mosin nagant

7.62-53

kertokaa kannattaisko kyseisen aseen ostaa,kokemuksia aseen toimivuudesta?

51

16118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopi

      Riippuu siitä mitä hakee ja niitä on muunneltu
      monella tapaa täysin vakioo ei moni käytä.
      Toiminta häiriöitä ei ole jos ase on kunnossa ja
      rikki sitä ei helpolla saakkaan.Patit on hiukan kalliimpia kuin 308 mut jos lataa ite niin sama.
      Mulla on ollu käytössä 15v toimii hyvin enkä meinaa vaihtaa, tosin aika rakenneltu,esim
      lahti saloranta piippu ym.

    • nakantti

      kova ase vielä tänäkin päivänä.ikuinen ase monelle metsämiehelle .vielä jos ja kun löydät kotimaisen ukko-pekan m-39 .niissä kivääreissä erinomaiset , maailman parhaimpiin kuuluvat ellei jopa parhaat avotähtäimet.osta pois legendaarinen sotatyökalu jos ulkonäkö silmää miellyttää

    • Puhut

      Kivääristä,7,62x53R,osta pois!Et saa sitä rikki normaaleilla konsteilla!Teetätin itselleni aseen ,jonka numero on 24..,ja osuu takuuvarmasti 100m 5cm kasaan!Elikkä piippu on noin 100 vuotta vanha!!.Laitata laukaisu,ellet itse osaa,sepällä!
      Lykkyä pyttyyn!

      • tapan sillä

        aseella joka syksy 20 hirveä.


      • Anonyymi
        tapan sillä kirjoitti:

        aseella joka syksy 20 hirveä.

        Aika kehnosti, minä olen ampunut pystykorvalla joka syksy 35 hirveä.


    • riimu

      Hyviä pelejä. Osa on tietysti sohloja, mutta paljon on vielä hyviäkin. Ei siitä ampumalla urakkaa saa se on varma. Kestävä kun mikä.

      • Vihavaene.

        ku ee oo mikkää nirsoloene eekä hienohelemane. Ukkopekka tae 28 / 30 oovat parraasta piästä. Aseha onnii tehty vuarallisille riistaloelle mikä suattaa tärräättee takasi. Kannattaapi ostoo näetä suomalaesia virityksiä.Onnii paremp ja ahtaampi piipu, tähtäemet iha toesta muata ja syöttölaeteessa pitäs olla hv- kirjaemet. Ne ee tarkota sen haestamista vua häeriövappaata. Jigillä onnii puristettu syöttölaetetta niin jotta hylsyje laepat ee sotkeennu jos lipastelloo mite sattuu. Kyllähä savolaest tietääki nää jutukset. Otappa oekee immeene mukkaa ku lähet ostamaa tae alattii tillaelemmaa


    • riippuu

      ihan käyttötarkoituksesta. Seinänkoristeena se ei ole kummoinen ja jahtiaseenakaan se ei ole kovin elegantti. Mihin sitä sitten käyttäisi, en tiedä. Osa Moisin Naganteista voisi museoida ja loput sulatukseen.

      • mosinilla nääs

        monta teeriä oon ampunu pystykorvalla avotähtäimillä ja osan kaukaakin.kukaan ei varmaan usko mutta viime syksynäkin teeri tipahti noin 270metrin päähän askelmitan mukaan.toki oli varmasti tuuriakin mukana mutta mosinin tarkkuus riittää ainakin mulle.tarpeeksi pientä kasaa tekee 100 metriin harrastelija ampujalle.


      • Viänäse Tumi
        mosinilla nääs kirjoitti:

        monta teeriä oon ampunu pystykorvalla avotähtäimillä ja osan kaukaakin.kukaan ei varmaan usko mutta viime syksynäkin teeri tipahti noin 270metrin päähän askelmitan mukaan.toki oli varmasti tuuriakin mukana mutta mosinin tarkkuus riittää ainakin mulle.tarpeeksi pientä kasaa tekee 100 metriin harrastelija ampujalle.

        Ee ne pohojolaaset osu juur mihinkää. Vuatteet ja kenkii pohjat kulluu ja hirvee mökä kuuluu. Pelekeevät polliisii.


    • ostele

      nämä venäläiset aseet ovat ihan hyviä m38 ja m44 eivätkä ole hinnan kirossa. ja hankit barnaulin putkentäytettä niin avot. tai sitten lataat itse, hankit .311 paksuista luotia. näissä venakoissa on rihlan syvyys 0,15 eli putken isokaliberi on 7,92.
      amerikkailen mitoituksen mukaan kuten ukko-pekka uhuu on rihlan syvyys 0,10. venakon piiput ovat erittäin kestäviä, kestää isältä pojalle. hinnat 180-200 ekee.

      • Viänäse Tumi

        Vaekka olissii millane romu tahhaa asseena, niin nuo raatahylssyset, laattaaskelevottomat, epätarkat teräsluotiset patruunattii suavat jiähä ostamata.


      • nets
        Viänäse Tumi kirjoitti:

        Vaekka olissii millane romu tahhaa asseena, niin nuo raatahylssyset, laattaaskelevottomat, epätarkat teräsluotiset patruunattii suavat jiähä ostamata.

        vaihda ne vaippasi


      • Vihavaene
        nets kirjoitti:

        vaihda ne vaippasi

        vaeppa-assiijat. Onkoo rakkos vae takapiä piässy lööhtymää. Elä ookkaa katkera. Koeta ellee kitkuttoo.


      • Poavo petäjäinen
        Vihavaene kirjoitti:

        vaeppa-assiijat. Onkoo rakkos vae takapiä piässy lööhtymää. Elä ookkaa katkera. Koeta ellee kitkuttoo.

        Mitä ne hoastaa siellä savvossa kun mannaavot ett alikersantin arvot poistuu? Mie ootan ylennystä niin eleköö ruvetko veäriä uutisa toitottamaan teällä kun ette tiiä asioista


      • savolaisen
        Vihavaene kirjoitti:

        vaeppa-assiijat. Onkoo rakkos vae takapiä piässy lööhtymää. Elä ookkaa katkera. Koeta ellee kitkuttoo.

        kuopijon torilla vihavaene kääskenteli ja huonot hoosuissa. savolaimummo alako eppäilemään että teällä haisoo itelle.. vihavaeno että kalakukkooko mummo meinovoo..


      • Viänese Tumi
        savolaisen kirjoitti:

        kuopijon torilla vihavaene kääskenteli ja huonot hoosuissa. savolaimummo alako eppäilemään että teällä haisoo itelle.. vihavaeno että kalakukkooko mummo meinovoo..

        noella keskosilla aena ulosteet mielessää. Ee taaja puberteetti-ikä olla kovinkaa heleppoo. Pelekeevätt tietennii olevasa sittennii tsokletosatolaesijja.


      • kalakukkoo
        Viänese Tumi kirjoitti:

        noella keskosilla aena ulosteet mielessää. Ee taaja puberteetti-ikä olla kovinkaa heleppoo. Pelekeevätt tietennii olevasa sittennii tsokletosatolaesijja.

        vua se tumikin sitte meinoo jotta kalakukkoo ku syö ni mummot haistoo.


      • Tumi Viänäne
        kalakukkoo kirjoitti:

        vua se tumikin sitte meinoo jotta kalakukkoo ku syö ni mummot haistoo.

        jokeltet? Mummot haesoo, mummot haestaa. Onkoon sulla huono omatunto mummos suhtee. Ootko unohtanunna koko immeesen. Mää tok kyllää ja vie kalkukkoo männessäs.


      • ampuja

        Ostin tänään messuilta m44 ja pikaisen testin tulos: 150m barnaulilla paras kasa seisaallaan ammuttuna n.13cm. Toinen mosin nagant jonka omistan on m27 pystykorva jolla olen ampunut 150m parhaimmillaan 5cm kasaa.


      • #CORPSE
        ampuja kirjoitti:

        Ostin tänään messuilta m44 ja pikaisen testin tulos: 150m barnaulilla paras kasa seisaallaan ammuttuna n.13cm. Toinen mosin nagant jonka omistan on m27 pystykorva jolla olen ampunut 150m parhaimmillaan 5cm kasaa.

        eli joku mainitsi että mosini toimivana irtoaisi 180-180 e ja mistähän siihen hintaan? oliko erämessut vai mitkä mistä ostit ampuja?


      • ampuja
        #CORPSE kirjoitti:

        eli joku mainitsi että mosini toimivana irtoaisi 180-180 e ja mistähän siihen hintaan? oliko erämessut vai mitkä mistä ostit ampuja?

        Oulun asemessuilta, hintaa jotain 200€. Pystykorva maksoi 260€ ja m91-30 tikkakosken piipulla ja suomalaisella varikkotukilla(sotaaikana kasattu) 190€. Kyllä noita löytää jos osaa katsella, eräällä isännällä on rakuuna 91 jonka saisin vähän yli satasella..


      • rakuuna ratsumestari
        Poavo petäjäinen kirjoitti:

        Mitä ne hoastaa siellä savvossa kun mannaavot ett alikersantin arvot poistuu? Mie ootan ylennystä niin eleköö ruvetko veäriä uutisa toitottamaan teällä kun ette tiiä asioista

        alikersantti on ihan normaali sotilas joutuu etulinjaan kun lähtö tulo.ei siinä natsukat auta.mie oon ratsumestari.vastaava arvo kuin kapteenilla.minä näytän vain suunnan mihin juoksette.


      • terveisin sissi
        rakuuna ratsumestari kirjoitti:

        alikersantti on ihan normaali sotilas joutuu etulinjaan kun lähtö tulo.ei siinä natsukat auta.mie oon ratsumestari.vastaava arvo kuin kapteenilla.minä näytän vain suunnan mihin juoksette.

        Häntä olalle ja pusu hevonperseelle mars! Eiks ne ole rakuunoita suuresta hevosarmeijasta luuranko takkeineen. Hih!


    • mosin nagant.viktor.

      jos löydät oikean mosin nagan kivärin joka ampuu 311 kuulaa,on maailman tarkin ase.mutta jos puhutaan 308,kuulat taulussa sikin sokin missä sattuu.eli 7.62x54r.niin osta ihmeessä mulla on toinen on suomalainen susi tuelta saa juuri ja juuri karhumerkin ammuttua vaikka on uusi piippu.viime syksynä lyhennettiin j a käynti parani,että ampuu noin viiden sentin kuviota.toinen on oikea venäläinen.sillä kun ampuu saman matkan päähän ampuu kolmen sentin kuviota.on maailman paras ase.minulla on ollut amerikkalaisia ruotsalaisia italialaisia mutta olen hävittänyt ne pois kun eivät toimineet halutulla tavalla.

      • TRG++++

        Hyvähän se on jos paremmista ei tiedä tai ole fyrkkaa.


      • hyvä pyssy
        TRG++++ kirjoitti:

        Hyvähän se on jos paremmista ei tiedä tai ole fyrkkaa.

        Wanna be Snipperi TRG ei taida nyt oikeen ymmärtää koko ajatusta, mutta ei se mitään, otappa selvää kuinka suosittuja noi on esim. jenkki aseharrastajien keskuudessa ja se ei ole niillä rahasta kiinni,.
        Moni vaan toteaa, että jos ase maksaa $99,99 niin tuoppas yhtä tarkka ja kestävä ase samaan rahaan vertailtavaksi?


      • TRG++++
        hyvä pyssy kirjoitti:

        Wanna be Snipperi TRG ei taida nyt oikeen ymmärtää koko ajatusta, mutta ei se mitään, otappa selvää kuinka suosittuja noi on esim. jenkki aseharrastajien keskuudessa ja se ei ole niillä rahasta kiinni,.
        Moni vaan toteaa, että jos ase maksaa $99,99 niin tuoppas yhtä tarkka ja kestävä ase samaan rahaan vertailtavaksi?

        Olen kyllä ampunut ko aseella ja melkoinen rohjo lukontoiminnan ym puolesta.


    • mettäläinen-SKY

      Mulla on mosin m44 carbine ja sillä saa sataan metriin n.10cm kasan.Patruunat on halpis rautaluotisia itäeuroopan tuotetta(musta rauta hylsy).Sitten kaapissa on m39 ukkopekka sky tarkkuuspiipulla..sataan metriin 4cm kasa.Patruunat on sako range 8g.Että sillai.

    • kasamies.

      22millin kasa mosin nagantilla 150 metriltä on mun ennätys.Ase tehty 1915 tulassa.

    • VH-44

      Kyllä varsinkin suomalainet 28-30 ja 39:kin ovat Mosin-kiväärin kaikkein parhaimmat versiot, jos tarkkuudesta puhutaan. Tähtäimet ja laukaisu ovat ylivertaisia kaikkiin muihin verrattuna.
      Ovat hienoja pyssyjä ja toimivat metsälläkin loistavasti oikean henkilön käsissä, mutta onhan nykyaikaisempiakin, jotka ovat omaa luokkaansa. Minulla kuitekin pitää olla huipputarkka 28-30 muiden aseiden joukossa. Seinän koristeena se on hieno muisto Talvisodasta ja suomalaisesta aseosaamisesta. Juuri sellaisella Simo Häyhä, ilman kiikaria teki sen minkä teki.

    • lataajavarmista

      Jotkut tuolla edellä mianitsi m44:n se ei välttämättä ole venäläinen eikä neuvostoliittolainen vaan niitä tehty esim. puolassa, puhutaan ratsuväenkivääristä, liekö?? ..jotkut taas puhuvat erikoisjoukkojen karbiinista jne jne.

      Itselläni tämän m44 mallinen ja kaliiperi 7.62 Russ., metrin mittainen ja pistin piipun oikealle puolelle kääntyvä. tavallaan kiinteästi kiinnitetty aseeseen, tosin sen saa irtikin jos haluaa, ruuvaria käyttäen.

      • ppkk125

        A miul olis ko. karbiini ilman pistintä, alkuperäinen CCCP, on parempi ku nuo pistin versiot, ka tykistö käyt näitä toisel puol jokkee.


    • hirvenkerääjä

      Mulla 70-luvulla KainuunRajalla koottu sotapyssykkä tiukalla piipulla.Tarkka ja kestävä työkalu Zeissin optiikalla.
      Joten terveisiä vaan Kajaaniin, jos lie rakentaja hengissä enään.

    • mosari1

      Omalla 91/30 ammuin tänään 3 cm kasaa 100 metrin etäisyydeltä. Ase täysin alkuperäinen ja patruunoina käytin tsekkoslovakialaisia ylijäämäpatruunoita (hylsy ja luoti on terästä).

    • annanko paukkua

      Arvaako ampua 7.62x53R aseella noita 7.62x54R patruunoita, omistan ukko-pekan ja jostain isäni jäämistöstä noita 54R:n patruunoita, tsekkiläinen rasia.

      On hyvin tiukka ladata patruuna aseen patruunapesään, mittasin että hylsy on millin pidempi kuin 53R:ssä ja hylsyjen hartioissakin sama millin ero.

      • 1+14

        Ukko-Pekka kiväärit on kaikki leimattu D-leimalla, eli ampuvat pitkää ja raskasta D166-luotia. Ko. luodin halkaisija on .310 tuumaa, joka on liki sama kuin 7,62x54R patruunoissa, ja tarkoittaa että patruunat ovat täysin vaihtokelpoisia aseiden välillä. Aiemmissa pystykorvakivääreissä käytettiin tiukempia .308 piippuja, ja niillä varsinkaan teräsvaippaisten 54R paukkujen ampuminen ei ole suositeltavaa.


    • Peka

      On Ukko-Pekka ja M-91, ei parempia pyssyjä ookkaan, ois myynnissä jos luvat kunnossa.Molemmat sodan käyneitä, eli työkaluja, eikä mitään varikko pyssyjä.

    • sarana55

      mosinissa on parempi hahlo ja jyvä kauemmas ammuttaessa. hämärässä pysrykorva parempi.

    • tasane ku pasane

      Laitoimma poikien kanssa kerran rynamenttiä mosin nakanttin hylsyyn kaulaa myöten ja luoti tulpaks, kyllä pati lähti ja ase kesti, lukko vaan oli pikkuisen jäykkä avata mutta ei muuta, mitää vikaa ei lukossa kumminkaan nähty ja ase on edelleen käytössä, mikä lie rynamentin palonopeus, oli se vaan poijjaat jyssäys! ja tämä tarina on tosi, pihtiputtaan ampumaradalla kokkeiltiin.

    • pystykorva

      Mulla on tuollainen sa-intin poistomyynnistä ostettu. Peruskorjattuja aseita joskus 15 v sitten sieltä myivät ja kaveri onnistui saamaan jopa täysin käyttämättömän pystykorvan.
      Onhan tuota omaa pitänyt sepällä sen verran käyttää, että sain laukaisun mieleiseksi. Hyvä ja tarkka ase se on kunnossa olevalla piipulla edelleen. Ei häpeä uudempaa pyssyä muuten kuin ulkonäön suhteen.

    • Ihanmahotonpyssy

      Mulla on m44 modari, jumanzukks se on tarkka, 150 metriin euron kolikko on ei tarvii edes tähdätä kunnolla, 300 metriin joutuu vähän tähtämään, samettisen pehmeä lukon toiminta. Piippu sisältä kuin peiliä, kerran kun erehtyy piipun läpi katsomaan niin se silmän meno se, häikästyy iäksi. Tukki on valikoitua erittäin kaunista ja ikuista Siperian koivua, pistin niin terävä että haava tulee vaikkei sitä kosketakaan, liipaisu kuin neitosen sormen sipaisu, joka syksy kaadan mosarilla avotähtäimillä 35 hirvee ja osa lonkalta ammuttuna, parhaillaan olen kaatanut kolme hirvee kertalaukauksella, teeret tippuu 400-50 metriin, siisti reikä teerellä silmien välissä, ihan mahdoton ase.

      • Anonyymi

        Oletko Savolainen kun osaat kehua noin hienosti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko Savolainen kun osaat kehua noin hienosti

        Ja sinä taidat olla hämäläinen kun kesti kolme vuotta vastata keskusteluun?

        Antaisitte näiden ikivanhojen lässytysten kadota bittiavaruuteen ja yrittäisitte keskustella ihan aseista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mosin Nagant om ihan sontaa, mulla meni luotiin poikittain jo piipussa kun oli niin väljä jo piippu. Kolina vaan kuului.

      • Anonyymi

        Kyllä sä olet sitten hidas, muttet hauska...


    • Anonyymi

      Minu oon ampunut mosarilla rautatähtäimillä 27 asteen pakkasessa 300metristä 2 euron kolikkoon.

      • Anonyymi

        Jaa, mulla oli aste enemmän pakkasta, -28°C ja niin ikään 300m ja 2 euron kolikkoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mulla oli aste enemmän pakkasta, -28°C ja niin ikään 300m ja 2 euron kolikkoon

        Minulla ei varaa 2 euroon, niin ammuin 20 centin kolikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei varaa 2 euroon, niin ammuin 20 centin kolikkoon.

        Mulla taas ei ole 20 sentin kolikkookaan mutta muuten löytyy 20 senttinen😁


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe