsuissa, jos hänellä ei ole kokemusta HK:sta.

        Em. paikoissa on toisinaan muuten melko eksoottista menoa, viime viikolla Miradorissa tippui joku nuori aussi 14 kerrosta alas ja pari brittiä pidätettiin.

        Heidät kuitenkin vapautettiin, kun kävi ilmi, että kaveri oli ihan itse örveltänyt itsensä rakennuksen sisäaukeamalle kaiteen yli.

        Joskus huoneista on löydetty myös hengetttömiä afrikkalaisia huumemuuleja, kun kokaiinikortsu oon haljennut vatsassa.

        Kowloonin puolelle menee lauttoja ihan jatkuvalla syötöllä, maksaa parikymmentä senttiä eli sen välin kulkeminen (kuten muukin julkinen liikenne) ei paljon kirpaise. Osta Octopus-kortti heti ekana päivänä, siihen ladataan rahaa ja käy kaikkiin julkisiin, myös lauttoihin. Eli sinänsä ei väliä kummalla puolella hotelli on, sitä väliä joudut kulkemaan moneen kertaan muutenkin jos kaiken kivan tahdot nähdä:).

        Henkkoht säästäisin hongkongin matkalla jossain muussa kuin majoituksessa, koska kaikkein halvimmat paikat voivat olla aika räkäisiä ts. ei kiinnosta ylimääräiset pikkueläimet ja ilmastointi on tarpeen (no tietty uuden vuoden yli ei ole ihan kuuminta aikaa). Riippuu ihan mihin on tottunut ja mitä tasoa haluaa. Hyvien hotellien taso onkin sitten ihan tositosi hyvä ja palvelu ensiluokkaista.

        Tuon LP:n hommaaminen ei ole mikään huono idea, taitaa olla ihan äskettäin tullut uusi painoskin eli tieto suht aktuellia:).

        Ja ainakin edellisessä painoksessa joka mulla itsellä oli ekan reissun apuana, on tosi kivat kävelyreittiehdotukset, joista on hyvä aloittaa jos ei paikkoja vielä tunne. Näkee hyvin ne tärkeimmät paikat reittiehdotuksia omaan tahtiin seuraillen.


    • -Mju--

      Olin Hong Kong Hostelissa Islandin puolella. http://www.wangfathostel.com.hk/ Sivu ilmeisesti uudistumassa, ja vielä ei kaikki toimi... Singlehuone maksoi 30e, doublessa per hlö summa tulee tietty halvemmaksi.

      Sijainti oli erinomainen. Metroasema aivan vieressä ja lentokentältä tuleva bussi tuli aivan viereen. Ei täytynyt palloilla pitkin tuntematonta kaupunkia, vaan sai heitettyä tavarat helposti hostelliin.

      Huone oli sopiva nukkumiseen ja suihkussa käymiseen. Mihin muuhun sitä tarvitseekaan. Kowloonin alueella harkitsin tätä vaihtoehtoa: http://www.cosmicguesthouse.com/ Päädyin kuitenkin Islandin puolelle. Sinänsä ihan sama kummalla puolella on. Matkustamaan joutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa.

      • Espen Knutsen

        Hyviä vaihtoehtoja kiitos niistä. Olet varmaan tehnyt varaukset netissä?? Kuinka paljon aikaisemmin?


      • -Mju--
        Espen Knutsen kirjoitti:

        Hyviä vaihtoehtoja kiitos niistä. Olet varmaan tehnyt varaukset netissä?? Kuinka paljon aikaisemmin?

        Tässä toimivampi linkki, jos ei vielä löytynyt http://www.hostel.hk/ . Itse en tehnyt varausta, mutta olin kesällä, mikä ei ole sesonkiaikaa. Uudeksi vuodeksi kannattaa varmaan varata etukäteen.

        Jos riittää että on katto pään päällä, lämmin ja kylmä vesi hanassa ja suihkussa, ja sänky niin hostellit ovat oikein hyviä vaihtoehtoja. Jos vähääkään nirsoilee ja kaipaa kivoja maisemia hotellin ikkunasta, niin sitten kannattaa valita hotellien joukosta. :)

        Henkilökunta tuossa missä itse olin oli kyllä mukavaa. Adapterin sai lainaksi, ja laukun sai jättää lähtöpäivänä hostellille odottamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe