Turhimmat/tarpeellisimmat härvelit -gallup

Elfarran

Eli kertokaa mikä/mitkä ovat olleet turhimmat, hassuimmat tai epätoimivimmat leikkikalut/vauvojen tarvikkeet mitä olette nähneet tai mitä teillä itsellä kenties on ollut. Ja toiseksi, mitkä taas ovat olleet ehdottomasti suosikkeja.

Turhat:

Äitini kirpparilta ostama joku ikivanha kävelytuoli(?). Se on siellä mummilassa aina odottamassa. Mintunvihree, rullat alla, kauhee muovinen kapistus. Tyttö sitten hiihtää sillä menemään, mutta renkaat vie ihan mihin sattuu suuntaan ja kauhee huuto tulee kun eihän sillä pelillä yllä minnekään. Meinaan kädet ei yllä ottamaan mitään mistään. Sanotaanko, että aiheuttaa enemmän itkuja kuin iloa.

Fisher-Pricen semmonen puruvärkki, josta nappeja painamalla kuuluu ääniä (yllätys yllätys, mistä Fisher-Pricen vauvajutusta ei kuuluis...). Ongelma on siinä, että vissiin sen elektroniikan vuoksi se vehje on tosi painava ja tyttö kolauttelee sillä vahingossa itseään ja taas itku...

Vedettävä pimpelipom -soittorasiasysteemi. Tulee itku kun veto loppuu (eikä itse osaa vielä vetää sitä uudelleen). Siitä eteenpäin tuleekin itku sitten vaikka äiti vetää sen uudelleen. Tyttö vollottaa siis kokoajan kun se lelu on esillä. En tajua. Noh, lelu ei enää ole esillä.

Toimivat:

Ergo-reppu ihan ehdottomasti.

Työnnettävä ensikärry (tyttö nyt 10,5kk)

Palikat (ah, niin monikäyttöiset)

Semmonen muovinen navikkasysteemi. Eli navikoita pitää osata käyttää niin ponnahtaa aina luukku auki ja siellä eläinhahmo. Se on kyllä ihmeen hyvä, vaikka ensin aattelin, että turha muovihökötys.

Tutulta ostin (kun hän niin kehui ja halvalla möi) myös Fisher-Pricen semmosen maatilan. Polle, kana, lehmä, lammas, possu ja farmari Jed. Jokaisen karsinasta kuuluu aina oma äänensä (tietenkin...). Mutta niillä jaksaa leikkiä ja eläimet on just sopivia pikkulapsen käteen ja suuhun. Tosin, se "Piippolan vaarilla oli talo" -renkutus kaikilla elukan äänillä höystettynä... se menee hhhhhieman yli.

10

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pimpu

Meilläkin se kävelytuoli osoittautui turhaksi, ei pääse eteenpäin.
      Turha oli myös kantoliina...en jaksanut sitoa, rintareppu parempi.
      Hyppykiikkuakin kokeiltiin vain kerran...
      Ja kaikki metelöivät/soivat lelut olen piilottanut..ei pää kestä!

Tarpeellisia on ollut isot legot ja kirjat, niiden kanssa poitsu viihtyy.
      Ja pallo on ihan hittilelu.

• sitten näin

Ikää pojalla just kohta 8kk. Ollaan oltu aika nihkeitä ostaa sille paljoo mitään, tarkkaan mietitään tartteeko ja kiinnostaako lelut.. Siks on aika vähis mitkään turhat jutut!

Loistavia :
      -Kävelytuoli, saatiin lahjaks :) on ihan verraton menopeli ! Pitää vaan siitä aina välillä irrottaa se "rattiosa" kun siinä on kolme erilaista sointiääntä ja mulla menee hermo!
      -Sellanen kankainen puuhakuutio, missä joka sivulla erilaisia jutskia (mm.pehmokirja, muovirinkulat) ja päällä siinä reikä ja reijästä saa kaivettua narunpätkän päässä olevan helisevän kirahvin. Tykkäs siittä jo ihan vauvana, ei paljoo paina ni jakso retuuttaa selällään ollessa sitterissäkin.
      -Pallot on jees
      -Mummilla oleva puinen sätkyukko on aina pakko nähdä, kun joku jaksaa vaan sille sitä kiskoo narusta.
      -Ikean kankainen pehmeä kukka helistin.
      -Kaikki narut mitä missäkin vaan on, ne on vissiin ihan kaikista lemppareinta puuhaa, kun saa aukasta solmuja ja imeskellä narujen päitä :)

Nii tietty iskä on loistavin lelu mitä maa päällään kantaa, niin pojan kuin äidin mielestä ;) :D

Ei niin hyviä:
      -Pahviset katselukirjat, syö ne ihan palasiks :( Eli niiden aika koittaa vasta myöhemmin..
      -Elävä kani, saa kyytiä meidän pupu vanhus ;)

• näin!!

tissit
      tissit
      tissit
      tissit
      tissit

• satu40

kovin paljon lapsen mukaan. Yksilöitä kun ovat - niinkuin me vanhemmatkin.

Minä itse olen aina ollut nihkeä lelujen hankkija piirustus- ja maalausvälineitä, palikoita (ja duploja monta pyykkikorillista) sekä myöhemmin askartelu-, ompleu ja puutyövälineitä on ollut, mutta mitään vilkkuvaa ja piipittävää härväkettä en ikinä kuvitellutkaan itse hankkivani.
      Näin kunnes elämä lajoitti minulle lapsenlapsen jolla oli eirtyistarpeita (näkövamma, lihasheikkous, jne) ja yhtäkkiä huomasin kuinka uskomattoman hyvin hänellä toimikin moni niistä kammotuksista jotka olin aina kaupoissa inhosta värähtäen ohittanut.

Joku tässä aiemmassa kommentissa piti hyppykiikkua turhana. Meillä se on ollut pop.
      Sen sijaan ritareppu on aina istunut jotenkin väärin - kantoliinoja taas on kulutettu useita ihan loppuun.

Suurin osa lapsistani ei ole koskaan käyttänyt pottaa vaan ovat siirtyneet suoraan vaipoista pöntönreunalle.
      Eli potta voisi meillä olla se turhake...

• vielä!!!!!!!!!!!!!!!

tyttö vasta 5kk ja ei olla paljoa vielä saatu hankittua mitään mutta:

loistavia: kaikki maholiset vaatteet harsot, niitä on kiva näpertää ja tietty tunkee suuhun.

tutti!!! sitä on myös kiva näperrellä ja pyöritellä käsissä ja laittaa suuhun ja taas vetää pois ja pyöritellä kätösissä.

helisevä joku(mikä lie)lelu missä on kahella puolella otin pintaa ja sitä sitten heiluttelee käsissään ihan onnessaan ja hakkaa itteensä jalkaan sillä ja siitä se nauru vasta tuleekin!

purulelu jossa vettä sisällä(sopiva viilentävä sitten ku hampaita alkaa tulla), sitähän tietty suuhun tunkemassa ja hakkaa jalkaansa myös sillä ja kohille osuu niin myös äiti ja isi saa siitä kyytiä :D

niin ja tietty äitin ja isin kädet ja posket, niitä repii ihan onnessaan ja voi jessus kun ei oo muistanu kynsiä leikata niin naarmuja tulee isi ja äippä täyteen :D

turhia nyt ei oikein vielä oo tullukkaan ku ei oo tosiaaan vielä paljoa ostettu, mutta ehkä niitäki myöhemmin löytyy :)

• ninnuli20

Turhimmat:
      Rintareppu meillä osoittautui turhaksi hankinnaksi ja poika on vain pari kertaa siinä ollut..Ei vaan ole tullut otettua käyttöön..

Tarpeelliset:
      Sitteri on ollut kovalla käytöllä ja äidille suuri apu, kun ei jaksa koko ajan kannella ja haluaa hommia tehdä..Tosin nyt poika alkanut kasvaa ulos siitä, eikä enää viihdy (poika 7kk)..

Jumppalelu on ollut kovalla käytöllä..Ensin makasi alla leikkimässä, mutta nykyisin istuu ja heiluttaa leluja. Hyvä lelu, kun eivät karkaa koko ajan käsien ulottumattomiin.

Kaikki äänilelut kiinnostaa kovasti, vaikka nekin on mukavampi koittaa syödä ja viskoa lattialle..

Hyppykiikku on ihan in ja poika oikein loistaa, kun siihen pääsee..Tosin kova riehumaan ja pakko vieressä vahtia, kun siinä hyppii..:)

Meillä ehdoton hitti oli BB.rintareppu. Poika ei tykänny olla kaukalossa, mutta rintarepussa viihtyi hyvin pidemmillä kauppareissuilla ja tapahtumissa. Ja näppärä myös nopeilla koiran ulkoilutuslenkeillä, hän kun ei viihtynyt hyvin vaunuissakaan.

• poitsun äiti

turhin on ehdottomasti itkuhälyytin, koska en mä nyt vauvaa raaski eri huoneessa pitää. se hälyytin on vielä avaamattomassa paketissa.

tarpeellisimmat on kantoliina, vaunut ja rattaat (vaunut lenkillä, rattaat kevyemmät joten kulkevat aina auton takaluukussa)... turvakaukalo on välttämätön jos auton kanssa liikkuu.

• pinjaliini

Turhat:
      Ostettiin sellainen rapiseva kukka, minkä voi laittaa rattaisiin kiinni. Poika kun tykkää repiä minun kukat ja kun kuuleekin muovipussin rapinaa, on salamana paikalla.
      Nohh, poika ei ole juuri koskenutkaan leluun.

Toinen turha ostos oli tuttipullo, jossa oli venttiili pohjassa, ettei poika saa ilmaa massuun. Ei se pitkään kestänyt. Alkoi vuotamaan melko pian, vaikka se ei ollut kokoaikaa käytössä.

Tarpeelliset:
      Pallo
      Sitteri (ei enää käytössä)
      Kalan mallinne purulelu

• meppe

IN lelut

*pallo
        *hyppykeinu (hyppisi kunnes nukahtaisi jos vaan antaisin)
        *fisherpricen yli hinoiteltu soiva ja tärisevä sitteri
        *säästiksestä pörröpallo

OUT

Tähän mennessä en vielä ole mitään täysin turhaa löytänyt sillä jos pojan kanssa istuu lattialle ja leikkii lelulla kun lelulla poika viihtyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1602
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1366
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      122
      1170
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe