Kokeiltiin tallinkin staria. Eipä taideta kuitenkaan enää mennä.
Hyviä puoliakin oli. Paatti kun on uusi, niin paikat erittäin siistit ja sisäilma raikas.
Kaikki kuitenkin tosi kallista ! Käytössä vain kertakäyttöastioita. En ole nipo, mutta kuitenkin kuittia juoda viiniä muovimukista.
Henkilökunta eestiläistä. Toisilla suomenkieli, niin puhuminen kuin ymmärtäminen aivan olematonta.
Kun laiva lähti, niin porukka ryntäsi tilaamaan hampurilaisia. Hamppareita sai vasta puolentunnin kuluttua lähdöstä, kun saatiin tehtyä niitä valmiiksi. Laiva oli 1½ h satamassa, olisi luullut siinä ajassa saatavan safkoja valmiiksi. Cafeteriassa olemattomat tarjoilut. Kuivat sämpylät ei oikein innostanut.
No tallinkhan antaa potkuja suomalaisille pomoille, töihin vain eestiläisiä. Ovat todennäköisesti halvenpaa työvoimaa. Pelottaa, koska siljan laivoissa sama tilanne.
Kannatetaan seuraavaksi kotimaista yhtiötä, Eckerölinea ! Vaikka laiva on vanha, mutta sentään suomenkielellä pärjää ja edes kahvit saa juoda posliineista. Kaikenkaikkiaan ollaan siellä saatu aina erinomaista palvelua !
tallink star
22
2663
Vastaukset
- 000000000
"No tallinkhan antaa potkuja suomalaisille pomoille, töihin vain eestiläisiä. Ovat todennäköisesti halvenpaa työvoimaa. Pelottaa, koska siljan laivoissa sama tilanne."
Öö... miten Siljan laivoissa on sama tilanne?? Oletan siis että Siljan laivoilla tarkoitetaan nelikkoa Serenade, Symphony, Europa, Festival. Henkilökunta pääosin suomalaista, omistajanvaihdos ei ole siihen vaikuttanut käytännössä lainkaan. Virolaista miehistöä ei näille laivoille palkata jo pelkästään sen vuoksi, että koska laivat ajavat Suomen ja Ruotsin välillä niin henkilökunnan pitää myös tulla näistä maista. Jos palkkaavat Suomessa asuvia virolaisia niin eivät ole silloin yhtään halvempaa työvoimaa.
Silja Line- brändin kannalta ei kuitenkaan olisi fiksua palkata virolaisia Siljan laivoille, joten tilanne tullee pysymään samanlaisena tulevaisuudessakin. Ei huolta =)- kuten sulla.
Mutta harvemmin ne toteutuu.
Eihän alkuaankaan minkään
pitänyt muuttua, miten
kävikään.
Lisää seuraa aivan varmasti,
odottele vain rauhassa... - ***
Vastauksestasi päätellen, kuulutko Tallink-Silja yhtiöön ???
Jos Suomi-Ruotsi väliä seilaavilla laivoilla täytyy olla niin suomea kuin ruotsia puhuvia työntekijöitä ja näistä maista tulevia, eikö eestiin päin sama juttu ?
Työntekijät kyllä ystävällisiä, mutta suomenkielentaito osalla olematonta. Lisäksi OSALLA käytös todella nuivaa asiakaspalvelua. Osa oli todella ystävällisiä ! Eestiläiset ovat ystävällistä kansaa, mutta sen olen huomannut, että kuitenkin osa eestiläisestä asiakaspalveluhenkilöstöstä ei osaa tai halua käyttäytyä niin kuin siinä työssä pitäisi. Itse olen asiakaspalvelutyössä ja jos oma käytöseni olisi työssäni sellaista kuin joillakin työntekijöillä esim. Starilla oli, niin puhuttelua pomojen osalta tulisi hyvin äkkiä. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tallinkilla työskentelevien eestiläisten ja esim. Siljalla työskentelevien suomalaisten palkat. Onko eroa? Tekeekö eestiläinen työtä halvemmalla kuin suomalainen???
Harmittaa kovasti, kun suomalaiset joutuivat myymään Siljan pois. Kovasti vakuutellaan, ettei mikään tule muuttumaan, mutta aika näyttää...
Tallinkille kuitenkin vinkkinä ainakin Starin osalta, että jollakin voisi matkustusmukavuutta lisätä ja tehdä tunne, että asiakkaat ovat tärkeitä. Vaikka sitten niillä posliinikupeilla ! Tuli kuitenkin tämän reissun osalta tunne, että asiakkailta rahat pois, tyylillä ei väliä.
Siljaa käytän edelleen Ruotsin matkailuun, mutta Eestin osalta palaan kotimaiseen Eckerölineen !
Tämä on mielipiteeni ja keskustelu aiheesta osaltani päättyy tähän. - eihän tuo silja
*** kirjoitti:
Vastauksestasi päätellen, kuulutko Tallink-Silja yhtiöön ???
Jos Suomi-Ruotsi väliä seilaavilla laivoilla täytyy olla niin suomea kuin ruotsia puhuvia työntekijöitä ja näistä maista tulevia, eikö eestiin päin sama juttu ?
Työntekijät kyllä ystävällisiä, mutta suomenkielentaito osalla olematonta. Lisäksi OSALLA käytös todella nuivaa asiakaspalvelua. Osa oli todella ystävällisiä ! Eestiläiset ovat ystävällistä kansaa, mutta sen olen huomannut, että kuitenkin osa eestiläisestä asiakaspalveluhenkilöstöstä ei osaa tai halua käyttäytyä niin kuin siinä työssä pitäisi. Itse olen asiakaspalvelutyössä ja jos oma käytöseni olisi työssäni sellaista kuin joillakin työntekijöillä esim. Starilla oli, niin puhuttelua pomojen osalta tulisi hyvin äkkiä. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tallinkilla työskentelevien eestiläisten ja esim. Siljalla työskentelevien suomalaisten palkat. Onko eroa? Tekeekö eestiläinen työtä halvemmalla kuin suomalainen???
Harmittaa kovasti, kun suomalaiset joutuivat myymään Siljan pois. Kovasti vakuutellaan, ettei mikään tule muuttumaan, mutta aika näyttää...
Tallinkille kuitenkin vinkkinä ainakin Starin osalta, että jollakin voisi matkustusmukavuutta lisätä ja tehdä tunne, että asiakkaat ovat tärkeitä. Vaikka sitten niillä posliinikupeilla ! Tuli kuitenkin tämän reissun osalta tunne, että asiakkailta rahat pois, tyylillä ei väliä.
Siljaa käytän edelleen Ruotsin matkailuun, mutta Eestin osalta palaan kotimaiseen Eckerölineen !
Tämä on mielipiteeni ja keskustelu aiheesta osaltani päättyy tähän.ole ollut enää pitkään aikaan suomalaisomistuksessa kuten edellisessä virheellisesti annettiin ymmärtää.
- 0009
*** kirjoitti:
Vastauksestasi päätellen, kuulutko Tallink-Silja yhtiöön ???
Jos Suomi-Ruotsi väliä seilaavilla laivoilla täytyy olla niin suomea kuin ruotsia puhuvia työntekijöitä ja näistä maista tulevia, eikö eestiin päin sama juttu ?
Työntekijät kyllä ystävällisiä, mutta suomenkielentaito osalla olematonta. Lisäksi OSALLA käytös todella nuivaa asiakaspalvelua. Osa oli todella ystävällisiä ! Eestiläiset ovat ystävällistä kansaa, mutta sen olen huomannut, että kuitenkin osa eestiläisestä asiakaspalveluhenkilöstöstä ei osaa tai halua käyttäytyä niin kuin siinä työssä pitäisi. Itse olen asiakaspalvelutyössä ja jos oma käytöseni olisi työssäni sellaista kuin joillakin työntekijöillä esim. Starilla oli, niin puhuttelua pomojen osalta tulisi hyvin äkkiä. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tallinkilla työskentelevien eestiläisten ja esim. Siljalla työskentelevien suomalaisten palkat. Onko eroa? Tekeekö eestiläinen työtä halvemmalla kuin suomalainen???
Harmittaa kovasti, kun suomalaiset joutuivat myymään Siljan pois. Kovasti vakuutellaan, ettei mikään tule muuttumaan, mutta aika näyttää...
Tallinkille kuitenkin vinkkinä ainakin Starin osalta, että jollakin voisi matkustusmukavuutta lisätä ja tehdä tunne, että asiakkaat ovat tärkeitä. Vaikka sitten niillä posliinikupeilla ! Tuli kuitenkin tämän reissun osalta tunne, että asiakkailta rahat pois, tyylillä ei väliä.
Siljaa käytän edelleen Ruotsin matkailuun, mutta Eestin osalta palaan kotimaiseen Eckerölineen !
Tämä on mielipiteeni ja keskustelu aiheesta osaltani päättyy tähän.Joo siis ketkä suomalaiset myivät Siljan pois? Tappiota tehneen Siljan Tallinkille myi bermudalainen Sea Containers, joka tällä hetkellä pyörittää mm. Super Sea Catien Tallinnan-liikennettä. Toki Silja miellettiin tuolloin suomalaiseksi, koska johdossa valtaosa oli suomalaisia. Nyt Tallinkin omistuksessa virolaisten osuus henkilökunnasta on luonnollisesti suurempi. Tosin Siljallakin on aina (tai ei ehkä "aina", mutta pitkään) ollut henkilökuntaa Suomen lisäksi Virossa, Latviassa, Saksassa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa.... monissa maissa. Ei se monikansallisuus niin uusi juttu ole, jotkut vain tekevät siitä ison numeron.
Mutta se nyt näyttää muutenkin olevan tämän päivän trendi liikemaailmassa. Viedään työvoima sinne missä se on halpaa, muuten yritys menee mukkelis makkelis. Tiedä sitten mistä se Siljan kohdalla johtui että tehtiin tappiota niin rankasti. Tietääkseni reitit Turusta ja Hgistä Tukholmaan ovat olleet suhteellisen kannattavia, mutta sitten nämä muut Tallinnan/Pietarin/Saksan- liikenne on aina ollut vähän ongelma, eli vienyt laivayhtiön tulosta alaspäin. Näin muistan lukeneeni. - J--K
0009 kirjoitti:
Joo siis ketkä suomalaiset myivät Siljan pois? Tappiota tehneen Siljan Tallinkille myi bermudalainen Sea Containers, joka tällä hetkellä pyörittää mm. Super Sea Catien Tallinnan-liikennettä. Toki Silja miellettiin tuolloin suomalaiseksi, koska johdossa valtaosa oli suomalaisia. Nyt Tallinkin omistuksessa virolaisten osuus henkilökunnasta on luonnollisesti suurempi. Tosin Siljallakin on aina (tai ei ehkä "aina", mutta pitkään) ollut henkilökuntaa Suomen lisäksi Virossa, Latviassa, Saksassa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa.... monissa maissa. Ei se monikansallisuus niin uusi juttu ole, jotkut vain tekevät siitä ison numeron.
Mutta se nyt näyttää muutenkin olevan tämän päivän trendi liikemaailmassa. Viedään työvoima sinne missä se on halpaa, muuten yritys menee mukkelis makkelis. Tiedä sitten mistä se Siljan kohdalla johtui että tehtiin tappiota niin rankasti. Tietääkseni reitit Turusta ja Hgistä Tukholmaan ovat olleet suhteellisen kannattavia, mutta sitten nämä muut Tallinnan/Pietarin/Saksan- liikenne on aina ollut vähän ongelma, eli vienyt laivayhtiön tulosta alaspäin. Näin muistan lukeneeni.Siis Siljallahan ongelman tuotti Finnjet ja Opera. Finnjet rempattiin Saksa-Pietari väliä ajatellen. Ei kannattanut. Opera "jouduttiin" tuomaan, kun uutta vuokralaista ei löydetty. Operalla kesä ja Visby kannatti, ja talven Tallinnan reissut kaiketi hieman plussalla, mutta Pietari ja aiemmin Riika miinuksella.
Eikös se Siljan 2005 vuoden liikevaihtokin olisi ollut plussalla, ilman Finnjetin makuutuksen kuluja Travemundessä??
Itse olisin kaivannut hieman myös muutakin kuin noita samoja. Operalla olisi voinut rohkeasti kokeilla pikkuisia Itämeren risteilyjä, luulisi, että maksavia asiakkaita olisi löytynyt?? Puola, Saarenmaa, Saksa, Tanska...
Ja, eipä tuolla Silja linen ruotsin reiteillä vielä Tallinkin omistus ole näkynyt kuin joidenkin tuotteiden hankkimisena Virosta, mutta sekin melko vähäistä. - 0009
J--K kirjoitti:
Siis Siljallahan ongelman tuotti Finnjet ja Opera. Finnjet rempattiin Saksa-Pietari väliä ajatellen. Ei kannattanut. Opera "jouduttiin" tuomaan, kun uutta vuokralaista ei löydetty. Operalla kesä ja Visby kannatti, ja talven Tallinnan reissut kaiketi hieman plussalla, mutta Pietari ja aiemmin Riika miinuksella.
Eikös se Siljan 2005 vuoden liikevaihtokin olisi ollut plussalla, ilman Finnjetin makuutuksen kuluja Travemundessä??
Itse olisin kaivannut hieman myös muutakin kuin noita samoja. Operalla olisi voinut rohkeasti kokeilla pikkuisia Itämeren risteilyjä, luulisi, että maksavia asiakkaita olisi löytynyt?? Puola, Saarenmaa, Saksa, Tanska...
Ja, eipä tuolla Silja linen ruotsin reiteillä vielä Tallinkin omistus ole näkynyt kuin joidenkin tuotteiden hankkimisena Virosta, mutta sekin melko vähäistä.No, nythän vanha rouva Finnjet makaa onnellisesti laiturissa jossain Jenkkilässä, Catrina-hurrikaanin tuhoaman alueen asuntolana.
Pietarihan oli sinänsä mielenkiintoinen kohde, mutta uskoisin että asiakkaat karttoivat reittiä ennen kaikkea viisumikuvion takia. Se koettiin liian hankalaksi, vaikka periaatteessahan viisumin sai Siljan kautta ilmoittamalla sinne passinsa numeron. Mehtonen tais just toissapäivänä uutisissa sanoa, että Pietari on tulossa takas kuvioon viiden vuoden sisään. Saas nähä millä konseptilla, jotta saavat reitin kannattavaksi.
Saa nähdä mitä Festivalille tapahtuu vuoden päästä kun Galaxy siirretään Turun linjalle. Taitaa mennä myyntiin, ellei sitten maalata Seawindin väreihin. - Ville-Viikinki
0009 kirjoitti:
No, nythän vanha rouva Finnjet makaa onnellisesti laiturissa jossain Jenkkilässä, Catrina-hurrikaanin tuhoaman alueen asuntolana.
Pietarihan oli sinänsä mielenkiintoinen kohde, mutta uskoisin että asiakkaat karttoivat reittiä ennen kaikkea viisumikuvion takia. Se koettiin liian hankalaksi, vaikka periaatteessahan viisumin sai Siljan kautta ilmoittamalla sinne passinsa numeron. Mehtonen tais just toissapäivänä uutisissa sanoa, että Pietari on tulossa takas kuvioon viiden vuoden sisään. Saas nähä millä konseptilla, jotta saavat reitin kannattavaksi.
Saa nähdä mitä Festivalille tapahtuu vuoden päästä kun Galaxy siirretään Turun linjalle. Taitaa mennä myyntiin, ellei sitten maalata Seawindin väreihin.huhua, että Festival siirtyisi sitten ajamaan Tukholma-Riika reitille.
- 0009
Ville-Viikinki kirjoitti:
huhua, että Festival siirtyisi sitten ajamaan Tukholma-Riika reitille.
Onko lukenut jossain lehdissä tai tv:ssä, vai onko tää enemmän näitä SUomi24:n tornihuhuja?
Ois kyllä hienoa jos Riika-reitti tulisi takas ohjelmistoon! Tosin Festival nyt ei ehkä se ylväin laiva ole siihen, kotoisa toki. Mutta jännä nähä mistä nyt löytyy asiakkaat siihen jos ei vielä 2-3 vuotta sitten Operalle löytynyt... - Ville-Viikinki
0009 kirjoitti:
Onko lukenut jossain lehdissä tai tv:ssä, vai onko tää enemmän näitä SUomi24:n tornihuhuja?
Ois kyllä hienoa jos Riika-reitti tulisi takas ohjelmistoon! Tosin Festival nyt ei ehkä se ylväin laiva ole siihen, kotoisa toki. Mutta jännä nähä mistä nyt löytyy asiakkaat siihen jos ei vielä 2-3 vuotta sitten Operalle löytynyt...Tukholma-Riika reitille,ilmeisesti korvaamaan jeesuksenaikaisen Vana Tallinnan
- Touhulan perhe
*** kirjoitti:
Vastauksestasi päätellen, kuulutko Tallink-Silja yhtiöön ???
Jos Suomi-Ruotsi väliä seilaavilla laivoilla täytyy olla niin suomea kuin ruotsia puhuvia työntekijöitä ja näistä maista tulevia, eikö eestiin päin sama juttu ?
Työntekijät kyllä ystävällisiä, mutta suomenkielentaito osalla olematonta. Lisäksi OSALLA käytös todella nuivaa asiakaspalvelua. Osa oli todella ystävällisiä ! Eestiläiset ovat ystävällistä kansaa, mutta sen olen huomannut, että kuitenkin osa eestiläisestä asiakaspalveluhenkilöstöstä ei osaa tai halua käyttäytyä niin kuin siinä työssä pitäisi. Itse olen asiakaspalvelutyössä ja jos oma käytöseni olisi työssäni sellaista kuin joillakin työntekijöillä esim. Starilla oli, niin puhuttelua pomojen osalta tulisi hyvin äkkiä. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tallinkilla työskentelevien eestiläisten ja esim. Siljalla työskentelevien suomalaisten palkat. Onko eroa? Tekeekö eestiläinen työtä halvemmalla kuin suomalainen???
Harmittaa kovasti, kun suomalaiset joutuivat myymään Siljan pois. Kovasti vakuutellaan, ettei mikään tule muuttumaan, mutta aika näyttää...
Tallinkille kuitenkin vinkkinä ainakin Starin osalta, että jollakin voisi matkustusmukavuutta lisätä ja tehdä tunne, että asiakkaat ovat tärkeitä. Vaikka sitten niillä posliinikupeilla ! Tuli kuitenkin tämän reissun osalta tunne, että asiakkailta rahat pois, tyylillä ei väliä.
Siljaa käytän edelleen Ruotsin matkailuun, mutta Eestin osalta palaan kotimaiseen Eckerölineen !
Tämä on mielipiteeni ja keskustelu aiheesta osaltani päättyy tähän.esimerkkinä tästä kuuluisasta virolaisesta asiakaspalvelusta: lähdettiin lasten kanssa risteilylle, oltiin ostettu ikkunahytti. Laivalla ilmeni että hytissä ei ollut ikkunaa, joten tietysti mentiin respaan kertomaan josko voisi saada ikkunallisen hytin.
Ei kuulemma ollut ikkunallisia, eikä voinut antaa hyvitystäkään maksusta, ja laivakin oli jo lähtenyt joten ei voinut enää perua matkaa. Mitään ei voinut muuta kuin tyytyä siihen mitä oli sattunut saamaan. "Ei tämä mun vika ole" sanoi virkailija tiskin takana ... hyvin töykeään sävyyn.
Pyysin päästä esimiehen puheille. Selitykseksi tuli, että yksi ikkunahytti oli niin huonossa kunnossa että sitä ei voinut käyttää, siksi hyttejä oli myyty enemmän kuin niitä oli käytössä. Ikään kuin se meidän vika jollain tavalla olisi että joku on riehunut hytissä, vaikka suomalaisia ja turisteja ollaankin. Mutta jos meille kelpaisi se rikkinäinen ja siivoamaton hytti, niin saisimme sen. Samaan hintaan tietysti kyllä sen voisi siivota vaikka oksennuksen hajua siellä on ja pesuallas on halki ...
No, me otettiin sitten se ilman ikkunaa oleva, mutta ei saatu mitään hyvitystä. Rahat pois poroilta ja silleen ... Erotus oli niin pieni että ei jaksettu alkaa kuluttaja-asiamihen kautta vaatimaan, muutamaa kymppiä. Mutta arvatkaapa vaan, mennäänkö me vielä noille rautalaivoille, hah! Oli tuskaa koko matka. Jos heillä on varaa kohdella maksavia asiakkaita tuolla tavalla niin asiakas kyllä äänestää jaloillaan. Ja antaa sanan kiertää .... ! - Touhulan väki
*** kirjoitti:
Vastauksestasi päätellen, kuulutko Tallink-Silja yhtiöön ???
Jos Suomi-Ruotsi väliä seilaavilla laivoilla täytyy olla niin suomea kuin ruotsia puhuvia työntekijöitä ja näistä maista tulevia, eikö eestiin päin sama juttu ?
Työntekijät kyllä ystävällisiä, mutta suomenkielentaito osalla olematonta. Lisäksi OSALLA käytös todella nuivaa asiakaspalvelua. Osa oli todella ystävällisiä ! Eestiläiset ovat ystävällistä kansaa, mutta sen olen huomannut, että kuitenkin osa eestiläisestä asiakaspalveluhenkilöstöstä ei osaa tai halua käyttäytyä niin kuin siinä työssä pitäisi. Itse olen asiakaspalvelutyössä ja jos oma käytöseni olisi työssäni sellaista kuin joillakin työntekijöillä esim. Starilla oli, niin puhuttelua pomojen osalta tulisi hyvin äkkiä. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tallinkilla työskentelevien eestiläisten ja esim. Siljalla työskentelevien suomalaisten palkat. Onko eroa? Tekeekö eestiläinen työtä halvemmalla kuin suomalainen???
Harmittaa kovasti, kun suomalaiset joutuivat myymään Siljan pois. Kovasti vakuutellaan, ettei mikään tule muuttumaan, mutta aika näyttää...
Tallinkille kuitenkin vinkkinä ainakin Starin osalta, että jollakin voisi matkustusmukavuutta lisätä ja tehdä tunne, että asiakkaat ovat tärkeitä. Vaikka sitten niillä posliinikupeilla ! Tuli kuitenkin tämän reissun osalta tunne, että asiakkailta rahat pois, tyylillä ei väliä.
Siljaa käytän edelleen Ruotsin matkailuun, mutta Eestin osalta palaan kotimaiseen Eckerölineen !
Tämä on mielipiteeni ja keskustelu aiheesta osaltani päättyy tähän.Esimerkkinä tästä kuuluisasta virolaisesta asiakaspalvelusta: lähdettiin lasten kanssa risteilylle, oltiin ostettu ikkunahytti. Laivalla ilmeni että hytissä ei ollut ikkunaa, joten tietysti mentiin respaan kertomaan josko voisi saada ikkunallisen hytin.
Ei kuulemma ollut ikkunallisia, eikä voinut antaa hyvitystäkään maksusta, ja laivakin oli jo lähtenyt joten ei voinut enää perua matkaa. Mitään ei voinut muuta kuin tyytyä siihen mitä oli sattunut saamaan. "Ei tämä mun vika ole" sanoi virkailija tiskin takana ... hyvin töykeään sävyyn.
Pyysin päästä esimiehen puheille. Selitykseksi tuli, että yksi ikkunahytti oli niin huonossa kunnossa että sitä ei voinut käyttää, siksi hyttejä oli myyty enemmän kuin niitä oli käytössä. Ikään kuin se meidän vika jollain tavalla olisi että joku on riehunut hytissä, vaikka suomalaisia ja turisteja ollaankin. Mutta jos meille kelpaisi se rikkinäinen ja siivoamaton hytti, niin saisimme sen. Samaan hintaan tietysti kyllä sen voisi siivota vaikka oksennuksen hajua siellä on ja pesuallas on halki ...
No, me otettiin sitten se ilman ikkunaa oleva, mutta ei saatu mitään hyvitystä. Rahat pois poroilta ja silleen ... Erotus oli niin pieni että ei jaksettu alkaa kuluttaja-asiamihen kautta vaatimaan, muutamaa kymppiä. Mutta arvatkaapa vaan, mennäänkö me vielä noille rautalaivoille, hah! Oli tuskaa koko matka. Jos heillä on varaa kohdella maksavia asiakkaita tuolla tavalla niin asiakas kyllä äänestää jaloillaan. Ja antaa sanan kiertää .... !
- 544 kertaa
Starilla en ole matkustanut, mutta eckerön nordlandialla useastikin, enkä pelkästään kehuisi heidän toimintaansa. Esimerkiksi niin cafeteriaan kun buffettiin saa aina jonottaa vähintään puoli tuntia, ruoka välillä loppunut, homma ei pelaa joustavasti, samaten myymälässä on varsinkin paluumatkalla mielettömät jonot, vessat kusiset kun ei siivota vaikka ollaan tallinnassa monta tuntia laiturissa. Parantamisen varaa olisi siis eckeräläisilläkin.
- ^^^^
Eikös heidän mainoksessakin sanota jotenkin, että että ei oo mihinkään kiire. Niin mikäs siinä on odotellessa kahvijonossa tunnin jos toisenkin =)
- Bufferiina
^^^^ kirjoitti:
Eikös heidän mainoksessakin sanota jotenkin, että että ei oo mihinkään kiire. Niin mikäs siinä on odotellessa kahvijonossa tunnin jos toisenkin =)
Ei ollut jonoa ja kattauksessa kaikki pöydät olivat täynnä. Niiden buffa on nykyään hieno.
- pertti-mummo
Bufferiina kirjoitti:
Ei ollut jonoa ja kattauksessa kaikki pöydät olivat täynnä. Niiden buffa on nykyään hieno.
Käy se tuuri joskus vahuksillakin...
- Anonyymi
pertti-mummo kirjoitti:
Käy se tuuri joskus vahuksillakin...
Miksi buffa kun on ala cartekin.
- V.E.
Kallis, wc-jonot noin 20–30 ihmistä, myöhässä oltiin noin tunti mystisen ”teknisen vian” vuoksi ja kaiken tietty kruunasivat kertakäyttöastiat. Vanhat Tallinkin laivat ovat kaikin puolin olleet paljon mukavampia.
- Anonyymi
Eikö sua kumarreltukaan! Kauheaa.
Pysy rannalla! - Anonyymi
Yhden kerran perusteella ei oikein voi vetää kokonaisjohtopäätöksiä.
- Anonyymi
Ala cartessa "tavanomainen" astisto.
Rahvaalle kelpaakin kertaköyttöiset. - Anonyymi
Toinen kerta "jo" my starilla" ja autolla hakemassa kesän juotavat, tämä toimii...mutta....kaikki muu kallista ja oikeasti vain kesäjuomien haku tankkaus paikka ja ylimeno reitti Eestissä tai Eestissä töissä oleville. Henkilökunta erittäin ystävällistä, mutta esim. myöhäinen aamiainen 25€, joka ihan perus aamiaisella tarjottavaa lihapullat (pahat) ja nakit lämpimästä. muut pääosin leikkeleitä yms. jälkiruoka pöytä pienentynyt ja valitettavasti kahvikin oli pahaa automaatista. Ei oikeasti ollut 25€ arvoinen. Aamiaiselta voisi hyvin jättää oluet ja viinit pois ja panostaa ruokaan enemmän, juotavaa laivalta kyllä saa edullisesti kaupastakin. Vaikka kuinka on uusi laiva, niin se elämys jota ennen oli ainakin joskus on jäänyt kokonaan pois, ihailtavan ystävällistä palvelua laivan henkilökunnalta joka paikassa. Toisilla laivoilla sitten luxusta enemmän ja muuta puuhaa, ei my starilla ainakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063