Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

6 kk talvi jossain?

:Kaukomailla:

Suosituksia 6 kk talvehtimisreissulle kahdelle kylmänaralle pullasorsalle?

Budjetilla pitäisi selvitä eli paikalliset asumiskustannukset asunto plus ruoka kahdelle ihmiselle ei saisi olla yli tonnia kuussa. Ihan yhtä vakipaikkaa mielessä, kiertely ei liiemmin kiinnosta. Reissuaika siinä loka-huhti/marras-touko.

Mielellään konkreettisia ja kokemusperäisiä esimerkkejä nimineen ja hintoineen, yleisen haaveilun osaamme kyllä ihan itsekin! Erityistä maantieteellistä suuntaa ei ole, jos viihdyit itse jossain 6 kk niin varmaan viihtyisimme mekin. Em. budjetin rajoissa, siis.

8

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perussa...

      "Budjetilla pitäisi selvitä eli paikalliset asumiskustannukset asunto plus ruoka kahdelle ihmiselle ei saisi olla yli tonnia kuussa"

      Tarapoto, San Martinin maakunta Perussa. Paikalliset kutsuvat seutua nimella selva, eli viidakko, mutta ei se ihan Amazonia ole, siina rajoilla kuitenkin. Paivalampotilat siina 30 , itsella maksimi 37, lamminta on tosiaan yleensa aamukymmenesta kello viiteen, yolla vilpoisempaa, voi olla hikista suomalaiselle ilman tuuletinta tai ilmastointia.

      olen itse viihtynyt siella puoli vuotta (kaikkihan riippuu seurasta) ja aikomus on palata. Kaupunki onpieni mutta meluinen, silla yleisin liikennevaline on kolmipyorainen moottoripyora, motocarro. Kaksipyoraisikin on ja halvalla saa vuokrata, ja ostaakin. Autoja vahan.

      Voi retkeilla alueen pikkukylissa, matkustaa laivalla amazonilla, uida joessa, iltaisin loytyy tanssia ja sensellaista. Istukaa kapakissa aamukymmeneen. Elokuvateatteria ei ole. Kuntosaleja on ja uimaaltaita.

      Tiedan hotellin,ihan mukavan mutta ei tarvitse luksusta odottaa, josta minulle on tarjottu huonetta kuukaudeksi hintaan 4 euroa/pv, tai vahan alle. Sisaltaa aamiaisen. Halvempiakin loytyy. Voi vuokrata varmaan yksityisiltakin.

      Alueella viljellaan kahvia, kaakaota, tupakkaa, ja kokaiinia :-)
      Muitakin hedelmia loytyy, appelsiineja, mandariineja, mangoja, banaaneja, papayaa,...

      Perusruoka 5 euroa/pv. Iso olutpullo ravintelissa euron. Rommiryyppy alle 2 euroa. Muovipullo paikallista viinia euron tai jotain.

      Kaupungissa on lentokentta.

      Perussa saa olla turistina 90 paivaa, sen jalkeen pitaa anoa jatkoa kuukausi kerrallaan tai kayda kaantymassa jossain naapurimaassa ja palatessa saa taas 90 paivaa.

      • tulossa...

        Eilen juuri saavuin Tarapotosta toiselta reissultani Limaan. Tana iltana lento Suomeen.

        Nyt asuin kalliisti, olin vain pari viikkoa. Edellisen pidemman oleskelun aikana maksoin hotellihuoneesta n. 2 euroa.


      • -Rainmaker

        Mutta siellähän on sadekausi lokakuusta toukokuuhun?


      • pikkusateet
        -Rainmaker kirjoitti:

        Mutta siellähän on sadekausi lokakuusta toukokuuhun?

        Olen siellä ollut juhannuksesta jouluun. Ei sinä aikana ainakaan sateet elämää pilanneet. Joskus tietysti vettä tulee, välillä oikein kunnollakin, mutta niinhän pitääkin.

        Espanjantaito olisi siellä aika välttämätön, muuten voi käydä olo ankeaksi.


      • Peruun

        No kun otin vähän tarkemmin selvää noista asioista, kun sinne on kova hinku palata, ehkä jäädäkseni, selvisi että on mahdollista saada olekelulupa rajoittamattomaksi ajaksi jos voi osoittaa että on säännölliset vähintään 1000$:n kuukausitulot ulkomailta (per nenä 500$ jokaista elätettävää nenää kohti), mikä raha ilmeisesti sitten pitäisi tulla perulaiselle pankkitilille. Oleskeluluvan sitten voi menettää jos oleskelee Perun ulkopuolella vuoden aikana enemmän kuin 6 kk.

        Oleskeluluvan tietysti saa myös jos on työpaikka Perussa, menee naimisiin perulaisen kanssa, ym. muut sellaiset normaalit syyt.


    • Intiaan

      Siellä on halpaa ja leppoisaa.

    • Sansibarille

      Sansibarin saari Tansanian edustalla on myös hieno paikka, jossa voi elää hyvin edullisesti.

      • et ostaisi

        taloa ulkomailta.minä ostin pienen talon thaimaasta,ja siellä olen talvisin ollut muutamia kuukausia.eipähän tarvitse hotelli varauksia enää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe